1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XI Online

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kariudo, 6 jan 2006.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dit zal vast al gevraagd zijn, en het is nog 's een domme vraag ook! 8)

    Maar, is dit nou alleen MMO of heeft het ook een Singleplayer? En is het dan gewoon de identieke SP van FFXI voor de PS2?
     
  2. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Het is dus een MMO en daarmee heeft het geen SP. Daarnaast is de game indentiek aan de PS2 en PC versies alleen is de game grafisch wat beter, maar niet echt veel als je het mij vraagt.
     
  3. cydroid

    cydroid -=AaD=-

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    vergeleken met de ps2 versie echt wel stuk mooier hoor. ik kan nog steeds nergens een goeie strategy guide vinden :mad:
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  5. cydroid

    cydroid -=AaD=-

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    dankje veel kusjes :p en nee ben niet gay :)
     
  6. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    waarom gedraag je je dan gay (geintje)

    wat zijn de eerste indrukken van mensen die nu eindelijk ingelogd zijn?
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder aangaf, mijn eerste indrukken zijn goed :)
    Heb nu alleen wel wat verder gespeeld, en heb toch wat kleine dingen gevonden die in mijn ogen beter hadden gekund. Zo vind ik de uitleg wat betreft Quests maar magertjes, dit had wel wat uitgebreider gemogen. Verder zit er maar weinig uitleg in het spel zelf, maar dit is niet zo'n heel erge ramp want er zit immers een handleiding bij de game. Het aantal rassen waar je uit kunt kiezen voor je character is niet bizar veel, en aan je character kun je alleen het gezicht en het kapsel aanpassen. Verder wordt de manier waarop je eruit ziet vooral bepaalt door de kledingstukken en armor die je draagt, evenals je equipment qua wapens enzo. In het begin heb je een aantal jobs (klassen) waar uit je kunt kiezen, afhankelijk van de manier waarop je wil gaan spelen. De uitbreidingen die je gelijk bij de game krijgt en kunt registreren voordat je begint bevatten niet alleen extra continenten en quests, maar ook extra jobs waar je later naar kunt switchen. En dat is het grote pluspunt van de game, want hij stelt je in staat altijd nog van job (en dus speelstijl) te kunnen veranderen mocht je dat willen.

    De combat is opzich leuk gedaan. Je klikt een vijand aan die je aan wilt vallen, in je eentje lijkt het dan net alsof je een beetje om de beurt op elkaar inhakt, net zo lang tot de een (jij) of de ander (het monster) het onderspit delft. Dit is opzich niet zo heel geweldig om te zien, maar het veranderd wanneer je met party's speelt....dan wordt het echt een stuk leuker. De geluidseffecten zijn goed, typsch FF....evenals de achtergrondmuziek in de verschillende gebieden van het spel, en natuurlijk ook het muziekje wat je hoort als je aan het vechten bent. Als je een level omhoog gaat hoor je het bekende deuntje wat je in de serie hoort na een gewonnen gevecht (FF fans weten welke ik bedoel :cool:), heel leuk gedaan :)

    De verbinding is uitstekend, ik heb nog geen lag of vertraging of wat meegemaakt. Alleen gisteren ben ik er een keer uitgelagged, maar dit komt omdat ik draadloos zit thuis....en dan kan dat sowieso weleens gebeuren. Verder geen ergenissen kunnen ontdekken tijdens het spelen. Grafisch tja, het is een poort en de game is al wat ouder....dat zie je gewoon. Toch trekt de 720p resolutie (mits je hier van kan profiteren) de boel wel lekker strak, enige nadeel is een lichte vorm van tearing die ik heb kunnen ontdekken....een klein minpuntje waar games als Perfect Dark Zero, Need for Speed Most Wanted en ik geloof ook G.R.A.W. een beetje last van hebben, al neem ik dit op de koop toe.

    De wereld is groot zat en er is genoeg te doen, mits je weet waar je wezen moet....probeer jezelf niet een te groot doel te stellen in deze game, want dan kan het misschien wat tegenvallen. Gewoon lekker spelen, veel knokken om te levelen....items die je krijgt van verslagen monsters kun je bijvoorbeeld verkopen, of je zorgt dat je op andere manieren aan geld komt, zodat je vervolgens weer leuke nieuwe spulletjes kunt kopen voor jezelf. Oh ja over dat levelen, ik las een paar pagina's terug dat iemand zei dat dit ontzettend traag ging en dat het lang duurde voordat je minstens op level 10 zat. Maar ik heb alleen gisteren en vandaag pas gespeeld en zit nu al op level 7, dus ik vind het tot nu toe meevallen :)
    Het is gewoon leuk om er met groepen mensen op uit te trekken en monsters te gaan verslaan, je ziet jezelf langzaam maar zeker toch steeds sterker worden....je skills worden beter en je spreuken worden spectaculaider, zoals we van de serie gewend zijn. Ik zit trouwens op de Seraph wereld (server), weet iemand hoeveel verschillende werelden (servers) er in totaal zijn ?

    In mijn ogen tot nu toe zeker geen tegenvaller. Sorry voor het lange stuk, maar Mirik heeft mij gevraagd deze game te reviewen dus ik ben vast een beetje aan het oefenen :+
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2006
  8. cydroid

    cydroid -=AaD=-

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    om alle servers te zien moet je naar de mainwebsite www.playonline.com en dan bij server status online/offline (ligt eraan of er maintance is) op klikken daar zie je dan lijstje staan met alle werelden.. en ik word steeds geplaatst in de wereld waar mijn alliance het slechts is (dus mindere spullen en duurder dan als je alliance hoogst staat)
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met dat laatste ? Want iedere keer als ik inlog zit ik gewoon in dezelfde werreld (Seraph dus) hoor :)

    Anyways, vandaag stond er bij updates dat er morgen maintenance plaats vindt op alle werelden, dus ga vannacht nog maar ff flink spelen 8)
     
  10. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Nou weet ik zeker dat ik hem ga halen

    Even een vraagje voor mensen die het al langer spelen. Vervangen advanced jobs je eerst gekozen job (dus als je eerst white mage bent en dan summoner kiest kan je niet meer spells van whit e mage doen?) of kan je dan nog beide zijn. En hoeveel jobs kan je dan hebben (kan je netzoals in FF x-2 alles zijn en tijdens gevecht wisselen?
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2006
  11. masterspy

    masterspy Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    als je betaald via epassporte hoe gaat dat precies in zijn werking. Ik heb wel al zo'n account aangemaakt en nu moet ik geld ove rmaken naar die fortys bank he doe je dat precies?????
    als iemand mij kan helpen stuur me dan ff een PM
    alvast bedankt
     
  12. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk spelletje...wel iets waar ik van hou, mr ik geen 12 euro per maand betalen om te kunnen blijven spelen... maar ja, dat ben ik eh :p
     
  13. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Via internet bankieren hebben de meeste banken een apart scherm voor transacties naar het buitenland, de schermen leggen het vaak duidelijk uit, staat ook eerder in het topic uitgelegd.
     
  14. sixem

    sixem Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal

    ik ben zelf van plan om ffxi te halen heb al een een epassporte account aangemaakt dan krijg je dit te zien

    Intermediary Bank: Fortis Bank N.V., Netherlands
    SWIFT: FTSBNL2R
    Beneficiary: Fortis Bank (CuraƧao) N.V.
    Account Number: 24.21.22.302 (Use BGC SWIFT circuit)
    IBAN: NL24 FTSB 0242 1223 02
    Further credit to: ePassporte N.V.
    Account Number: 489001596
    Reference: xxxxxxxxxxx

    hallo mensen zo ie zien is de iban code gewoon van een bank in nederland staat er ook bij fortis nederland als ik een buitenlandse betaal opdracht geef via postbank internet bankieren zegt hij landcode onbekend kan ik het niet gewoon op een normale manier overschrijven aangezien de bank toch in nederland is en moet ik dan het 2e account nummer in de omschrijving zetten samen met de referentie
    ben een beetje de weg kwijt ik heb al vaker wat gekocht in het buitenland en ok gewoon zo betaald aleen nooit een fout melding gehad dat de landcode niet klopt ik heb het nu al een paar keer geprobeerd elke keer dezelfde melding
    alvast bedank ff een voorbeeld
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2006
  15. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig om dit allemaal zo te lezen


    Zelf speel ik het spel al twee jaar. WAR75 PLD74 RNG70 en woodworking 84. Run mn eigen Linkshell en heb nog steeds erg veel plezier tijdens het spelen van FFXI, ik speel het overigens op de PC. Heb special een 360 gekocht om ook FFXI vanaf mn luie bank te spelen.

    Om een lang verhaal kort te maken. FFXI ziet er echt beroerd uit op de 360. SE heeft er een cheap ass PS2/PC port van gemaakt. Jammer maar waar. Natuurlijk is het gameplay waar het omdraait maar FFXI ziet er (met background hack) veel beter uit op de PC. Jammer jammer.....
     
  16. sixem

    sixem Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf nooit geeneene ffxi versie gespeelt de screenshots die ik heb gezien zagen er wel goed uit maar ik heb ook 1 filmpje in game gezien dat viel toch wel tegen ja
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Advanced jobs worden sowieso pas beschikbaar vanaf level 30, en om ze te unlocken moet je een Quest doen. Vervangen wil ik het niet noemen, want in je Mog House (soort eigen huis) kun je ten allen tijde van job wisselen, en je level en skills van de betreffende jobs blijven gewoon behouden. Hou er wel rekening mee dat bepaalde skills en spreuken job afhankelijk zijn, je kunt dus niet alle skills/spreuken in iedere job gebruiken. Zo kan een Warrior helemaal geen magie gebruiken, waar een Red Mage zowel kan vechten als White en Black Magic kan gebruiken, alleen zal het wat langer duren voor hij de betere spreuken aan kan dan wanneer je je alleen concentreert op Black of White Magic. Red Mage is dus een beetje een "jack of all trades" en daarom zeer speelvriendelijk voor beginners in de game.

    Je kiest aan het begin van het spel een main job, en later (vanaf level 30 geloof ik ook pas) kun je een secundaire job erbij nemen. Ik neem aan dat je dan van de voordelen van beide jobs tegelijk kunt profiteren, maar het is dus niet zo dat je tijdens een gevecht van job kan wisselen....dit kan alleen in je Mog House.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  18. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Je kan de Sub-Jobs quest doen vanaf lv 18. Zodra je lv 18 hebt bereikt kan je een quest doen waarmee je de mogelijkheid unlockt om een subjob te gaan leren. Met deze quest unlock je dus alleen de mogelijkheid om een subjob te leren, wil je daadwerkelijk een subjob krijgen dan moet je nog een quest doen. Elke subjob heeft een aparte quest. Heb je eenmaal een subjob geleerd dan kan je via je Mog House switchen naar deze nieuwe subjob. Je subjob is altijd de helft in levels tov je main job. Voorbeeld : Je begint met een White Mage als main job. Je werkt je vervolgens omhoog tot lv 18 en doet de quest om de subjobs te unlocken. Je kiest dan bv. Summoner als subjob ( hiervoor moet je dan wel eerst een quest doen om summoner te unlocken ). Om je summoner level omhoog te halen, moet je via je Moogle summoner als main job instellen. Je kunt namelijk alleen je main job uplevelen. Je begint dan als summoner op lv 1 en je kan dan een andere job als subjob nemen. Aangezien White Mage inmiddels op lv 18 staat nemen we die als subjob. De subjob is dus de helft van je main job in levels. Als we de summoner nu uplevelen tot lv 10, dan is de white mage dus lv 5. Voordeel van een subjob is dat je alle spreuken/ ability's die deze subjob heeft op dat level kunt gebruiken met je main job. Een summoner van lv 10 ( in dit voorbeeld dan ) kan dus alle spreuken gebruiken die een white mage op level 5 kan gebruiken. Hoop dat het zo beetje duidelijk is.
    Je kan dus niet zomaar switchen tussen bepaalde jobs. Je moet hiervoor naar je Mog House en je kan steeds maar 1 main job en 1 subjob kiezen. Wel kan je door via je Moogle te switchen alle jobs 1 voor 1 uplevelen en zo dus altijd een character met de juiste jobs kiezen voor een bepaalde quest of voor een bepaalde party.

    Heb ik zelf ook nog een vraagje :
    Iemand hier die al via Epassport speelt ? En zo ja, werkt dit allemaal goed. Wil deze game misschien nog wel halen maar ga absoluut geen CC aanschaffen. Maar als spelen via Epassport erg omslachtig is, dan wacht ik wel tot de eerste MMO via Xbox Live. Alleen is deze game weer zo verslavend dat ik eigenlijk ook wel weer een tripje naar Vanadiel wil maken :)
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  19. masterspy

    masterspy Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    is het ook mogelijk om je betalingswijze te veranderen in loop van de tijd of niet?
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien heb je meer ervaring met de game, maar goed dat je me even corrigeert ;) Heb ik ook weer een wijze les geleerd :cool:
     

Deel Deze Pagina