1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 9]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Solaris (het origineel van Tarkovsky, niet de Hollywood rip)

    Prachtige shots, prachtig complex verhaal en extreem traag. Heb heel erg het idee maar een klein stukje van de ware betekenis gezien te hebben. Ga de film zeker nog 2 keer kijken, maar laat hem eerst even inzinken. Een cijfer kan ik hem ook beslist nog niet geven.

    Een verademing om weer eens een film te zien waarin niet elk punt 1000x herhaald wordt. De meeste films vinden dat ze ook begrepen moeten worden door iemand met een IQ van 60. Solaris nodigt echter uit tot nadenken.

    Ga aankomende zaterdag Stalker van Tarkovsky kijken, ben ontzettend benieuwd. Vooral ook omdat Tarkovsky zelf niet tevreden was met Solaris.

    Event horizon

    Effectieve one tick pony die vooral in de eerst helft redelijk spannend is. Een enkele scene zou ik zelfs eng noemen. Het enorm sterke concept wordt helaas vooral in de 2e helft van de film niet genoeg benut. Daarom verzandt de film een beetje in een "ren en gil" horror.

    Acteerwerk was ok, maar niet uitzonderlijk. Sfeer en visuele stijl waren wel van topniveau.

    7,5
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    X-MEN Origins : Wolverine
    Een vermakelijke film. Jackman zet samen met Schreiber een heerlijk duo neer om naar te kijken en, jammer genoeg, blijft het daar ook bij. Het verhaal is overigens niet echt super. Wat de game in overvloed heeft mist de film. Als je een Origin verhaal wil maken doe het dan goed. Jammer genoeg zat 20th Century FOX hier weer aan vast wat de hoop op een mooie verfilming enorm doet verkleinen.

    Dialoog klopt ook niet altijd, verschillende dingen worden verteld maar hier word niet echt op in gegaan.

    "We are going to make you indestructable but first ... we have to destroy you"
    Ok? Hoe dan!?

    Alternatief einde 1 : Je ziet Wolverine in de bar zitten waarop de bar-vrouw ( Japanse meid ) vraagt : "Are you drinking to forget?" ... "No, I'm drinking to remember".

    Alternatief einde 2 : Je ziet het hoofd van Weapon XI liggen. De camera zoomt wat naar achteren en je ziet Wade Wilson ( Ryan Reynolds ) staan. Hij pakt het hoofd op en zegt : "Who are you supposed to be?". Weapon XI was dus een kloon!

    Alternatief einde 3 : Je ziet het zwaard van Weapon XI terug zijn arm in glijden en tegelijkertijd wilt hij z'n hoofd weer pakken. De camera zoomt in op het hoofd en deze maakt een "SSSSHHH" geluid.

    Voor de rest een vermakelijk film. Jammer dat FOX het weer verkloot heeft.

    6/10
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond de hollywood rip ook best te pruimen, helemaal niet zo uitgekauwd als ik verwacht had
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Event Horizon, leuke maar SMERIGE film. Als je beeldje-voor-beeldje alles gaat bekijken ( tijdens de scene waarop ze ontdekken wat er met de vorige bemanning is gebeurd ) zul je heel wat smerigs tegenkomen.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Slumdog Millionaire.

    Dit spel verdient echt de hype die het krijgt. Ik heb ruim twee uur lang op het puntje van mijn stoel gezeten. Spannend, heftig, ontroerend verhaal, met mooi camerawerk, te gekke audio en ijzersterk acteerwerk. Op het moment mijn favo film ooit en ben benieuwd hoe ik daar over een maand of twee tegen aankijk.

    9,5
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ;)

    Verder ben ik het met je eens, vond het een erg goede film. :)
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The International

    Niet echt bijzonder, het grappige is wel dat de film voor de crisis is gemaakt en dat het daarom er goed op aansluit. Standaard film verder, acteurs zijn wel goed.

    7.5/10
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Held _O_ Ben benieuwd wat je van Stalker vindt!
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    shit hou me echt teveel met games bezig 8)
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik moet Stalker ook nog steeds kijken. Volgens mij echt iets waar je voor moet gaan zitten. Vrienden van mij zijn helemaal wild over Tarkovsky, dus ik moet nog steeds eens een keer. :)
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik niet gezien, misschien nadat ik het origineel een paar keer gezien heb. Maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel van.

    @ Rampage: tja ik hou wel van smerigheid in films. Vond Event Horizon eigenlijk niet echt heel smerig. Vooral door de flitsende montage idd.

    Check A l'interieur als je echt ranzige horror wil zien.

    @*NERAZZURRI*: Ja kan niet wachten. Welke films van hem vindt je nog meer goed?
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Right, a.s zaterdag naar Terminator : Salvation :)
     
  13. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Vond het echt een hele vette film, goed dat ze niet alleen maar veel geweld erin hebben gestopt, maar het verhaal belangrijk hebben gemaakt. Misschien ben ik mede zo positief omdat ik toen ik erg klein was kort de tekenfilm volgde, dus veel karakters komen me bekend voor, maar ik weet niet hoe het verhaal hoort te zijn dus daar kan ik me ook niet aan storen. 8,5
    Lees net op Marvel.com dat een Deadpool film al 'confirmed' is

     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  14. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Gisteren Starship troopers 2 gezien op de buis,maar ongetwijfeld de meest slechte fim die ik gezien heb.Wel was leuk toen die meid moest kotsen,en je dan het eten in beeld zag komen wat er opgeschept werd.Maar voor de verder rest een zware onvoldoende,kun je beter de computer animatie serie daarvan checken.
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Starship Troopers : Maurauders ( deel 3 van de reeks )

    Slecht. Acteren, meh! Bugs, meh! CGI, meh! Einde, MEH!

    2/10.

    Enigste pluspunt is dat Casper von Diem ... van Diem ... geen Riem, whatever weer terug is als Rico. Meer niet.

    En Dragonmaster,

    Ik ken het karakter Wolverine denk ik wel iets beter. Tijd geleden is zijn "verleden" weer helemaal veranderd. Klauwen van bot, dierlijk instinct en een broer Victor Creed ( Sabretooth ). Dat was daarvoor wel anders. Toen dachten ze dat Wolverine alleen dat snelle genezen en verhoogde zintuigen had en dat de klauwen er tijdens de Adamantium procedure ingezet waren.

    Dan nog vind ik het een erg kinderachtige film. Geen bloed, geen messteken ... helemaal niks. Je zou toch denken dat hij met klauwen van een centimeter of 60 dwars door iemand heen gaat? ;) In de voorgaande X-MEN films zag je tenminste nog bloed, wat schrammen en diepe wonden in zijn gezicht maar dat was dit keer ook ver te zoeken.
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je deel 3 eens gaan checken :lol: Alleen deel 1 was GE-WEL-DIG!

    Die trailer!!! Geweldig!!! :lol: En die spoiler hoeft niet echt btw
     
  17. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, Mike Tyson tegenwoordig al zo diep gezakt?
     
  18. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ziet er goed uit.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Eindelijk gaan ze samen wat nieuw doen... en verdomme, te lui om Quicktime te installeren. Even op Youtube opzoeken.

    Zo, die trailer van District 9 is best interessant! Ziet er qua stijl net zo uit als wat ik eerder van Blomkamp heb gezien. Ben wel benieuwd dan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina