1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Gister naar Slumdog Millionaire geweest. Best aardige film, maar de laatste twee quiz vragen waren o zo voorspelbaar. Toen er een B op de spiegel stond wist ik meteen dat er een 50/50 kwam en dat hij voor D koos, ook de laatste vraag wist je ver van te voren met je ogen dicht. Verder best een leuke/mooie film hoor.

2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn anders toch behoorlijk wat mensen die de film erg goed vinden, waaronder ikzelf. De sfeer die de film uitademt, het verhaal en de ontsnapping aan de gruwelijke realiteit zijn allemaal elementen die het voor mij een ijzersterke film maken. Eén van de betere fantasy films van de laatste jaren.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vond je? Ik vond het juist een ontzettende anti-climax.

Heel dat verhaal en uiteindelijk is het gewoon "oh sorry, het was slechts verbeelding". Die fantasie was zo in detail uitgewerkt, waardoor de nadruk van de film daar zo op leek te liggen.

Daarnaast vond ik de film een ontzettende B-film uitstraling hebben. Ik stond er zo voor open, ik wilde niet te vroeg oordelen. Maar ik had de hele tijd het gevoel dat er hard werd probeerd om een artistieke film neer te zetten, maar dat net niet lukte.
    En waarom al die onnodig ranzige scènes? Ik hoef niet in detail te zien hoe iemands neus kapot wordt geslagen. :{

Nee, ik had niks met Pan's Labyrinth. Hoewel ik open sta voor fantasierijke en/of artistieke films, was dit het toch niet voor mij. Ik kan echter wel begrijpenen dat anderen deze film juist kunnen waarderen.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vond het ook een hele goede en vooral mooie film! Zeker een van de betere films in het genre de afgelopen jaren.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik vond hem ook wel aardig. De stijl van de fantasy elementen was anders dan de gemiddelde Tolkien ripoff en de setting voor de niet fantasy delen was er ook 1 die niet veel gebruikt wordt.

Ik zit nu Alien maar weer eens te kijken, blijf ik een leuke film vinden. Vond het weer erg leuk om te zien hoe men blijkbaar dacht dat de computer zich in de toekomst zou ontwikkelen :+ Zien er uit als computers uit de jaren 80 en maken een geluid als een matrix printer,.. voor de rest is alles hight-tech maar de ontwikkeling van de computer konden ze zich blijkbaar echt geen voorstelling van maken.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Traitor

Goed verhaal. En een interessante hoofdpersoon. Verder niet heel bijzonder maar een goede degelijke film.

8/10

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Babylon A.D gekeken, gewoon omdat Vin Diesel erin zat. Over het algemeen een redelijk slechte film, ondanks toch best genoten. Hierbij vond ik de sci-fi elementen die erin waren verwerkt echt mooi gedaan, het meisje liet tegen het einde zien waarom ze zo speciaal was, helaas was dit niet eerder naar voren gekomen. Sommige scenes zijn echt te kazig voor woorden. Grappig voor een keertje. 4.5/10

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Gran Torino

De film lijkt op het eerste gezicht zo standaard: Man is vastgeroest in zijn vooroordelen tegen buitenlanders, maar ziet uiteindelijk in dat hij er naast zit. Clint Eastwood is echter zo ontzettend goed. Hij zet een ongelofelijk krachtig personage neer en draagt eigenlijk de hele film.
    Waar ik me echter aan stoorde, was dat er zo veel werd gelachen in de zaal om het taalgebruik van Clint. Erg jammer, want dat was niet de toon van de film en ik vond het vrij puberaal.

Ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet vertellen over Gram Torino film. Hij is gewoon erg goed, vooral dankzij Clint Eastwood dus. Daarnaast is het einde ook erg mooi.

8,0/10

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dit was idd een hele goede film, ik vond het einde alleen een beetje jammer en simpel.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Einde was idd ineens snel voorbij, maar had ook weer zn charme. Halverwege de film zie je het al aankomen.

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik d8 juist dat het toen ging losbarsten, vandaar was ik een beetje teleurgesteld.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar is het niet de film naar vind ik. Idd je zag het aankomen wat er gingen gebeuren, maar ik hoopte echt niet het niet zo was. Ik kon me goed inleven in het personage.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Waltz with Bashir (of: Vals Im Bashir).

Indrukwekkende film met een nogal erg confronterend einde. Het verhaal draait om een Israëlische filmmaker die, toen hij ongeveer 20 jaar oud was, onderdeel was van het leger dat in '82 Libanon infiltreerde. Inmiddels is hij een jaar of 50. Hij krijgt een contant terugkerende droom over die tijd, terwijl hij daar nooit last van had gehad. Hij weet echter niets meer over die periode uit zijn leven maar raakt geïntrigeerd door de droom en wilt weten wat de droom (en alles daar omheen) inhoud. Hij gaat op zoek naar oude vrienden die destijds aan zijn zijde mee vochten om zichzelf van meer opheldering te voorzien. Langzamerhand komen steeds meer beelden uit die tijd bovendrijven.

De film is zo goed als in zijn geheel gemaakt via een animatie. Er is sterk gebruik gemaakt van muziek en de characters overtuigen. Het is een film met wat inzakkers maar overall is het gewoon een sterke film. Een film die boeit en op sommige momenten ook grappig is. Als je een animatiefilm niet bij voorbaat al afschrijft moet je deze film zeker eens checken. Ook als je dit wel doet dan hoor je de film een kans te geven. 8,5/10.

14. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Blindness

Niet echt wat ik ervan verwacht had. Het begint nog redelijk goed, maar na een kwartier zakt het niveau van de film dramatisch ver in. Veel en veel te langdradig.

Moet er wel bij zeggen dat ik aanvankelijk dacht dat het een horror films was....maar dit ging meer richting drama. Hierdoor viel hij me erg tegen.

Een 5-je, meer niet.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Net 5 minuten Beowulf gezien en was het toen al strontbeu. Geen idee of andere mensen het wat vonden, maar dit vond ik echt nergens op slaan.
    Wel de film Control gezien, waar ik érg over te spreken ben. Gaat over het leven van voornamelijk de zanger van de Engelse band Joy Division. De film is uit 2007 en in zwart-wit opgenomen, wat de sfeer nog wat extra's gaf. Daarnaast werd de gehele film bijgestaan door muziek uit voornamelijk het reportoir van Joy Division, met daarnaast David Bowie en Sex Pistols en als ik het goed had kon ik The Velvet Underground ook nog wel horen. De tijd-plaats bepaling vond ik erg sterk en ook het acteerwerk was goed. - 8,3

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd goede film.
    Eigenlijk ben ik door die film weer veel Joy Division gaan luisteren.
    Ik vond het ook mooi dat de The Killers de soundtrack deden. Maar die hoofdspeler speelt het geweldig, zeker als die een optreden doet en gaat dansen.

17. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    De enige bijdrage die The Killers hadden aan de soundtrack was een cover van het nummer Shadowplay. Meeste nummers van Joy Division werden gezongen en gespeeld door de acteurs zelf.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Dat weet ik. ;)

Ik bedoelde meer de promo soundtrack. Ik vind het mooi dat me lievelingsband een andere lievelingsband covered.

19. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Day of the Dead

Cool, eigenlijk gewoon een doorsnee dawn of the dead/zombie film. Maar vind die erg vet! Heb alleen het einde niet gezien:x, want moest toen weg:9.

7.5/10

20. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Watchmen

De film begon goed, mooie openingscredits met muziek enzo. Dan ff lekker knokken. En dan... gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap wat een kutfilm. Gaat echt gewoon nergens over. Duurde echt gewoon te lang. Loopt er de halve film nog een smurf in rond die ronduit irritant was. En dan nog die Patrick Wilson die echt gewoon zo slecht gecast was dat ik me aan hem begon te ergeren. En de hele film door slap gelul. En dan komt er nog ff het nummer "99 luft balons" langs weet niet wie dit verzonnen heeft maar echt te slecht voor woorden. Ben meerdere keren in slaap gevallen. Heb hier gvd 9,80 voor betaald!! Sloeg al nergens op die prijs. Geef de film een 0,2. En dan is die 0,2 voor de eerste 10 min.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina