1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Transformers : Revenge of the Fallen
    8/10

Leuk verhaal, simpel en to-the-point uitgelegd. Prachtige effecten. We waren met 12 man ( en 4 vrouwen ) daarheen gegaan en allen snapte ze de critici niet. Gewoon een heerlijke film. Boem, uitleg, boem, uitleg, boem boem boem! _O_

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat zeggen de critici dan? Ik heb alle gratis OV-krantjes gemist deze week.

3. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ze vinden het een kut film:+. Volgens mij zijn de meeste kritiekpunten: slechte humor, teveel hetzelfde, onnavolgbaar, slecht verhaal, alleen maar cgi, te lang en nog wat meer.

Ikzelf vond het trouwens een geweldige film_O_. Gewoon lekker genieten. Had er niet meer van verwacht en de film was gewoon precies hoe ik het me voorstelde. Ik vond het verhaal vermakelijk, grappen waren leuk, actie was fantastisch en Megan Fox was Megan Fox:9.

9/10(yeah, that's right, 9/10)

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb gisterenavond ook erg genoten van Transformers: Revenge of the Fallen. De hele film draait natuurlijk op zijn achterlijk sterke special effects en pompende actie. Als je weet wat je gaat zien en daar ook zin in hebt is het een geweldige film. De humor was wel weer een beetje lame...
    Bijvoorbeeld die moeder die helemaal debiel gaat doen nadat ze wat wiet tot zich heeft genomen. En ook die kleine Decepticon creature aan het begin, volgens mij de blender van familie Witwicky, die een gun heeft op de plek van z'n lul. Same goes for die Destructor met ballen. Allemaal nogal goedkoop.
    ...maar verder gewoon een heerlijk vermakelijke film. Cijfer aan zoiets vind ik een beetje moeilijk. Ik neig naar hoog maar het vrij simpele verhaal en de nogal lompe humor zorgen ervoor dat een hoog cijfer niet helemaal gerechtvaardigd is. Toch maar een 8, what the heck. Lekkere blockbuster.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    The Hangover

Gisteren gekeken. Tot de pauze vond ik hem echt geniaal, Alan was een hele grappige character. Maar na de pauze kakte ie wat in. Cijfer is dan ook een 7.5.
    Ik had denk iets te hoge verwachtingen...

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gister Defiance gekeken. Best een boeiende film, alleen vond ik op een gegeven moment het "drama gehalte" iets te hoog worden. Al met al toch wel een 7 waard.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Net terug van Transformers 2

Vond het allemaal maar middelmatig. Flinterdun iets van een klein beetje op een verhaal lijkt, onduidelijke actiescene's en slecht acteerwerk. Vooral bij Shia Leboef heb ik er mij aan geërgerd. Vond hem nog nooit echt goed maar hier was het (vooral in de eerste helft van de film) echt bedroevend slecht.

Eerste deel vond ik wel vrij aardig maar hier geen ik een 4/10 voor

8. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Knowing

8/10

:cool:

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  9. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Net Tropic Thunder gekeken, wat heb ik gelachen zeg.
    Wat een heerlijke film is dat zeg! _O_

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Transformers 2: Revenge of the Fallen

Wat een dramatisch slechte film. Voor het eerst heb ik serieus overwogen om weg te lopen. Ik zal mijn korte recensie beginnen met de slechtste punten, om zo op te bouwen en toch te eindigen met een positieve noot:

Om met de deur in huis te vallen: Het verhaal is werkelijk tenenkrommend slecht. In deel 1 was het ook niet al te sterk, maar a là, het zijn toch auto's die in robots veranderen, dus dat neem je maar voor lief. In het vervolg is het verhaal echter van zo'n dramatisch niveau dat je je er constant aan ergert. Uitverkorenen, special operation teams, presidenten die niet willen luisteren, voorouders, oorlogen en flashbacks van duizenden jaren geleden, de cliché's vliegen je om de oren, met als dieptepunt een oude robot met een wandelstok. Of die tweeling robots die altijd ruzie maken in hun straattaal. :'-( Het verhaal kent verder enkele fragmenten die helemaal niks toevoegen, maar alleen gebruikt worden voor nog meer drama of spectaculaire shots.

Transformers is puur een actiefilm, maar is daarin toch niet zo goed als zijn voorganger. Het grote pluspunt van deel 1 vond ik dat hoewel er heel veel gebeurde, de actie altijd overzichtelijk in beeld werd gebracht. Nou niet meer dus. Het is zo chaotisch. Ik zie robots op elkaar inslaan, maar ik heb geen idee wat ze doen. Ik zie het gewoon niet! Tevens dacht ik bij zowat elke Decepticon dat het Megatron was, maar ze leken gewoon op elkaar. 8)
    Daarnaast duurt Revenge of the Fallen veel te lang, hij is gewoon langdradig! Na bijna anderhalf uur kwam de film eindelijk ter zake. Ik dacht "hèhè, we naderen eindellijk het einde". Niets was minder waar, want toen kwam de pauze en zat ik dus pas op de helft. |:- Je mag dan op z'n minst verwachten dat er dan wordt toegewerkt naar een ultieme climax, maar helaaas. De tweede helft van de film is bijna alleen maar actie, terwijl het echte einde ineens met een sisser afloopt. Maak dan een spectaculaire eindscène zou ik zeggen, nou heb ik in feite al die tijd zitten wachten op niks.

Gelukkig is er tóch nog wat positiefs te melden over Transformers 2! Zo heeft Michael Bay veel aandacht besteed aan welke broek Megan Fox moet dragen en dat is niet zonder succes! Die witte broek is een genot om naar te kijken en redt alsnog het laatste half uur van de film. Het blijft echter een mysterie waarom die broek de hele tijd zo schoon blijft in al die actie en chaos, terwijl Shia leBeouf onder de schrammen en het zweet komt te zitten. Ik denk dat hiermee wel duidelijk is waar je aandacht naartoe gaat op zo'n punt in de film. Van de actie of het verhaal moet je het immers niet hebben. :'-( Laatste pluspunt is voor alle slow-motion scenes die Megan heeft gekregen. Goed werk, Michael! :thumbs:

Grande conlusion: Het is niet zozeer Michael Bay die gefaald heeft, maar de malloot die het script heeft geschreven. Het verhaal is zo debiel dat je bij al het andere al afhaakt. Bijna alles voelt aan als een excuus om meer spectaculaire shots en meer drama te kunnen toevoegen. Sorry mensen, maar deze film is echt niks. Vorige week was ik vrij hard voor Terminator: Salvation, maar die ben ik nu in een heel ander perspectief gaan zien.

5

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    lol, robot met een wandelstok.

Had je beter verwacht dan? Deel 1 was op de special effects en Megan Fox na toch ook na toch ook bagger..

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, ben ik niet met je eens. Deel 1 vond ik heel erg tof. Zoals ik al zei was het verhaal toen ook niet denderend, maar tenminste niet storend slecht. Toen zat er meer een lijn in de film. Het begon rustig en werkte ergens naar toe. Deel 1 zat daardoor beter in elkaar. Het duurde even voordat de transformers kwamen en je voelde je meteen opgewonden toen je de eerste glimp van Optimus Prime zag! :D Tranformers 1 maakte van alle mannen weer kleine jongetjes.
    Van deel 2 had ik precies hetzelfde verwacht. Een matig verhaal, maar toch heel vermakelijk. Helaas faalde het verhaal en de actie.

13. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deel 2 nog niet gezien, maar ik denk ook niet dat ik daar veel trek in zou hebben. Vond deel 1 vaak al erg saai en heel erg kiddy (vooral de humor), en alleen wat special effects doen het niet voor mij. Als ik je review zo lees Matrix dan ga ik de film niet eens kijken..

14. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Om ook maar even mijn bijdrage te leveren aan de Transformers-discussie; 1 vond ik serieus tof maar 2 vond ik heeel erg slecht. Flauwe humor, irritante personages, zieilige teksten, slecht verhaal, warrige actie en hij duurde drie kwartier te lang. Echt de hele zaal was opgelucht toen ie afgelopen was, zo voelde het..

15. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Nu begin ik te twijfelen of ik hem wel wil zien, alhoewel ik ben wel een voorstander van brute actie dus denk wel dat die mij gaat bevallen.

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Sowieso heb je door ons nu hele lage verwachtingen. Dan kan het alleen maar meevallen, toch? ;)

17. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat de reacties zo van elkaar verschillen wil ik hem juist zelf zien. Ik wil me er een eigen mening van kunnen vormen. Dit is wel een films je volgens mij echt in de bioscoop moet zien vanwege de visuele en audio effecten. Thuis op de beeldbuis zonder dolby zal hij zwaar tegenvallen denk ik.

Anyway, gister Ice Age 2 maar eens gekeken. Niet echt heel erg bijzonder, maar gewoon leuk om eens te hebben gezien. Ben eigenlijk wel benieuwd naar Ice Age 3. :cool:

18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Had verwacht dat jij wel zou vallen over de verschillende robots en de plot-holes. Zal het nog sterker maken, die zijn er niet. Niet meer als je de Official Movie Companion ( strip ) leest. Dat verklaart het taalgebruik van Skids en Mudflap ( Twins, hebben op een forum voor rap hun taal geleerd ) en Arcee ( de motoren ) en waarom JetFire heel oud is ( zonder Energon sterft een Transformer langzaam ).

Maar ik geef je gelijk. Het verhaal is erg dun maar de actie is geweldig. Daarvoor ga ik naar Transformers en daarom krijgt deel 2 van mij ook gewoon een 8. Voor een diepgaand verhaal kan je net zo goed naar Angels & Demons gaan toch? Verstand op 0 en gaan met die banaan. Vond hem erg vermakelijk ...

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het zal best dat er mooie verklaringen zijn voor al die dingen, maar dat neemt niet weg dat ze debiel zijn. :+ Er is niks mis met een verstand op 0 en actie film, maar ik vind dat Revenge of the Fallen het gewoon té bont maakt.
    Een echt goede recente actiefilm is Star Trek. Ik denk dat veel films daar een hoop van kunnen leren! Daar zat pas spanning in. :)

20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    En dat Matrix, waren toch dezelfde schrijvers ;)

Ik hoop inderdaad dat deel 3 van Transformers het wat rustiger aan doet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina