1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nieuwe Inglorious Bastards footage :)

[yt]l-DdsF5QBSQ[/yt]

Yeeah, must-see :)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeker wel!

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Must see it is! :cool:

Net zelf No Country For Old Man gezien, vond hem erg tof!

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Angels & Demons

Ik wil er niet veel woorden aan vuil maken: Wat een bijzonder matige film. Ze hebben getracht de fouten uit the Da Vinci Code te verbeteren, maar dat is ze niet gelukt. Het is gewoon niks! Het is niet spannend, niet meeslepend, niet ontroerend. Het gaat ongelofelijk snel, waardoor cliffhangers of spannende momenten altijd binnen een minuut weer zijn opgelost. De film is enkel interessant te noemen en dat is het misschien ook niet eens voor iedereen.
    Ik stoor me altijd aan cliché's en dit keer ontkwam ik er weer niet aan. Vittoria Vetra die aan de Zwitserse Garde in simpele taal uitlegt hoe levensgevaarlijk de antimaterie wel niet is. Op een manier zodat elke sul het snapt "Ohnee! Je kunt er half Rome mee opblazen als we niks doen!!!!". Robert Langdon die schreeuwt dat het zo moet, terwijl iedereen beveelt om het zus te doen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat wederom Tom Hanks gruwelijk verkeerd gecast is voor deze rol (terwijl ik wel liefhebber ben van hem als acteur).
    Het andere kritiekpunt is hoe ze het boek hebben verdraaid. Er zijn personages geschrapt en het einde is zelfs een beetje veranderd. En dat laatste vond ik vreemd! Ik wil niet gaan spoileren, dus ik zal mijn kritiek erop zo algemeen mogelijk proberen samen te vatten: Ik vond de link tussen het plan en het doel vager geworden.
    In het boek faked de Camerlengo een ingeving van God, waardoor hij de bom vindt. Door dat mirakel hoopt hij dat mensen weer in God gaan geloven.

Maar in de film vinden ze samen de bom en rent hij ermee weg. Dan is hij toch gewoon een held, dan heeft God er toch niet zozeer iets mee te maken? Dan valt het hele doel van zijn plan weg, vind ik. Ik vond dat maar vreemd.

Al met al is het wel een vermakelijke film, maar wacht lekker totdat hij op tv komt. Je mist niks. Rome is de enige ster van de film en dat zegt genoeg denk ik. Als je bekend bent met de stad en de historie van alle kunst daar, dan is de film je tourgids die je terugneemt naar de mooiste stad van Europa. Dat is veel interessanter dan het verhaal. 8) Zonde, want het boek was zo ontzettend tof!

Net geen 7: 6,9

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik las in de metro dat het echt een meesterwerk moet zijn. Ik ben benieuwd!

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb Angels & Demons niet gezien, maar het kritiekpunt dat ik uit je tekst heb gehaald, is iets waar ik me in de Davinci Code ook aan stoorde! Ik vind hem helemaal niet in die rol passen, laat staan dat het echt goed geacteerd is. Iets wat Tom Hanks in ieder geval wél kan.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Mag ook wel een keer weer na Death Proof en Kill Bill

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kill Bill?

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Dat snap ik ook niet. Kill Bill is en was _O_

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Kill Bill was leuk maar absoluut geen meesterwerk imo

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Alles van de hand van Tarantino wordt zonder pardon als meesterwerk gezien tegenwoordig. Lachwekkend.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Death Proof was een kut film. Kill Bill was geniaal en Pulp Fiction ook en Reservoir dogs vind ik niet zoveel aan. Dus het valt wel mee.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dit dus. Helemaal mee eens. Hoewel ik wel erg uitkijk naar de Bastards, ziet er dit maal wel veelbelovend uit.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Basterds.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  17. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond Death Proof echt vet. Heerlijk dat een film gewoon echt nergens over kan gaan.

18. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft gelijk, heur.

Vanavond naar Angels & Demons. Ben benieuwd of ie echt zo ruk is.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nee, ok. Maar als we over meesterwerken gaan praten kunnen we wel weer een behoorlijk tijd terug in de tijd, want die zie je tegenwoordig nauwelijks meer.

20. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    In Kill Bill zaten misschien wel wat goede dingetjes, maar ik begrijp niet dat tegenwoordig zoveel mensen het totaal onnodige weergeven van veel bloed en te grof geweld zo geweldig vinden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina