1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Nope.

2. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist Monsters gekeken. Wat een vieze tegenvaller.
    Ik verwachte een spannende Science-Fiction film maar kreeg een gaar romantisch drama voorgeschoteld.

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Lees onderstaande tekst van Wikipedia even dan kan je wss veel meer respect voor de film opbrengen. Althans dat had ik zelf wel.

The film was devised, storyboarded and directed by Gareth Edwards, who also worked as the visual effects artist.[5] Allan Niblo and James Richardson of Vertigo Films work as producers on the production.[6] The filming equipment cost approximately $15,000, with the budget coming in at under $500,000.[7] The film was able to be made on such a low budget due to the use of prosumer cameras to capture digital video rather than the more expensive 35mm film.[8] Any settings featured in the film were real locations often used without permission asked in advance, and the extras were just people who happened to be there at the time.[8]

Edwards had the idea for the film while watching some fishermen struggling to haul in their net and imagining a monster. He had the idea to make a monster movie set "years after most other monster movies end, when people aren't running and screaming, but life is going on" and "where a giant, dead sea monster is considered completely normal." He pitched the idea to Vertigo Films, and they asked Edwards to watch a film called In Search of a Midnight Kiss which starred Scoot McNairy and had been made for $15,000. As the chemistry between Edwards's two characters was so important, he wanted a real couple, and luckily McNairy's then-girlfriend (and now wife) Whitney Able is an actress, and joined the project.[9]
    The film was shot in Mexico, Guatemala, Costa Rica and Texas in the US, over three weeks.[10] For about 90% of the filming the crew comprised seven people transported in one van: Ian Maclagan (sound operator), Jim Spencer (line producer), Verity Oswin the Mexican 'fixer', Edwards, a driver, and Able and McNairy, the stars. As the low-budget production didn't run to a camera dolly, Edwards made do by sticking the camera out of the van window, cushioned on some bundled-up clothing.[9]

As most of the extras were non-actors who were persuaded to be in the film, their action was improvised. "As a result of all this random behaviour, the idea of scripting the film went out of the window. Instead I had a loose paragraph describing the scene with just the main points that had to be hit; how the actors carried this out was left up to them." Each night during the shooting period, the editor Colin Goudie and his assistant Justin Hall would download the day's footage so the memory sticks could be cleared and ready for the next day's filming.[9] While new footage was being captured, the previously captured footage was being edited back at the hotel in which the production team was staying.[8]
    Back in the UK, Edwards had over 100 hours of unique, ad-libbed footage (rather than repeated takes of scripted scenes) to edit into a coherent film. Edwards did all the special effects himself using off-the-shelf Adobe software, ZBrush and Autodesk 3ds Max.

The first assembly was over four hours long, but this was trimmed to 94 minutes after eight months of editing. Once the film was locked, Edwards had five months to create all 250 visual effects shots, a process he undertook in his bedroom. "[I was] churning out about two shots a day, which was fine until I got to the first creature shot. Then suddenly two months went by and I still hadn't finished a single creature shot; it turned out to be the hardest part of the whole process." Due to time constraints, the sound effects had to be produced before the special effects were undertaken.[9] Edwards claimed that the advances in computer technology in recent years made it possible for him to create the films visual effects on such a low budget; "You can go in the shop now and you can buy a laptop that's faster than the computers they made Jurassic Park on".

4. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad knap dat ze met zo'n laag budget de film hebben kunnen maken.
    Wel grappig om te lezen dat het acteerduo een echt koppel is. Ik vond namelijk de chemie een beetje ontbreken.

Ondanks dat ze met een laag budget aardige effecten hebben kunnen creëren, neemt dat niet weg dat ik het maar een slappe film vond.

5. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Oké, alle dwergen van The Hobbit in High-Res:

Dwalin

Balin

Kili

Fili

Dori

Nori

Ori

Oin

Gloin

Bifur

Bofur

Bombur

Thorin
    _O_

Van Theonering.net afgeplukt.

Oh, en morgen komt toch de Batman trailer officieel?

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Hopelijk laten ze in de tweede film zien hoe het allemaal gebeurt is met Balin. In de eerste Lord of the Rings film hoor je het nodige, maar ik wil weten wat er precies gebeurt is in Moria voor Het Reisgenootschap er aan kwam.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Bombur = Obelix? :+

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Wil net zeggen, sowieso had ik ze in mijn hoofd heel anders zitten.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Fargo (1996) gezien. Vet verhaal, maar ik vond alleen het accent van Jerry Lundegaard en z'n vrouw wel zó irritant. Sowieso, heel Jerry Lundegaard was echt een irritant character. Maar al met al wel een goeie film! Die 2 badguys waren ook goed vond ik. En misschien mis ik iets, maar ik snap de hoge beoordeling op IMDb niet helemaal. Een 8.3, #177 van de Top 250. Ok, het was een goeie film, lekker sfeertje, alleen toch niet zo goed?

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Die vreselijk accenten vind ik juist heel tof! Ik heb de film toevallig vorige week gezien.

In mijn optiek gaat de film niet zozeer om het verhaal, maar meer om de verschillende personages. Het zijn allemaal mensen die wat te maken hebben met Fargo. Fargo is als het ware de achtergrond, de voorgrond bestaat uit uit verschillende personen en wat zij doen/te zeggen hebben.

Dat gezegd hebbende, ik vind dat elke rol in die film sterk vertolkt wordt. Juist doordat de accenten en manier van praten wat vreemd is, vond ik het boeiend. Het is echt apart om te zien hoe Marge en haar man met elkaar om gaan. Wat een gaar leven hebben die zech!

Ook leuk vind ik dat de Coens de film beginnen met 'Based on a true story', wat helemaal niet waar is. Door die melding, heb ik de film als veel dramatischer ervaren dan wanneer ik hem zou kijken wetende dat 't fictie is. Ik kwam er pas achter dat het niet waargebeurd is, toen ik op IMDB over de film las.

Wat mij aanspreekt in de film, zijn de bijzondere personages, hun verschillende relaties en de sfeer. De film krijgt van mij een 8,0.

[yt]htxvLcSnOU0[/yt]

Mijn favoriete Coens film! _O_
    De pluspunten die ik noem, gaan overigens op voor veel meer van de andere Coens films. Los van de kwaliteiten van hun films, vind ik altijd met name de personages en hun onderlinge relaties boeiend, evenals de sfeer. Bijvoorbeeld The Man Who Wasn't There (aanrader) en True Grit. Nog meer The Big Lebowski natuurlijk.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Ik heb net Trainspotting (1996) gezien. Wat kan ik erover zeggen... Een heroïne film is het, dat vat de sfeer wel goed samen. Op het begin walg je gewoon letterlijk hoe ranzig het is wat ze allemaal wel niet doen. Dat het gewoon je leven up fucked. Maar volgens mij heb ik hem al ooit eerder gezien though. Of iig een stuk(je), want ik herkende wel delen. De Ewen McGregor uit Trainspotting is wel een hele andere dan die uit Big Fish zeg. :p Echt heel verschillende rollen, maar ook dit doet ie echt goed.

EDIT:

Trouwens, ik vroeg me af waarom de film eigenlijk 'Trainspotting' heet en op IMDb staat dit:

Ik heb heel die scene met die dronkaard niet gezien. 8) Ik neem aan dat er gedoeld wordt op de foto die ik hierboven heb geplaatst, ook dat heb ik niet gezien. Is dit een andere cut ofzo? :+

Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dont f%ck with Rutger Hauer he, die neemt nu eenmaal veel dataverbinding op!:mad:

Edit:

Oh ja heb nog voor de tweede keer Limitless gekeken, blijft een goeie film! Met extra, extra, extraaaa kleine thumbnail die net leesbaar is om de zeikerds hier allemaal rustig te krijgen...

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    I see what you did there! ;)

14. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Suggesties voor een goede comedy? :)

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Als het geen comedy-comedy hoeft te zijn; Lars and the Real Girl. Of anders Juno of Little Miss Sunshine, als je die nog niet gezien hebt.

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Thanks, beide nog niet gezien. Meer films zijn welkom!

17. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    komedies verschilt ook wel per persoon wat je leuk vindt, deze vond ik leuk:
    - Grown Ups (2010)
    - She's Out of My League (2010)
    - Jackass 3D (2010)

verder kijk ik heel weinig komedies, gewoon omdat de meeste ook superflauw en slecht zijn .. dus als er iemand nog echt een leuke weet

18. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    een leuke comedy? heb je even?:p

Welke je in ieder geval gezien moet hebben:

- Anchorman
    - Oldschool
    - step brothers
    - Get him to the greek
    - Big Stan
    - I love you man
    - Superbad

19. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Films als Superbad bedoel ik inderdaad! Zal eens wat trailers gaan bekijken.

Bedankt!

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pineapple Express is awesome, als je Superbad tof vind.
    Verder zijn I love you Man en Forgetting Sarah Marshall wel de typische komedies die je gezien moet hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina