1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind Finding Forrester een betere film dan "goed genoeg voor tv". Allerlei soorten zaken worden op een hele mooie manier in de film behandeld en door het goede acteren en de grappige/leuke momenten staat ie in mijn top 10.

En ik ben het helemaal met je eens over Lord of War :)

2. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [131]Stop Snitchin' Stop Lyin'
    Cijfer: 6
    In deze documentaire staat de ruzie tussen rappers The Game en 50 Cent centraal. Na eerst samen op hetzelfde muzieklabel te hebben gestaan, brak begin 2005 een vete tussen beiden uit. Na vele diss-nummers van vooral The Game's kant besloot hij toen een heuze DVD te maken over 50 Cent en zijn rap-vrienden op G-Unit. Überhaupt het gegeven om een film over dit onderwerp te maken, kan in twijfel getrokken worden, maar om deze ook nog eens 105 minuten lang durend te maken, zet toch wel aan tot denken. Zonder enige inleiding start de film, wat ervoor zorgt dat enige voorkennis toch wel noodzakelijk is. Wat volgt is een rit langs onder meer The Game's huis, de achterwijken van New York om vervolgens te eindigen bij 50's huis in Connecticut. Door het gebrek van structuur in de argumenten van The Game waarom 50 een snitch is en de beelden die daarbij horen, wordt het langdradig en de G-UNOT schreeuwende mensen tussendoor zijn na 2 keer ook niet zo leuk meer. Toch valt er ook weleens wat te lachen, maar filmtechnisch stelt deze film helemaal niks voor. Dit zorgt er ook voor dat mensen die verder niks met 1 van de beide rappers heeft het cijfer door tweeën kan delen. En oh ja, The Game heeft de beef gewonnen..

3. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [130]Full Metal Jacket
    Cijfer: 10
    Na eerder al 1 van de beste komedie's allertijden te hebben gemaakt met Dr. Strangelove en 1 van de beste thriller's met The Shining, kwam meester-regisseur met oorlogsfilm Full Metal Jacket. Om maar met de deur in huis te vallen, ook dit is een van de beste films in zijn genre. Het toneel waarop deze film zich afspeelt is Vietnam, alhoewel we in de eerste 40 minuten eerst een groep jongemannen volgen die door een sergeant, die met minutenlange scheldtirade's de show steelt, opgeleid worden tot volwaardige 'killers'. Het tweede gedeelte speelt zich af in Vietnam, waar we Joker volgen, die ook in het eerste gedeelte van de film een rol speelde. Dat deze film al bijna 20 jaar oud is, valt dit nergens aan af te zien. De manier waarop Kubrick luchtige scene's afwisseld met spannende scene's, die soms zelfs walging oproepen. is briljant. Er wordt in beeld gebracht hoe de oorlog verliep en de berichtgeving ervan, dit is uiteraard kritisch en dit voelt nergens te geforceerd aan. Kubrick heeft alweer laten zien hoe briljant hij was in zijn vak..

4. WardNL

WardNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aeon Flux :
    Wat een baggerfilm.
    Ik had tijdens de hele film het gevoel van "waar de fuck gaat het over?"
    Je wordt de eerste 15 minuten doodgegooid met rare karakters en wazige verhaaltjes. Ik snap er geen reet van. Alsof de schrijver aan de coke zit.
    Het acteerwerk is al niet veel beter, de vechtscenes zien er cheap uit, de bad guys zien er uit als Sub Zero uit Mortal Kombat.
    Mijden als de pest deze film. :mad:
    Score : 4

Shrek 2 :
    Leuke animatie film voor het hele gezin.
    Geweldige rollen van Eddie Murphy en Antonio Banderes als Donkey en Puss In Boots.
    Score : 8

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind Sin City ook fantastisch. Gister weer gekeken. Ik heb een poging gedaan deze film met m'n vriendin te kijken maar ze vond er geen reet aan :|
    Ben dan ook weer vrijgezel nu.
    Oké, dat is niet waar, maar damn.. :+

No shit! Kijk:

Uploaden gaat niet echt, dus ik hoop dat deze het doet..

:D

6. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [133]Crash
    Cijfer: 9,5
    Waar hebben we dat eerder gezien? Verschillende verhaallijnen die door elkaar lopen, die toch allemaal wat met elkaar te maken hebben.. Onder meer moderne klassiekers als Magnolia en Amores Perros deden het eerder, maar Crash bewijst dat deze manier van filmstructuur zijn beste tijd nog niet achter de rug heeft. Onder leiding van debuterend regisseur Paul Haggis stijgen de acteurs, van gevestigde namen tot tot nog toe ongeprezen acteurs, boven zichzelf uit. De daden van de personage’s van deze acteurs worden veroorzaakt door dingen als armoede, racisme en wraakzucht. Hierdoor ontstaat een zorgvuldig opgebouwd raamwerk van oorzaak en gevolg, wat als een puzzel in elkaar gezet wordt. Dit zorgt voor aangrijpende taferelen, wat zeer mooi in beeld is gebracht met wonderschone muziek. Enig puntje van kritiek is dat het geheel toch iets teveel afhangt van het toeval, maar dit neemt nauwelijks iets weg van de kwaliteit van deze film.

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet die film met die racistische politieagent erin, die die vrouw betast? Dat is het enige wat er is blijven hangen, maar heb em ook niet af gezien. 8)

8. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Sin City
    Ik heb net Sin City gekeken. Ik kan niet geloven dat je dat de beste film van het afgelopen jaar vind.
    Wat is er zo goed aan? De stijl, kan ik inkomen. Maar voor de rest, dat gigantisch overdeven bloedvergieten is helemaal niet mijn ding...
    Maar er is ook gewoon weinig gebeurd eigenlijk. Af en toe van die maffe acties, maar als je het over de hele film bekijkt is er maar heel weinig te beleven geweest.
    O ja, Pulp Fiction vond ik trouwens wel erg gaaf de eerste keer, mocht je je dat afvragen :) Daar viel eigenlijk eigenlijk pas de twééde keer op dat er maar weinig gebeurd...

Moeilijk uit te leggen wat ik ervan vond, het was gewoon een heel maffe film... Uiteindelijk niet meer dan een zeven, denk ik...

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet dat echt net je genre zijn.. Ik ben gek op Tarantino films, en moet deze nog zien, maar hij lijkt me echt briljant..

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik heb em ook gezien, maar vond er totaal niks aan..
    Die sfeer is geweldig hoor, no doubt.. maar het verhaal.
    Om de minuut wordt er weer iemand vermoord, en geen idee waarom..
    het gaat nergens over. Alleen maar 'sins' achter elkaar. Die strip lijkt me romantischer. nee ik vond dit niet echt boeien.

als je op sfeer let zou ik er ook 9 voor geven, maar totaal een 5 of 6-je.

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Jullie smaak-orgaan is gewoon kapot :cool:

Sin City gaat over een stad waar gewoon allemaal duistere figuren wonen en leven. Deze figuren komen gewoon in de film aan bod en ik vind dat dit heel goed is uitgewerkt. Ik kon me inleven in de characters en de verschillende delen van stad zijn ook mooi uitgewerkt. Zo vond ik het deel waar de vrouwen en hoeren de baas zijn erg cool, die bar was wel gaaf (waar iedereen zo nu en dan ook daadwerkelijk zit) en de corruptie overal.

Ik ga zeker het volgende deel ook kopen :D

@Pindakaas; Je beantwoordt je eigen vraag over wat er nou zo goed aan de film is eigenlijk al: "Helemaal niet mijn ding". hehe smaken enzo he :p

Voor mij was het in elk geval ook de beste film van het afgelopen jaar. :) En dat komt denk ik vooral door de sfeer die is gecreëerd..

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    @Goiz.. jij geilt gewoon op die chick.. maar dat maakt de film niet meteen goed :cool:

13. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Even zien wat ik me nog herinner.

Blair witch project 2: the book of shadows: Waarin "the book of shadows" niet eens een keer vernoemd word :p Op zich niet eng, en geen echt blair witch vervolg, ondanks het blair witch wel nodig heeft om het verhaal te kunnen laten werken. Het verhaal is op zich misschien de film zijn sterkste kant. Soms was het acteren belachelijk :p Maar voor een blockbuster vervolg had ik een veel slechtere film verwacht. Uiteindelijk doet hij het niet slechter als de doorsnee film in dat genre.

Queen of the Damned: Ik heb al veel gehoord hoe deze film slecht is, en nu heb ik het bewijs. Er is een manier waarop ik deze film het beste kan beschrijven. "De makers haten Anne Rice, en willen haar boek de grond in boren door deze film te maken. Ondanks ze nog een paar scenes proberen goed te maken, is er altijd wel iets aan dat het compleet verknald, zoals bv de cast". Ik heb maar 2 boeken van Anne Rice gelezen tot nu toe, en heb Interview with the Vampire al een paar keer bekeken. Ik hou van de romantische sfeer van vampires. Ik vind het echt subliem, maar Queen of the Damned heeft die sfeer niet meer. Hier word het verplaatst door een paar gothics, waaronder een beweerd een vampier te zijn, en je wat over zijn leven te weten komt. Op zich vind ik hem al ongeloofwaardig als vampier, net als al de rest trouwens. Maar de hele setting en de acteurs erbij geven zelf het gevoel dat hij niet eens echt vampier is, maar gewoon een gothic-vampire-fanboy. Ik heb niets tegen gothic, verre van, maar het werkte gewoon niet. Underworld werkte geweldig, Queen of the Damned niet.
    En let ook op de rip-offs van Interview with the Vampire. Een paar dingen in het verhaal worden gelijk weer gegeven, zelf de quotes in de scenes lijken op elkaar.

En verder heb ik me nog bezig gehouden met veel andere films te bekijken, die ik allemaal al een paar keer gezien heb, en dus niets over te zeggen heb ^^

14. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Serenity (7,0)

Het verhaal vond ik toch een beetje als los zand aan elkaar hangen. De special effects en vooral de vechtscenes zijn echter de moeite waard, vandaar de ruime voldoende.

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik houd niet zo van die superhelden strips. De style is idd erg mooi, acteren ook prima, maar misschien niet helemaal mijn genre. En een 7 is zeker niet slecht hoor :9

16. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    net underworld: evolution gezien. Zoals als bij veel vervolge zeker niet beeter dan 1, maar toch wellicht een zeer vermakelijk vervolg. Hoewel er wel wat minder "gore" in mocht, want er gaat geen minuut voorbij zonder een spatje bloed. Het verhaal zit weer erg goed in elkaar hoewel ik dit keer wel meer een "Blade" vibe kreeg (en nee geen Blade: Trinity vibe :p gelukkig maar). Er is nog heel veel ruimte vrijgemaakt voor nog een vervolg, dus laat maar komen die underworld franchise. Oh ja nog 1 ding dit is ook weer een enorm donkere film!

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Overlaatst Hooligans gezien!_O_ Ik kan maar 1 ding zeggen, ga die film zien!_O_ (maar ik had er wel niet zoo hoge verwachtingen van, daarom dat hij nog meer geweldig was voor mij:))

18. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die film dit weekend ook gezien _O_ Meesterlijke film, lekker rauw op de vuist :D

19. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het resultaat van een filmdagje/biosbezoekje

Pi
    Voor de lol erbij gekeken. Een wiskunde-film over iemand die patronen in de beurs moet zoeken en dat denkt te vinden omdat alles door cijfers uitgelegd en begrepen kan worden. Daardoor zit overal een patroon in... Het budget was 60.000 dollar en het is zwart-wit, je kunt wel raden hoe 'ie was. Er zaten wel wat grappige dingen in, maar over het algemeen gewoon echt alleen voor nerds.

Four Brothers
    Vond ik een van de beste uiteindelijk. Ik had een nog minder verhaal verwacht en nog dommere actie, maar het zat allemaal wel gaaf in elkaar. De vaart bleef er prima in, een paar grappige momenten... Keek heerlijk weg eigenlijk.

The Butterfly Effect
    Deze had ik al gezien, maar ik blijf het een superfilm vinden. Gewoon geweldig gaaf, hij blijft boeien en het einde is super. Geen moment verveeld, ook de tweede keer niet.

21 Grams
    Had ik ook al gezien. De tweede keer is 'ie iets minder, maar absoluut een boeiende film. Af en toe gaat de vaart er teveel uit, maar als de verhalen eenmaal samen gaan komen en je alle stukjes begrijpt, is het een interessant filmpje.

The Island
    Viel erg tegen. Er zaten heel veel gejatte dingen in en sommige details klopten voor geen meter. Het idee was aardig en de actie was af en toe niet verkeerd, maar over het algemeen geen aanrader.

Million Dollar Baby
    Ik had hem al in de bios gezien en hij is de eerste keer leuker, maar het is en blijft een erg gave film. Het einde is misschien iets te langdradig als je er al 6 films op hebt zitten, maar deze moet je echt wel zien.

Wedding Crashers
    Wat een zaadfilm. Gewoon heel weinig echt gelachen en er zaten een paar trieste momenten in. Slechte grappen, typisch Amerikaans verhaal. Geen aanrder.

Het Schnitzelparadijs
    Verwachtte ik best veel van, want ik had er goede dingen over gehoord. De eerste drie kwartier zijn wel aardig en zaten een paar leuke momenten in, de tweede helft ging echt nergens over. Uiteindelijk is er eigenlijk niks gebeurd en was het einde zo voorspelbaar als het maar kon. Matig, bovendien soms slecht geacteerd.

Jardhead
    De eerste drie kwartier waren precies wat ik ervan verwacht had. Geweldige onderlinge humor en de sfeer was mede door de muziek super. Hij werd helaas steeds minder en het verhaal leidde uiteindelijk nergens toe. Soms nog wat boeiende momenten in de tweede helft, maar het haalde het niet bij het eerste stuk. Echt eentje om over een tijdje te huren en te genieten van de goeie momenten.

20. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [137]Four Brothers
    Cijfer: 5,5
    Alweer 15 jaar geleden brak de zwarte regisseur John Singleton met zijn wraakdrama Boyz n the Hood. Deze film werd gekenmerkt door het aangrijpende verhaal en het goed opgebouwde scenario. Nu, 15 jaar later, zijn juist die 2 dingen die er voor zorgen dat Four Brothers geen geslaagde film is. In Four Brothers staan, hoe kan het ook anders, 4 (geadopteerde) broers centraal, die terug naar hun vroegere woonplaats komen wegens de moord op hun moeder, waar zij besluiten wraak te nemen. Waarbij in Boyz n the Hood het geweld niet overbodig voor het verhaal is, lijkt het scenario van Four Brothers juist voor de actie te zijn geschreven. Het verhaal zwaait alle kanten op, wat de onwaarschijnlijkheid van het verhaal alleen maar vergroot. Dit is jammer, want het acteerspel is, voornamelijk dat van Outkast-rapper Andre Benjamin, prima in orde. Af en toe probeert John Singleton aangrijpend te zijn met scène’s waarin we de broers zien treuren om hun wreed vermoorde moeder. Misplaatste komische scène’s zorgen er echter voor dat deze treurigheid niet overkomt bij de kijker. Wat overblijft aan Four Brothers is een af en toe vermakelijke film, maar te onwaarschijnlijk om echt potten te kunnen breken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina