1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 3]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Transporter 1 & 2 liggen bij mij ook op de palnk. Vind het alle 2 dope films. Tuurlijk gaat nergens over maar dat hoeft niet altijd.

    Ooohw en Seven blijft altijd goed!!!
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vanmiddag Firewall besteld (UPC Digital)

    Aardige film! De €2,99 in ieder geval wel waard! :+
     
  3. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Is het ook, ik ben gister naar de voorpremière geweest :)
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Zonet ook bekeken en wat apparte film 8). Maar wel tof :D
     
  6. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi. Maar ik lees eigenlijk nooit recencies. Een film moet je zelf beoordelen. Ieder ervaart op zijn eigen manier. Ik ben er ook zeker van overtuigd dat Apocalypto net zo'n bijzondere film wordt als The Passion of The Christ en Braveheart.
     
  7. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    een film die ik nog regelmatig kijk is Fight club en The Incredibles. Fight club gewoon omdat hij briljant in elkaar zit, geweldige dialogen en omdat er een paar legendarische scenes in zitten en natuurlijk geweldige acteurs ( _O_ Edward Norton. The Incredibles omdat, ja gewoon een spannende lekker snelle animatiefilm is :p kben weg van superhelden en deze film had net zo goed ook gewoon mensgespeeld kunnen zijn.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik kijk nooit films meer dan 1x eigenlijk... Kweetniet boeit me dan gewoon niet meer.

    Straks SAW 3 _O_
     
  9. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is inderdaad erg goed. Gisteren nog The Illusionist (2006) gezien met Norton in de hoofdrol. Leuke film, lekkere sfeer. Ik vond het eind zelf wel voorspelbaar maar toch bleef de film boeiend. Vanavond Snakes on a Plane (2006) kijken, verwacht ik niet veel van maar ja, je moet toch wat als je Xbox kapot is ;)

    Edit: gisteren ook nog Night Listener (2006) gezien met Robin Williams. Williams vind ik normaal erg goed maar deze film viel erg tegen. Totaal niet spannend en gewoon saai.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Toch niet in Atlantic hoop ik? :x
     
  11. Govert

    Govert Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Nee thuis ;) Kga altijd naar amersfoort als ik naar de bios ga.

    deeveedeetje kieken in bed:9
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kan De Kroon in Zwolle ook aanraden. Goede bios. :)
     
  14. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Net bij een vriend gekeken:

    Tenacious D in the Pick of Destiny

    Tenacious D staat natuurlijk bekend om de grappige muziek, en veel van hun nummers komen ook terug in de film.

    Het verhaal is flinterdun, maar de nummers passen er uitstekend bij. Het lijkt, en dat zal haast wel, of de film om de nummers heen is geschreven en niet andersom.

    Jack Black vind ik zowiezo een geniaal acteur, maar ook Kyle Gass speelt zijn rol goed in the Pick of Destiny. De humor van beide heren is zeer goed, en dar merk je door de hele film.

    Geen superfilm, wel heel vermakelijk

    Cijfer 7

    Binnenkort ook maar eens Saw III gaan kijken :)
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    The Blair Witch Project eindelijk eens gezien.

    Had er meer van verwacht. Tegen het einde kwam er een beetje spanning in, maar daar bleef het voor mij ook wel bij. Toch leuk om eens gezien te hebben.
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat gevoel had ik ook bij Blair Witch Project ja, je moet hem eigenlijk wel een keer gezien hebben, maar d'r is niet zo veel aan :p
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat films gezien de laatste tijd. Sommige nou niet echt recent...maar hell.

    Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest

    Vervolg op zwaar briljante eerste deel. Jack Sparrow keert terug en dat is altijd goed nieuws. Johnny Depp speelt Jack weer met overtuiging en met flair. Het verhaal is wat moeilijk te volgen, maar ook dan blijf het gewoon een zeer gerespecteerd vervolg. Kijken! Cijfer: 8

    Life of David Gale
    Indrukwekkende film met Kevin Spacey en Kate Winslet. David Gale zit als activist tegen de doodstraf zelf in de dodencel voor een gruwelijke moord en verkrachting. Drie dagen voor zijn dood geeft David een interview over zijn leven en de waarheid. Hierdoor wilt de journaliste (Winslet) op tijd zijn onschuld bewijzen. Indrukwekkende speelfilm met een ijzersterk verhaal en een anti-climax van jewelste. Kijken! Cijfer: 8+

    We were Soldiers

    Oorlogsdrama met Mel Gibson die zijn mannen in de eerste grote veldslag in Vietnam moet leiden naar een onmogelijke overwinning. Voelt een beetje aan als Amerikaanse propaganda, maar langzamerhand vervaagt dat een beetje. Een beetje cliché oorlogsbeelden (want gruwelijk geweld zagen we al in bijvoorbeeld Saving Private Ryan) en de geur van de bemoeienis van het Amerikaanse leger ligt er wat nadrukkelijk op. Toch een redelijke film. Kijken als je wilt! Cijfer: 6.5

    Amistad

    Prachtfilm met Anthony ''Hannibal'' Hopkins en Morgan Freeman over Afrikaanse slaven die een Spaans Slavenschip overmeesteren om terug te gaan in Afrika. Maar in plaats van naar Afrika te gaan, zet het schip koers naar de VS en worden ze slachtoffer van een slepende rechtzaak over de eigendom van de ''slaven''. Gebaseerd op een echt verhaal en zeer goed verfilmd. Realistisch, emotioneel en meeslepend. Kijken! Cijfer: 8.5

    Goal!: Kick Off
    Sportfilm over een Mexicaanse jongen die wordt gescout in LA en op proef mag bij Newcastle United. Ondanks alle tegenslagen die volgen blijft hij vechten om zijn droom waar te maken: Professioneel voetballer worden. Goed gefilmd maar het verhaal is cliché. Acteerprestaties zijn bovengemiddeld. Maar meer een film voor de echte liefhebber. Kijken als je wilt! Cijfer: 6+

    La Vita e Bella

    Italiaanse zwarte komedie over een levensoptimist die door de rassenwet in Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog terecht komt in een concentratiekamp met zijn zoontje en vrouw en zijn zoontje voorhoudt dat het slechts een groot spel is waar ze allemaal aan meedoen, om zo zijn zoontje te beschermen van de gruweldaden in het concentratiekamp. Indrukwekkende en emotionele film. Prachtig gespeeld en ontroerend mooi verhaal. Kijken! Cijfer: 8+

    Kingdom of Heaven
    Actie/Avonturenfilm met Orlando Bloom. Orlando Bloom speelt een Franse smid die door toeval de strijd moet leiden om Jeruzalem te redden van de Saracenen onder leiding van Saladin tijdens de tijd van de kruistochten. Helaas is dit genre al lang en breed uitgekauwt en zijn grote epische gevechten sinds Gladiator en Lord of the Rings niet meer origineel en vernieuwend. Weinig mensen zullen nog warm lopen voor dit genre. Daarbij zit het verhaal vaag in elkaar en komt Orlando Bloom totaal niet uit de verf in deze film. Zonde. Matige film. Kijken als je hier nog warm voor loopt! Cijfer: 5+

    Stalingrad
    Duitse oorlogfilm over een groep soldaten die in de slag om Stalingrad vechten. Als ze de hogere officieren tarten met acties die de Nazi's niet goedkeuren, moeten ze op strafkamp. Daar begint de ware ellende pas. Honger, wanhoop en de ijzige kou eisen hun tol. Goede film die ook laat zien dat niet alle Duitsers in de Wehrmacht ook daadwerkelijk Nazi's waren, maar uit noodzaak moesten vechten voor Adolf Hitler. Ontroerend en meeslepend verhaal. Kijken! Cijfer: 7.5

    Entrusted
    Oorlogsdrama, dat oorspronkelijk een miniserie was. Maria von Gall helpt Joden door Zwitsere Bankrekeningen aan het Nazi Regime te ontsnappen. Als de nazi's erachter komen wordt ze opgejaagd wild. Als de nazi's haar hoogbegaafde zoontje Thomas kidnappen, wilt ze haarzelf opofferen in ruil voor haar zoons vrijheid. Als dat mis gaat, moet Thomas op eigen houtje haar missie voltooien. Met de nazi's op de hielen probeert hij naar het neutrale Génève te vluchten.
    Indrukwekkend verhaal, maar de film is langdradig, aangezien het een miniserie was. Als film duurt het dus te lang. Ook kan je je storen aan details, bijvoorbeeld dat iedereen Engels spreekt (Duitsers, Fransen) en elkaar verstaan. Kijken als je er de kracht voor hebt voor een lange zit! Cijfer: 7

    Battle in Heaven
    Mexicaanse film over een moddervette Mexicaanse privé-chauffeur Marcos die een groot crimineel geheim met zich mee. Hij besluit dit aan zijn minnares te vertellen. Ik zal eerlijk zijn...wat een kutfilm. Deze film duurt slechts 90 minuten, maar had in mijn part 5 minuten mogen duren. Ongelooflijk sloom gefilmd, het is vervelend, irritant en ranzig. Ranzig? Ja! Om de zoveel tijd zie je Marcos weer een beetje aan het seksen. Als het met de minnares is, valt het mee, omdat je je wel kan focussen op haar. Maar de seksscenes met zijn even moddervette vrouw. Het is alsof je bent ingeschakeld op Discovery Channel en twee nijlpaarden hun paringsritueel aan het doen zijn voor de camera. De films is kortom dus vaag, sloom, saai en vunzig. Kijken als je levensmoe bent. Cijfer: 3-

    Closer
    Komisch drama met Jude Law, Julia Roberts en Nathalie Portman. Als vier mensen elkaar op bizarre manier ontmoeten in Londen is dit een begin van een jarenlang slepend drama vol liefde en ontrouw. Leuk verhaal en in een bepaald opzicht ook wel origineel. Acteerprestaties zijn redelijk en een goed geheel. Toch meer iets voor een liefhebber van dit genre. Kijken als je het interesseert! Cijfer: 7
     
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ja, wat een onzin dat mensen kunnen herstellen. Het is trouwens een autobiografische film. Ik vond 'm in ieder geval prima. Heb hier de dvd liggen en moet 'm nog maar eens een keer gaan kijken. Heb sowieso een filmachterstand. :mad:
     
  19. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Dingen worden geromantiseerd heb ik al gezegd. Maar het gaat niet alleen om dat ongeluk, de hele film kon me totaal niet overtuigen..
     
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Geromantiseerd? Ten eerste leefde ik niet in die tijd. Ten tweede zou ik voor geen minuut willen ruilen met de hoofdpersoon zoals ie in de film wordt afgebeeld. Een triest leven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina