1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Inderdaad! :eek: Ik had 'm toevallig gister gezien. Wat een geniale film. Alles zat goed in elkaar, goed verhaal, veel actie en natuurlijk een erg apparte sfeer.

9/10

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mwa, ik vind er ook weinig aan. Heb 'm één keer gezien, en dat wist mij niet te overtuigen. De stijl en het design is goed (en letterlijk van comic overgenomen :+ ).

3. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gave aan sin city vond ik juist die camera standpunten, waardoor het op een stripboek scene leek. Verder vond ik het verhaal wel een beetje aan de vage kant, Maar wel tof

4. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha, dat is idd erg dom :+

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    borat is ook geniaal_O_ moet je gezien hebben.
    voor de rest de laatste 2 ook, rest ken ik niet of vond ik niks aan

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Borat vind ik de beste film ooit :+ Een van de weinige orginele films.

7. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Je weet dat je op Xboxworld zit als er mensen zijn die Borat en Shaun of the Dead over meesterwerkjes als Apocalypse Now, Zodiac en Memento kiezen :+

8. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo.. Michael Clayton gezien. Weet niet echt wat ik ervan moet denken.. op sommige stukken beetje slaapverwekkend en onduidelijk, maar het einde maakt veel goed. Toch niet echt wat ik van de film verwacht had..

6.5/10

9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ze hebben hier gewoon een goede smaak :cool:

10. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    28 Weeks Later
    Vette film, beter dan ze voorganger naar mijn mening. Ik vond vooral het deel met de soldaten in deel 1 nogal dom. Lekker veel bloed weer, ik vond wel een paar dingen heel lame
    - Ik vond dat er nogal makkelijk met de moeder werd gedaan. Wtf, ze is infected.. En niet eens echte bewaking.
    - Die vader komt wel erg makkelijk binnen in de bunker
    - Viel me ook op dat ze zo op die auto schoten. Wtf, je snapt toch ook wel dat daar geen zombies inzitten?
    7,5/10

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, strak. Vind zelf Apocalypse Now een erg bijzonder, moet Memento nog zien, en bedoel jij Zodiac met Jake Gyllenhaal en Downey Jr? Dat vond ik een standaard film.

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik vond zelf The Spirit een ongelovelijk hoopje poep :lol:

Sin City daarintegen vond ik echt legendarisch :+

13. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Smaak die al jaren vast tussen de tanden zit echter, meeste hier zitten vast in een filmrotatie die alleen maar in het gangster/misdaad genre omvat met films als Lock Stock, Snatch, Boondock Saints, Lucky Number Slevin etc.

Allemaal leuke films, maar zo kun je al ongeveer verwachten wat mensen je gaan aanraden als je zo'n lijst als die van Jeroentje NL post.

Zodiac is meer een persoonlijke keuze, het heeft inderdaad een vrije lineare verhaallijn maar het boeiende onderwerp, de innemende jaren '70 sfeer en het goede acteerwerk maakte het voor mij 1 van de beste films van de afgelopen jaren.

14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Hmm vond de film wel sterk, maar het heeft me niet zo geraakt toen ik em keek.. misschien nog maar is kijken!

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oké, I see. Net zoiets als dat ik The Chronicles of Riddick: Director's Cut echt briljant vind. :+ Beste sci-fi in jaren.

16. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ging het ook niet meer om ze hadden de fase bereikt dat ze gewoon iedereen gingen uitroeien. Infected of niet iedereen werd afgeschoten.

17. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Slumdog Millionaire

5,5/10

Wat een overhypte film zeg. Het verhaal is vaak te omslachtig en onduidelijk (Hoe is hij in de show gekomen..?) Irritante karakter wisselingen van o.a. meneer de politieagent. En zo lastig kan het toch niet zijn om erachter te komen waar mevrouw Latika is.. Hij is steeds jaaaaren op zoek, maar in de film vindt hij haar steeds al na 1 simpele aanwijzing..tja.. Of die Salim, hij wordt gedreven door wraak, en dan vooral die ene man die iedereen blind wilde maken, maar niet door diegene die zijn moeder hebben vermoord.. Beetje vreemd niet?

Maar ik vind het vooral irritant dat de film is gekoppeld aan dat suffe spelletje. De film generaliseert alle Indiers als dom en naief volk, zo komt het bij mij over, dat kan nooit de bedoeling zijn neem ik aan.. De aftiteling maakt het nog even tien keer erger. Met je film wil je aandacht voor je slums, maar dan eindig je met 'kijk ons eens een 'leuk' dansje doen'.. urgh..

Kijk, het geeft de problemen van India vast goed weer hoor en krijgt daardoor Oscars naar zich toe gesmeten (hetzelfde bij Brokeback Mountain, waar homo's aandacht kregen), maar ik vind het eerlijk gezegd maar een matige film.

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Slumdog MIllionaire is echt niet overhyped hoor. Had de film gezien voordat ie 'groot' was en kwam toen al tot een 8,5.

Wat je zegt over het vinden van dat meisje, tuurlijk is dat wel lastig. Mensen in een sloppenwijk staan echt niet vrolijk geregistreerd hoor, als je elkaar dan kwijtraakt in een gigantisch land als India vind je elkaar niet 123 terug.

Ook werd zijn moeder vermoord in een wilde menigte, in een conflict dat al snel achter hun ligt. Dan is het toch logisch dat wanneer hun barmhartige samaritaan opeens een monster blijkt te zijn ze dat niet pikken.

En "dat suffe spelletje", dat is een mooie tegenstelling tot zijn leven, maar ook weer niet. Hij is niet bovengemiddeld intelligent maar weet de antwoorden door allerlei erge gebeurtenissen in z'n leven, dit drijft de film dus weer aan. Mocht hij het spel winnen dan doet hij dat als een 'slumdog', welke dus uit het afvoerputje van India komen. Dat is ongehoord, want dan zou hij opeens ontzettend veel geld bezitten. Dus zelfs tijdens het spel wordt hij nog tegengewerkt.

De film generaliseert helemaal niet. Bij een maffiafilm worden toch ook niet alle westerse mensen als schietende Italianen neergezet? En de aftiteling is gewoon goed gevonden, dat dansje dat ze doen is in de typische Indiase Bollywood-style, welke vaak over de liefde gaat en dit heel vrolijk doet, dat is toch gewoon een passen einde. Vooral omdat je eerst verwacht dat het einde niet cliché gaat zijn.. maar omdat dat het toch eigenlijk is gooien ze er maar meteen een extra vreemd einde tegenaan ;)

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay

Haha, wtf. Als je deze film kijkt met wat bier op en wat gezellige vrienden heb je echt de beste avond in tijden. Man, wat lag ik stuk :+ Binnenkort deel een ook maar kijken, dan!

Deze film gaat gewoon nergens over, maar is daardoor juist zo grappig. Al tijden geen komedies meer gekeken, maar dit deed me erg goed :9

8/10 (onder invloed :+)

20. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Deel 1 vond ik leuker. Maar je moet inderdaad onder invloed zijn van iets.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina