1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    meer meer meer.

2. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Oh mijn god, ik moet er nog steeds van bijkomen....

The dark knight is misschien niet DE beste film ooit, maar het is zeker wel een van de beste. Zelf begreep ik de hype rond the dark knight niet zo. Ik heb batman begins twee keer gekeken en vond het zeker een goede film, maar niet meer. Mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog toen ik de zaal binnenstapte. Paar uur later liep ik met vol verbazing de zaal weer uit, wat...een...film! Mijn god wat een perfecte opzet, acteerwerk en plot.

Heath ledger (moge zijn ziel rusten) was de joker, hij speelde niet de joker, nee hij WAS de joker. Hij was zelfs meer dan wat de joker moest zijn, elke scene waarin hij voorkwam was hij onvoorspelbaar en dat liet de publiek in de zaal ook horen.

Ik heb zelfs spijt dat ik de film zo vroeg in de zomer heb gekeken, want hoe kan deze film nog dit jaar worden overtroffen. Hoe kan ik volgende week Hancock gaan kijken zonder dat mijn dark knight ervaring mijn kijkplezier verpest. Natuurlijk is dit allemaal mijn eigen ervaring en mening. Ik ga ook niemand bevelen om de film te gaan kijken. Besef echter dat wanneer deze film overladen word met oscars, je had gewenst erbij te zijn in de bioscopen.

3. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    860
    Het is ook een gigantisch box office succes, nu al ruim 450 miljoen opgehaald wereldwijd :). En jij beschrijft precies mijn ervaring toen ik naar The Dark Knight, wat een GE-WEL-DIGE film.

Een betere Batman verfilming kun je gewoon niet maken imo.. _O_

4. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had 5.50 voor het kaartje betaald (dinsdag is speciale aanbieding), waar ik me zelfs een beetje schuldig over voel, want het was zeker het dubbele waard. Ik vervloek ook alle k*tfilms waar ik destijds 10 euro voor heb moeten betalen.

5. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Tsss ik kan hem pas volgende week kijken. 1 vriend van mij moet morgen vliegen en kan er dus pas volgende week bij zijn. Maar dan gaan we dus wel mooi meteen naar IMAX!!!! heb er zin in.

6. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Pfffh 5,50....ik heb 12,50 betaalt voor de première nacht :cool: het was dan wel + nacho en bier maar jah 8)

Ik denk dat ik van de week nog maar een keer naar de TDK gaat, allen dan in amsterdam in IMAX :cool:

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wat is dan het voordeel vd imax bioscoop?

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Het is HUGE :+

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, ik heb nu ook de the Dark Knight gezien. Ik wil er niet veel over kwijt, behalve
    Oh My Fucking God!

Toen Harvey Dent met dat verband in het ziekenhuis lag dacht ik: "Neeee, het zal toch niet!" Maar jawel hoor! Wat een heerlijke verrassing dat Two Face ineens in de film blijkt te zitten. _O_ Ik wist toen nog niet dat hij ook Harley Dent heette in de comics.

Daarnaast vond ik de woordgrap (S)laughter is the best medicine echt briljant. :D

Ik denk dat iedereen hier alles al gezegd heeft wat er te zeggen valt. Ja, het acteerwerk is goed. Ja, zowel de actie en het verhaal is tof. Ik sla dat over en gooi mijn cijfer er gewoon tegenaan: 9,5

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hij moet nog met 0.1 dalen dan staat hij gelijk met The Godfather / The Shawshank Redemption :)

De piek gaat eraf.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Desondanks zie ik hem niet verdwijnen uit de top 10 of zelfs de top 5.

Heb hem dinsdag avond ook gaan zien in de cinema en dan gisteren nog eens gezien.

Geweldige acteerprestatie van Ledger en dag zeg ik niet omdat hij dood is want dat kan mij eigenlijk geen barst schelen. Hij heeft gewoon een prachtige Joker neergezet, punt.

De sfeer zat ook helemaal goed. Je voelde echt dat iedereen in Gotham zijn hoop aan het verliezen was, inclusief Bruce Wayn. Ook was het dit keer zoveel duidelijker dat Batman echt wel the dark knight is. Het verhaal op zich vond ik wel wat minder interessant dan dat van Batman Begins, mij dat zal wel puur aan mijn smaak liggen.

Jammer genoeg kampte TDK ook met, voor mij, hetzelfde probleem als Batman Begins. De actiescène met het voertuig was voor mij het hoogtepunt (in beide filmen) en na die scène halen ze niet meer het zelfde niveau waardoor de rest van de film minder (in TDK duurde het wel iets langer, daar werd het pas minder na heel het gedoe met de Lamborghini (zij die hem gezien hebben zullen wel weten wat ik eigenlijk juist bedoel maar ik probeer hier zo weinig mogelijk te spoileren :+)).wordt en de slot actiescène teleurstellend is.

Als actie film zou ik hem een 9.5 geven maar als ik de film in zijn geheel moet beoordelen zou ik hem eerder een 8.5 geven.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Moet hem nog zien maar wat ik erover lees/zie word ik wel erg nieuwsgierig van...wat maakte de film dan zo wow? De actie/acteren/verhaal? Hoef geen details te weten want moet hem nog zien :+

13. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm afgelopen zondag gezien, en buiten 2 geweldige scene's herkende ik echter nergens een "wow" factor...

14. Ichigo

Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

Leuk Bevonden:
    1
    The Dark Knight gezien.

GEWELDIGE FILM _O_
    How about a magic trick. I make this pencil disappear. TADAA it is gone. :D PRACHTIG

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar ben ik het toch niet mee eens. Ik was helemaal weggeblazen. De Joker is gewoon schokkend. De film is verder onderhoudend, spannend en zit vol prachtige psychologische spelletjes. Dat geeft imo zo veel meer charme t.o.v. normale actiefilms.

16. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ik zat tijdens de film ook de hele tijd te wachten op een nieuwe scene met de Joker. Gewoon echt geweldig, de scene's waren 1 voor 1 pareltjes, alleen vond ik de slot scene van de Joker wel behoorlijk tegenvallen.

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind z'n visitekaartje nog steeds leuk, "Here's my card" en weg is 'ie. Geweldige film, of hij de nummer 1 plek verdient in de IMDB lijst valt te betwijfelen en is vooral een kwestie van smaak. Maar één ding is zeker, hij hoort zeker in de lijst thuis!

18. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Batman had zn kaartje ook al gekregen in batman begins ;)

19. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Heeft iemand wanted al gezien?? Is die cooool?

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik vond de verwijzing in TDK naar de nieuwe film/badguy wel tof. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina