1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wel goede film. maar ben bang dat veel mensen er hele andere verwachtingen over hebben. Het is namelijk echt geen actie-film, meer een thriller. met af en toe wat spectulaire scenes ertussendoor, maar niet a-la 300.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Watchmen staat iig hoog op mijn lijstje. Ken de comic alleen van naam. Zie hierboven verder Oldboy en Into the wild. Beide erg gave films.

Gisteren *schaam*, City of God (Cidade de Deus) eindelijk gezien. Wat een film! De film gaat over een wijk net buiten Rio de Janeiro die speciaal voor de armen is gebouwd. Camera- en acteerwerk zijn fenominaal en het verhaal van de verschillende personages wordt ijzersterk neergezet. Ondanks het feit dat er veel verhalen door elkaar verteld worden.

Echt een film die je gezien moet hebben en 1 van de beste films die ik in lange tijd heb gezien.

9,5

3. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik kende de comics niet en ik vond het een zeer goede film!

Ik ben gister met wat vrienden wezen kijken, en man wat een film!

Het plot, de dialogen, de visuele effecten, de duistere humor alle lijkt in mijn ogen te kloppen. Rorschach is heel sterk in de film, eigelijk vind ik hem nog meer een anti held dan The Comedian.

Ik ben geef meestal niet van die hoge cijfers, maar deze krijgt toch echt een 8/10

4. Spartan B028

Spartan B028 Kamerikaan

Leuk Bevonden:
    0
    Night of the living dead

Leuke film, erg grappig en een ziek einde.
    Helaas erg oud.

[7/10]

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ook heerlijk rauw.

In het begin is zo mooi voorbeeld. Als ze die kleine kinderen neerschieten in het steegje.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat stukje draaide mijn maag wel even om en associeer ik nou niet echt met 'heerlijk' :eek:

Is trouwens al ruim over de helft van de film.

Maar idd erg rauwe film en gebasseerd op een echt gebeurd verhaal

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    wel ff leuk om dit dan te laten zien, gespot zon 7 jaar geleden in Antwerpen:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Met heerlijk bedoel ik de echtheid. ;)

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    http://www.imdb.com/title/tt0870090/ ;)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    I know, via de vrij recente release van City of Men kwam ik namelijk op deze :)

Zonde dat het 'vervolg' alleen minder blijkt te zijn.

@ Hibrid: duidelijk! Ik dacht al ;)

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Valkyrie

Blijft toch moeilijk kijken als je het einde al kent. Maar verder een goede film. Snap niet wat de ophef was met Carice van Houten, ze komt maar 3 keer voor en heeft 3 zinnen ofzo.

7.5/10

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Watchmen

God, wat is dit een moeilijke film om te beoordelen! Tijdens het kijken was hij overweldigend, maar eenmaal uit de zaal bleef ik toch achter met een bittere nasmaak. Het is een film die redelijk begint, een beter middenstuk heeft en fantastisch eindigt, maar hij is zo lang! Het duurt zo lang voordat ze alle karakters en hun geschiedenis hebben geïntroduceerd. Het is nodig als je de film wilt snappen, maar het haalt de vaart uit de film.
    Dat neemt niet weg het wel een vermakelijke film is. De stijl is erg tof. Over-the-top in een hele duistere setting en het camerawerk daarbij is erg goed. Ook de muziek is zorgvuldig gekozen en voegt wat toe! Keihard Jimi Hendrix terwijl 2 Watchmen ten strijde trekken. Maar ook een knipoog, als 99 Luftbalonnen een wat meer luchtige scene siert.
    Zoals ik al zei, komt het verhaal traag op gang, maar het is wel interessant. Het hele idee van een alternatieve 1985, waarin superhelden geaccepteerd zijn (maar ook weer niet :+) en de dreiging van een Koude Oorlog enorm is, spreekt mij erg aan. Daarnaast lijkt het verhaal erg cliché te worden, maar zit er toch een onverwachtste wending in. Ironisch is dat dit een van de weinige films is waarin juist het eind veel beter is dan het begin.
    Watchmen is dus erg vermakelijk, maar toch is er iets mis. Het laat geen grootste indruk achter. Je zult je geen buil vallen in de bioscoop, maar ik denk dat we deze film over een jaar al lang vergeten zijn.

8,0

Overigens krijgt deze film de award voor meest nutteloze seks-scène allertijden. :D Daarbij moet wel gezegd worden: Damn! Wat is die Malin Akerman beeldschoon. :eek:

Edit:
    Ik lees nu pas hoe ze het comicbook verhaal hebben aangepast. Ze hebben echt alles exact hetzelfde gedaan, behalve het einde inderdaad. Ik weet niet hoe ik erop gereageerd zou hebben als ik het echte einde al kende.

13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist k*t dat ze het einde hebben aangepast...maar goed tegenwoordig is niet anders dan dat ze wat veranderen van de Comic.

Film nog niet gezien maar ik kan niet wachten!

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het feit dat je zo'n lang stuk schreef, zegt eigenlijk al dat ik er heen moet gaan, niet? Misschien een leuke dame strikken om te gaan.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Net terug van Watchmen en ik vond het echt een kut film. Nu ben ik sowieso al geen fan van superhelden/comicbook films maar dit was echt te erg. Grootste probleem was dat de film veel te lang was. Volgens mij hadden ze de film makkelijk een half uurtje korter kunnen maken zonder dat je ook maar iets van de diepgang van het verhaal of de characters mist. Neemt zoals The matrix al zegt totaal de vaart uit de film. De characters zelf vond ik ook niet boeiend (al is dat natuurlijk niet echt de fout van de film). De setting waar de film zich in af speelde was de wel weer leuk net zoals de muziek echt van toegevoegde waarde is.

2.5/10

16. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    woow.. dat is wel heel laag! Ik ga em maandag in de bios zien! Verwacht er meer dan een 2.5 van iig!

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Changeling (Eastwood, 2008 )

Een alleenstaande moeder komt op een dag thuis om tot de ontdekking te komen dat haar zoontje verdwenen is. Als de politie aankondigt hem gevonden te hebben blijkt dat het haar kind niet is, maar weigert de politie hun fout te erkennen, met een bizarre opeenstapeling van weggefrommelde feiten en meningen tot gevolg.

Dat het verhaal op waarheid gebaseerd is echt te freaky voor woorden, maar het is uitermate geschikt voor cinema, en Eastwood weet dat grandioos uit te buiten. Het tijdbeeld is echt schitterend in beeld gebracht en Jolie zet een zeer geloofwaardige rol neer als de bedroefde Christine Collins. Met vrij schaars verlichte sets wordt de film in een deprimerende sfeer geduwd, wat perfect aansluit bij het verhaal. Alles klopt, tot het tempo en de lengte van de film aan toe. Alleen het einde voelde wel een tikje cliché, maargoed, het blijft moderne Amerikaanse cinema :+ En toegegeven: het was echt alleen de laatste scène.

Schitterende film!

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond naar Marley & Me geweest. Echt een top film! heerlijk zitten lachen, alleen mannen met een nogal hoge dunk van jezelf, ga na de pauze weg :+

uiteindelijk gaat de hond natuurlijk dood, en dat was echt verschrikkelijk zielig 8)

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Clint is goed bezig de laatste tijd. Ik ga deze ook wel kijken als jij hem goed vond, want je vond Gran Torino ook super.

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mhm, ik ben benieuwd. Ik ga hem van de week kijken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina