Zoals ik al eerder aangaf, mijn eerste indrukken zijn goed
Heb nu alleen wel wat verder gespeeld, en heb toch wat kleine dingen gevonden die in mijn ogen beter hadden gekund. Zo vind ik de uitleg wat betreft Quests maar magertjes, dit had wel wat uitgebreider gemogen. Verder zit er maar weinig uitleg in het spel zelf, maar dit is niet zo'n heel erge ramp want er zit immers een handleiding bij de game. Het aantal rassen waar je uit kunt kiezen voor je character is niet bizar veel, en aan je character kun je alleen het gezicht en het kapsel aanpassen. Verder wordt de manier waarop je eruit ziet vooral bepaalt door de kledingstukken en armor die je draagt, evenals je equipment qua wapens enzo. In het begin heb je een aantal jobs (klassen) waar uit je kunt kiezen, afhankelijk van de manier waarop je wil gaan spelen. De uitbreidingen die je gelijk bij de game krijgt en kunt registreren voordat je begint bevatten niet alleen extra continenten en quests, maar ook extra jobs waar je later naar kunt switchen. En dat is het grote pluspunt van de game, want hij stelt je in staat altijd nog van job (en dus speelstijl) te kunnen veranderen mocht je dat willen.
De combat is opzich leuk gedaan. Je klikt een vijand aan die je aan wilt vallen, in je eentje lijkt het dan net alsof je een beetje om de beurt op elkaar inhakt, net zo lang tot de een (jij) of de ander (het monster) het onderspit delft. Dit is opzich niet zo heel geweldig om te zien, maar het veranderd wanneer je met party's speelt....dan wordt het echt een stuk leuker. De geluidseffecten zijn goed, typsch FF....evenals de achtergrondmuziek in de verschillende gebieden van het spel, en natuurlijk ook het muziekje wat je hoort als je aan het vechten bent. Als je een level omhoog gaat hoor je het bekende deuntje wat je in de serie hoort na een gewonnen gevecht (FF fans weten welke ik bedoel
), heel leuk gedaan
De verbinding is uitstekend, ik heb nog geen lag of vertraging of wat meegemaakt. Alleen gisteren ben ik er een keer uitgelagged, maar dit komt omdat ik draadloos zit thuis....en dan kan dat sowieso weleens gebeuren. Verder geen ergenissen kunnen ontdekken tijdens het spelen. Grafisch tja, het is een poort en de game is al wat ouder....dat zie je gewoon. Toch trekt de 720p resolutie (mits je hier van kan profiteren) de boel wel lekker strak, enige nadeel is een lichte vorm van tearing die ik heb kunnen ontdekken....een klein minpuntje waar games als Perfect Dark Zero, Need for Speed Most Wanted en ik geloof ook G.R.A.W. een beetje last van hebben, al neem ik dit op de koop toe.
De wereld is groot zat en er is genoeg te doen, mits je weet waar je wezen moet....probeer jezelf niet een te groot doel te stellen in deze game, want dan kan het misschien wat tegenvallen. Gewoon lekker spelen, veel knokken om te levelen....items die je krijgt van verslagen monsters kun je bijvoorbeeld verkopen, of je zorgt dat je op andere manieren aan geld komt, zodat je vervolgens weer leuke nieuwe spulletjes kunt kopen voor jezelf. Oh ja over dat levelen, ik las een paar pagina's terug dat iemand zei dat dit ontzettend traag ging en dat het lang duurde voordat je minstens op level 10 zat. Maar ik heb alleen gisteren en vandaag pas gespeeld en zit nu al op level 7, dus ik vind het tot nu toe meevallen
Het is gewoon leuk om er met groepen mensen op uit te trekken en monsters te gaan verslaan, je ziet jezelf langzaam maar zeker toch steeds sterker worden....je skills worden beter en je spreuken worden spectaculaider, zoals we van de serie gewend zijn.
Ik zit trouwens op de Seraph wereld (server), weet iemand hoeveel verschillende werelden (servers) er in totaal zijn ?
In mijn ogen tot nu toe zeker geen tegenvaller. Sorry voor het lange stuk, maar Mirik heeft mij gevraagd deze game te reviewen dus ik ben vast een beetje aan het oefenen
Klik om te vergroten...