Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Een waardige afsluiter van 9 jaar potterfilms. Ik ben altijd bang voor veranderingen in het verhaal maar de veranderingen die ze hebben toegepast vond ik er goed bij passen. Epische actiescenes, duister (geweldige rol van voldemort ) en mooie muziek. Wel vond ik de film soms wat snel. Ik denk dat mensen die de boeken niet hebben gelezen wel wat WTF-momenten hebben gehad.
Wel vond ik de epiloog ronduit slecht. Ron met een bierpens en wat extra baardhaar voor Harry maakt je nog geen midden dertiger. Als je ze dan de kinders van een jaar of 11 ziet omhelzen lijkt het meer of ze broerlief uitzwaaien.
Maar ik heb erg genoten en de 130 minuten vlogen voorbij. De film kreeg het gewoon voor elkaar om mij weer dat bekende lege gevoel te geven: Het is nu echt voorbij. Ben opgegroeid met de boeken en films van Potter en het is nu echt afgesloten. Blijf stiekem hopen dat Rowling ooit de pen weer oppakt en verder gaat met schrijven over deze wereld.
@ dat rijtje films. Ik zou voor the Green Mile gaan. John Coffey blijft zo aandoenlijk
Laatst bewerkt: 24 jul 2011