1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Cool Hand Luke (1967) gezien. Erg leuke film! Ik vond het vooral epic dat dit uit deze film komt:

[yt]1fuDDqU6n4o[/yt]

Voor degenen die het niet kennen:

[yt]O1fHxPY3TJo[/yt]

Ook vond ik het epic dat Cotton Fields en The Midnight Special werden gezongen in de film. Gecovered door CCR, de meest epic band die er is. Iig daar ken ze van.

2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003 ) Top 250 #245

wow _O_
    erg mooie Koreaanse film, al werd er amper in gesproken
    8/10

verder moet je hem gewoon kijken als je onderstaand verhaal interessant lijkt:
    Moviemeter:
    Niemand blijft onberoerd door de kracht van de seizoenen en hun jaarlijkse cyclus van geboorte, groei en verval. Zelfs niet de twee monniken die een kluizenaarshutje delen dat op een vijvertje drijft midden tussen de bergen. Met het ontvouwen van de seizoenen wordt ieder aspect van hun beider levens doordrongen van een intensiteit die leidt tot een nog grotere spiritualiteit — en tragedie. Want ook zij ontkomen niet aan de wensen van het leven, de verlangens, het lijden en de passie die ieder van ons in hun greep houdt. Onder toeziend oog van de Oude Monnik ervaart de Jonge Monnik het verlies van de onschuld wanneer een spel een gruwelijke wending neemt, ervaart hij het ontwaken van liefde wanneer een vrouw hun beschermde leven binnendringt, voelt hij de dodelijke kracht van jaloezie en obsessie, de prijs van verlossing en de verlichting van ervaring. Net als de seizoenen voortdurend aan verandering onderhevig zijn, zal het kluizenaarshutje voor altijd een thuis voor de geest zijn, zwevend tussen het nu en de eeuwigheid.

Laatst bewerkt: 16 jul 2011
  3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Jezus, wat een titel. :9

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ;) hier de Engelse titel:

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Harry Potter : Deathly Hallows Part 2

Gewoon ... geweldig. Verhaal, actie, acteerwerk. Alles komt op z'n plaats.

Alan Rickman _O_
    Ralph Fiennes _O_

Gotta see this shit again ...

9/10

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  7. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat is wel heel vreemd het zo te zien. Misschien dat het voor degene die het nummer niet kennen normaal klinkt, voor mij is dit heel vreemd.8)

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Million Dollar Baby gekeken.
    Geniale film, met een (imo) terechte Oscar voor Hilary Swank. Het verhaal zat goed in elkaar met een einde zoals het hoort. Goede bijrollen trouwens ook van Morgan Freeman en Clint Eastwood.
    8,3/10

9. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    WTF, ik heb altijd gedacht dat dat een oud wijf was door die stem 8)

10. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    I am number four

Grappig hoe ze het cijfer voor een film al in de titel kunnen verwerken :+ Compleet zonder inspiratie voor films die ik mijn zoon kon kijken deze maar aangezet. Maar wat een afknapper. Nog nooit een Twilight gezien, maar dit is iig wat ik me er bij me voorstel: highschooldrama meets buitenaards. Special FX waren geinig, misschien nog een pluspunt voor twee blonde dames, maar verder was het echt huilen met de pet op.

4

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Huh, net Source Code gekeken maar de laatste seconden hebben me helemaal in de war gebracht. Snap er nu geen fuck meer van;

Alles was gewoon duidelijk, tot het moment dat het vrouwtje die knop indrukt en Jake Gyllenhaal dus echt dood gaat. Alleen op dat moment blijft hij verder leven in de Source Code, duidelijk. Maar dan stuurt hij haar een SMS en ontvangt ze dat + die bom is niet afgegaan. En een paar minuten daarvoor pakken ze de dader op in het 'echte leven' maar is die trein toch geëxplodeerd. En dan gaat ze die kamer in en ligt hij in dat ding.

Droom in een droom in een droom ofzo?

13. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    In plaats van in termen van echte en niet echte wereld zoals inception en Matrix te denken moet je eerder denken aan paralelle werelden. Iedere keuze die je maakt zorgt voor een andere string in de werkelijkheid. Hij zit dus wel in een echte wereld, maar paralel aan die andere wereld. En hij is dan niet zichzelf maar die andere dude. Het is wel een beetje een moeilijke logica om een standaard happy hollywood end te fabriceren.

14. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    De SMS die hij stuurt wordt ontvangen door die vrouw in zijn andere dimensie, dat is dus niet dezelfde als degene die hem eerst de hele tijd instructies gaf. In die andere dimensie heeft de train bombing nooit plaatsgevonden maar hij weet dat het systeem werkt en dus zet hij dat in het bericht. De dader wordt opgepakt in het echte leven, dus gewoon na die bomexplosie, want in de echte wereld was hij nog op vrije voeten. Daarna schakelen ze inderdaad terug naar de gecreerde dimensie. Enige loose end die ik zie is dat Jake zowel zijn levende lijve als het brein in de Source Code-kamer is in de nieuwe dimensie, waardoor er dus eigenlijk twee Jakes zijn. Maar dan weer: Jake heeft het lichaam overgenomen van die ene leraar dus dan zou het eigenlijk weer wel kunnen omdat hij iemand anders is.

Rare film ..

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja dat zeg ik... :p

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Film is toch bs. Moeilijk om het moeilijk doen.
    Einde sloeg helemaal nergens op.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Inderdaad. Dat zou namelijk betekenen
    dat er niet simpel 2 parallelle werelden bestonden, maar 10000000000000000en. Oftewel dikke brainfuck
    .

18. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Wat is er moeilijk aan het einde dan?

Ik snap niet dat mensen deze film 'moeilijk' vinden. De film draait om een bepaald concept en dat is op deze manier uitgewerkt. Hier kom je trouwens ook al eerder in de film achter.
    Loopholes/fouten zijn er verder ook weinig.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Check mijn spoiler dan. It makes no sense.
    Dat einde 'klopt' gewoon niet.

20. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Wat dan niet? Of er 2 of 20000000 zijn maakt toch helemaal niks uit?

Elke keer dat hij in de source code kwam ontstond er een nieuwe dimensie (en je zou kunnen zeggen; 1 van de oneindig). In alle vorige source codes ging hij alsnog dood - behalve de laatste. Dit betekend dus niet dat die dimensie dan ook maar stopt met bestaan. Het gaat gewoon door zonder hem. Hij stopte de bom, stuurde een smsje naar Goodwin dat de source code anders werkt dan dat ze denken, en hij leeft verder als iemand anders. Wat dan wel weer krom is aangezien hij natuurlijk al zijn vrienden en familie niet zou kennen.

Ik zou het persoonlijk een beter einde hebben gevonden als ze waren gestopt toen alles stil stond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina