Ik ga akkoord de theatrical cut was te lang. Ze hadden de hele insect-scene en alles met jimmy misschien ook nog moeten houden voor de Extended Edition. De Extended Edition is maar 13 minuten langer nu, en het had veel beter geweest hadden ze met die scenes de theatrical een half uurtje korter gemaakt en de Extended daarmee langer gemaakt. Maar, het is nog steeds een excellente film. Ik heb misschien maar drie echte opmerkingen in totaal. 1. Hij was wat te lang, maar dat vind'k minder erg persoonlijk. Het is een film waar je wat tijd voor maakt.
2. Hij is wat te over-the-top sentimenteel soms. Het hele Jimmy-gedoe is best cliché

3. De special effects zijn bij de Bronto Stampede zo slecht als bij andere films. ^^
Buiten dat is er echt niets mis mee. Het is een vermakelijke monsterfilm die brilliant in elkaar is gestoken met veel oog voor detail.
De extras zijn ook cool. Het is geweldig hoe Peter Jackson de DVDs behandeld. Ik heb denk ik al over de 10 uur extras gezien van King Kong en het blijft vermakelijk. In tegenstelling tot vele DVDs is bijna alles bij Peter Jackson zijn extras vermakelijk. Bij de meeste films worden er gewoon zo veel mogelijk dingen in gestopt, bij Peter Jackson zijn de extras op zich waardig op de DVD te kopen. Heb DVD 3 nog niet bekeken en de film nog niet gezien met Commentary, maar dat komt nog wel snel.