[Films] Recente Films [Deel 3]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb voor een dagje of 2 Oblivion beetje aan de kant gelegd en wat films gekeken ^^

    Brothers Grimm: Eindeljik gezien! :) Maar.. "it can't be that bad" was proven wrong. De film had potentie, maar is gewoon gefaald. Horrible special effects btw. Alles is op een moment wel eens fake. Kleren, dieren (computer animated pig in the background, wtf), bomen (alles is duidelijk opgenomen in een kleine studio trouwens:p),...

    Doom: Beter dan ik dacht! Ik had echt een slechte film verwacht, maar.. zo goed was hij niet. Alleen de laatste 40 minuten waren cool! Ik had een lange tijd gewacht op first person! Eigenlijk hadden ze de hele film in first person moeten maken. In het begin zag je te veel, was het niet eng,... Op het einde was het cool. Zelf een vechtscene waar ze elkaar echt raken denk ik.

    Serenity _O_ Nice. Was een hele coole film! Beste film van dit lijstje. Niet zo fake, coole oneliners, coole actie, realistische toekomst (niet alles is shiny en metal).

    en The Emperor's New Groove blijft wel leuk :)

    Spirited Away: Hier had ik nu wel meer van verwacht. Overal hoor ik goede commentaar over deze film. Het is nu niet dat ik hem slecht vond, maar ik verstond er gewoon bijna niets van (weirdest movie I ever saw). Misschien ben ik nog niet gewoon in de Japanse stijl, maar het is niet de eerste anime film dat ik zie, dus je moet toegeven dat hij wel vreemd îs :p Weet niet, vond hem gewoon niet zo leuk, misschien dat ik er later anders over denk.

    Dogma: Mijn eerste Kevin Smith film. Was eigenlijk een hele vermakelijke film! Matt Damon! Matt Damon!
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gister maar weer eens i Robot gekeken, blijft leuk en

    Goal! maar die stopte er halverwege mee :mad::mad: Was opzich behoorlijk boeiend! Veel beter dan verwacht. Lekker sfeertje
     
  3. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    eergister naar over the hedge en slither geweest.

    over the hedge, zit een lekker tempo in echt vet lache! vond hem leuker dan madegascar.

    slither: echt een bagger film, moet horror en comedy zijn maar beide elementen zijn slecht. het is geen moment echt eng en geen moment echt grappig. er word slecht geacteerd en het verhaal is ook nog eens saai. (beetje kruising tussen 8 legged freeks en dawn of the dead) Niet heen gaan!
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    idd bij serenity, die oneliners waren zooooo geweldig! soms lag ik echt in een deuk, ook leuk plot op zich vond ik.
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    United 93

    Vandaag ben ik helemaal naar het verre Groningen gegaan om deze film te aanschouwen. United 93 is min of meer een reconstructie wat er met het vierde vliegtuig gebeurde op 11 september 2001, de dag waar de aanslagen plaatsvonden in de Verenigde Staten. De film volgt de gebeurtenissen in het vliegtuig United 93, en de air traffic control centrums in de Verenigde Staten van de commerciële vluchten en het leger. Het eerste deel zie je vooral de naderende onzekerheid in deze centra nadat de vliegtuigen een voor een worden gekaapt en uiteindelijk in het WTC en het Pentagon boren. In het tweede deel van de film zie je hoe het aan boord aan toe gaat op United 93, waar vier terroristen het vliegtuig kapen en koers naar het Capitool zetten. In dit deel zie je de paniek van de passagiers en het beramen van de plannen om het vliegtuig weer te heroveren.

    De film is zeer realistisch in beeld gebracht. Goed geacteerd, en gelukkig is het (denk ik) een low-budget film. Daardoor bestaat de film voornamelijk uit scenes in de control centra en het vliegveld. De beelden van de aanslagen zijn gewoon van CNN op de bewuste dag had uitgezonden. Weinig gebruik gemaakt van computeranimatie om de aanslagen in beeld te brengen en dat is wel zo prettig. De cameravoering in het vliegtuig helpt ook om het schokkend over te brengen. Het is alsof je min of meer of je zelf in het bewuste vliegtuig zit en onzeker bent over je lot. Ook positief is dat de film niet wordt neergezet in het perspectief dat de terrosisten harteloze beesten zijn, en alle Amerikanen helden.

    Een prachtige meeslepende film is het resultaat. Na het zien van deze film komen herinneringen boven van die verschrikkelijke elfde september, waar de wereld even stil stond. De angst, de wanoop en de machteloosheid van de mensen op de grond brengt een naar en angstig gevoel naar boven, wat de meeste mensen ook ervaarden op elf september. Vooral geen ''popcorn-met-cola''-film, maar vooral aangrijpend. Verwacht geen groots spektakel, waar je na 1,5 uur vol opwinding de zaal verlaat. Maar deze film is echt de moeite waard. Prachtfilm.

    Cijfer: 9-
     
  6. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je de serie Firefly (als je het niet kent: Serenity is een film van de serie Firefly die gecancelled is geweest, maar vele fans willen het terug) ook eens kijken. Iets meer far west-achtig, maar ook zeer cool en zelf nog meer coole oneliners:p :9 Maar ik heb nog maar 2 afleveringen gezien... ^^
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Eergisteren Hooligan gekeken. Moest toch maar een keer. En het is echt een erg goede film! De gevechten zijn goed in beeld gebracht, erg nice verhaal, en ook een keer een film over voetbal, met vrijwel geen voetbal :cool:

    En gister Cars gezien.. Was niet de 'ik lig in een deuk' film, die ik had verwacht, maar er zaten zeker wel leuke stukjes tussen.. Ben benieuwd of Over the Hedge wel aan de verwachtingen voldoet.. daar ga ik binnenkort naartoe met me meissie.
     
  8. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    pas running scared gezien, ik keek er echt naar uit en heeft mijn verwachtingen echt wel volbracht (of hoe je dat zegt :confused:) ik vond het een geweldige film, erg ruw en zo verhaal was ook zeker wel goed en alles was leuk in beeld gebracht.
     
  9. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Superman Returns (6,0)
    Ik was behoorlijk teleurgesteld, had er meer van verwacht. Het verhaal is erg cliché en voorspelbaar, de special effects zijn wel okay.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja standaard superhero films. Ik verwacht er ook niet veel van. Of ik hem ga zien weet ik niet. Pirates 2 gaat voor:)
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.889
    verwacht daar ook niet teveel van. Het heeft een open einde, komt dus nog een pirates 3 van. Bovendien is het niet meer zo verassend als het eerste deel en het duurt 2,5 uur.
     
  12. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Glory Road
    Score 7.5

    Heeft veel weg van de film Remember the titans, alleen gaat het hier over basketbal. Leuke goede film maar staat wel in de schaduw van Remember the titans.

    Verhaal
    Basketbalcoach krijgt opdracht om een team te leiden van een highschool, maar wordt beperkt door een laag budget en de status van de school om goede spelers aan te trekken. Verhaal speelt zich af in de tijd dat de verhoudingen zwart-wit groot waren. De nieuwe coach stelt een grotendeels zwart team samen, wat een aantal gevolgen met zich mee zal brengen.

    Volgens mij gebasseerd op een echt verhaal.

    Iig must see!!!
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    pirates 3 is al bijna klaar (volgend jaar in de bios)

    En pirates 1 had ook een open einde.

    Ik verwacht er nog genoeg van :D

    Daarnaast heeft hij al een 7.6/10 met 18,102 votes) @ imdb.

    @Bianconero, check ook Coach Carter! Ook vette film
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Tsjah...moet een animatiefilm dan per definitie grappig zijn? In Finding Nemo draait het ook niet om de humor...
     
  15. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Running Scared is echt een topper , daar ben ik met je heelmaal eens . :thumbs:
    Hij ligt hier al in de videotheek als import te huur .
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hele vette film idd.
     
  17. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    A Scanner Darkly wil ik wel zien! Ben even op zoek naar Waking Life, om die te kunnen zien. Iemand wat van gehoord of gezien?
    Trailer: A Scanner Darkly

    En ik weet dat het geen film is, maar Firefly rocks :9 Begin het bijna net zo cool te vinden als 24, maar 24 blijft hoger ^^ De enigste serie beter als 24 is Friends :9
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.889
    ja ik wil em ook wel zien, maar had dit dus van iemand gehoord die ernaar was geweest, en verder recensie in metro gelezen die niet bijzonder positief was.. ( ja ok, hoe goed zijn die maar toch)


    edit: net Lucky number slevin gekeken. wat een gave film zeg.
    totaal niet zoals je verwacht, apart script, goed acteerspel en ook heel mooi gefilmt enzo.. beetje artistiek.

    cijfer: 8
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2006
  19. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Pirates 2 is echt heel vet!

    Het heeft alles wat deel 1 had, maar dan beter.
    En alles is veel sneller dan in deel 1 aangezien je alle mensen al kent van de vorige film.

    De manier waarop Jack Sparrow als eerst in beeld komt is echt enorm grappig.
    En vooral op het laatst van de film zul je erg verrast zijn, en niet meer kunnen wachten op deel 3.

    Een echte aanrader dus!
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    zoek de verschillen 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina