1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik de enige die LotR zo ontzettend saai vond :eek:. Het enige toffe vond ik de grootse veldslagen maar dat gezeik van Frodo er steeds tussen maakte me boos xD.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Willem kun je ook spoilervrij uitleggen waarom Harry Potter 6 tegenviel? Ik werd wel enthousiast door de recensies. Ik heb het boek niet gelezen, dus dat kan ook niet tegenvallen. :+

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nou... de film legt de nadruk op heel andere dingen dan de vorige vijf films dat deden. :+ Héél andere dingen.

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Anchorman

6,5/10

Niet echt heel grappig, maar ik moest af en toe toch wel echt lachen. Als ze de characters wat serieuzer hadden aangepakt, dan had het wel veel grappiger kunnen zijn. De characters zijn allemaal al zo'n overdreven karikatuur dat ze eigenlijk niets verassend doen. Bij 40 year old version deden ze dat minder overdreven, die was dan ook veel leuker.

5. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor dingen? Ik hoorde dat er meer nadruk werd gelegd op humor. Ik verwacht dan van die hele vervelende inkoppertjeshumor=(, of is het wat anders?

6. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Meer liefde/humor, ik vond het best goed. Het hield ook wel vast aan het verhaal uit het boek en op sommige momenten ging het net wat anders, wat zeker niet slecht gedaan was. Vind ik, dan :+

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha vet.

Dat Matrix stukje. :lol:

Laatst bewerkt: 17 jul 2009
  8. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Black hawk down
    Ik heb hem gekeken en toen op mijn ipod gezet, god gog god, wat is dat een geweledige film.
    Lekker brute actie, en er zit zelfs een verhaal achter8)
    Ik geef hem een 8.5/10

9. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    O dat kan ik gemakkelijk.

Harry Potter = Magie
    Harry Potter 6 (boek) = Magie + spanning + duels + actie
    Harry Potter 6 (Film) = Liefde + Liefde + Liefde + verschrikkelijk afwijkend van het boek

Wat een slechte film zeg...en ik vond film 5 juist zo goed!! Even opsommen wat er mis met de film was in mijn ogen ten opzichten van het boek
    - Harry krijgt niet het advies om zijn onzichtbaarheids mantel bij zich te dragen
    - De vuur scene bij de wemels (BE-LACHE-LIJK)
    - Regina valster die in de film ineens lekker is
    - Lupos en Tops die al in deze film verliefd zijn
    - Zwerkbal waar het niet om zwerkbal gaat maar op Belinda die op ron is
    - Ginny en Harry die niet na de finale zwerkbal kussen
    - Waar is het o zo spannende gevecht nadat Perkamentus dood is?
    - Waarom zit Harry onder de vloer van de astronomie toren en is gewoon een watje en doet helemaal niets!!!
    - Waarom heeft Malfidus ineens een shirt aan bij de vloek Sectumsempra? Het bloed zou uit hem moeten spuiten
    - Waarom Fenrir Vaalhaar er maar half ingezet?
    - Sinds wanneer is Hermelien zo wanhopig
    - Perkamentus is (als hij doodgaat) volledig op kracht. Ligt niet in een hoekje smekend naar sneep om hem te redden, maar vraag meer echt aan sneep van: Kom op doe jij het maar.

En tenslotte waarom heet deze film: De halfbloed prins? De naam word 3x genoemd,en is totaal on-relevant naar de film toe. Het had veel beter: Harry Potter en Cupido op Zweinstein, kunnen heten....

Ookwel bekend als een 4,5/10 als je de boeken gelezen hebt.

Edit: Ja ik bedoelde 6 8)

Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uhm, je typt daar Harry Potter 5, maar ik neem aan dat je 6 bedoelt? Tenzij je nu speciaal Order of the Phoenix gaat kijken om mij te verwarren. ;) Ik vind het moeilijk...ik heb het boek niet gelezen, dus dan blijft mij een grote teleurstelling bespaard. Alhoewel ik toch denk dat ik dan maar wacht op de DVD versie.
    (Ik had waarschijnlijk toch niemand meegekregen naar Harry Potter O-))

11. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hij de trein wil stoppen is ook geniaal :lol:

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Professor Layton de film :) (komt ergens in December pas)

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Daar kunnen ze wel een leuk avonturenfilmpje van maken.

14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook wel geinige film. Zal dat japanse/chinese vast nooit snappen...moet zeggen het lijkt me wel een mooie taal als je het eenmaal begrijpt maar dat zijn dan de meeste talen :+

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Had eerder al wat gepost over Harry Potter and the Half-Blood Prince ... gaf toen de film een goede 8.

Heb hem vandaag weer gezien en nu is me eigenlijk pas duidelijk hoeveel er gewoon NIET klopt t.o.v het boek.

- Het is Hermelien die ontdenkt dat Snape de HBP is ...
    - Waar is het gevecht in de school?
    - Waarom "sust" Snape op het einde Harry maar vermoord hij Dumbledore?
    - De school is afgesloten met talloze spreuken, toch komt Dumbledore ineens weg ... wtf?
    - De Kamer van Hoge Nood komt voor in het boek, maar in de film is er een kast voor nodig. Als de Doodeters dan ineens binnen de school gaan breekt er de pleuris uit...

Cijfer verlaagd naar een magere 6 ... want echt ... bleh

Laatst bewerkt: 19 jul 2009
  16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Over je quotes dingen, daar zit toch echt wat fout.

- Hermelien ontdekt in het boek ook dat het Sneep is.
    - Die mis ik ook, dat is waar.
    - JKR heeft al gezegd dat in de films dingen anders naar voren komt dan in de boeken, iets wat belangrijk is.
    - Dumbledore zegt ook dat het schoolhoofd zijn zijn privileges heeft.
    - In het boek komen de Deatheaters ook uit de kast.

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren Harry Potter gezien en hij is echt een stuk beter dan de 5e film. De makers hebben er een erg leuke eigen draai aan gegeven en het verhaal is zelfs voor mensen die de boeken nooit hebben gelezen goed te volgen ( broertje :9 ).

Jammer van het einde maar in mijn mening toch wel de op één na beste film. Deel drie blijft mijn favoriet.

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    In het boek komen ze uit een kast maar is er niks over een winkel ... ;) Hoe dan ook ... het klopt gewoon niet.

Waarom zeg je trouwens dat JKR het nodig vind om de film van het boek te laten verschillen? Zo kun je dus een complete fan-base op z'n kop zetten ... niet verstandig. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    JKR heeft gezegd toen het laatste boek nog niet uit was, dat er iets heel belangrijks anders was in de films dan in de boeken. Wat belangrijk was voor het verhaal. Dat was dus
    dat Sneep in de films veel minder Harry lijkt te haten en wat dus ook kan kloppen met het laatste stuk van film 6, wat dus uiteindelijk zo blijkt te zijn dat Sneep dus toch goed is.

En in het boek komen ze ook via Odius en Oorlof naar Zweinstein, daar wordt in verteld dat toen een Zwadderaar (weet even zijn naam niet) door Fred en George in de Verdwijnkast werd gegooid, hij flarden van gesprekken opving van Zweinstein en vanuit de winkel. Daardoor wist Malfidus dus van de link en probeerde de kast te repareren en zo kwamen de Dooddoeners binnen.

20. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren RocknRolla gezien. Hij heeft misschien wel iets minder humor dan Lock, Stock.. and two smoking barrels en Snatch, maar alsnog vind ik het een heel vette film. Typisch Guy Richie, en laat ik dat nou net tof vinden. Heb ook ergens gelezen dat het een trilogie word, goed nieuws dus :).

8/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina