1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Recente Films [Deel 3]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eventuele spoilerwaarschuwing!


    300 (Zac Snyder, 2006)

    [​IMG]

    Over een hype mag je wel spreken inmiddels. Ik kon natuurlijk niet achterblijven. Met een wat bevooroordeeld gevoel liep ik de bios in en kwam er met even gemengde gevoelens weer uit. Het begin en het einde waren, op enkele stukken na, absoluut niet boeiend. Ik had af en toe echt zoiets van; 'Ok, en nou (weer) ass kicken graag, want de rest boeit me toch niet'.... Maar godzijdank waren die gevechten echt ge-wel-dig. Een lust voor het oog, en dat is een der 's werelds grootste understatements in de cinema. Hoewel de slomo's op 'n gegeven moment wel wat spoortjes 'been there, done that' gehalte krijgen na de zoveelste aanvalsgolf van Xerxes blijft het goddelijk om de ene over the top combo na de andere te zien, met rollende hoofden, ledematen e.d. inclusief. De acteurs zijn eigenlijk allemaal wel naar behoren, veel verwacht je er niet van in een dergelijke actiefilm, en hoogstaand hoeft het niveau gelukkig ook niet te zijn. Vond hoofdrolspeler Gerard Butler een hoogst positieve uitzondering, mede door zijn indrukwekkende gestalte. Hij weet de adrenaline flink op te stuwen bij de kijker en met zijn af en toe heerlijk aanstekelijke one-liners krijgt ie ook het meest kritische publiek achter zich.

    Hoewel het einde een jammerlijke instorting van het niveau was (het gebruikelijke Amerikaanse sentiment dat zich natuurlijk al aandiende was echt om te blerken) doet het niet heel veel af aan het positieve gevoel. Snyder had imo lekker de hele comic op de schop moeten nemen en The Spartans moeten laten winnen. Doe eens gek en maak ons blij. Dit was niet de manier om zo'n over the top actiefilm met z'n onderhuidse humor af te sluiten. Jammer dat de regisseur waarschijnlijk geen keus had, want het had allemaal véél geweldiger kunnen zijn als Leonidas Xerxes z'n kop er persoonlijk af had gerost.

    Ben met een goed gevoel de bioscoop uitgelopen maar het had nog veel mooier kunnen zijn...
     
  2. tjeerd4789

    tjeerd4789 Active Member

    Berichten:
    689
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste op een hd-tv ziet het er weldegelijk mooi uit. Ten 2e ik 300 heb ook nog in de bioscoop gezien.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    lijkt me sterk, maar goed.


    Babel wel een hele erge Crash clone, gedeelte met Japanse meisje & vader was imo overbodig.

    7-/10
    Misschien leuker voor de mensen die van naakte aziatische meisjes houden 8)
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Titel: The Prestige
    Genre: Drama/Fantasy/Thriller
    Cast: Hugh Jackman, Christian Bale, Michael Caine e.a.

    Plot: Alfred Border & Robert Angier zijn twee rivaliserende goochelaars. Wanneer Alfred de ultieme truc uitvoert, doet Robert er werkelijk alles aan om achter deze truc te komen en hem beter uit te voeren. Beide heren zijn bereid wel héél erg ver te gaan.

    Pluspunten: Het heeft gewoon een ontzettend sterk verhaal. De ontknoping van de film is absoluut niet te voorspellen en werkelijk briljant. De hoofpersonages worden zeer geloofwaardig neergezet door Hugh Jackman & Christian Bale.
    Minpunten: De film komt nogal langzaam op gang, en in het midden gaat het ook maar een beetje door. Het is een beetje saai.

    Cijfer: 8,5. Ondanks dat het eerste gedeelte van de film vrij saai was, is het laatste half uur het allemaal waard geweest.

    Titel: The Illusionist
    Genre: Drama/Fantasy/Romance
    Cast: Edward Norton, Paul Giamatti, Jessica Biel, Rufus Sewell

    Plot:
    Pluspunten: Eisenheim werd erg cool gespeeld door Edward Norton, en op het moment zelf had de film een goed verhaal, opzich. De film kijkt qua geheel beter weg dan The Prestige.
    Minpunten: Tjah, ik vond het op een gegeven moment nogal voorspelbaar. Niet dat ik wist hoe de film af ging lopen ofzo, maar ik wist gelijk al wel 1 belangrijk ding. Maargoed, misschien was het 'wat' wel niet zo belangrijk maar meer het 'hoe'. Bovendien vond ik het geheel toch een beetje raar. Het wordt niet duidelijk of Eisenheim nu wel echt 'krachten' heeft, of dat hij alleen gebruikt maakt van trucs. Toen ik even op IMDB rondlas zag ik dat ik niet de enige was. Jammer. Maar wel weer leuk om te speculeren, opzich.

    Cijfer: 7,5. Toen ik hem had gezien vond ik hem heel cool. Nadat ik wat nagedacht heb, en het een paar dagen geleden is dat ik hem zag is het toch een beetje anders.
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vind je? Behalve
    de tweelingsbroer van Bale
    was de volledige film echt ontiegelijk voorspelbaar. Vooral het einde met de
    kloon van Jackman
    .

    Maargoed, zal wel aan mij liggen ofzo.
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Aahw zonet nog is die trailers gedownload van 300 op de 360 (amerikaans account) en ik moet toch echt is naar die film toe :9.
     
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vond het sowieso gaar dat ze 3 verhalen vertelden en die Japanse heeft er niks mee te maken idd. Maar buiten dat vond ik het Japanse stuk toch 1 van de interessantste, vooral het stuk met de disco waar het geluid telkens wegvalt. In de bios geeft dat toch een vette ervaring, zo 10 seconden helemaal stil en dan weer vol die muziek erdoorheen.
     
  8. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    was idd beetje voorspelbaar, maar zonder twijfel 1 van de beste film van de laatste tijd, maar dat is mijn mening
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ff trailer van pirates gezien :cool: ik wou hem al zien maar deze film lijkt me echt chill... :D
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vond het wel een aardige film ja. Voor Hollywood begrippen goed te happen :)

    Net als 300 trouwens. Misschien dat 'Hollywood' eindelijk eens uit dat dal klimt, want wat een sh*t wordt er over het algemeen gemaakt zeg.

    Zoals CRASH bijvoorbeeld. Echt het ergste misbaksel dat ik in jaren gezien heb.
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Gisteren naar The 300 geweest. Had hoge verwachtingen en dus op tijd gereserveerd want het zou storm lopen... dacht ik. Amper 10% van de zaal gevuld. Anyway, de film zelf was zeker vet. Het verhaal is niet zo heel bijzonder, de actie niet erg realistisch, maar de gevechten en effecten zijn mega vet. Slow motions, pijlenregens, zwarte humor tijdens de gevechten, maskers, speren, bloed, schepen... allemaal even vet. Alleen daarom al moet je hem gezien hebben (bios heeft een pre door de omvang van de gevechten en het geluid).

    8,5/10
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Lol je snapt er niet veel van ofwel?
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik wil niet arrogant doen maar ik denk dat ik niet degene ben die er naast zit in dit geval =(
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Crash vond ik een super film. Hij krijgt ook niet voor niks een 8.2 op IMDB. Maar je moet zo'n film natuurlijk ook niet kijken als je dronken bent hé ;).
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja en dat met 80.000 stemmen :)

    Maargoed als je meer van aktie films houdt met alleen maar explosies enzo bijvoorbeeld, tja dan is het idd niets voor jou.

    Ieder zijn mening uiteraard, maar onderbouw het wel "ergste misbaksel in jaren" slaat natuurlijk nergens op.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Onderbouwen? Maar natuurlijk...

    Ik vind CRASH een gruwelijk misbaksel omdat het werkelijk elk cliché van een 'goede film' in zich heeft maar het op bizar slechte wijze uitvoert. Het hele racisme vraagstuk wordt op een lachwekkende manier in beeld gebracht, die mozaïekverhaallijn hebben we ook al honderduizend keer gezien en het sentiment is zó ontzettend misselijkmakend dat ik het echt moeilijk had om niet m'n scherm in tweeën te hakken. De racistische agent die 'goed' wordt e.d. Mijn God, dit is werkelijk de aller makkelijkste manier om een 'goeie' film te maken. Hetzelfde had ik bijvoorbeeld bij Amores Perros. Ook zo'n uitgemolken concept waar je echt wel een sterke context omheen moet plaatsen wil je de film boven de middelmaat uittillen. Ook daar lukte het niet, maar het was stukken beter te behappen dan CRASH.

    In mijn ogen moet je eerst eens 'n Kubrick, Tarkovsky of Hitchcock gezien hebben voordat je weet wat een goede film is. Film is kunst, en niet cashen. Hollywoodfilms draaien op een bepaald concept, wat we ook in 300 weer terugzien. Gelukkig is 300 een positieve uitzondering omdat er enig cynisme te vinden is onder de uiterst onrealistische slachtpartijen, wat het wél net dat accent geeft om zich te scheiden van de andere zooi.

    Nee echt, CRASH is zo lachwekkend slecht. En dat jullie cijfers op IMDB niet allang met een korrel zout nemen verbaast me helemaal niks. Blijkbaar komen komen jullie (die CRASH geweldig vinden) niet verder dan de gemiddelde Hollywood blockbuster. Helemaal lachwekkend om mij dan vervolgens af te doen als iemand die waarschijnlijk meer van actiefilms houdt terwijl ik hier toch wel op iets hoger niveau naar films kijk dan bijvoorbeeld jij, LangeJan.

    Ga Zerkalo of 2001: A Space Odyssey of Vertigo eerst maar eens kijken voordat je denkt de ware definitie van een 'goede film' te kennen :emo:
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2007
  17. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    het punt waar jij de mist in gaat is dat er geen definitie van een goede film bestaat, alles is op een mening gebaseerd dus als ik iets goed of slecht vind hoef jij dat niet zo te ervaren. Dat jij zegt crash is een slechte film ok, maar dat betekent niet dat het automatisch een slechte film is. en over het algemeen vind ik films die totaal anders zijn ook beter, maar ik moet zeggen dat ik crash toch een hele aardige film vond.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ok ok, je hebt gelijk. Een goeie film kun je niet definiëren en het is natuurlijk subjectief maar als dergelijke figuren mij af gaan schilderen als iemand die van actiefilms houdt of er niets van begrijpt zijn ze aan het verkeerde adres. En dan wil ik nog wel eens overdrijven.

    Punt blijft dat CRASH een kutfilm is. Ik begrijp echt niet dat dat ding nog Oscars gewonnen heeft ook. Maarja, Oscars kan je ook allang niet serieus meer nemen.
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Das waarschijnlijk ook de rede dat ik er geen reed aan vond. Maar ben het wel een beetje eens met Nerazzurri, dat het barst van de clichés.
     
  20. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    gister 300 gezien. echt een topfilm had de hype er niet van meegekregen en ik kreeg me een superfilm voorgeschoteld. de rold van de koning van de spartanen is super gecast. petje af
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina