1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    JA! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoeveel indruk die film op me heeft gemaakt.

Vandaag Hubble 3D gezien (in Imax 2D :+). Het is niet echt een film om een punt aan vast te plakken, sterker nog, het is niet echt een film. Het is gewoon een geweldige ervaring voor iedere liefhebber van de ruimtevaart. Prachtige beelden van de missie en geweldige animaties die weer eens benadrukken hoe groot het universum wel niet is.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    [yt]LaK6khs8aMw[/yt]

Ziet er toch wel erg gaaf uit, moet ik zeggen.

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    The Shining

Het beklemmende gevoel dat je steeds meer bekruipt, de angstaanjagende sfeer die in het hotel hangt en de vele open interpretaties die de film biedt maken dit weer een typische Kubriek-film. Al was het 'angstaanjagende' nieuw voor mij na FMJ en 2001: Space Odyssey. Er zaten echt creepy scenes tussen. [SPOILER1]Vooral hét omslagmoment in de film, het moment dat zijn vrouw beseft dat de man compleet gestoord is, de scene dat zij zijn geschreven teksten leest. De angst en wanhoop die dan van haar gezicht is af te lezen, heel goed. En de scenes die daarop volgen. Het inrammen op de kamer, het doolhof, achtervolging. Verder vond ik de 237-scene eerder in de film ook vrij eng. [/SPOILER1]
    Tot slot weet ik nog niet zo goed wat ik met het shining-element moet, datgene wat het jochie bezat en mogelijk ook de vader(?). Zullen wel weer filmpjes van op internet circuleren, maar dan voel ik me weer zo dom dat ik dat allemaal tijdens de film niet heb gemerkt. :+

Harry Potter and the Half Blood Prince
    [SPOILER1] Ik vond de focus van de film een beetje raar. Er was weer een hoop ingepropt waardoor de eigenlijke verhaallijn een beetje ondersneeuwde. Voor mijn gevoel legde het boek de accenten op:
    - Groeiende band tussen Harry en Perkamentus in zoektocht Horcruxen en kijk in verleden Voldemort.
    - Transformatie Zweinstein van veilige haven tot 'neembare' vesting
    - Gevecht Perkamentus en tragische dood+begrafenis

Vooral dit laatste duurde misschien 5 minuten in de film? Belachelijk. Terwijl ik anderhalf uur naar Ron en zijn vriendin en de jaloerse Hermelien heb zitten kijken. Die drie punten die mij het meest zijn bijgebleven heb ik amper gevoeld in de film. Ik snap best dat je niet alles in de film kunt gooien maar je kan op zijn minst de accenten overeenkomstig met het boek leggen. [/SPOILER1]
    De film is opzich goed in wát het doet, maar ik ben het dus niet eens met de aspecten waar de film de focus op legt in vergelijking met het boek.

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die film is een van de slechtste in de serie als je het met de boeken vergelijkt. Er zitten heel veel punten niet in:

- De nadruk ligt in de film inderdaad op een romance, ipv de werkelijkheid namelijk de zoektocht naar Horcruxes en daarmee het verleden van Voldemort
    - Er is een compleet nieuwe scene aan toegevoegd, namelijk het gevecht bij the Burrows, waarbij het huis compleet wordt vernield.
    - Je mist de gehele vechtscene aan het eind, maar krijgt wel te zien dat Snape HP ziet op de toren en tegen hem gebaart dat hij niks moet zeggen
    - De begrafenis en het daarbij horende mausoleum krijg je überhaupt niet te zien.

Er wordt in deze film vooral de nadruk gelegd op wat er in de komende films gaat komen ipv dat het verhaal wordt verteld zoals het zou moeten.

Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Half Blood Prince was imo de slechtste film tot nu toe van HP vond ik. En juist The Half Blood Prince vond ik het beste boek uiteindelijk.

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, misschien met een gedeelde plek met film 4. ;)

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Inderdaad. Het is eigenlijks hetzelfde als met film 5, die vond ik ook redelijk tegenvallen, op het einde na. Ik vond zelf 4 heel erg sterk en het eerste deel van het 7e boek. Imo was inderdaad de 6e film de minste van allemaal en dat is nog snel gezegd 2 en 3 waren ook niet de beste, maar imo beter dan deel 6. Ik miste daar ook een hoop en het is inderdaad overduidelijk een romantisch drama dan een zoektocht naar de vijand en zijn geheimen.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind zelf The Goblet of Fire één van de minste films uit de serie. De film is chaotisch en ik vind dat Radcliffe niet goed acteert.

The Half Blood Prince is dan wel weer één van mijn favorieten. Ik heb het boek gelezen toen het uitkwam in het Engels, en daarna nog een keer toen het verscheen in het Nederlands. Tegen de tijd dat ik de film in de bios zag, was ik alweer veel vergeten. Ik heb dan ook niets in de film gemist, omdat ik het boek eigenlijk al zo goed als vergeten was.

Wat ik goed vind aan de film, is dat de film aan de ene kant heel leuk is. Veel liefde, humor en geluk. Dé reden dat Harry (in boek 7)

uiteindelijk Voldemort zal kunnen verslaan,
    en daarom denk ik ook de reden dat deze onderwerpen zo nadrukken aanwezig zijn in de film. Aan de andere kant is de film best duister en onheilspellend. Het einde van de film valt mij ook een beetje tegen, maar all-in-all vind ik het een heel goede film. Mijn favorieten zijn The Prisoner of Azakabin en Order of the Phoenix.

9. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Als je een spoiler gebruikt zet er dan a.u.b boven over welke film het gaat, nu dacht ik het gaat over een spoiler in The Half Blood Prince en heb ik het wel gelezen, alleen gaat het over het einde van alle films. Maakt niet zo heel veel uit want dat wist ik al, maar toch :9

Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  10. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Was er ook ingetrapt. Bedankt Willem 8)

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Sorry heren! :eek:

Nu hoop ik dat deze spoiler wel redelijk voorspelbaar was voor jullie?

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja je hebt spoilers en spoilers. Dit is bijna net iets als zeggen dat de Titanic zinkt aan het einde v/d film.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de film zelf is ook niks mis, maar als je hem met het boek vergelijkt mist hij toch de essentiële dingen om te begrijpen wat jij in je spoiler zegt.
    Mijn favoriet is ook The Prisoner of Azkaban, maar hopelijk komt daar verandering in donderdag. :)

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Godver Willem 8) Begon ik HP eindelijk een beetje leuk te vinden en dan kom jij even met het einde aankakken, ik dacht ook dat het over HBP ging, damnit :mad:

15. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dit menen jullie toch niet? 8)

16. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Maar de Titanic is gebaseerd op een waargebeurt verhaal dus het zou raar zijn als die plots niet zinkt aan het eind van de film.

17. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ik wel, sinds Ash de League verloor geloof ik niet meer in happy endings :+

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Echt hè! Lijkt me toch ook vrij duidelijk. Maar sorry als ik het voor jullie verpest heb!

19. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Die serie is gemaakt door Japanners, die moet je ook niet vertrouwen.

20. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Niet fucken met de Japanners! :mad: Als er één volk is die weten hoe ze toffe series en films moeten maken dan zijn zij het wel :)

/haphap

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina