1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik haat het ook niet echt, mits het goed wordt toegepast. RE: Afterlife draaide teveel om 3D effecten. Je ziet dan kogels op je afkomen in 2D. De 3D hoort gewoon de ervaring te vergroten van de film, een extra dimensie toe te voegen zonder er de nadruk op te leggen. Maar bij sommige films laten ze de film haast draaien om 3D. Ze maken dan shots alleen om hun 3D shit te laten zien. Als je het dan ziet in 2D, is het gewoon kut IMO.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    I feel ya. Helaas komen de 'blockbusters' alleen in 3D in mijn favo bios.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ergste geval van 3d verneuking was toch wel Clash of the Titans. Jezus die hele film was 3x zo donker, zelfs wazig zonder bril was het nog mooier dan met bril op.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    MAar dan heb je het ook Avatar. Dat is volgens mij nog steeds de enige film waarbij het 3D geen foefje is waarbij er af en toe wat op je af vliegt.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik kijk altijd 1080p, behalve als het echt niet anders te vinden is. En die zijn echt wel bijna altijd te vinden. Behalve soms bij echt hele nieuwe films, die pas net in de bioscoop zijn.

Ik vind 3D trouwens wel echt een toevoeging. Het beeld wordt er een stuk realistischer door.

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ja, echt doodzonde dat die gast zo vroeg dood is gegaan. Hij heeft echt een paar hele goede films, en de periode van de films spreken me aan. Net zoals The Getaway, Bullit etc. En je ziet bijna nooit films van hem op tv, dus had heel veel van zn films nog nooit gezien. Dus nu een hand vol van zn films binnen gehaald, af en toe es even 1 zien.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh meen je dat? Zie ik dan minder 3D oid? Dat kan toch niet bij deze techniek? Ik vind het echt de beleving zwaar verminderen. Enige film waarbij het WEL goed gedaan was is voor mij Avatar.

Laatst een discussie over met mijn broertje die tot de conclusie kwam dat het alleen werkt met dingen die zweven en vliegen en dus los staan van een kader. Zo ben ik bijv wel benieuwd hoe goed het werkt bij Legend of the Guardians Owls of G.

en dat je er extra voor moet betalen slaat al helemaal nergens op 8)

Aan mij hebben ze iig een klant minder met al dat 3D geneuzel

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind het juist wel fijn dat dingen niet de zaal in komen vliegen. Daardoor blijft het beeld iig rustig genoeg om naar te kunnen kijken. Maar ik vind juist door de subtiele 3D toevoegingen dat het beeld een stuk levendiger, realistischer, zelfs scherper wordt. Maar dat is wel gebaseerd op IMAX 3D, ik ben al een tijd niet naar een Real3D film geweest.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik zie alles onscherper, maar die bril zit ook nooit goed op m'n neus :+

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Leunt die niet gewoon op je kaak bij jou dan?

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ja man leuk grapje.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt er een beetje aan. Minimaal wat ik toch wel kijk is DVD rip. Maar meestal komt DVD en Bluray op dezelfde datum uit laatste tijd. Dan kijk ik liever Bluray.

13. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Klopt in zijn tijd een legende. En een waar icoon.

Draagt ook een wereldberoemde bril hè. De persol 714 en 649. Van die eerste is vorige maand een limited editing uitgebracht. Voor en echte fan een must have hè! ;)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mqueen is vet idd. Had btw wel heel veel mazzel met Le Mans en de Porsche 917.
    Dat die net in die tijd die film maakte toen die auto er was. En een van de icoon auto's van Le Mans is. Heeft de film veel geholpen. En blijft tof dat Slotenmaker de meeste stunts heeft gedaan.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    The New World (2005)

Gisteren de Extended Version gekeken. Het wordt al prachtig aangekaart door verschillende mensen, en dat is dat het plotje op hetzelfde niveau zit als een Avatar, wat o zo vaak wordt genoemd als een verschrikkelijk filmpje die het puur van zijn visuele indruk moet hebben. In principe ligt The New World van Malick daar helemaal niet zo ver vanaf. Vreemd genoeg ligt het gemiddelde cijfer van The New World weer veel lager dan Avatar, terwijl ik eerstgenoemde toch beschouw als de aangenamere deel van de twee. En dat is vooral te danken aan Malick. Het is echt lastig om een simpel roman om te vormen tot iets filosofisch en mooi, zonder pretentieus te worden. Malick heeft dat opgelost met zijn fantastisch talent om van elk shot een visueel pareltje te maken. Elk shot bevat een compositie waar over nagedacht is, een beweging die de kijker uitdaagt. En vervolgens gecombineerd met heerlijke voice-overs. Het leidt tot een kalmte in de film die het echt aangenaam maakt om eens op een zondag te kijken. Of een maandag. Weet je, eigenlijk maakt het niet uit dat je wanneer je hem kijkt. De schitterende muziekbegeleiding van Mozart en vooral Wagner maken het geheel tot een sereen rustpunt. Combineer het met de nodige natuurgeluiden en het plaatje is compleet.
    Helaas heb ik achteraf misschien de fout gemaakt om dan de versie van bijna 3 uur te kijken: het duurt gewoon te lang. De scheidingslijn tussen rust en saai is erg klein, en er zijn zeker momenten in de film dat die lijn wordt overtreden. Ik twijfel namelijk ook sterk over het poetisch vermogen van Malick. De voice-overs zijn kalm, maar te vaak worden er wat cliché dingen geroepen in de trent van ‘jij stroomt door mij’ etc etc. Geen enkele dialoog ontroert, interesseert of prikkelt de zintuigen. En dat is echt doodzonde. Want dit maakt me alleen maar harder twijfelen of dit echt een pretentieuze Pocahontas vertaling is, of een mooi liefdesdrama.
    De sfeer echter is wel sterk aanwezig. Ik had als kijker echt het idee onderdeel te zijn van de Nieuwe Wereld. Ik ervaarde bijna dezelfde cultuurshock toen men arriveerde in London, en verlangde net zo sterk terug naar Virginia als Rebecca dat toendertijd deed.
    Uiteraard moet ook nog de kritische blik van Malick naar de hedendaagse Amerikaanse maatschappij worden genoemd. Het moge duidelijk zijn dat Malick een duidelijke visie heeft op het ontstaan van De Verenigde Staten, en die is niet positief. Zonder expliciet het te verwoorden, wil Malick met deze film ook laten zien dat het land is gebouwd op overtuigingen van kolonisten die de natives volkomen hebben weggedrukt. En dat werkt nu nog door in de 21e eeuw.
    Eigenlijk moet ik dus concluderen dat deze film veel dingen goed doet maar met een paar dingen in mijn mening ook de mist ingaat. Sfeer en rust zijn in overdaad aanwezig, maar de gaperige romantische voice-overs verpesten een flink deel van mijn ervaring.

16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ff wat entertjes in je lap tekst. Leest wat makkelijker... ;)

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    The New World met fucking Avatar vergelijken omdat ze allebei het Pocahontasverhaal interpreteren (plotje op hetzelfde niveau?) :confused: Come on...

Avatar is een gemiddelde wegkijker voor een megapubliek. The New World is een film voor liefhebbers. Totáál niet te vergelijken.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zeker wel.
    Maar aangezien jij het toch met alles oneens bent is het geen discussie waard :).

The New World is ook gewoon een supersimpel liefdesplotje die het moet hebben van zijn stijl en niet van het script. Avatar is ook simpel en moet het hebben van 3d shit enzo.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Qua plot toch wel?

Het verhaal word heel anders gebracht en de personages worden heel anders ontwikkeld maar je kunt toch niet ontkennen dat zowel Avatar als de New world gewoon hervertellingen van Pocahontas zijn?

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Black Swan

Briljante film over obsessie in streven naar perfectie en transformatie van White naar Black Swan. Aronofsky presteert het om een film te maken die mij geen moment heeft losgelaten terwijl het balletwereldje mij in eerste instantie weinig had geboeid. Hij presteert het ook om dit wereldje als een geweldig hard, bruut en écht neer te zetten. En dat doet hij echt heel goed, wat knap is, aangezien het om sierlijke ballerina's gaat. Verder gooit hij er ook nog wat horrormomentjes door heen die eigenlijk meer tot verwarring leiden(wat voegen ze precies toe), maar goed dat is altijd bij zijn films.

En dan nog Natalie Portman en Mila Kunis. Portman speelt echt briljant. Die gehele transformatie van haar doet ze geweldig, het streven naar beide White en Black Swan tot in perfectie en zelfs tot in haar gedachten is echt voortreffelijk neergezet. Mila Kunis heb ik ook nog nooit zo goed zien acteren. Was nooit zo'n fan van haar maar zij is in deze film echt een goede tweede achter Natalie.

Voor mij is dit Aronofsky's beste werk tot nu toe.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina