1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Belachelijk veel films gezien!

Over her dead body: wel grappig, die kerel speelt altijd wel grappig (hij speelt Mike, de vriend van Phoebe in Friends).

Jumper: een duidelijke mwah.

In Brugge: hele aparte film. Aparte humor, goed acteerwerk en een okay verhaal.

The Strangers: wauw, wat een spannende film. Heb mensen echt horen gillen in de bioscoop en had daadwerkelijk het "puntje van je stoel"-gevoel!

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Net Drillbit Taylor gezien, vond hem echt geweldig. Leuke film om te zien! :thumbs:

3. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet echt een vakantiebaan krijgen :'-(.
    Moet nieuwe computer, TV, games en DVD's hebben hebben hebben 8).

Nosferatu [1921], A Streetcar Named Desire [1951], Easter Parade [1948], Sunset Boulevard [1950], The Maltese Falcon [1941], Les Miserables, Singin' In The Rain [1952] zijn een aantal in me shopping cart.

Iemands nog iets te zeggen over Cloverfield / Planet Terror.
    Ik ga ze vrijwel zeker kopen maar ik zie ook veel negatieve reviews.
    Wou gewoon even wacht gedachten van hier horen.

Dit is een film topic maar ik heb een flink stuk over series getyped op een andere site en dacht hier zitten genoeg DVD fans dus misschien heeft iemand er nog wat aan. _0/

Meeste series die ik heb zijn Sci-fi/Actie/Humor met wat drama.

Alle series waar ik nu over praat heb ik op dvd.
    De foto plaats ik puur om op te scheppen dat ik ze legaal koop ja :), ja ik zei opscheppen :D.

Buffy The Vampire Slayer, Angel, Charmed, Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Seinfeld (1-4), Married with Children (1-7), The O.C., Grey's Anatomy (1-:cool:, Rome, Hercules (1-3 gezien rest wel in bezit), Xena (nog zien), Highlander (nog zien), The Tribe (1), Alias, Sliders (1-4), The L word (1-:cool:, Heroes (1), Scrubs (1-6), Battlestar Galatica 1978 en Battestar Galatica 1980 en Red vs Blue de volledige boxset als series.

Buffy The Vampire Slayer.

De 1e en beste serie die ik ooit gekocht heb. (#2 beste serie ooit in de top 50 beste series en Simphons is alleen #1 omdat die film pas is uitgekomen en ff de populariteit weer omhoog heeft gewerkt :p).
    De sfeer die de hele serie uitademd heeft mij vanaf de 1e aflevering geboeid.
    Buffy een meisje dat pas in Sunnydale is komen wonen is The Slayer.
    Sunnydale ligt op een hellmound waar kwaad zonder dat ze het weten naar toe worden getrokken dus er is genoeg te beleven voor Buffy en de vrienden die ze zal maken.
    Naast vampieren zijn er genoeg demonen die de boel ook onveilig komen maken.
    Er is ook een vampier genaamd Angel die door een vloek een ziel heeft en hij speelt een belangrijke rol in de serie.
    Een nog coolere vampier is de grote aartsvijand Spike maar er gebeurt veel met deze persoon dus kijk de HELE serie zo gauw je kunt.
    Golden Globe, Emmy awarded show en sterren.
    Afleveringen zoals Hush, The body en Once More With Feelings (bijna volledig gezongen) zijn deel van de beste afleveringen allertijden boven vele series.
    Ik kan hier uren over praten maar als je een echte tip wilt is het KIJK DEZE SERIE.

Angel
    Een spinoff van Buffy The Vampire Slayer met Angel in de hoofdrol.
    Hij start een bureau die zich bezig houdt met mysterieuze zaken en verdwijningen.
    Het is geen Buffy The Vampire Slayer maar het is zeker een goede show en heeft niets voor niets 5 seisoenen gelopen.
    Angel komt ook vaker in contact met zijn duistere kant en bepaalde afleveringen die verder in zijn verleden duiken en de aflevringenreeks naar een andere "dimensie" zijn een gedeelte van de verhaallijnen van de serie.
    Vooral Cordelia en Wesley Wyndam-Pryce laten andere kanten van zichzelf zien vergeleken met zichzelf in de Buffy serie.
    Een succesvolle sci-fi/actie serie die elke Buffy fan maar ook elke sci-fi fan (eerst Buffy kijken baklap) moet zien.

Stargate SG-1

Geweldig Sci-fi. Spannende avonturen met droge humor vooral van O'Neil.
    Een serie over de huidige tijd waarin een Stargate wordt gebruikt om het heelal te ontdekken.
    Tijdens deze avonturen krijgen ze vele vijanden die de mensheid of het SG-1 team willen vernietigen.
    De leuke momenten waar Carter in science taal iets loopt te vertellen en O'Neill "WHAT?" gaat zijn geweldig.
    De droge momenten met Teil'c die de aardse humor vaak niet snapt horen ook bij de absolute top.
    De af en toe pure humor afleveringen met timeloops e.d. die beter zijn dan de hele Frasier/Seinfeld serie.
    10 Seizoenen lang geweldige sci-fi actie.

Stargate Atlantis

Een zeer succesvolle spin-off die grote groep volgers heeft en hopelijk nog vele seizoenen door kan gaan.
    Een expeditie gaat door de stargate naar het mogelijke Atlantis, het is een enkele reis omdat ze niet weten of ze terug kunnen gaan.
    Ze komen op een enorme basis diep onder water.
    Alhoewel deze basis enorm groot is is deze ook weer erg klein omdat de basis de enige plek is waar het grote team heen kan gaan.
    Het voelt heel erg anders maar toch ook hetzelfde aan zoals Stargate SG-1 en samen met de cast is dat waarom deze serie zo'n succes is.
    Het is gewoon meer Stargate maar ZEKER origineel en andeers.
    Nieuwe avonturen tegen een hele aparte aartsvijand en een basis die ook aanleiding is voor vele avonturen.
    Als je van Sci-fi houd is/zijn de Stargate series onmisbaar.

Charmed

Een serie die niet over 3 heksen die vrouwen zijn gaat maar over 3 vrouwen die heksen zijn gaat.
    3 zussen komen erachter dat ze heksen zijn en dat er vele krachten en kwade warlocks zijn op de wereld.
    Ze komen er ook achter dat ze met hun krachten die erg goed bij de personen passen onschuldige mensen kunnen redden.
    Er is ook veel focus op de levens van de zussen zelf, relaties die ze succesvol of vergeefs aangaan.
    Er zijn zelfs babies seisoenen lang in de serie en dat doen veel series niet snel.
    De zussen voelen echt aan als zussen en niet als superkrachtige heksen die alles aankunnen zonder problemen.
    De zussen zijn leuk en de avonturen die ze beleven spannend waarin ze ook vele bondgenoten tegenkomen.

Alias

Een spionnen/actie serie waarin de hoofdrolspeelster Sydney bij de geheime organisatie SD-6 de misdaag te lijf gaat (of dat denkt ze tenminste).
    Vele grote gevaren op de wereld waaronder wapenhandeleren etc etc worden door Sydney en vaak ook samen met partner Marcus Dixon te lijf te gaan.
    Haar vader werkt zonder dat ze het weet in dezelfde organisatie en ze zal met meerdere organisaties buiten waar ze werkt in aanrakining komen, hoe en wat dat moet je zelf ontdekken.
    De hoofdlijn die in veel afleveringen naar voren komt is de Rambaldi verhaal lijn. Vele artifacten die over de wereld zijn verspreid leiden naar een groot geheim waar bepaalde personen en groeperingen erg in geinterresseerd zijn.
    Dit kan af en toe een beetje sci-fi achtig zijn maar de serie is gewoon een eigentijdse spionnen serie.
    Een bekroonde serie met interessante personen en goede actie en vechtscenes die elke seriefan zou moeten zien.

Married with Children

Ed O'Neill als Al is legendarisch, de meeste mensen zullen het wel eens op tv hebben gezien maar indien niet kopen! (zeer goedkoop)
    De grappen zijn geweldig en hebben altijd een bepaalde vibe tussen personen.
    De grappen tussen Al en de buurvrouw zijn 1 van mijn favorieten.
    De sfeer die Al uitdraagt als oude afgesleten vrouwen schoenverkoper met een vrouw en 2 kinderen is perfect.

Rome

Er zijn maar 2 seizoenen omdat de kosten/kijkers blijkbaar elkaar niet konden ondersteunen.
    Laat je toch niet hier door tegenhouden.
    Verwacht geen grote veldslagen.
    Het is meer een drama serie in hoofdlijn maar zeker met enorm veel actie en gevechten.
    Ceasar die zich buiten Rome bevind maar Rome wil claimen met andere facties en de senaat die weer wat anders willen met rijke families die wel of niet Ceasar steunen.
    Een bloederige serie met meer dan genoeg naakt die duidelijk maakt hoe het in die tijd er aan toeging.

Hercules/Xena

Oud, acherhaalt en lelijk zeker? Nee absoluut niet.
    De hoofdfiguren Kevin Sorbo & Michael Hurst voor Hercules en Lucy Lawless & Renee O'Connor voor Xena hebben een goede chemie en de actiescenes zijn gewoon prachtig.
    Over de top met 3 dubbele KO's en over de rug rollen alvorens de badguy een klap te verkopen komen meer dan genoeg voor en daar zul je ook blij voor zijn.
    Dit zijn de series waar vechten nog origineel was en het lekker zo kon zijn.
    Veel mythology in de verhalen voor alle goden en omdat Hercules een halfgod is natuurlijk.
    Ook leuk om eens partners te zien die niet alleen sidekicks zijn maar ook voor zichzelf kunnen zorgen.
    Ik kan me een aflevering herinneren in Season 1 of 2 waarin Iolaus de hele aflevering alleen is en alleen in het begin en einde Hercules tegenkomt

The O.C.

Een dramaserie is het zeker. Een serie waar ik echt nooit na ging kijken, todat ik een aflevering op tv zag en wou weten hoe het af zou gaan lopen, net als met de volgende en volgende.
    Toen maar op Dvd gekocht.
    Een serie over vele mensen in Newport Beach in Orange Country.
    Het verhaal begint met Ryan een jongen die de gevangenis onloopt na een incident samen met zijn broer.
    Ryan wordt door een advocaat mee naar huis genomen om daar tijdelijk te blijven.
    Dit verblijf wordt iets langer en de zoon Seth en Ryan worden vrienden.
    Seth is een echte nerd/geek met geen vrienden en Ryan de arme buitenstaander in een rijke gemeenschap.
    Relaties met meisjes en anderen in de O.C. wereld staan garand voor veel liefde, drama en humor.

The Tribe

Een prachtige originele serie in waarin een virus op mysterieuze wijze (kom je al achter in 1e aflevering) alle oudere/volwassen mensen heeft "uitgeroeid" en alle kinderen/jongeren zich zelf moeten redden.
    Je ziet kinderen samen gaan in zogenaamde groepen genaamd Tribes.
    Het is leuk om te zien hoe zo'n groep zich red in een wereld waar geen auto's, stroom etc meer is en de voornaamste bron van voedsel uit blik komt.
    En waar andere groepen elkaar aanvallen en met elkaar handelen om het voorbestaan van de groep te verzekeren.

Sliders

Een oude Sci-fi serie waarvan ik nu bezig ben met Season 4.
    Iemand maakt een "timer" waarmee je naar alternatieve earths kan gaan.
    In de 1e aflevering gaat hij een keer alleen en is het enige verschil dat bij stoplichten groen stoppen is en andersom. Geloof me hij schrikt redelijk :p.
    Later gaat hij met een groep en kunnen ze niet meer terugkomen.
    Ze blijven sliden om proberen een manier te vinden om terug te komen.
    Elke aflevering moet origineel zijn en dat lukt ook wel redelijk zoals een wereld waar het kapitalisme is gevallen en het communisme Amerika heeft overgenomen of een aarde die compleet verwoest is.

The L word

Een serie gefocussed op een groep lesbische vrouwen.
    Je denkt gelijk aan sex? Naja er zit op zich genoeg in maar daar moet je niet voor gaan kijken natuurlijk.
    De relaties tussen de vrouwen en andere mensen zijn spannend er zijn ook vele aanvaringen met andere mensen zowel zakelijk als persoonlijk.

Heroes

Ik hoop dat iedereen deze serie al volgt/gekocht heeft.
    1 van de leukste nieuwe series waarbij een flink aantal mensen allerlei krachten heeft en ontwikkeld en veel vooral verborgen houden.
    Alleen het lot bepaald dat bepaalde mensen elkaar zullen vinden en moeten vinden.
    De cheerleader (HOT! *drool*) en de Japanse HIRO! zijn duidelijk mijn favorieten.
    De krachten die allemaal zo apart zijn en heel goed in het verhaal passen zijn origineler dan je zult denken.

Red versus Blue

Een machina serie gemaakt door een aantal mensen met behulp van de game Halo 1 & 2 met allerlei voiceovers.
    De serie heeft vele prijzen gewonnen en is geroemd door miljoenen mensen en vooraanstaande critics en kranten.
    De filmpjes kun je op internet gratis kijken en ik raad zeker aan de season 1-5 + bonus disc te kopen voor $70,-.
    Ik heb mij VELE malen platgelachen en je spieren doen er echt zeer door.
    Sla de trailer over of kijk sowieso de 1e aflevering want die vertelt veel meer over de humor.
    Ook als je Halo niet kent of zelfs niet leuk vind is dit een grote aanrader.

Scrubs

Ook een bekende en geroemde humor serie over doctoren in opleiding.
    Karakters zoals Ted, Tod, the Janitor en Doctor Cox zijn geniaal en vind ik zelfs leuker dan de hoofdrolspeler via wie je de serie volgt.
    Een comedy serie met drama momenten waar vele series nog wat van kunnen leren.
    Vele relaties met patienten dames en beroemde guest stars waaronder Heather Locklear, Michael J. Fox & Tara Reid zorgen voor hilarische dramatische scenes.

Battlestar Galatica '78 & '80

De nieuwe serie kennen vele mensen (ik weer niet) maar de oude serie is zeker niet te onderschatten.
    Een grote groep mensen in vele spaceships in een uithoek in het heelal wordt opgejaagd door hun aartsvijand de Cyclons. Alle planeten en schepen van de mensheid worden vernietigd en de enige hoop is om de mysterieuze planeet aarde te bereiken die enorm ver weg ligt en de laatste hoop en toevlucht plek kan zijn.
    Afleveringen die een miljoen dollar (ENORM veel toen) per aflevering kosten zorgen ervoor dat er maar 1 season was met een herstart in de jaren '80 die ook mislukte.
    De 2e is naar horen zeggen (nog niet gezien) van mindere kwaliteit dankzij het ontbreken van vele sterren maar de 1e serie is sowieso geweldig met fantastische effecten en de vlucht van de Cyclons met vele problemen waaronder voedselproblemen, wie de baas is etc zorgen voor een prachtige oude sci-fi serie.

Seinfeld

Een serie over niks zoals vaak gezegd wordt en dat klopt.
    Het is een serie die over Jerry Seinfeld en vrienden gaat.
    Het gaat over de allerdaagse levens van de hoofdrolspelers en hele afleveringen kunnen over de domste dingen gaan zoals een hele aflevering staan wachten voor een tafel in een restaurant of wie als 1e in een parkeerplek reed.
    De droge humor en hoofdrolspelers zoals Kramer staan garant voor vele uren kijk en lachplezier.

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dat was pas echt een klotefilm :eek:

5. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    @Tco

Cloverfield is opzich wel een leuke film maar het camerastandpunt is erg wennen. Dat maakt het ook gelijk spannend en lijkt het net of je dan zelf midden in de film zit. Verhaal is beetje standaard maar filmwerk is goed.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Nee man, was leuk :+ Gewoon een normale film die je makkelijk kan uitzitten. Vond hem ook wel geinig :)

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    shutter:

westerse japanse horrorfilm ala the grundge/the ring. dun verhaal maar wel oke.. Niet echt eng en ook niet echt leuke special effects ofzo.. toch had ik aan het eind wel zoiets van.. nah wel een lache film.. 6,5

8. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    dawn of the dead!

9. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net Harold and Kumar escape from guatanamo bay gezien (das de 2e, nummer 1 is harold and kumar go to white castle :p) =D
    Deel 1 heb ik vorige week ofzo nog gezien, en vond die toen ook best wel geslaagd. Deze vond ik nog wat beter :) lekker veel droge humor :D zeker aanrader als je van american pie-achtige films houd.

10. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    you don't mess with the zohan:

Een opeenhoping van crap.. bekijk de trailer en dan weet je wat voor een film het is.. lompe grappen, veel stereotypes etc. het is niet zo slecht als de scare movie rip-offs maar het ligt dicht in de buurt.. 4,5

edit: leuke cameo's trouwens: chris rock, mariah carey, john mcenroe, kevin james..

Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In Bruges was echt meesterlijk!

Gisteren met mijn zoon Spiderwick Chronicles gekeken. Heerlijke kinderfilm. Het genre is echt booming en daarom komt er nogal wat rotzooi van uit. Deze film zit echter prima in elkaar en is een aanrader met je neefje/nichtje/broertje of vriendin (en in mijn geval met mijn zoon :+)

7,3

Iemand trouwens al naar Dark Knight geweest? Staat op 1 bij IMDB :eek:

12. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vond spiderwick zelfs zonder een kind erbij leuk :) beetje harry potter achtige fabelwereld.. heel leuk gedaan!

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    same here hoor. Mijn zoon had hem al gezien, alleen ik nog niet ;)

Had het misschien anders moeten stellen.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Why dan, vond hem zelf wel funny. Vooral dat stukje dat die dikke aan het slapen is en zijn moeder binnen kwam. _O_ Zo had je de hele tijd opzich wel leuke dingen, niet dat je stuk gaat van het lachen ofzo maar wel een glimlach. :)

15. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    The Dark Knight houdt het nog goed vol op imdb; nog steeds bezit ie de 1ste plek. Zelfs na 91,000 stemmen. Alhoewel het cijfer met de dag beetje bij beetje omlaag gaat, blijft dit meesterwerk sowieso in de top 5 hangen. Morgen is Europa aan de beurt...eindelijk.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk dat ik er vijdag of zaterdag ook maar eens The Dark Knight ga bekijken :)

17. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net 21 gezien.
    Leuke film, met een erg goede rol van Kevin Spacey en Laurence Fishburne leek geboren voor zijn rol.
    Ik weet dat de basis waargebeurd is, maar je ziet toch wel dat er wat dingen veranderd zijn om de film spannender te maken.

Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  18. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren The Dark Knight gekeken:
    Ik heb er eigenlijk maar 1 ding over te zeggen en dat is: _O_

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Van de week Rambo (deel 4 dus) gekeken. Vond het echt een geweldige film (ben sowieso een Rambo fan)! Heerlijke, brute, bloederige en geweldadige actie. :cool: Zitten echt een paar harde en zieke stukjes in. Geeft wel een beetje weer wat voor shit er allemaal gebeurd in Birma. Stallone blijft echt cool! Na Rocky Balboa levert Stallone opnieuw een geweldige film af.

20. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Vanavond naar The Dark Knight! Zou met mn meisje gaan maar mn ouders wilden ook graag mee (mn vader is jarig dus die had er zin in!)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina