1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Samen met Hitch en Domino was Wedding Crashers voor mij een van de (onverwachte) toppers van 2005 :)

Heb zelf net Battle Royale gekeken. Was opzich wel geinig om te zien hoe school kinderen zich zelf afmaken maar voor de rest vond ik het best wel een bout film. Gaar verhaal en de actie scenes boeien ook al snel niet meer.

Heb van veel mensen gehoord/op internet gelezen dat het een goede film moest zijn maar voor mij was het een teleurstelling

2. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Hulk: Tweede opinie: Hij is beter dan ik me herinner. Maar ik blijf erbij dat het geen goede film is. Hij is wel ok, een heeft heel goede momenten zelf, maar.. ik weet niet wat ik mis, maar het verhaal voelt niet goed aan bij me. Vooral de honden vond ik... misschien niet overbodig, maar verkeerd gemaakt. De mooie Connelly zit er natuurlijk wel in :p en Eric Bana speelt in tegenstelling tot zijn meer stoere rollen wel goed als "sensetive guy". Maar eigenlijk heeft de Hulk gewoon een dikke knuffel nodig :)

The Goonies: het is misschien laat, en ik had hem als kind moeten kijken om er echt van te genieten, maar toch vond ik het een hele leuke film :D Chunk _O_ 'nough said

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    The Man
    Wel grappige film over een man (Eugene Levy, wel bekend uit de American Pie reeks) die per ongeluk in een drugs dial word betrokken.
    Cijfer: 7
    (trailer)

Edit:

Vanavond heb ik deze gekeken.
    Reign Of Fire
    Altijd al die film willen zien, en was opzich wel onder de indruk hoe ze de draken hadden gemaakt. Wel slap/standaard verhaal maar ach wel leuk om te kijken.
    Cijfer: 7

Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  4. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [129]Storytelling
    Cijfer: 8
    Een aanklacht naar de huidige maatschappij in het algemeen of gewoon naargeestige ideeën van een getikte regisseur? Uiteraard heb ik het hier over het Amerikaanse probleemkind Todd Solondz, die na onder andere een pedofiel en een 12-jarige jongetje die snakt naar zijn eerst orgasme in Happiness en voor de foetussenafvalbak in Palindromes kwam met Storytelling. Storytelling is opgedeeld in 2 verhalen, in het eerste, aangekondigt met Fiction, staat de tiener Vi centraal, een meisje die op een schrijverscollege zit. De leidraad in dit korte verhaal, zijn verhalen die de leerlingen onder leiding van de zwarte leraar/schrijver vertellen op college. Hierin komen onderwerpen als racisme en het zoeken naar controverse door de mensen. Deze maatschappijkritische onderwerpen worden hierbij aangezet door afwijkende taferelen, met uiteraard een portie perversiteit. In het 2e gedeelte van de film, Non-Fiction, staat een, naar vermoeden homoseksuele, jongen centraal, die niet naar college wilt en door zijn ouders gedwongen wordt om dit toch gedoen. Tegelijkertijd wordt hierover een documentaire geschoten door Toby, een glansrol van Paul Giamatti. Net zoals in het eerste gedeelte is het geheel behoorlijk
    maatschappijkritisch, ditmaal onder andere homoseksualiteit en de film-industrie. Storytelling bewijst nogmaals dat Todd Solondz meer is dan een naargeestige perverse regisseur.

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Lord of War

Erg goeie film met mr Cage.
    Zoals altijd, acteert Cage weer bijzonder goed.
    De film loopt lekker, houdt de snelheid er lekker in.

Beetje een film zoals Blow, vond ik. :)
    Zeer de moeite waard.

6. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    King Kong Production Diaries: Goed

Ringers: Lord of the Fans: Brengt zeker en vast oude Lord of the Rings gevoelens terug, en... het is gewoon plain fun.

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Aeon Flux
    Sexie film ja, dat wel, vaag verhaal maar toch best goeie film
    cijfer: 7

Spun
    Geweldige film, nu bij mij als 1 van me favorieten gevoegt. Deze film is echt one hell of a trip!
    cijfer: 9
    (website/trailer)

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Lord of War is idd goed. Beetje documentaire achtig :)

Heb zelf vanmiddag Hostage met Bruce Willis gekeken. Was een leuke film "om een keer te zien" maar meer ook niet.

Iemand trouwens Jarhead al gezien?

9. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Die ga ik over een uurtje kijken, kom ik nog op terug :)

10. lordtien

lordtien For death and Glory

Leuk Bevonden:
    0
    The island gekeken.
    Wel een redelijke film, zo voor een keertje gezien te hebben, niet iets om vaak terug te zien. begin met de ontdekking dat de island niet bestaat en dat die grote negert wordt geopereerd vond ik wel intressant, maar verder best wel cliche. goeie cast Ewan McGregor, Sean Bean, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan en Scarlett Johansson (Leuk Meissie_O_ )
    Cijfer: 7,5

11. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Jarhead
    Ik ben het met de recensies eens die ik van tevoren had gelezen; 't is een oorlogsfilm met weinig actie, en dat heeft wel wat. 't Geeft je een hele andere kijk om een oorlog en dat wordt op een mooie en goede manier in beeld gebracht. Aanrader om een keer te kijken, maar vaker ook niet...

Cijfer: 7,0

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Mr. & Mrs. Smith - 7,5
    Best een vermakelijke film, een beetje overdreven, maar af en toe wel grappig.

Wedding Crashers - 7
    Vreemd onderwerp met een voorspelbaar einde, maar soms wel grappig.

Eurotrip - 7,5
    Hele flauwe humor voor pubers, maar dan wel vaak op de goede manier. Ook leuk om te zien hoe de Amerikanen Europa zien (Engelse Hooligans - Amsterdamse hoeren etc.)

The Shawshank Redemption - 9
    Moet je zeker een keer gezien hebben. Heel mooi verhaal, supersterk plot, mooie einde en Morgan Freeman en Tim Robbins die fantastisch spelen. Nog niet overtuigd? http://www.imdb.com/chart/top.

13. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    gister king kong gezien, goede film. Lang niet baanbrekend of zo maar toch vermakelijk, alleen waarom moest dat einde zoooooooo langdradig. ik had op een gegeven moment echt zoiets van, ja ga nu maar dood want dit schiet niet op! zaten wel legendarische scens tussen, zoals: het gevecht van Kong en de 3 (of waren eht er meer) T-rexen en ook het stukje dat Kong samen met Ann op het ijs zat te glijden en dan ineens....... !!

14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Paar films gezien(cinema):
    saw 2: Serieus gedaalt ten opzichte van saw, onrealistisch in beeld gebracht hoe de personages reageren op bepaalde zaken.
    (bijvoorbeeld, die brede kerel wilt de nummertjes zien van iedereen en begint iedereen af te maken, yeah right!), normaal werk je in team,...in ieder geval, de hele film stond me niet aan, 1 is veeeeeel beter
    cijfer: 6
    Lord of war: Goede film(niet bijzonder), goed in elkaar gestoken,maar het is een film om maar 1 keer te zien, cijfer: 7
    Jarhead: Geweldige film voor mij, ze laten echt een andere kijk op de oorlog zien, soms ook hilarisch grappig, ze laten ook zien dat het serieus eenzaam kan zijn in een oorlog en dat het niet alleen actie en shit is...
    cijfer: 8

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb zeer gemengde gevoelens over King Kong. De actie is echt spectaculair.
    Maar ik vind de animaties niet altijd even mooi. Soms zien Kong en de dino's er zeer realistisch uit en de andere keer niet. Bijvoorbeeld Kong in dat theater op het einde, Kong ziet er dan vrij nep uit.
    Ook vind ik de bewegingen niet altijd top.

Einde is idd langdradig. Het eindgedeelte in New York duurt te lang. Ze bouwen heel lang naar het einde toe, en dan is het zover en dan is het binnen 2 minuten afgelopen.

Overall een goede spannende film, maar niet van het kaliber van LOTR.

16. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Santa's Slay

Deze film moet je eigenlijk tijdens de Kerstdagen kijken, maar ja, dan maar drie weekjes later. 't Is een toch wel originele parodie; de Kerstman is eigenlijk de duivel (Santa, Satan, even twee lettertjes omdraaien) die na 1000 jaar lief te hebben moeten zijn (i.v.m. een weddenschap met een engel) weer zijn originele aard mag uiten. Ondanks dat de film nergens over gaat en er allerlei zinloos (keihard) geweld in zit, is ie toch wel grappig om een keer te hebben gezien, geeft je toch een andere kijk op Kerst. Oh, en als bonusje speelt Emilie de Ravin (Claire uit Lost) er in mee, nooit vervelend :)

Ik ben het dan ook eens met de user comment op IMDb (http://www.imdb.com/title/tt0393685/): Entertainment that is pointless and funny

Cijfer: 6,0

Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  17. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk, weet je nog niet zo heel veel van de overlevingsdrang van de mens, en hun "kwaadaardigheid". Een mens werkt maar om drie redenen samen. Ofwel omdat ze te zwak zijn het alleen te doen, Ofwel omdat ze geen andere keus hebben (En dan bedoel ik niet dat ze zouden moeten, maar omdat ze gewoon niet anders kunnen). Ofwel, natuurlijk, omdat ze om elkaar geven. Hier ging het om X aantal vreemden. Hij was al een fucked up macho drugsdealer (misschien iets overdreven, maar echt niet om over te klagen). En als je ziet hoeveel teamwork er soms in WoW Warsong Gulch (CTF) of eender welk CTF spel is. Zie je dat de meeste solo gaan, voor hunzelf. In een kwestie van overleven, komen je instincten meer naar boven, en gebeurt dat.
    Eigenlijk het hele doel van Jigsaw. Want dat je zoiets hebt meegemaakt, veranderd je leven.

Ringers: Lord of the Fans: Een documentaire over Lord of the Rings fans, over fans, voor fans. En voor fans is het wel. Ondanks de informatie eigenlijk aan de meeste fans zowiezo gekend is, is het wel een leuke film qua sfeer. Het brengt terug wat liefde voor lord of the rings, en het begin was geweldig daarvoor :)

Napoleon Dynamite: Ik verwachte, zoals beloofd door imdb, een goede B-film. Of vermakelijk tenminste. Ik zag Napoleon eerder in de Batman-spoof van de MTV-movie-awards. Daar vond ik hem cool, maar de film zelf...
    Het had de mogelijkheid goed te zijn, maar het verhaal werkt niet, het word slecht naar voren gebracht. De aaneenschakeling vooral lijkt nergens op. Bijna elke scene eindigt ongeveer hetzelfde. Er is vrijwel geen enkel "care" voor een van de personages om te blijven kijken. De hele film voelde gewoon nutteloos aan.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @humorke, tja, ik vond de film gewoon veel minder goed dan de eerste, persoonlijke mening. Waar in de eerste film alles geflipt, gestoord en gruwelijk was, was het wel heeel realistich in beeld gebracht, bij de 2de had ik dit gevoel totaal niet
    (in saw 2 begonnen die mensen wel heeeeel snel onrealistich te doen hoor, met saw1 bouwde het zich mooi op...
    . Kan aan mij liggen natuurlijk, maar je kon toch duidelijk zien dat de film door iemand anders geregisseert was(wat soms mss beter is,...maar bij deze voor mij persoonlijk totaal niet)...

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Eindelijk iemand die em ook crap vind. Ik had er veel goeds over gehoord, maar ik heb me gewoon bijna 2 uurlang verveeld. Geen enkele keer gelachen, hooguit een glimlach, maar thats it.

Het had eigenlijk een sterke film kunnen worden in de geest van Ghost World met de meest bizarre personages en situaties, maar zoals je zegt het werkt gewoon niet.

Ik denk ook dat deze film in de VS zoon grote hit is geworden dankzij veel reclame op MTV. Kan geen andere reden bedenken ervoor.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Serieus? Ik vond 'm echt geweldig. Het is allemaal te nutteloos voor woorden, en dat maakt die film juist zo gaaf. Het is vergelijkbaar met Jiskefet, gaat ook nergens over maar je ligt wel dubbel :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina