1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XI Online

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kariudo, 6 jan 2006.

1. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    WTF !!!

13 Eurie in de maand ?!?

Als de gaphics er een beetje beter uitzagen ok, maar voor deze grafisch achterhaalde game 13 euro vragen vind ik schandalig. Ook de besturing mocht van mij wel wat geavanceerder. En het zit hem niet in het werk wat ze er bij SONY/Playonlne Service voor moeten doen. Er word namelijk nauwelijks iets georganiseerd bij Final Fantasy........... Jah chocolade hartjes uitgeven en vekopen op valentijnsdagen........ ( wtf man ! )

Triest erg triest !
    De BETA versie heb ik dik 40 uur gespeeld, en vond het wel grappig. Maar nu er ineens 13 euro per maand van me verwacht word houdt het avontuur voor mij op :confused:

Ik koop liever andere games dan dat ik maanden deze game moet gaan spelen :D

Laatst bewerkt: 23 apr 2006
  2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Hmmzz snap echt niet waarom ze geen prepaid kaarten verkopen. de hele xbox 360 werd toch gebruiksvriendelijker? vind dat zonder creditkaart werken wel handig

3. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, de reden waarom hij grafisch niet zo spectaculair is, is uiteraard omdat je tegen PS2 gamers speelt en die kan niet echt veel aan qua graphics.
    Maar idd, totdat iniedergeval Square Enix zijn spullen op orde heeft is het op dit moment nog niet het geld waard, laat ze eerst maar even die servers weer goed aan de praat krijgen, blijkbaar is het een groter succes dan ze hadden verwacht want de servers voor registratie zijn overbelast hoorde ik van een medewerker van de helpdesk.

Edit: op http://www.rabobank.nl/particuliere...toelichtingen/betaalopdracht_met_bankgegevens kan je zien hoe betalen naar het buitenland bij de Rabobank iniedergeval in zijn werking gaat. Zoals je ziet heb je dus de mogelijkheid om bij opmerkingen dat nummer te plaatsen.

Laatst bewerkt: 23 apr 2006
  4. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand eigenlijk al reviews van dit spel gelezen? De 3 reviews die ik heb gelezen zijn allemaal nogal ehm... Laten we zeggen dat ik er eigenlijk niks positiefs over gehoord heb. Alle magazines halen flink uit naar FF XI.

5. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij rekenen mensen het spel teveel af op het feit dat het niet een volledig opnieuw opgebouwde game is maar een port (maar wel een die niet alleen redelijk goed gelukt is maar ook dus al druk te noemen is voor een "nieuwe" MMORP).
    Anders duurde het misschien weken eer je een beetje mensen vaak tegen zou komen, nu is het iniedergeval bevolkt.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal straks nog eens kijken of de servers al wat minder overbelast zijn, zodat ik mezelf eens een keer kan gaan registreren :+

7. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik zal eens wat quotes neerzetten van reviews. Het komt erop neer dat ze het gewoon een Massive Multiplayer Disappointment vinden. Om te beginnen vinden veel reviewers dat het menu systeem wat onwennig in elkaar zit. Your first port of call will be to flap around like a Lucozade-filled fish out of water as you struggle to navigate the extremely unintuitive menu system. After having a good, long cry, you'll finally decipher how they work.. Dat is natuurlijk al een ergelijk punt aangezien RPG's nogal aanhankelijk van menu's zijn.

Veel reviewers vinden ook helemaal niks aan de wereld en erg saai. Now, what you have to keep in mind is that Vana'diel is big. Really big. That's to be expected, because there's no fun to be had exploring a world the size of a tennis court, but the problem is the world is empty, sprawling, and impossible to mentally map. Dit is natuurlijk net zo belangrijk aangezien je 'leeft' in heel die wereld.

Nog belangrijker is het feit dat het levelen afschuwelijk vervelend is. The first thing you'll need to do though is level-up, a mainstay of pretty much all MMORPGs. This is where the troubles begin. FFXI may be a co-operative game, but to begin with, no-one will want to know your rubbis level 1 Monk. Exploring is a no-no, as you'll be torn apart bij enemies that can outpace you in the deeper areas of the wilderness, so you'll be reduced to staying on the peripherals kicking in tiny plant creatures for aaaaages. With fights dragging on, this can be quite boring, and the penalty for dying (which is eminently possible early on) is so damn harsh that is feels more work than play.

Het is niet allemaal slecht natuurlijk, maar ze vinden het voor een MMORPG nogal tegenvallen. The real problem with FFXI is that it is too overly-reliant on co-operative play to be any fun at all, and without any kind of adversarial combat, there seems little point of levelling up. As such, there's almost no game here. It's more like The Sims or even Nintendogs; a game with no logical progression. That's not necessarily a bad thing; both The Sims and Nintendogs have a strong following and so does Final Fantasy XI - the servers will rarely be empty, you can be sure of that. But realistically, while the first two are transitory title that can be picked up at will, an MMORPG is a serious - and expensive - commitment, one that you won't be able to cheat on with another.

In vergelijking met andere games blijkt het echt ondergeschikt te zijn. The moment a Guild Wars, a World of Warcradt, or even the rumoured Marvel Comics-based MMORPG is released, you'll dump this like a smelly brick, and all your hard work will be in vain.

Ik weet niet hoe de mensen er hier over denken, maar ik vond de passages wel de moeite waard om te vermelden.

8. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Is idd wel nuttig om te vermelden ja :)
    Al is het bij elke mmorpg zo dat als je lvl1 bent niemand je wilt kennen zo een beetje, low lvls zijn nooit populair :mad: al is de straf voor doodgaan in FFXI idd een beetje heel erg streng :mad:.
    Het is ook echt een MMORPG voor de FF fans.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net nog even geprobeerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding :mad:
    Schiet voor geen meter op zo....

10. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was had ik hem terug gebracht. Als je het toch alleen maar om het mooie doosje doet omdat hij niet kan ontbreken aan je FF collectie dan zoek je op internet een cover uit en print je die op foto-papier. Scheelt je weer 35euro en 13euro in de maand voor een spel die het toch niet doet ;)

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de foutmelding op de site van PlayOnline kunnen terugvinden, het heeft er gewoon mee te maken dat de server overbelast is omdat X360 gamers schijnbaar massaal aan het registreren zijn. Ik wist niet dat het spel toch nog zo populair was :+

12. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    wat is je penalty dan als je doodgaat?

13. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan het me niet voorstellen. De server zal wel bij 10 spelers overbelast zijn...
    Maar jah, het lijkt me sowieso al een hoerenspel. Dertien euro per maand, hoe komen ze erbij :confused: Hier kan je geen 360 voor hebben gekocht. WoW verdient die 13 euro denk nog wel (mn broertje heeft daar al maanden plezier mee), maar deze FF lijkt me echt zonde van je geld

14. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Tijdens de Beta veloor je wat XP. Verder niets...

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, na tig keer op Retry gedrukt te hebben (als ik voor iedere keer dat ik op Retry gedrukt heb een euro zou krijgen had ik een nieuwe X360 kunnen kopen :+) ben ik dan nu eindelijk zover dat ik me geregistreerd heb bij PlayOnline en de game inmiddels geinstalleerd heb.

Omdat er vrienden van me over de vloer kwamen ben ik daarna gestopt, heb alleen ff een profieltje gemaakt op PlayOnline maar ik moet nog een Content ID kopen voordat ik echt aan de game kan beginnen. Moet wel zeggen dat het intro filmpje erg mooi was, gelijk die FF feeling :)

Ik zie wel wat ik er uiteindelijk van vind, de eerste maand is toch gratis dus ik kan het spel op me gemak ff checken. Morgen ff kijken voor een USB toetsenbord want ik heb gemerkt dat dat het leven een stuk makkelijker maakt bij deze game :+

@ Perfect Mark : Nee hier heb ik geen X360 voor gekocht, maar dat ik nu de mogelijkheid heb dit deel alsnog te kunnen checken vind ik wel iets positiefs. Van 13 euro per maand ga ik eigenlijk niet zo wakker liggen, ik bedoel ik koop zoveel spellen (en kan me dat permitteren) dat ik niet van plan ben om op de kleintjes te gaan letten zegmaar. Ik ben nu eenmaal een grote fan van de Final Fantasy serie, en de feeling die de serie mij altijd heeft weten te geven. Ik kan mezelf nog niet verzekeren dat ik dit met FFXI ook zo ga ervaren, maar het proberen waard vind ik het wel. Ieder z'n meug toch ? :)

Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  16. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wen er maar aan.. MMO'z ul je altijd extra voor moeten betalen.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd gewoon een keuze, net als alle andere keuzes. De een heeft het er niet voor over, of houdt geeneens van MMORPG's, en de ander speelt niets anders en vindt het het geld daarom dik waard.

Life is all about priorities :+

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een X360 aantal klikken Retry verder en FFXI + uitbreidingen is eindelijk een keer geinstalleerd, alles is geregistreerd en nu issie aan het updaten....wat nog een uur duurt ofzo 8) Daarna eindelijk Vana'diel betreden, mocht ook wel een keer dacht ik zo....

FFXI staat voor mij in ieder geval nu al aan de top als het gaat om "Moeite moeten doen om iets werkend te krijgen"....en dat op een console nog wel :+

EDIT : Jeuj ! FFXI is up and running. Mijn eerste MMORPG is een feit ! :cool: Morgen ff een toetsenbordje kopen en dan gaan spelen :D

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb zojuist een review gelezen op Gamespot van de PC versie van deze game. Daarvan uitgaande snap ik ook eigenlijk niet zo goed waarom er zoveel commentaar is op deze game nu ie uit is op de X360....

Oke, de graphics zijn misschien wat achterhaald t.o.v. wat we nu gewend zijn, maar dit lijkt me logisch aangezien de game al relatief oud is. Toch heb ik net een stukje mogen checken, en ik vind het er lekker strak uit zien op mijn HDTV. De characters ogen naar mijn mening best goed, vooral de gezichten vallen mij absoluut niet tegen....FF characters hebben er altijd wel goed uit gezien vind ik, vooral die van de latere delen :) En sinds wanneer bepalen graphics of een game goed is of niet ?

Er moet betaald worden voor de game....tja, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die daar over struikelen. Ik ook, had eerst mijn twijfels hoor dat geef ik toe. Aan de andere kant is er een ontzettend grote groep mensen die bijvoorbeeld World of Warcraft spelen (mijn broertje is er een van, en die is nog steeds verslaafd), en die groep gamers heb ik nooit horen klagen over het betalen voor het spelen van een MMORPG. Je kunt het ook zo bekijken : ofwel koop je iedere maand een nieuwe game van 60 euro, ofwel koop je een keer 1 spel (FFXI of WoW weer even als voorbeeld), een MMORPG waarin zoveel te doen is en waar je zoveel tijd in kunt steken als je wil....waardoor je niet gauw meer geneigd zult zijn veel andere spellen te willen kopen. Dan is die 13 euro die je per maand betaald voor het spelen van 1 game goedkoper, dan iedere maand een nieuwe game te kopen.

Misschien ben ik wat voorbarig hoor, maar na het lezen van die review heb ik zeker nog meer zin gekregen in FFXI. De wereld is groot, er is genoeg te doen....de community mensen die het spel spelen is volop aanwezig, omdat de game al een hele poos uit is. Ik kan me wel voorstellen dat als je net begint met je Level 1 character en je ziet Amerikanen, Japanners etc. met ontiegelijk hoge levels rondlopen dat je je wel een beetje "alleen" voelt....dat die mensen ook niet geinteresseerd zijn in jou kan ik me ook nog wel iets bij voorstellen. Maar het lijkt mij geen rede om het spel geen kans te geven.

Het kost ontiegelijk veel tijd om vooruitgang te boeken in de game, tja....in welke MMORPG niet ? Niet iets om FFXI op af te rekenen vind ik.

Goed, zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat hoeft niet. Ik probeer niemand te overtuigen om de game te gaan spelen hoor, ik had gewoon ff zin een betoog te houden om wat positiefs te zeggen over een game waar ik veel mensen negatief over zie doen :+ Dat mag natuurlijk, meningen en smaken verschillen nu eenmaal :) En ja, ik ben ook wel een beetje een Final Fantasy fanboy moet ik toegeven ;) Heb gewoon altijd een zwak gehad voor die serie (het sfeertje, systeem, characters), dus vind ik het niet eens zo verwonderlijk dat FFXI ook de eerste MMORPG is waar ik mijzelf in ga verdiepen. Ik heb nu eenmaal de kans gekregen, dankzij Microsoft :cool:

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha....ikke in een andere dimensie ofzo 8) :+

Deel Deze Pagina