1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    The Bourne Identity
    The Bourne Supramacy
    The Man
    Goal!
    Crash
    The Pacifier

Allemaal wel vet, pacifier is een beetje dom

Voor de rest zie sig

2. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je er nog wat over te melden of?

The Bourne Identity is vanavond op tv trouwens! Allemaal kijken heh

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ok ok, The Man is zeer vermakelijk met S.J.Jackson en de vader van die gast uit American Pie 8) (met die dikke wenkbrauwen)

Crash, zeer goede film over racisme
    Goal! Leuke sport film

The bourne serie, leuk, maar het 2e deel voegt niet zo heel veel toe. (En dan komt er in 2007 nog een deel 3 ook :confused:)

4. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Wallace and Gromit in The Curse of the Were-Rabbit: Hehe, dit is mijn eerste echte Wallace and Gromit film. Ik heb Chicken Run talloze keren gekeken. In NL en een keer in het ENG (NL is beter moet'k zeggen, in de vlaamse dialecten toch.) En ik heb ook ooit een paar kortfilms gezien, een een stukje van Wrong Trousers. Ik wist niet goed of ik er wel veel van mocht verwachten. Het werd hoog geprezen, maar het kon ook het de naam zijn. Je kent dat wel, vele fans van een serie *iets*, maar als je het zelf voor het eerst ziet, is het niet zo indrukwekkend. Maar, ik vond het een hele aangename film! "Cheese Gromit!"

Bad Taste: Hmm...moeilijk te zeggen. Geen goede film, maar slecht is het ook niet. Speciale film. Interessante film zou ik zeggen. Tenminste, voor Peter Jackson liefhebbers. Het mooie eraan zijn de special effects. Die verre van goed zijn misschien, maar als een amateurfilm met een domme camera gefilm, zeker wel fantastisch. Peter jackson zijn manier van het gedaan te krijgen is er al. Maar misschien een beetje chaotisch in elkaar gegoten ^^

American Beauty: (2de keer) Ik heb de neiging hier ook films te vermelden die ik een tweede keer kijk, of wanneer het al heel lang geleden is. Omdat sommige films nu eenmaal beter of slechter zijn een 2de keer. American Beauty vond ik vroeger wel goed, maar het probleem met zo'n films is, dat je een zekere verwachting hebt. Je weet dat hij hoog geprezen is, je weet niet wat te verwachten, het voelt anders aan, je vind het wel goed, maar over het geweldige ervan, kan je nog niet echt meespreken. Bij een tweede keer weet je hoe het allemaal is, en je moet alleen maar genieten van hoe ze het hebben aangepakt. Hier kan je al makkelijker van scenes denken "dit is fantastisch". American Beauty is een zeer goede film. Alhoewel soms een beetje... tiener-gericht (Ik weet het niet zeker, ik ben zelf nog maar tiener), maar ik had soms dat gevoel. Ook al stoorde het mij niet, en blijft het een fantastische film, met een fantastisch deuntje :p Mijn inleiding is langer, maar ik wou het maar even delen met jullie ^^.

THX 1138: George Lucas' feature film van zijn eerder gemaakte studentenfilm, van 15 min. De studentenfilm ben ik nog van plan te kijken (die staat ook op de disc), maar de feature film is... weer eens, interessant.
    - Voor je de moed hebt dit allemaal te lezen, kijk eerst tenminste naar de trailer (die trouwens prachtig is, beter als de film, zoals bij bijna alle films :p) -

Het is geen alledaagse film, die je 's avonds even op zet voor de fun. Het heeft wel je aandacht nodig. Vermits het zich afspeelt in een futuristische wereld, die ik, misschien wel het realistische tot nu toe vindt. Maar dat neemt niet weg dat je wordt gebracht in een onbekende wereld, en wordt verwacht het verhaal te kunnen volgen. Nu, het verhaal is misschien niet zo moeilijk, maar de wereld natuurlijk wel. Misschien was ik niet altijd aandachtig genoeg, of voel ik me snel slecht als ik niet alles goed genoeg begrijp (dat is wel zo), maar het was zeker en vast vreemd. Het leuke aan de film is, dat je een paar Star Wars-kenmerken ziet (THX is gemaakt voor Star wars). En, het ziet er fantastisch uit.

Voor 1970 doet het niet zo erg onder aan de hedendaagse special effects (normale, niet Peter Jackson, Spielberg, of nieuwe Lucas films). Ik bedoel niet noodzakelijk special effects, maar gewoon hoe alles eruitziet. De wereld is realistisch geschapen, en met een laag budget.

Natuurlijk zou zo'n film er heel anders zien, moest hij nu gemaakt zijn. Er zouden veel meer "fancy details" zijn. Het makkelijkste om zo iets aan te tonen zijn de Star Wars films, die vroeger er vrij normaal uitzagen, terwijl de nieuwe vol met high-tech snufjes zitten. Ik wil maar zeggen, in moderne films, zou alles volgepropt zijn met futuristische dingen. In THX 1138 ziet alles er heel eentonig uit, en is er weinig opvulling van ruimtes. Wat heel erg bij de toon van de film past. Ik vind bijna elk beeld in THX 1138 er interessant, en goed uitzien. Ik vind de film zelf eng, in zijn eentonigheid. Omdat het niet zo hollywood-overdreven is, leek het vrij realistisch, en voelde het eng aan.

Ik heb misschien wel één klacht. Misschien lag het aan mij, en zal ik hier anders over denken de tweede keer kijkend, of misschien ben ik het te gewoon van zo'n simpele hollywoodfilms te kijken, maar ik had een probleem met de inleving van het verhaal. Ik vond het moeiljik om echt te snappen waarom ik moest meleven. Natuurlijk, het paste wel bij de film en de levenswijze van de personage, dus eigenlijk is het maar een klein minpunt.
    EDIT: In een documentaire werd gezegd wat ik eigenlijk probeerde te verklaren. "Het is geen film over de toekomst, het is een film uit de toekomst. Het laat je dingen zien, maar vraagt niet om er mee akkoord te gaan of niet." Dit is het inderdaad. Je volgt dan wel het verhaal van iemand die wat rebeleerd, maar je wordt niet gevraagd aan zijn kant te staan. De film blijft objectief. En zoals ze ook zeggen, lijkt het wat op japanese films. Het bijzare wordt ons niet uitgelegd, omdat we het zouden begrijpen, het gebeurt, en we moeten maar volgen.

Oh, en misschien omdat ik nu mijn visie over The Island heb veranderd. Ik vond The Island's eerste stuk geweldig, en tweede deel gewoon vrij leuk. Terwijl ik THX 1138 keek, zag ik dat het beste deel van The Island, veel heeft afgekeken van THX 1138.

Voor filmfans, en George Lucas fans, de DVD is het kopen waard. De film is heel goed opgepoetste, ziet er bijna nieuw uit, de originele film staat erop, en goede documentaires.

Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb gister Mean Machine gezien. Tot mijn verassing een hele vermakelijke film. Alleen de wedstrijdverloop is wel een beetje 'sportfilm-cliché'.
    Wedstrijd begint goed, tegenstander komt terug, maar toch winst in de laatste minuut door de 'loser' van het team

Maar een leuk concept, een goed acterende Vinnie Jones en het verhaal meespelend. Cijfer: 7+

6. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    The Producers (1968 ): vermakelijk.

Underworld: Evolution: Teleurstellend. En ik maar horen dat hij beter zou zijn als zijn voorganger. Ik vind Deel 1 enorm underrated. Ja, de film is best leeg, maar het ziet er visueel prachtig uit, en is een leuke film. En low-budget daarbij. (Hollywood-low-budget natuurlijk, voor ons is dat nog steeds hoog :p) Underworld Evolution was duidelijk een Hollywood-vervolg. Alles was "grootser, cooler". De makkelijkste manier om een verhaal beter te laten lijken, is door het "groots" te laten lijken. We gaan terug naar "het begin van de vampieren en lycans". Ook is er meer naakt, meer actie, en minder stijl. Allemaal zoals ik al van de trailer had voorspeld.

Maar er is ook meer goor, dat had ik niet voorspeld. Normaal ben ik van mening dat als je echt naakt laat zien in een film, je er beter een goede rede voor hebt, anders haalt het gewoon respect voor de film weg. Maar ik was blij toen ze een blote borst lieten zien. Haar net dode, bebloede, naakte lichaam paste in de realistische, gore, gotische stijl. Alhoewel er van die gotische stijl weinig overblijft. Zoals ik eerder zei is Underworld 1 visueel fantastisch. Hoe Selene in de openingscene op dat gebouw zit, hoe de trein voorbijreid, en haar kleren doet wapperen. Fantastisch. En nu? "Coole actie", daar draait het nu om.

Maar, echt slecht is hij niet, en ik vond het goed/interessant dat ze meteen bij het einde van deel 1 begonnen, en de sequel meer als een sequel voelde. Ook al zal dat misschien de visie over deel 1 bij herkijken wel veranderen.

V for Vendetta: Goede film, bijna een heel goede film. Alhoewel ik me niet met politiek bezighoud, is dit het soort waar ik wel van houd. Ik ben wel conservatief / rechts, maar belange niet extrimistisch. De messed up wereld van V for Vendetta is wat er zou gebeuren als het Vlaams Belang zijn wil zou hebben (België). Maar nu over de film. Hugo Weaving speelt zijn rol goed, ook al is hij gemaskerd, zoals IGN zei:
    En hoewel de film misschien wat moeilijk was met z'n momenten, komt hij wel over hoe hij moet. Met momenten wat overdreven, maar niet te Hollywood, of storend. Een scene op het einde vond ik geweldig, en deed m'n hart sneller slaan, wat meestal een goed teken is. Een aanrader. Deze komt in m'n DVD-collectie :p

King Kong (1933 ): Ik ben verbaasd. Ik zie nu wel dat Peter Jackson inderdaad respect heeft voor deze versie, en zijn King Kong heeft gebaseerd op deze. Vele scenes zijn vrijwel letterlijk overgenomen. Sommige dingen verbeterd. Ik verwachte eigenlijk een iets serieuzere versie van King Kong, maar het bleek even Hollywood (nu dan in een minder afbrekende manier bedoeld :p, want ik blijf maar zagen over hollywood). Ann wordt constant door een ander monster aangevallen. Een hele groep mensen die voor geen echte gegeven reden, hun leven riskeren in het onbekende te lopen, om 1 vrouw te redden van een gigantsich monster, die ze te voet, per vlot -dat ze eerst nog bouwde- en aangevallen toch nog weten in te halen.
    Ach ja, het is leuk. Ik was trouwens verbaasd. Ik had een veel slechteruitziende film verwacht. Ok, King Kong is niet scary, en staat me niet echt aan, maar de special effects zijn niet al te slecht, zeker niet voor 1933.

Maar, ik moet zeggen, ik vond King Kong (2005) beter. Ook al is hij twee keer zo lang, en eigenlijk te lang voor z'n eigen goed. Het is wat het moet zijn. Een popcorn-film, en een goede ook. Wat me opviel aan de oude is dat de emoties compleet anders zijn. Coole oneliners worden gezegt als welk andere zin dan ook. M'n zegt alles maar normaal, niets op een coole manier. Ook al wordt dit nu te fel gedaan, het voelt bij mij fouter aan als er totaal niets inzit, als wanneer er teveel in zit. Als er te veel inzit, is het tenminste nog grappig :p Acteerprestaties zijn ook veel minder...

Maar, deze avond normaal gezien, King Kong (2005) op DVD kijken, en ik laat wel meer weten :p

EDIT: Praat ik te veel? :p ^^

7. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Je typt te veel, of je te veel praat weet ik niet.

8. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ice age 2, hilariscg gewoon:D

9. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    B13: niet echt recent gezien maar al een tijdje geleden. Persoonlijk vond ik het een echt heel goede film. Het verhaal is redelijk te noemen (op dit moment ook erg recent). En de actie is top, er zitten vermakelijke dialogen tussen ook al is het soms lastig om de ondertiteling bij te houden aangezien die franse nogal snel praten. Dat er Parkour in zit is voor mij persoonlijk ook een bonus,

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Juist battle royal gezien(japanse film). Beetje een zieke film, maar al bij al toch wel cool om eens te zien, maar toch, echt ziek!:D Vooral op het einde enzo, zie je hoe ziek Jappanners wel niet kunnen zijn:D...

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Deeltje II ook al gezien?
    Niet echt veel soeps, maar goed...

12. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Remember, remember, the fifth of November, gunpowder treason and plot.
    I see no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.
    - V for Vendetta

_O_

Ben er eergister heen geweest, en het is echt een geweldige film :9

Kan niet wachten tot die uitkomt :D

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Is er een deeltje 2?

14. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Toen hij in de bioscoop verscheen dacht ik dat het een nogal vreemde film zou zijn, maar het is echt een heerlijke actiefilm met een origineel plot. Ook een goede casting trouwens (Hugo Weaving als V).

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Net Scary Movie 4 gezien. Wat een kutfilm zeg, zelf deel 3 was nog leuk vergeleken hier mee. VOlgens mij zegt dit genoeg :{

16. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Helaas wel.

17. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 2 van Battle Royale is echt verschrikkelijk. Niet kijken. Echt niet.

18. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    I second that, er zijn veel betere kitano-films....:{

19. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Net 'The Inside man' gezien, echt super vet _O_.

Het begint doodgewoon: Vier mensen in schilderskleding gaan de drukke Manhattan Trust bank binnen. Enkele seconden later nemen de rovers het gebouw na een minutieus geplande actie in bezit. Een vijftigtal klanten en personeelsleden worden ongewild pionnen in een tot in details beraamde bankroof.

De rechercheurs Keith Frazier (DENZEL WASHINGTON) en Bill Mitchell (CHIWETEL EJIOFOR) krijgen opdracht om contact te leggen en te onderhandelen met de leider van de rovers Dalton Russell (CLIVE OWEN) om de gijzelaars veilig vrij te krijgen. Ook inspecteur John Darius (WILLEM DAFOE) van de Emergency Services Unit (ESU) met wie ze samenwerken, heeft goede hoop dat er een geweldloze oplossing op korte termijn mogelijk is. Maar het loopt wel even iets anders. Russell ontpopt zich als een zeer sluwe en doodkalme tegenstander die alles volledig in de hand heeft. Hij trekt aan de touwtjes en brengt niet alleen de gijzelaars in verwarring maar ook de politie. Buiten stromen de inwoners van New York toe terwijl de spanning stijgt. De chefs van Frazier twijfelen er steeds sterker aan of Frazier zich uit deze impasse kan redden zonder dat de zaak verschrikkelijk uit de hand loopt. De bankrovers lijken de politie steeds een stap voor te zijn waardoor ze Frazier en Darius continu te slim af zijn.

Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  20. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor dat hij de beste is tot nu toe. Trailer mag dan kut zijn geweest, misschien is het wel waar. Het komt tenslotte van normale mensen die weten dat de hele Scary Movie reeks maar zwak is. Deel 3 is de beste dat ik tot nu toe heb gezien. Deel 1 is wel al een tijd geleden though. Deel 2 was gewoon slecht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina