1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Yup

die linker heeft niks gepresteerd :+

Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hm dat zou ik nu nog niet kunnen beoordelen. 2001 en Clockwork vond ik idd minder, maar zeker niet slecht. Maar The Shining vond ik wel echt vet. En Full Metal Jacket... dat spreekt gewoon voor zich.

Stop alsjeblieft met forums bezoeken.

Vaag is misschien ook niet het juiste woord. Raar is beter denk ik. Maar ik vond het ook niet slecht. Alleen vind ik dat het beter gekund had op sommige vlakken.

Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Het zwarte schaap van de familie. :+

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Ik heb net Psycho gezien. Ik vond het stijltje erg geslaagd in film. :D Echt zo'n oud horror film gevoel kreeg je erbij. Op een of andere manier leek ie zelfs nog ouder dan 1960, ik weet niet hoe ik daarbij kom. Anyway, de spanning in de film greep me echt. Vooral richting het einde, wat ook echt goed was. Misschien ligt het aan mij, maar ik had het helemaal niet zien aankomen, tot het moment waarop Lila die kelder in liep. En ik vond het ook wel fijn dat alles even haarfijn uitgelegd werd aan het einde. Niet dat ik het niet snapte, maar dan weet je het iig zeker. :+

8/10

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Dit is toch een van de meeste hak op de tak film die ik ooit gezien heb.
    Gaat van locatie naar locatie naar nieuwe personages waar opeens een band mee is en naar nieuwe ideeën voor geld te verdienen zonder enige echte opbouw. Echt bizar. Grappig was die ook niet echt. Paar moeten grinniken maar dat was het wel (meestal met Segel scenes). Enige redding was Diaz die er gewoon weer lekker uitziet (imo)

5.5/10

Laatst bewerkt: 4 aug 2011
  6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Al veracht ik die Attenborough om een film die die, geloof ik, 14 jaar later zelf maakte. A Bridge too Far heeft hij geloof ik gedaan.

Omdat ik het boek ook gelezen heb weet ik dat meneer het niet zo nauw nam met bepaalde scenes die in de film toch wel belangrijk zijn.

Als je de film hebt gezien en het boek gelezen, dan is het idd best wel faal.

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    boeken lezen is sowieso faal :)

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Het klonk misschien wat lullig van Nera, maar ik snap wel wat hij bedoelt; als een film een wat minder conventioneel narratief of plot heeft wijs je het gelijk af, terwijl het eigenlijk films zijn die je wat langer moet laten naborrelen om er een gefundeerde (en minder oppervlakkige) mening aan te kunnen geven.

Want kom op, wat je over A Clockwork Orange schrijft slaat als een tiet op een drumstel. Ik hoop dat je meer van film begrijpt.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ach ik begrijp nog wel dat mensen die film raar vinden.
    Maar om dan alsnog een 7.5 te geven vind ik zwak, dat doet ie alleen omdat het een klassieker is.
    Durf hem dan ook een 5 te geven :p.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap helemaal niet wat Nera bedoelt 8) True de kans is groot dat ik het niet met Dusky eens ben en het een goede film vind (sorry moet hem nog niet zien ;)). Maar het feit dat de meeste mensen/critics etc het een klassieker vinden maakt zijn mening niet minder valide.

Probeer hem dan te overtuigen met argumenten waarom het een goede film is, maar als iets als een 'tiet op een drumstel' slaat is het de opmerking 'stop ajb met film kijken' :)

Ander voorbeeld is Full Metal Alchemist. Een hoog gewaardeerde anime onder de 'kenners' (He modder? :+). Ik ben er twee keer aan begonnen en kom er niet doorheen. Moet ik dan ook maar stoppen met anime kijken? Ik kijk al bijna 10 jaar naar anime (daarvoor sporadisch) en zou mezelf toch wel echt wel bestempelen als iemand met iig enig verstand van zaken.

Overigens onlangs een leuke discussie gehad met mijn broertje die bijna klaar is met Kunst Cultuur en Media die stellig beweerde dat hij beter kan beoordelen of een film wel of niet goed is. In het begin was ik dit niet met hem eens, maar later eerlijk gezegd wel.

Sure mijn mening blijft mijn mening maar iemand met meer verstand van films kan beter een oordeel geven over de kwaliteit van een film.

Dat is wellicht ook wat hier gebeurt: A Clockwork Orange is wellicht een goede film iig in een zo objectief mogelijk daglicht. Dat hoeft niet in te houden dat iedereen hem leuk/goed vindt :)

(Ik vond de Machinist wel vet overigens)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Tja uiteindelijk beoordeel ik een film niet op kwaliteit maar op hoe ik de film ervaren heb.
    Ik ben ook geen kenner, maar ga overal geen waarde aan hangen.

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nouja, tot een zeker punt kun je over film discussiëren, maar soms heb je gewoon te weinig aanknooppunten om er überhaupt over te beginnen. :)

Ik vind het overigens niet erg dat iemand A Clockwork Orange niet goed vindt hoor, daar valt best wel wat voor te zeggen (maar dan wel om andere redenen en het liefst na 3 kijkbeurten :+).

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Exactly my thoughts, ga dan gewoon standaard hollywoodfilms kijken en die bekritiseren.

Is films beoordelen niet net zoiets als muziek beoordelen? Deels kwestie van technieken en groot deel kweste van smaak?

Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2011
  14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Hoe kan je een film beoordelen voordat je deze hebt gezien? Alleen maar lof voor Dusky dat hij het probeert. Dat ik het, net zoals de rest, niet eens ben met z'n 'review', dat is een ander verhaal.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Precies, wordt een beetje overdreven gereageerd hier.
    Maar als je een andere mening toe bent bedeelt mag je alleen nog maar Hollywood films kijken 8). Whut?

16. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zo bedoelde ik het niet, ik ben (waarschijnlijk net als sommige anderen hier) van mening dat hij de film nogal oppervlakkig bekritiseerd met termen zoals "vaag", en "de makers waren vast onder invloed". Voor mij is dat een aanwijzing dat die persoon niet echt diepgaand naar de film wilde of kon kijken, en daarop een review kon baseren.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik ben van mening dat blockbusters nogal diep worden bekritiseerd met termen zoals "cliché", en "de makers hebben amper de moeite genomen voor een goed verhaal". Voor mij is dat een aanwijzing dat die persoon niet echt oppervlakking naar de film wilde of kon kijken, en daarop een review kon baseren.

:+

18. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn we hier niet gewoon elkaars mening aan het beoordelen, in plaats van dat we films aan het beoordelen zijn?

Ik durf over mezelf te zeggen dat ik verstand van films heb, maar ik ga niet tegen iemand zeggen dat ik het belachelijk vind dat hij of zij een film als A Clockwork Orange ruk vindt.

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik moest grinniken, haha:D

Point taken, ik had het inderdaad meer over hoe Dusky de film reviewde.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Om even het ijs te breken:

Captain America: The First Avenger (2011)

Gisteravond gezien, en ik denk dat het beste van de avond lag in het feit dat ik zonder verwachtingen naar de film ging. Ben geen diehard Marvel lezer, dus de Captain America comics heb ik nooit gelezen, maar uiteraard wel andere Marvel comics en diverse tekenfilms. Echter probeerde ik volkomen free-spirited naar de film te gaan, en verrek, ik werd getrakteerd op een fijne actiefilm.
    Gelukkig was ik ook in een dergelijke bui dat ik alle cliché dingen voor lief nam. Misschien is dat wel een vereiste ook.
    Maar het belangrijkste is dat je je realiseert dat je naar Captain Fucking America zit te kijken. Toendertijd een reclamebord voor Captain America, en misschien anno 2011 ook wel even een uithangbord. En in Amerika vinden ze dat alleen maar tof, getuige de reviews. En ik moet zeggen dat er zeker wel een goed sfeertje aanwezig was. Er zat een leuke vlaagje humor doorheen (vooral de nazi dokter liet me verschillende keren grinninken), en bepaalde scenes deden mij echt denken aan comics (vechtpartijtje in de truck richting de fabriek bijvoorbeeld). Daarnaast waren de rolletjes leuk verdeeld, Tucci als arts met dat Duitse accent, Hugo Weaving als Johann Schmidt alias The Red Skull en Chris Evans als Cpt. zelf.
    Het is duidelijk te zien dat de figuren op comichero's zijn gebaseerd, dus erg banaal en weinig uitgediept, maar op de een of andere manier is dat wel goed zo.
    Daarnaast vind ik de settings van de film eigenlijk ook wel vet, met blauwe lasers in WOII, het leverde best vette scenes op. De epic battle in de fabriek was erg mooi in beeld gebracht, en zowaar had ik het gevoel een 3D film te kijken, iets wat ik tot dusver alleen een paar keer bij Alice in Wonderland had. Vooral de scene met het schild dat richting publiek schiet kwam het er echt goed uit te zien. Al met al gewoon een lekker wegkijkertje met een goede Marvel sfeer. Het is aan de kijker om het Amerikaanse chauvinisme een beetje te negeren. Als comicverfilming iets beter te slikken dan als speelfilm.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina