Zojuist de film Ex-Drummer gezien, naar het boek van Hermal Brusselmans. Ten eerste, ik kan hem gewoon geen cijfer of beoordeling geven. Die film is gewoon te bizar en gestoord voor woorden. Aan de ene kant zitter er heel mooie en sfeervolle scènes in, andere zijn gewoonweg te bizar en ziek voor woorden. Veel geweld en gescheld, veel lawaai en ook veel (rock) muziek. De film gaat over drie 'gehandicapten', althans, dat vind de hoofdpersoon (drummer) Dries. De één is homo, de ander is zo goed als doof en junk en de derde is ziek in zijn hoofd, extreem gewelddadig. Dries is een succesvol schrijver, welbespraakt, slim en vooral manipulerend. Nou, met drie mensen die tot het laagste van het laagste behoren is het leuk (en makkelijk) voor Dries ze 's flink te kloten, maar toch nog een band te vormen. Wat er hierna gebeurt verklap ik natuurlijk niet. Ik raad de film aan, maar weet niet of ik hem nou goed of slecht vind. Niet enkel door de aanwezigheid van goede maar ook gewoonweg verschrikkelijk bizar en mottige scenes, het geheel laat je stomverbaasd achter. Heeft in Belgïe voor aardig wat oproer gezorgd en de film is er ook niet één waar je anders van verwacht.
Laatst bewerkt: 13 aug 2008