1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ah bon, ty. Nu begrijp ik ook waarom het niet geloofwaardig was ja! Als het alltime is, is het een beetje overdreven denk ik. Maar ik heb nog geen echte mening, aangezien ik de film nog moet kijken.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zo, net terug van Batman Dark Night. Keek erg naar deze film uit, tot 2 keer aan toe 'mis' gelopen (te druk of al begonnen) waardoor ik naar Wall E ben gegaan (erg leuke film) en de nieuwe Mummy (tegenvallend). Maar goed, vanavond eindelijk wel op tijd uit mijn werk en Batman in Imax en ik vond hem teleurstellend.
    Heath Ledger als Joker is rondweg briljant, maar hij draagt de hele film. Zonder deze acteer prestatie was de film echt een heel stuk minder geweest. Bale acteert als een natte krant, puur automatische piloot. Maggie Gyllenhaal als Rachel Dawes doet ook niet bepaald haar best, speelt Rachel die zich toch enkele malen in een vrij stressvolle situatie bevindt vrij oppervlakkig. En Aaron Eckhart doet het best ok als Dent alleen hebben de schrijvers die rol vernaggeld. Iedereen die de strips van Batman kent en dan vooral de oude weten dat Dent een heel complex personage is en vooral zijn relatie met Bruce Wayne is van belang, helaas heeft men in de film hier dus weer mee lopen kloten. Wanneer leren ze het nou eens. De enige in de hele film die begrijpt dat een personage in Batman meer is dan een 2-d karikatuur is Ledger. Puur en alleen dankzij Ledger zou ik een 8 aan deze film geven, zonder hem/Joker was het niet meer geweest als een mager 6'je/6.5.

3. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    860
    Wel raar, The Godfather staat op #2 met een 9.1 en The Dark Knight op #3 met een 9.2 :x.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ook genoten van de Dark Knight.
    Ik heb 2 briljante stukken.

" Watch how i make this pencil disappear tadaaa!!"

Hoe die uit dat ziekenhuis weg loopt voordat die hem opblaast, de ziekheid straalt er vanaf

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Bale is gewoon prima als Wayne vind ik hoor...en als Batman, tja...issie gewoon goed. Behalve die stem...daar kom ik niet overheen maar dat telt niet heel erg vind ik. Al hoor ik iedereen over Ledger's rol, die natuurlijk fenomenaal is...de film was echt wel heel goed geweest nog zonder hem hoor. Als de joker door een andere acteur ook goed was gespeeld (waarschijnlijk minder goed,daar niet van) dan waren de actiescenes er nog steeds geweest die erg vet waren. Het geweld was er nog steeds geweest, het goeie verhaal was er nog steeds geweest alleen dat flinke extra stukje 'bad-ass' van Ledger was er niet geweest.

Maar goed..ieder zijn eigen mening over de film natuurlijk :)

Ben vanavond naar Wall-E geweest, prachtige film. Ik laas niet zo lang geleden verhalen over kids die hun aandacht er niet bij konden houden en dat soort dingen...en ik begrijp waarom. Het is niet echt een kinderfilm...tuurlijk,je hebt de schattige robotjes en humor natuurlijk waar kids om kunnen lachen...maar..er zit echt een boodschap in deze film, en jonge kids begrijpen dat echt niet. Ik vind dat persoonlijk erg cool aan veel Pixar films , er zit altijd wel een boodschap in. Realiteit.

Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  6. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    die cijfers zijn een gemiddelde van alle stemmen, maar de ranglijst wordt samengesteld uit de stemmen van meer reguliere IMDB leden.

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ach die stem vind ik zelf niet zo'n probleem, dat deed hij ook in Batman Begins en toen hoorde je er eigenlijk niemand over. In het pak van Batman heb ik ook niet veel commentaar op Bale, maar laten we eerlijk zijn veel acteren hoeft hij dan ook niet te doen. Als Wayne is het waar imo Bale op de automatische piloot zit. In Begins deed hij het wat dat betreft toch een stuk beter. De special effects en actie scenes zijn goed, maar dat mag je verwachten vind ik. Laat ik het zo zeggen, ik zag geen Bruce Wayne ik zag Bale acteren als Wayne, in tegenstelling tot de Joker, ik zag Heath Ledger niet ik zag de Joker. En Bale kan dat ook, heb al genoeg films van hem gezien dat ik niet Bale zie maar het personage, alleen dit keer dus niet. En zoals ik al eerder zei, ze hebben imo Dent vernaggeld, ze snappen b.v. het hele idee achter die munt niet. Maar goed ik snap best dat mensen het een toffe film vinden, maar dat komt vooral door Ledger.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Ik heb The Dark Knight vrijdag gezien, en ik moet zeggen, ijzersterk filmpje hoor!
    De eerste scene had ik al gezien in iMax, maar hij blijft geweldig..

BTW, leuk om te zien dat er wat Big Lebowski fans zijn, wat is die film magisch..

Oude vent: Dude, you should stop swearing..
    Dude: What the f*ck are you talking about?

_O_

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Klopt ik vind ook dat Ledger de film draagt, wat ik ook onder je posten van die 2 mooiste stukjes uit de film die zijn alletwee van de Joker, en mooie Batman stukjes kon ik niet echt vinden.

En Bale hij heeft vaak mindere films waar ik hem niet zo sterk vind, ik vind hem het beste in Equilibrium waar ik vind dat hij die personage is.

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat zijn idd twee sterke scene's van Ledger, maar door de hele film zet hij de Joker sterk neer, het loopje, de mimiek, dat smakken wat hij tussendoor doet. Jack Nicholson vond ik een hele toffe Joker, echter was dat de Joker zoals je eigenlijk kan verwachten, rare fratsen en over the top. Ledger heeft een meer Frank Miller-achtige Joker neer gezet, een psychopaat, maar met een dosis realisme.
    Ledger heeft met de Joker gedaan wat ik ook altijd kan waarderen in acteurs als Depp, hij heeft het personage genomen, heeft hem gevormd en is hem vervolgens geworden. Depp imo kan dat ook erg goed.
    Bale kan dat ook, neem The Machinist maar, fantastische film.
    Na de film had ik wel zo'n gevoel van 'verdomme wat jammer dat die jongen er niet meer is'.

Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met een volgende Batman, ik zie niet iemand snel het stokje van Ledger op een goede manier overnemen. Geruchten zijn dat de volgende met The Riddler is, zelf heb ik dat personage altijd als een 2e rangs Joker beschouwt. In ieder geval is het een minder intressant personage dan de Joker. Als de geruchten kloppen en Depp zou hem spelen dan zou het zeker nog wel wat kunnen worden. Alleen moeten de schrijvers hem dan wel intressant maken en niet doen wat ze met Two Face hebben gedaan. Zelf hoop ik nog steeds op Bane, en dan niet die verprutsing uit Batman & Robin.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oja The Machinist was ik even vergeten.

Ik vond Ledger echt een heelijke Joker zoals je ook zegt met een dosis realisme, als die in een scene even niet voorkwam kon ik niet wachten op de volgende scene, bij de aftiteling zag ik zijn naam staan en toen dacht ik kut zo'n jonge acteur en dan zo rol neerzetten wat voor rollen had die gespeeld als nog leefde en ouder was geworden.

De nieuwe Riddler, ik kan ook alleen Depp bedenken Depp is Sparrow die rol heeft die ook helemaal overgenomen. Ik denk dat hij een van de weinige is die dan aan Ledger kan tippen want daar zal die bij de volgende Batman film toch mee vergeleken worden.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Damn, Bane...die molde Batman in de comics toch? Dat zou heel cool kunnen worden idd. Misschien komen ze wel weer met Joker, Depp zie ik nog best die rol spelen. En mijn broer merkte het al op na de film...Ledger heeft wel het een en ander overgenomen van Depp :p.

Hoezo klopt het verhaal achter Two-face's muntje niet dan? Het is heel lang geleden dat ik al die comics van Batman las...maar inprincipe klopt het idee achter het muntje wel toch? Alleen in de comic krijgt Dent geloof ik zuur in zijn gezicht gegooid en het ging net ff anders in de film :).

Sowieso....het is nog niet 100% zeker dat er een derde Batman komt van Nolan...laatst zag ik een interview van hem....en hij zei dat er misschien geen derde komt, in eerste instantie was het niet eens de bedoeling The dark knight te maken. Maar let maar op.....derde Bats komt echt wel :p

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou het verhaal beter of leuker zijn als het exact zo moet gaan als in de comic? Alsof dat per definitie beter zou zijn. De comic en de film zijn twee andere dingen. Wat is de meerwaarde van een film als het exact hetzelfde gaat als in de comic? Vanwaar de overtuiging dat rechtlijnig beter is?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Best goed eigenlijk.

[yt]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WvQx6DYr8c0&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WvQx6DYr8c0&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Hij is zeker goed ja, dat kan niet gezegd worden van al die andere stakkers op YT. Tjonge jonge. Hij zou nu ook de schmink op moeten doen van Joker en dan nog een keer het filmpje maken :D

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Een leeftijd als waarop hij is gegaan is altijd te jong natuurlijk en erg. Zeer egoistisch vanuit mijn gezichtspunt als filmliefhebber is het wrang als je zijn acteren als de Joker ziet en dan inderdaad bedenkt wat voor verdere rollen hij nog had kunnen spelen.
    Depp zou een uitstekende Riddler zijn, ongetwijfeld.
    Waarschijnlijk ga je dat wel krijgen, wat jammer is natuurlijk.

Yep, Bane is uiteindelijk een beetje de ultieme vijand van Batman geweest. Op vele vlakken was/is hij superieur aan Batman/Bruce Wayne, er was altijd wel een punt waarin Batman beter was dan zijn vijand, danwel slimmer, handiger, sterker, etc. Bane was de eerste vijand die in dat soort punten gelijk of beter was.

Er zijn een paar verschillen tussen de film Dent/Two Face en de comic versie. Zal ze wel ff in een spoiler zetten
    De comic versie van Dent was een hele goede vriend van Wayne, goede vent alleen niet geheel in orde, hij had een gespleten persoonlijkheid wat tot uiting kwam nadat zijn gezicht verminkt werd. Alleen was het een jeckel/hyde achtig verhaal. Het muntje was omdat zijn 'twee helften' het niet met elkaar eens konden zijn. In de film is het muntje meer bijzaak, ene moment is het om iets te beslissen, andere moment wordt het gebruikt onder het mom van een kansberekening, in de comics is het muntje een noodzaak voor Two Face. In de film komt dat te weinig/niet tot uiting, sowieso is het voor het personage Dent en wisselwerking met Wayne van belang dat zij vrienden zijn. Verder gaat Dent van de white knight, vrij snel naar psychopaat die met het leven van kinderen gokt. De comic Two Face en dan vooral die uit de Frank Miller Dark Knight periode is veel complexer dan dat.

Het hoeft niet exact hetzelfde als de comic te gaan. Maar juist omdat ze in dit geval van de comic zijn afgeweken is Dent rechtlijniger geworden dan dat ie in de comics is en dat vind ik gewoon jammer.

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar het mooie van het muntje in defilm is, is dat het een dubbelzijdig muntje is, dus als hij puur nog Dent is, vergokt hij niets. Zodra hij de echte 2 face word heeft het mondje ook 2 kanten. Ik vond het erg tof iig.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat vond ik ook, hoe tof ik de film ook vond. Ik vond dat Two-face net even te snel overging op een meedogenloze kindermoordenaar. Op het eind zou ie bijna Gordon's zoon afschieten....c'mon now.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Enigste waar ik bang voor ben als johny depp die riddler gaat spelen dat hij misschien té jack sporrow achtig wordt. Maar ach wie zag depp in sjakie en de chocolade fabriek spelen. Denk dat het wel goed zou kunnen komen alleen zolang je maar niet het idee hebt dat het jack sporrow is... >_>

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat een scheerbeurt al héél veel uitmaakt. Haal de make-up, de kleding en het accentje weg en je herkent hem niet meer. Laatst zag ik the Astronaut's Wife weer op tv. Na een tijdje herkende ik pas dat Johny Depp erin speelde! Jack Sparrow is wel zijn meest bekende rol, maar hij kan zeker meer. :) Ik denk dat hij een uitermate geschikte kandidaat is voor the Riddler.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina