Final Fantasy: Crystal Chronicle

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XboxRulez4ever!, 10 nov 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb gisterenochtend al gekocht bij de FRS. Echt een heel goed spel. Ook die optie met de GBA-Cube is echt handig. Vooral die map die je op je GBA ziet.

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had em gekocht als het niet zo multiplayer gericht is. Al mn vrienden die hier in de buurt wonen zijn nou niet echt fanatieke gamers en dan is het jammer dat je pas echt wat uit het spel kan halen met de multiplayer functie. Tuurlijk, er zit ook single player optie in, maar ja.. dat is toch niet hoe het spel bedoelt is..

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    @Shriko,

Ook singleplayer is het een hele goede game!! Echt waar.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    ik heb 'm zojuist gereserveerd, wat normaal niet kan, bij Intertoys.
    Dankzij m'n lieve vriendin kan ik 'm zaterdag komen halen, zonder probleem.

Kan eigenlijk niet wachten... :cool:

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Waarom pas zaterdag dan?? Verkoopt Intertoys hem dan pas?? Free Record Shop verkocht hem bij mij in Gouda gisterenochtend al. Daar heb ik hem dus ook gisteren meteen gehaald. Dixons had hem 's middags in de winkel liggen.

Maar alvast heel veel plezier ermee Graveheart!! (geloof mij maar, plezier ga je hebben)

6. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij ligt sinds vandaag toch in de winkels, wij kopen hem met z'n vieren, ieder 15 euro gewoon, jammer genoeg hebben 2 van ons nu ff geen geld

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Meer omdat ik FF X-2, I-Ninja & Need for Speed : Underground nog wil spelen. :cool:

En ik moest zaterdag even een nieuwe weekendhulp voor multimedia komen testen op z'n kennis. :p

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gelijk heb je!! Veel plezier!

9. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    maaar iemand geef nou eens wat meer info.. het verhaal.. ( niet te uitgebrijd)... de wapens etc... gewoon een beetje info voor ce gene die hem NOG neti hebben..

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het spel begint natuurlijk met een prachtig ingame filmpje. Na het filmpje kan je een personage kiezen. Je hebt keuze uit 4 volken, binnen die 4 volken kan je weer 4 verschillende types kiezen en dan moet je een beroep kiezen (bij. smid, winkelier, molenaar etc) en daarna moet je man of vrouw kiezen. In totaal kan je uit 32 verschillende personages kiezen.
    Na dit alles te hebben gedaan vetrek je uit je geboorte dorp. Dan begint het spel echt. Je komt Kupo en Moogle tegen die je de basics van de game leren. Daarna mag je de vrije wereld in. Je gaat dan gebied voor gebied af om Myhre te vinden.
    In de levels zelf is zat te doen. Veel gevechten, wat puzzeltjes. De gevechten zijn echt heel erg tof. Je moet ook een command menu samenstellen. Wat je hier samensteld kan je in de game kiezen met de L en de R trekker. Je begint met attack, defend, Fire (magic), en Phoenix down. Later kan je dit allemaal uitbreiden. Je kan ook fuse gebruiken. Dan meng je 2 spells tot 1 krachtigere spell.
    Bv. Fire en Blizzard maken Gravity.
    Onderweg vind je ook allemaal dingen zoals ijzer, brons, designs van armour etc. Nou komt de reden waarom je een beroep moet kiezen. Als je bv. smid hebt gekozen en je gaat terug naar je geboorte dorp dan maakt je familie (ook smid) goedkoop wapens en armour voor je waarmee je jezelf kan upgraden door te equippen.
    De multiplayerfunctie heb ik nog niet gedaan, maar ik heb wel de GBA in de singleplayer gebruikt en daar is ie echt handig. Je krijgt namelijk de stats van je personage te zien en een map van het gebied die met een rondje aangeeft waar jij bent.

Nu stop ik, anders verklap ik teveel

11. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    kijk daare heb ik nou wat aan... thnx... nu loopt me kwijl helemaal uit me mond...

ps : heb bijna ffx uitgespeeld( denk ik).. daarna ffx2 en als ik daar klaar mee ben:cool:.. komt dees er aan...( al koop ik hem al wel gelijk zodrag ik ken:9

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Das mooi :cool:

Daar ben je nog wel effe zoet mee!!
    Ik heb nog wel foto's van het speciale doosje als je intresse hebt??

Trouwens je kan echt veel personages kiezen. Wel 32 verschillende. Het leuke is dat je zelf hun uiterlijk kan samenstellen. Volgens mij uniek in een FF game (toch??)

Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  13. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    De hele game is uniek voor een Final Fantasy game.

Dat met die health items is ook wel cool. Je krijgt veel verschillende items waarmee je je health kan aanvullen. Je krijgt ook een lijstje waarop staat wat je favoriete eten/dingen is (ik weet niet of dit nog kan veranderen, maar ik denk het wel). Als je dan de bovenste van de lijst gebruikt als health item, zal je health meer aangevuld worden dan bij anderen.
    Ik weet niet of dit ook al bij andere Final Fantasy games was, want ik heb al geen Final Fantasy meer gespeeld sinds de Super Nintendo.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2004
  14. Joeym

Joeym Good gamer

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad het kan veranderen, hoe meer je gaat eten van een niet favoriet stuk eten ga je dat vanzelf erg lekker vinden.

BTW, zo'n game als FFCC is een unieke kans om mee online tegaan, party's maken etc, dan word nintendo nog is cool :)(nintendo is al cool hoor)

15. Xearo Li

Xearo Li Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind nog steeds FF7 en 9 het mooiste!
    SquareSoft Japan maakt wel mooie rpg's ... Xenogears en Chrono Cross en Chrono Trigger op de SNES .. pwnage!

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zijn idd hele goede RPG'S.

Mijn voorkeur gaat naar deel 9 en 10

17. Xearo Li

Xearo Li Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deel 10 nog nooit gespeeld , ik heb geen PS2 :mad:

18. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem nu vor me liggen en ben van plan om hem zo ook maar in me cube te gaan stoppen... ik zal later wel vertellen wat ik er van vind

leder.

19. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    hij is egt super vet trouwens... maarre ik kom niet egt verder volgens mij in die vuur mijn... jah je weet wel. ik ken nergens heen:confused:.. alleen een kamer naar links vna de ingang.. en een stukje naar rechts maar daar staan allemaal boxen die ik niet weg krijg... iemand??? die me helpen ken, of misschien ken ik daar nog helemaal niet naar toe.

20. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    je moet dat mijnwagentje uit het begin van het leven, door die boxen heen slaan.

Deel Deze Pagina