Zojuist Sunshine gezien. Had er weinig verwachten van in verband met het verhaal. Standaard praatje, -dan kan hij alleen maar meevallen-, gaat hier wel op dus, want ik vond de film erg vermakelijk. Het gaat over een team van astronauten en wetenschappers in een groot ruimteschip die een speciaal nucleair apparaat (Q-Block) naar de zon moeten schieten. Daarvoor moeten ze wel erg lang reizen en kan de zon veel schade aan het schip doen. Dit zorgt natuurlijk voor een hoop stress, tot de leden van het schip, de Icarus II, een noodsignaal opvatten van de Icarus I, het schip dat 7 jaar geleden faalde met dezelfde missie. De rest verklap ik natuurlijk niet. Wat vond ik van de film?
Voor een science-ficition film vond ik hem erg aannemelijk. Aan de ene kant was er uitleg over bepaalde zaken die realistsich overkwamen, mits er technologieën voor zijn, goed mogelijk zijn. Andere dingen werden (expres?) neit uitgelegt, zodat het niet opviel dat het misschein onmogelijk is. Cillian Murphy is de bekendste speler in de film denk ik (even google'n en je herkent zijn gezicht), speelde erg goed. De andere acteurs ook. Ik vond geen enkele rol nep, hoewel er naar het einde nét iets te veel heldendaden kwam en één dat de geloofwaardigheid flink onderuit haalde. Verder is de film spannend en ziet hij er goed uit, geen schoonheidsfoutjes en vond niks aan het verhaal of hoe het in beeld gebracht werd verkeerd of niet fijn om naar te kijken.
Al met al, een aanrader. Acht uit tien punten!
@Mensen hierboven: Godfather II is toch in twee delen opgesplitst door Veronica (of wie dan ook), omdat het met reclame en dergelijke té lang zou duren? Zo ja, moet je wachten op het tweede deel, zo niet, kan me niet goed herinneren hoe het allemaal liep. Heb alle drie de films gezien, hoewel tijdje geleden.
Laatst bewerkt: 15 aug 2008