1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Willem Dafoe vind ik sowieso een erg goede acteur! En niet omdat hij dezelfde naam als hij mee heeft. :+ De scène die jij beschrijft hierboven is inderdaad erg sterk, geweldig vond ik dat. Heb laatst nog een film met Dafoe gezien, maar weet niet meer welke. :mad:

3. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gisteravond naar Gran Turino geweest. Best toffe film, ik ben er fan van. Eastwood zet gewoon een heerlijk karakter neer om naar te kijken, jammer dat hij ietwat veel in zichzelf mompelt en zijn karakter een beetje oppervlakkig is; het maakt het er niet minder leuk op!

8.0

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hij speelt ook in Spiderman als The Green Goblin, daar ken ik hem nog van :p.
    Goede acteur.

Meer als eerbetoon aan de film :p.

Haha vet shirt dan..
    Deel 2 zal btw nooit zo goed worden als het origineel vrees ik.

Tis Gran Torino! :p

Valt me wel op dat veel mensen niet superpositief zijn over een film, maar vervolgens wel een dikke 8 geven ofzo..

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Punisher Warzone. Vette film.

6. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Strak! Ze hadden het er al jaren over maar steeds kwam het er niet van. Kan persoonlijk niet wachten, deel 1`al zo vaak gezien :D

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Snatch
    Gister weer even gekeken...
    Werkelijk waar echt een superfilm. Beste wat Guy Ritchie heeft geschreven, hands down.

Elk verhaallijn (zijn er best veel) zijn allemaal stuk voor stuk geniaal en op zich al beter als menig film (uit de top 250). Ik heb echt genoten. En dan vooral hoe het allemaal bij elkaar komt, ge-wel-dig.
    Ik vind Vinnie Jones een B acteur, maar zelf hij doet het nog redelijk goed.

Wat ik echt onbegrijpelijk vond was Brad Pitt als een pickey. Maar wat doet hij het toch geniaal, hij steelt de show. Ik weet niet wie er bij Brad Pitt is gekomen om zo'n character te doen, of dat Brad Pitt zelf heeeeel goed heeft geauditeerd, maar hij was echt goed.

Enig minpuntje: verhaallijnen hadden ietsje beter kunnen worden geintroduceerd. Zoals meerdere Ritchie films (rocknrolla, lock stock), is er altijd een korte introductie op alle personages, wat soms best snel gaat. Aangezien de film maar anderhalf uur duurt, had Ritchie best nog 10 minuutjes kunnen uitwerken van het hoe en wat over Boris en Sol/Vince/Tyrone.

De soundtrack is ook super!
    9/10!

Wow, wat een heerlijke beargumenteerd oordeel...*NOT*

Kun je misschien vertellen wát je er vet aan vond? Ik ben halverwege weggegaan, omdat dit echt een slechte film was.. Totaal geen diepgang, blegh.

Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bij films post ik nooit lappen tekst en lees ik nooit recensies en kijk ik bijna nooit naar IDMB. Smaakverschil kan zo enorm veel verschillen. Wat de een (of meerderheid) goed vindt, kan ik kut vinden en andersom.
    Ik kijk een film voor de actie of gore, of voor het verhaal. Hoop actie of horror films hebben geen of amper verhaal en is vaak iets wat totaal niet origineel is, maar waarbij de actie of gore een hoop goed kunnen maken. Moet dan niet barsten van de neppe special effects, want daar ben ik dan weer geen fan van.

Anyway, vandeweek Punisher uit 2004 eindelijk eens gezien en die beviel me goed. Gewoon lekkere actie, veel knal en schietwerk. Verstand op nul zetten en kijken. Had iets meer echte, wrede, wraakacties verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Gisteravond dus Punisher Warzone zitten kijken. Verhaal zal me een worst wezen, maar de actie was weer ruimschoots aanwezig. Kan best zijn dat dit schietwerk (1 guy kills 100 guys style) niet iedereen ligt, maar ik vond hem wel vermakelijk.
    Jigsaw en met name James/Billy vond ik geslaagd. Jigsaw vanwege de scene hoe ie zo komt en James/Billy omdat het zo een psycho gast is.

Heb regelmatig dat ik een film 10x even stopzet, om even te surfen, mail te checken, of wat anders te doen, maar Punisher bleef me gewoon boeien. Tussendoor ook nog wel paar keer op pauze gezet, maar ik had geen moment verveling of een saai gevoel.
    Maar goed, heb vaak een andere mening over films dan de meesten. Zo vind ik films als The Matrix niet mijn ding, maar kon deze film me wel boeien, ondanks de misschien zwaar overdreven actie (net als in The Killer) van de hero die onsterfelijk lijkt. :)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Gisteren Part 1 en 2 gezien van XIII: The Conspiracy Theory. Titel lijkt op de game XIII dus dacht eens even kijken.

Hoofdrolspeler heeft geheugen verlies. Dus ik had al meteen zoiets van: "Bourne rip off". Maar op zich wordt het goed verteld en ga je steeds dieper er op in en worden eerdere stukken duidelijker. En de gast die onschuldig leek had ik al meteen iets van...met zo'n gezicht ben je gewoon fake. Richting het eind bleek hij onschuldig te zijn tot de twist dat hij dan toch de evil leader was. Was wel een goede film op zich.

8/10

Morgen een dagje bios met een maat. Watchmen draait niet meer dus moet ik even ergens anders vandaan toveren ;)

Dragonball Evolution in de ochtend. Heb vroeger veel Dragonball gekeken dus ben wel beetje nieuwsgierig ook al is het een film wat meer iets vaan kinderen/pubers is. In de middag de nieuwe Fast and the furious. Verhaal zal wel weer rampzalig zijn, maar wees eerlijk...daar ga je niet voor naar zulke films. Het zijn de auto's en chicks. Ergens in de vroege avond gaan we Knowing kijken. Klinkt wel redelijk interessant en de meeste films met die hoofdrolspeler zijn wel goed.

Films op pauze zetten en zo doe ik weinig. Heb eerder dat ik de film stukjes fast forward doe. Al dat nutteloze gelul en geren...jodi foster in elke film. Enige wat ze doet is rond rennen en schreeuwen en er uit zien als een crack hoer met een dildo in der kut. Net zoals die film met dat vliegtuig en dat haar illusionair kind opeens verdween. Met een moeder als haar zou ik ook wegrennen. Dat hysterische gedoe...zou zo'n wijf even een paar bitchslaps geven zodat ze back to reality komt en rustig wordt. Wat een slechte en irritante actrice is dat zeg.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2009
  10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Wat dacht je van: Gamefilm over XIII? ;)
    Op wat details na is het idee achter de film precies hetzelfde als dat van de game. President killed door sniper. Vent wordt wakker en weet niks meer, tattoo van XIII op nek etc. De game is trouwens op een comic gebaseerd, dus het kan ook zijn dat de film op die comic gebaseerd is ipv de game.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Alsof Jason Bourne de eerste hoofdrolspeler was met geheugen verlies :emo:.
    Kijk voor de grap eens Memento. Daar heeft de regisseur de film zo ingedeeld dat niet alleen de hoofdrolspeler niet meer weet wat ie 2 uur geleden heeft gedaan, maar de kijker ook niet. Super interessant.

@2k: ik lees ook nooit reviews op imdb, maar het is wel zo leuk om als je hier je mening plaatst, die iets te onderbouwen. Dan valt er nog wat te discussiëren in dit topic ;).

12. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Outlander

Het gaat over een alien die neerstort tijdens de viking tijd ergens in Noorwegen. Vervolgens past hij zich dan aan aan de lokale bevolking etc. Zoals jullie weten zijn vikingen lomp en is het dan ook een erg lompe film. Het blijkt dat in het neergestorte ruimteschip van de alien (die er gewoon als mens uit ziet) een of ander über alien monster zat en dat die met de crash is ontsnapt. Het verhaal gaat dan alien vs. vikings, wat soms wel grappige momenten oplevert als ze dat beest met stenen bijltjes etc. te lijf gaan. Echter zijn de special effects wat veroudert en is het verhaal ook niet heel sterk.

Zelf geef ik het een 6

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    The Spirit

Grafisch een van de mooiste films die ik gezien heb. Maar het verhaal en de diepgang van de characters zijn slecht. Het is redelijk oppervlakkig en de dialogen zijn saai.
    Ik heb het gevoel dat er meer aandacht aan het grafische deel is besteed dan het de personen en hoe je ze kan ontwikkelen. Scarlett Johansson en Eva Mendes zijn wel pluspunten ook als speelt Johansson heel slecht.

6.0/10

14. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ach, dat ene lettertje :+. Doel je o.a. op mij trouwens? Die paar puntjes die ik noemde maakt mij niet minder positief over de film, geen film is perfect; en dat is een 8 ook niet.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nee meer eigenlijk over het algemeen hoor.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Notorious

Een film over Biggie Smalls of Notorious B.I.G hoe je het zelf wilt. ;)
    De film duurt 2 uur maar ze hebben het niet goed verdeeld. Zijn jeugd is binnen 20 minuten voorbij en daarom duurt zijn rest van zijn leven te lang. Niet dat het slecht is maar ze hadden het beter kunnen verdelen en zo meer over zijn leven te vertellen want we weten allemaal wat gebeurd als die Puffy ontmoet en die omtmoet die te snel in de film.
    De personages zijn ook verschillend. Biggie en Lil Kim lijken echt goed en spelen het ook goed. Maar 2 Pac en Puffy zijn niet zo sterk neergezet en dat is wel jammer.
    Verder wel een degelijke film niet hoogstaand maar als je fan bent moet je hem zeker kijken.

7.5/10

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Die game vond ik helemaal geweldig, nogsteeds een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Wist niet dat er een film over was, thanks!

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Monsters vs Aliens

Hulde! Ben erheen geweest met m'n zusje en nichtje van allebei tien, voor kids is het natuurlijk sowieso een aanrader, maar ik zelf vond hem ook geweldig. Goede personages, BOB wordt niet vervelend (wat ik wel had verwacht) en Hugh Laurie's stem als Dr. Cockroach is hilarisch. De president is ook geniaal, en zelf Reese Witherspoon kan zonder haar uiterlijk een goede prestatie neerzetten.

Verder was het verhaal niet heel bijzonder en voorspelbaar, maar dat versterkte des te meer het gevoel dat we hier naar een alien-film van vroeger zaten te kijken. Één van de betere animatiefilms die ik gezien heb!

9/10

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
  20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    OMG hoe erg kunnen ze zo'n jeugdsentimentserie verpesten :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.