1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar dat jongetje liep helemaal niet in die explosie ofzo he, je ziet niet waar hij juist exact naar toe gaat, je weet niet wat er met hem gebeurt,... dus kan het best wel dat hij nog leefde(wel weinig kans,maar er was een kansje...)

    Ja,dat was coooo!:D:D
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]

    Shredder - Nee de film heeft niks te maken met the Turtles ;) Deze film lijkt wel een beetje een rip off van Wrong Turn, alleen deed Wrong Turn alles net even wat beter. Zo ie zo lijkt het hele gedoe van tieners die op vakantie gaan, en daar afgelslacht worden nu wel een beetje achterhaalt. Dit is dan ook meer zoals ik al zei Wrong Turn in de sneeuw, niet slecht maar ook nou niet echt top te noemen. cijfertje: 6 (niet spannend, soms best leuke afslachting, ...tja)
     
  3. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Donnie Darko vind ik een beetje overrated.

    Of ik begreep em niet helemaal, als er dan een dieper iets in zit tenminste..
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    En als je erbij bedenkt dat Wrong Turn al een verschrikelijke kutfilm is, hoe slecht moet deze dan wel niet zijn :eek:

    Vanmiddag From Dusk till Dawn gezien en het blijft een goede horror/actie film _O_
     
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    het is eigenlijk vooral zelf zoeken.
    Ik zal eindelijk aan de wereld bekend maken wat mijn visie over Donnie darko was.
    In een spoiler, vrij groot.
    Donnie Darko
    Ik geloof niet in god, maar hierin zou er een god moeten zijn. Er is een "fout" met het universum en de tijd. Die fout, is die turbine, dat uit de toekomst komt. De fout is, dat die turbine niet in de toekomst zit, maar in een Tangent (zeg maar een lichte afwijking van het Primaire) Universum’s Toekomst.
    Nu, dus god, heeft de almachtige kennis zeg maar. Het is ook zo dat als je alle mogelijke kennis bezit, en een verstand groot genoeg om alles te linke, kun je in de toekomst kijken. (En door die chaos, gebeurd alles hoe het moet gebeuren, en bestaan er geen Tangent Universums, er bestaan geen andere keuzes. Maar door die fout, is er wel een ontstaan) Nu, god "voorziet" die turbine. En ziet die fout. Wat hij doet is, hij creëerd het Tangent Unversum vroeger, (door een kopie te gebruiken van het Primaire en daar Frank aan toe te voegen -> zie later), en gebruikt Frank (het vriendje van donnie's zus btw), maar niet de gewone frank. Zijn lichaam. Frank het Konijn is een Manipulated Dead (zie “Philosphy of Time Travel”). Dat is ook de rede waarom hij een konijnenpak aan heeft, omdat hij dat droeg op da Halloweenfeest. Een Manipulated Dead is iemand dat in het Tangent Universum sterft en God gebruikt door de 4de dimensie. (Frank “who went to get beer”, Frank die Gretchen overreed, is de echte Frank. Wanneer hij dood is, is hij de MD-Frank).
    Donnie is "The Chosen One" (zie boek). Hij is de link tussen het Tangent en het Primaire. Hij krijgt hierdoor de gave vano.a. de 4de dimensie te zien. Daarom kan Donnie Frank als enigste zien.
    Frank is Donnie's gids, gemanipuleerd door god, om de volgende dingen te laten gebeuren. Door de school blank te zetten ontmoet hij Gretchen (die later door frank overeden word, en daarom dood donnie frank, en kan god hem gebruiken. Daarom wil Donnie ook het verlede verandere, kom ik later op).
    Frank laat Donnie ook die hatelijke man (Cunningham) zijn huis in afbranden, als gevolg wilt kitty hem gaan helpen (god ik haat dat mens) en moet Donnie's moeder me het VLIEGTUIG, weg, waardoor da halloweenfeest mogelijk is. Actie-reactie, alles is eig een cirkel in DD.
    Daarom gebeurd alles, blabla. Donnie wilt haar redden, en er ontstaat een wormgat. Dat vliegtuig vliegt erbij, die turbine komt los en gaat 28 dage, ect, terug in de tijd. Nu, dan zou da naar het Tangent gaan, maar nee. (Het BEGIN van het Tangent is eigenlijk een kopie van het Primaire, waar Frank als verschil werd in geplaatst door god. (Zie het als een kopie in photoshop. Een kopie van een bestand, waar je allebei, op een bovenlaag wat plaatst, en als verschil, eerst een onderlaag creëerd waar je wat anders op plaats, Met het verschil dat je op een prentje alles manipuleerd.).).
    Door alle actie-reactie gebeurd alles, door het wormgat valt de turbine 28 dagen, ect, eerder. Maar het Tangent is een volle cirkel, dus valt weg, waardoor het in het Primaire terecht komt. op zich is het ironisch, want de turbine dat nog niet gevalle is, moet een reden krijgen om er te vallen in een wereld die op het einde gewoon wegvalt.
    Nu, het rare kan je denken, nu is die motor er wel, en het tangent heeft bestaan, maar het valt ook weer weg. Wat is dan het nut? Simpel. In Photoshop plaats je een mannetje op een andere foto. Voor het mannetje valt zijn oude omgeving weg, en komt het in een nieuwe. De nieuwe omgeving vind zijn daar-wezen onverklaarbaar, maar jij, god, hebt het er geplaatst, en het is er terug met een REDEN.
    In het boek staat ook dat iedereen die het tangent heeft "meegemaakt" alles in zijn onbewuste heeft. Dus in zijn dromen zou kunnen vaag zien. Daarom op het einde dat iedereen in zijn bed ligt, nadenkend. Frank wrijft over zijn oog, en dat Gretchen en Donnie zijn moeder elkaar vaag herkenne (wuiven).
    Grandma Death is een profete, zij weet dat zoiets ging gebeuren, en ze heeft haar adres in dat boek gezet, vragend haar te contacteren, wie dit valt.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Overrated??????!!!! What the...
    En ik vind het heel spijtig dat de film geen succes geweest is, gewoon weg een schande!!! Zo'n film kom je al lang niet meer tegen...
    En nu ga ik Humorke zijn visie over de film eens lezen(ben benieuwd :))...
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Juist gelezen,mmm,dat is wel heel uitgebreid uitgelegd:D, maar ik ben het wel eens denk ik,op een paar dingen na, ma eerst ga ik de film nog eens zien(vrijdag) en dan ga ik mijn visie posten...
     
  8. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Damn man, hoe ben je op die site terecht gekomen? Coole informatie.
    Alleen dat van die The Manipulated Dead vind ik nogal raar....
     
  10. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    heb gister Saw gezien,echt wat een zieke film is dat weet niet wat ik er van moet vinden (goed of slecht). in iedergeval was het acteren slecht.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Laten we zeggen dat dat een smaak is, vond Wrong Turn best leuke stukjes hebben.

    Maar From Dusk Till Dawn is zeker een goeie horror, de andere delen zijn dan weer heel wat minder goed.
     
  12. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kennen jullie de horror-thriller film=> Identity? (nej niet The bourne Identity)
    Dat is ook een goede film niet erg recent geloof ik maar wel een top film.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Vandeweek The Machinist, Immortal en Oldboy bekijken, lijken me alle 3 vette films :cool:
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    The Machinist is erg vaag verhaal maar ik vond hem best goed. :)
     
  15. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij was zeker goed, maar ik zat me op een gegeven moment af te vragen waar het verhaal nou over gaat.
    Je moet de film zien als een soort puzzel.
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd het is een film die je pas na een paar keer kijken echt snapt.

    En damn wat is die gast dun zeg uit die film, die heeft er veel voor over moeten hebben om in die film te kunnen spelen. :D

    Hij past wel een beetje in het rijtje van: Memento, Butterfly Effect, The Jacket, One Point O..zoiets is The Machinist ook.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2005
  17. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb pas the island gezien en het was stukken beter dan ik d8, ik wou er eigelijk niet heen (tja micheal bay he, hij heeft zijn naam verneukt met peral harbor) maar die film is cker de moeite waard. zus van mij vond hem het nivaue van the matrix maar daar ben ik het dan net weer niet mee eens!
     
  18. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad. Usual Suspects kan ook weer in het rijtje, draait morgen trouwens op tv en The Jacket wacht ik al een tijdje op. Time Travel is altijd interessant. Vanaf volgende week in de bios :)
     
  19. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    [31]Groundhog Day
    Cijfer: 8
    [32]Punch-Drunk Love
    Cijfer: 8,5
    [33]Lord of the Flies
    Cijfer: 4
    [34]The 5th Element
    Cijfer: 6,5
    [35]Dogville
    Cijfer: 7
    [36]Animal Crackers
    Cijfer: 7,5
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    What the, omdat het een hele andere film is dan badboys, the rock, armaggedon,... ofwat? Ik vond pearl harbor helemaal geen slechte film, niet zoals saving private ryan ofzo, maar toch zeker niet slecht...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina