1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij draait inderdaad maar in 11 steden http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=5990. Wel jammer maar geen verrassing. Heb em zelf in Den Haag gezien en hier draait ie ook alleen in Scheveningen waar de films komen waar ze niet al te veel bezoekers voor verwachten, net als Nightwatch laatst moest ik ook voor naar Scheveningen.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2005
  2. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    [94]The Virgin Suicides
    Cijfer: 8
    Deze film van Sofia Coppolla (dochter van Frances Ford ja.) gaat over 5 tienerzussen die in een tijdsbestek van een halfjaar allemaal zelfmoord plegen. Deze film wordt verteld door de ogen van een aantal jongens die bij de meisjes in de buurt woonden. Er wordt in deze film alles laten zien wat de jongens weten en herinneren van deze opmerkelijke gebeurtenissen. Het is interressant om te volgen, maar een echte aanleiding van de zelfmoorden wordt niet onthuld en dat is wel een beetje een gemis. Dit is echter niet zo heel erg, doordat de gebeurtenissen zelf redelijk aangrijpend zijn, wat van deze film een goede, solide film maakt.

    [95]Dead Poets Society
    Cijfer: 5
    Na de vele positieve uitlatingen over deze film, verwachtte ik een goede film te gaan zien, maar dat viel vies tegen. Het gaat over een groep jongens op een soort kostschool, waar een nieuwe leraar een hele aparte manier van les geven heeft (gespeeld door Robin Williams), wat hen goed bevalt. De jongeren zijn schijnbaar heel makkelijk te beïnvloeden, wat ook 1 van mijn kritieken op de film is, waardoor ze allerlei levenslessen van deze leraar aannemen. Onder het mom van Carpe Diem (Pluk de dag) doen de jongeren allemaal dingen die ze eigenlijk niet durven, oftewel het is weer typisch sentimenteel Amerikaans allemaal. Het einde is ook ronduit zwak, maar dat zal ik niet verklappen, mocht je deze film toch nog willen zien. Ga er maar vanuit dat het heel sentimenteel is en daarbij ook heel onrealistisch. Enkele pluspunten aan de film zijn dat het er toch wel gelikt uitziet en dat het acteerwerk van vooral Williams heel behoorlijk is, maar dit weegt niet op tegen het ronduit zwakke script.

    [96]Office Space
    Cijfer: 7,5
    In deze komedie draait het om .. die zijn werk meer dan zat is, hierdoor ziet hij zijn leven dan ook somber in. Om deze rede gaat hij hulp zoeken bij een psychiater, waar hij onder hypnose wordt gebracht, maar wanneer hij hier inzit sterft zijn psychiater voor zijn neus, waardoor hij in zijn hypnose blijft. Hierdoor heeft hij geen zorgen meer aan zijn hoofd en kijkt hij overal heel nuchter tegenaan. Je merkt het al, dit is een compleet idiote film. De grappige personages en de maffe gebeurtenissen maken deze film tot een meer dan geslaagde komedie. Aanrader.

    [97]Hitch
    Cijfer: 7
    Geen zin in.
     
  3. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    -Serenity is inderdaad een ronduit briljante film, als je van het genre houdt! De hele boel was in ieder geval goed uitgebalanceerd. Ik heb me er bijzonder mee vermaakt. Dat weirde vrouwtje was best ok :)....leuk om weer eens totaal verrast te worden door een film als deze

    -Heb laatst ook de film Revolver gezien, de nieuwe film van Guy Richie (o.a. Snatch). Was in hoofdlijnen een goede film. Ik ben zelf een grote fan van die crimefilms met een beetje humor en een Engelse inslag...altijd leuk! Revolver was echt een Richie film...goede dialogen en een sterk plot (imo)....beetje minder was het weirde gedoe aan het einde.....maar het echte einde zat goed in elkaar...

    -Ook de film Layer Cake onlangs gezien..ook weer een film zoals hierboven...grappige film...engelse insteek...die acteur is ook wel ok...stond op lijst om de nieuwe bond te worden..misschien is hij het ook wel geworden, want ik las laatst iets over de eerste 'blonde' bond....

    -Band Camp van American Pie is brak...maar soms wel funny...haalt het helaas niet bij de echte Pie's...

    -Two for the Money is een nieuwe film met o.a. Al Pacino en Matthew Mcconally....die film is best goed...gaat om zo'n bookie voor sportwedstrijden...heeft soms wel wat weg van The Boiler Room...alleen is deze film wat rauwer...zeker een aanradertje!

    - Ook al in het anime-deel aangegeven...de film Howl's Moving Castle is een nieuwe anime van Ghibli...een sterke anime als je het mij vraagt...mooie film....

    - Sky High is ook een grappige film..helaas wel een rechtstreekse kopie van The Incredibles...maar dan 'echt'...Kurt Russel heeft een bijzonder grappige rol als Hero-vader...het is in de kern gewoon een High-School-Comedy...maar dat hoeft niet slecht te zijn...de effecten zijn best grappig...het plot is imo ook niet zo slecht... Was er niet voor naar de bios gegaan...zie het maar als 1,5 uren vermaak..

    - Legend of Zorro...
    Niet bepaald sterk..gewoon een vermakelijk vervolg..Catherine Zeta-Jones is wel weer errug lekker :D....Deel 1 was wel redelijk...deel2 imo niet echt super...Zorro die in een scheiding ligt en verwikkeled raakt in een plot met de CIA??????!!!!! bizar....
     
  4. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Legend of Zorro was inderdaad geen hoogvlieger. Om maar even uit de oude doos te grabbelen ;)


     
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    The Polar Express: Ik zal wel de enige zijn, maar, minder als ik verwacht had. Alhoewel ik het zeker geen slechte film vind, vond ik hem minder als verwacht. Misschien apprecieer ik het minder door m'n leeftijd, of had ik te veel verwacht. Een zaak dat me irriteerde waren de bewegingen. Alhoewel het er grafisch mooit uitziet, voelden de bewegingen en interacties met voorwerpen wat..fake aan, zoals in sommige games. Of ik ben gewoon te kritisch ^^
     
  6. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    [98]One Hand Clapping
    Cijfer: 7,5
    Toen ik deze Deense film wilde gaan bekijken, dacht ik dat het gebaseerd was op het gelijknamige boek van Anthony Burgess. Ik kwam bedrogen uit, het eerste kwartier van deze film zat ik dan ook met de gedachte in mijn hoofd zal ik hem maar afzetten of zal ik doorzetten, het is het laatste geworden.
    De film begint met een scene dat de vrouw van een 60-jarige rijke man sterft. Na deze dood wilt hij met zijn minnares waar hij al 5 jaar een relatie meeheeft verhuizen naar Spanje om een nieuw leven te leiden en haar zijn vermogen te gunnen wanneer hij komt te overlijden. Er staat alleen 1 ding in de weg, vlak voordat de man wilt vertrekken krijgt hij een brief van een andere vroegere minnares in zijn handen gedrukt dat hij een dochter van haar zou hebben en ze eist geld om haar uit zijn testament te kunnen schrappen. Hier begint de kern van de film en hierin probeert de man erachter te komen of dit daadwerkelijk zijn dochter is.
    Het doorzetten werpt vanaf hier zijn vruchten af. De manier waarop de oude man contact legt met zijn vermeende dochter, die niets van hun eventuele band afweet, levert veelal komische momenten op. Detempo wordt erin gehouden en ook het plot mag er wezen.
     
  7. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Om nog even terug te komen op een paar recente films...

    Ik vind die gast van The Outkast (André Benjamin) een leuke invulling geven bij de laatste paar films die ik zag. In Be Cool was ie imo errug goed. In Four Brothers speelde hij een redelijk geloofwaardige rol en in de film Revolver had ik bijna zoiets van ... goede acteur geworden...

    Vooral door Be Cool moet ik altijd op voorhand al lachen als die mafketel zijn mond opent :D....

    moraal: een hoop zangertjes doen het matig op het witte doek. Ik ben persoonlijk van mening dat die gast al een paar mooie rolletjes op zijn naam heeft staan...
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Net de laatste Harry Potter gezien (Goblet of Fire). Alhoewel ik geen fan ben van de boeken en films, vond ik deze wel erg goed te pruimen. Een van de sterkste special effects die ik ooit gezien heb, en die jonge acteurs beginnen eindelijk goed te acteren :)
     
  9. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    From Hell:Laatste keer was een jaar of 3 geleden, denk ik. Anyway, ik heb hem herbekeken. Ik vond het zeker geen slechte film, maar het einde was niet bevredigend, ondanks dat ik op geen beter einde zou kunnen komen. Ik vind dat Jack the Ripper een coole mysterieuze moordenaar moet blijven.

    The Saint:Zeer van genoten. Goede film, vooral vermakelijk eigenlijk. Een aanrader voor een zondanamiddag

    The Game: Goede film, maar aan de andere kant, wel minder goed als Seven. Ik mistte wat aandacht aan de mysterieuze zaken, in plaats van de aandacht aan de aandacht aan de mysterieuze zaken, if you know what I mean.

    The Hitchhiker's Guide to the Galaxy: Nu op DVD, en na het boek (+ het tweede boek). Zeker een aanrader. Niet zo'n geweldige verfilming van het boek, en geen echte algemene sfeer dat door de hele film loopt, maar zeker en vast een goede, aangename, grappige film, waar veel aandacht aan is geschonken aan detail. Marvin is zeker en vast goed in beeld gebracht, en niet verpest door een verfilming. Allan Rickman heeft de perfecte stem, en het uitzicht had niet beter gekund.
     
  10. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Kingdom of Heaven - Vond hem tegenvallen. Verhaal had, vond ik, te veel gaatjes/gaten, minder spectaculair dan ik dacht, niet boeiend genoeg. Nu is de verveling met dit soort films wel toegeslagen bij mij. Ik vind 1 historische film met veldslagen ofzo in 3 jaar tijd wel genoeg. Niet elk jaar 1 of 2. Beetje vervelend.

    Star Wars III - Geweldig, na de 2 mindere films is dit er weer 1tje om in te lijsten.
    Op het moment dat Anakin die kinderen ging doden... Ik stopte bijna met ademen. En toen Anakin in het Darth Vader pak gehesen werd stopte ik gewoon ff... Het "uhhhh ohhh" van het ademen, geweldig.
     
  11. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist The life of David Ghale gezien op RTL 5...

    Ik kende hem nog niet, maar het is een toppertje, op het einde valt alles mooi in elkaar en het verhaal is gewoon super. Een aaneenvolging van plotwendingen die je vaak niet aan ziet komen....

    Cijfer: 8.5
     
  12. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb die niet helemaal gezien, wel het einde, maar het is niet helemaal duidelijk. Als ik het goed begreep is er uiteindelijk dit gebeurd... toch?
    Hij en zij hebben die moord in scene gezet om te laten zien dat onschuldigen ter dood veroordeelt worden

    Ik ga hem iig nog wel een keer proberen ergens te huren
     
  13. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren Deuce Bigalow2 gekeken, heb er best om kunnen lachen. Hanna Verboom heeft echt een prachtige uitstraling, wat een koppie...

    Verder mooie grappen en grollen....Dudegina? hahaha?
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben vanavond naar de nederlandse premiere van harry potter.
    mijn vriendin werkt voor de tv en krijgt meestal kaarten voor dit soort toestanden....nadeel voor mij is dat ik weer volledig in pak moet.....en dat vind ik persoonlijk helemaal niks.
     
  15. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb gisteren ook HP4 gezien. Minder legaal dan ;0 Was wel aardig. Vond vooral Hij die niet genoemd mag worden erg vet :)
     
  16. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Maven??? :D
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    voldermort ofzo heet die mafkees toch...was ook die wizzard die al eerder in een van die delen voorkwam.

    heb geen flauw idee wat ik vanavond kan verwachten...wel iig een hoop verveldende media geile bn'ers die geen camera overslaan om in the picture te kunnen komen.

    afgelopen jaar was ik ook bij de nederlandse premiere van constantine en wat een kwijleballen lopen daar dan rond...de een doet nog mooier dan de ander.
    ik zat naast menthal theo en daar heb ik wel mee gelachen.....doet niet moeilijk,houd van een geintje en is lekker gebekt.
    ben benieuwd waar ik vanaaf naast mag zitten.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ben benieuwd waarom jij een pak niet leuk vind :+
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Gewoon gaan zitten en chillen. Die film is leuk genoeg om je aandacht twee en een half uur lang vast te houden (ja, zo lang duurt ie 8))
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik ben niet echt het vlinderdastypje :{
    op deze circusatractie is black tie verplicht.....smoking dus.

    terwijl ik dit typ zit ik al in mijn feestjurk...en het mooiste is dat ik over een uur in dat zelfde pak bij de mac drek een burger naar binnen loop te hakken omdat de film om 7 uur begint.

    wat zullen ze lachen bij de balie als beuk verkleed als begrafenisondernemer een zak patat besteld :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina