1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XI Online

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kariudo, 6 jan 2006.

  1. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Sith_Vegeta

    Okay ik zal proberen het eea uit te leggen over FFXI.

    Om te beginnen, FFXI is groot, heel groot em heel erg uitgebreid. Maar het blijft overzichtelijk. Je kan niet zomaar alles doen/hebben of heen gaan. Je hebt minimaal 1 tot 2 weken nodig om een beetje een idee te krijgen hoe het spel gespeeld (moet) worden. Eerst een aantal feiten gegevens.

    -FFXI is als ik me niet vergis al in 2001 uitgekomen (JP-PS2-release)

    -Je begint met een level 1 job en je kan maximaal level 75 zijn

    -Een level 1 job zal +/- 30HP hebben een level 75 +/- 1200-2000 (job en ras afhankelijk)

    - Natuurlijk heb je ook MP (manapunten) ook deze zijn erg afhankelijk van job en ras)

    -HP aanvullen kan door rusten, curen, drinken, items gebruiken, zelfde geldt voor MP

    -Item, er zijn denk ik meer dan 20.000 items in het spel misschien wel meer

    -Quests 600+, Missies mintens 100+

    -18 jobs 5 rassen

    -4 "hoofdstukken" te weten normale FFXI missies, ZM missies, CoP missies, ToAU missies

    -Crafts zoals Gardening, Alcemy, Woodworking, Smithing, Goldsmithing, Clothcraft, Cooking, Bonecraft, Fishing (die level je door dingen te maken met bepaalde items)

    -en nog veel meer ontelbare zaken zoals maandelijk updates, patches en events

    De gevechten zijn niet turn-based. De meeste gevechten doe je in een party van 6 man. Meestal bestaa die parties uit een tank(PLD, NIN), healer(WHM,SMN,RDM), nuker(BLM,SMN), enfeebler/refresher(refresh geeft je langzaam MP terwijl je niet rust) (RDM,BRD,COR) 2 damage dealers (WAR,MNK, RNG, THF, SAM, RDK, DRG, BLU PUP). De eerste 10 levels speel je meestal solo, daarna is het echt aan te raden om te gaan party-en. Een van de leuke dingen is dat je alle jobs kan spelen die je wilt. Natuurlijk niet meteen, je zal de meeste jobs moeten/kunnen unlocken als je level 30 bent.

    Ook zul je limit-breaks moeten doen zodat je ver kan levelen dan level 50, 55, 60, 65, 70. Vanaf level 70 maar eigenlijk 75 kan je aan het echte werk beginnen. END-GAME. Vechten tegen Goden, Draken, Dynamis etc doen. Meestal heb je voor deze gevechten erg veel mensen nodig. Gevechten met 18 tot 40/50 man zijn geen uitzondering en deze gevechten kunnen soms wel meer dan 2 uur duren.
    Ook kan je vanaf level 75 je job of jobs gaan fine-tunen als het waren door geen exp.punten te halen maar meritpoints. Erg leuk ^^


    Ik speel het spel al bijna 2 jaar en doe het nagenoeg met even veel plezier als bijna 2 jaar geleden. Als je van RPGs houd is dit echt een must-have. Jammer dat SE hem zo slecht gepoort heeft naar de 360 want op de PC ziet het er nog steeds meer dan acceptabel uit.

    Misschien een beetje een warrig verhaal maar het is ook erg lastig om het even zo een beetje uit te leggen.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  2. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    wat bedoel je met finetunen (meer spells kopen ofzo)

    en staan crafts los van je level?

    En wat ventje heb je momenteel (level ,ras hp, mp enz) vind ik altijd cool om te horen
     
  3. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chiem..

    Ik heb eerst de beta game gespeeld en ben daardoor enthousiast geworden.

    Ben een beginner en ik wil je wat vragen...

    Welke mogelijkheden heb je om anders dan te voet te reisen. Kun je die ander mogelijkheden, bijv airship of chocobo alleen verkrijgen dmv quests?

    Ik ben nu level 18 (bijna 19) monk en ik denk er aan om t/m level 20 solo te spelen. Is dit een verstandige keuze. Bijv. Ik weet niet of ik alleen richting Valkurm Dunes kan gaan voor de sub job quest.

    Ik zit overigens op de server Ragnarok... zijn er hier meer?? Zo ja, dan kunnen we misschien eens een party vormen.
     
  4. Schimpie

    Schimpie Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan die vragen ook wel beantwoorden ;)

    Voor een airship ticket (rank 5) en chocobo's (level 20) moet je inderdaad een quest afleggen.
    Je kan ook met een gewoon schip varen en teleporteren via bepaalde spells.
    En solo lvlen t/m lvl 20 lijkt me niet erg verstandig, je kunt beter een party zoeken voor pugils in valkurm.


    Ik speel trouwens ook op ragnarok, maar ben tijdelijk gestopt door school, maar op ragnarok zit een nederlandse linkshell met redelijk veel members.
    Ga maar eens naar http://forum.swordsandroses.be/ daar kun je een applicatie indienen, newbies nemen ze ook gewoon aan.

    Voor die subjob quest heb je wel hulp nodig, het beste kan je een party zoeken voor damselfly's en
    clippers, of hulp vragen aan iemand die wat hoger is.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  5. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Sith_Vegeta,

    "Finetune-en"; Limitpoints halen ipv exp.punten. Met 10000 limit-points kan je 1 meritpunt kopen. Met 1 Meritpunt kan jij bepaalde stats, (denk aan STR, DEX, AGI, etc), HP/MP, Combatskills (Axeskill, Shieldskill, Evasion, Parrying etc) recasts van Job Albilties verkorten enz enz.

    Vrafts staan idd los van je level als WAR of RDM, Je kan bv WAR75 en Cooking level1 of WAR1 en level100 Cooking. Crafts kan je tot level 60 levelen, bahlave 1 (naar keuze) want die kan naar 100.


    Zelf ben ik een WAR75 PLD74 RNG70 NIN38 THF37 WHM37 BLM37 BST28 en nog wat jobs >20. En mijn Ctaft is Woodworking84. Run mn eigen Linkshell waar zo gemiddeld 20-30 man in zitten. Ik speel op de Remora-server.


    @ Outlander,

    Als je level 20 bent kan je de Chocobo-quest in Upper-Jeuno doen. Daarna kan je je met een Chocobo verplaatsen.
    Als je BLM17 bent kan je jezelf altijd terug warpen naar je Homepoint. Ook kun je bij Gate-Guards een Scroll of Instant warp kopen met je Conquest Points. Deze kan je helaas maar 1x gebruiken. Je kan wel weer een niewe kopen voor 750 CP.
    White Mage`s kunnen vanaf level 36 teleporten naar verschillen plekken in het spel.
    Als je Rank 5 bent krijgen je een Airship-pass waarmee je met je jezelf dus met Airships kan verplaatsen. -Let op- Vanaf level 24/25 is het aan te raden om een Airship-pass voor KAzham te halen. Dit doe je door key te verzamelen in GhelsbaOutPost, Palbarough Mines en Giddues.




    -Ging ff iets helemaal mis ><-
    Excuse moi voor de spam
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  6. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Grr. Vage troep dit zeg
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  7. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ;_;
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  8. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad:
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad:
    Vaag
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  10. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt... zal eens ff kijken op die site. In het begin weet je bijna niet hoe je het moet aanpakken bij FFXI. Er zit zoveel in die game!!
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  11. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Of natuurlijk heel veel gil betalen ;)
     
  13. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Chiem kan je nog eeni keer even duidelijk uitleggen wat je met meritpoints kan want snap hem niet helemaal. Bedoel je dat je gewoon extra hp ervoor kan krijgen enz? (en hoe lang kan dat doorgaan?)
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Schimpie

    Schimpie Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar hoef je je tot lvl 75 nog niet druk om te maken.
     
  16. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Met meritpoints kan je je charater opwaarderen. Als je een level omhoog gaat (dus zeg van 33 naar 34) kan je niet bepalen welke stats omhoog gaan, met meritpoints wel.
    Je hebt verschillen cat. voor meritpoints.

    1 = Attributes STR, DEX, AGI, VIT, MND, INT, CHR. Je eerste upgrade zal 3 meritpoints kosten, je tweede 6 en de laatste 3 upgrades 9. Je kan in deze cat. maar 5 x upgraden. Dus als je dat wilt doen heb je 36 meritpoints nodig. 36 meritpoints staat gelijk aan 36.000 exp of eigenlijk limitpoints.

    Je hebt ook een cat. voor combatskills. Denk daarbij aan Axe level, Sword level, Great Axe level, Club level, Evasion level, Parrying level etc etc. In deze cat. zijn de grades wat gooedkoper. 1st upgrade kost je 1 meritpunt, 2de 2 en 3de 3 (3 is max). In deze cat. kan je maximaal 12 x upgraden. Maar je kan niet meer dan 6 x een updrade doen voor bv. Axe skill level.

    Je hebt ook een cat. waar je HP en MP kan upgraden. Een cat voor enmity increase en decrease. En dan heb je ook nog cat. voor job specific. Dus zeg maar Job Abilities (JA). Meestal houdt dat in dat als je daar je meritpunten aan besteed dat je je JAs sneller kan gebruiken.

    Ik geloof dat je ongeveer 750k exp nodig hebt om 1 job naar 75 te helpen, hierbij is het level van je subjob nog niet bij in begrepen. Wil je alles to the max meriten heb je nog eens 750k exp nodig (geloof ik). Maar als je level 75 bent en je gaat meriten haal je veel sneller exp. Mijn record is chain #57, 15k exp per uur en 88k exp in 1 dag. Dit soort getallen kan je vaak halen als je bijv. {Axe} {Burn} Parties in Ule. Range doet. Ik doe dit meestal met een groepje van mn Linkshell. Beste setup hiervoor is NIN, WAR, WAR, BRD, WHM, RDM. Je vechtdaar tegen IT mobs maar die sloop je meestal binnen 1 minuut. De BRD pulled en zorg er meestal voor dat je 2-3 mobs in de wacht hebt staan. Geweldig parties zijn dat. 100TP en hop Rampage voor +/- 1500 heerlijk.
     
  17. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een vreeemde vraag maar hoe of waar haal ik die Airship Pass.. ik ben nu al lvl 18, dus moet ik hem toch hebben?
     
  18. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik het al weel ik moet eerst wat missies spelen om rank 5 te worden Staat los van je lvl. Ik ben nu pas rank 2, omdat ik weinig missie sheb gespeeld.
     
  19. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Hop copy/paste van de belangrijkste conclusies;


    Voordelen FFXI ten opzichte van WoW:

    PVE (Player versus environment).
    Lijkt me logisch. Je speelt een RPG niet een FPS. Maar de PvP is zeker leuk in FFXI

    Story-driven (zoals gewend van traditionele Japanse rpg’s. quests zijn niet items farmen zoals in WoW).
    Bij RolePlayingGames draait het toch om de Role (lees verhaal)


    Uitgebreid en complex.
    Ja ik hoef geen speel, en zeker geen RPG waar ik in een aantal weekies door heen fiets.

    Ontzettend lang (FFXI maakt WoW erg klein en kort).
    Beetje hetzelfde als het vorige punt maar ja heerlijk

    Craften in FFXI levert echt geld op en mensen lopen ook echt in jouw uitrusting rond.
    Ja dit is idd ook erg leuk. Als je je craft lekker hoog hebt kun je dingen (wapens armor enz) maken waar jou naam opstaat.

    Je hoeft niet opnieuw te beginnen wanneer je een nieuwe class wilt proberen want dit kan gewoon doormiddel van een job change op je huidige personage. Je behoudt en combineert zelfs je oude class.
    Ja dat is erg goed gedaan. Op deze manier leer je het spel (technieken) goed kennen. Maar je kan het doen, je hoeft het niet te doen.

    Stabiel. (Blizzard heeft een historie van een paar flinke bugs in een aantal van hun updates, In FFXI zullen zulke bugs nooit worden verwacht, tevens veel minder downtime dan op de servers van Blizzard).
    Ja de stabiliteit is echt perfect. Servers liggen er alleen uit als er onderhoud is voor nieuwe quests/missies/items. En wat er ook aardig aan is ze proberen het zo veel mogelijk te sprijden, dus soms NA-prime soms JP-prime maar wel meestal EU-prime lol.

    Erg uitdagend door de moeilijkheidsgraad.
    En dus een zeer grote voldoening als je iets hebt bereikt.

    Door vereiste samenspel veel leukere en gezelligere speler community.
    Ja de community is echt uniek. Nog nooit zoveel toffe/relaxte/coole/aardige/etc lol vrienden via een game leren kennen.


    Voordelen WoW ten opzichte van FFXI:

    Kan eigenlijk geen miskoop zijn door zijn toegankelijkheid.
    Hangt er maar net vanaf welk criterium je gebruikt natuurlijk. Maar ik snap wat ze bedoelen en daar zit opzich wat in. FFXI is zeker wel toeganglijk maar het kost tijd en moeite. Maar als je er dan eenmaal inzit, zit je er ook echt in.

    PVP gebaseerd (player vs player).
    Ja vind ik niet zo`n spannend punt. Ten eerste zijn er zat spellen die PvP zijn en dus ook zat die beter zijn in PvP dan WoW

    Bent niet afhankelijk van andere spelers.
    Ja dat is idd wat je een minpunt zou kunnen vinden aan FFXI. Maar vergeet niet dat zij ook afhankelijk zijn van jou.

    Goede service van Blizzard (Je kunt ze zelfs bellen in Nederland).
    Ja inkoppertje natuurlijk. FFXI heeft eigenlijk geen support nodig. Je support krijg je van je vrienden in het spel. Iedereen weet wel wat, wat een ander misschien weer niet weet.

    Je kunt dit gaan spelen wanneer je wilt, voor hoe lang je maar wilt. Een half uurtje is bij wijze van spreken al genoeg om ‘iets te bereiken’.
    Ja jackpot voor WoW. Ik speel FFXI alleen maar als ik zeker weet dat ik tijd heb en ik speel het altijd langer dan ik had geplanned, Nou ja altijd, meestal wel ja ^^

    Spelen met andere Nederlanders (FFXI wordt voornamelijk gespeeld door Japanners en Amerikanen en deze spelen allen op dezelfde servers).
    Ja waar. Maar ik heb aardig wat Nederlandse vrienden. Mijn Linkshell is niet een Nederlandse maar wel meer dan de helft is Nederlands en er is op mijn server (Remora) zelfs een volledige Nederlandse Linkshell.

    Geen last van het gilseller probleem in FFXI. (Blizzard blokkert gerust nog een duizental accounts).
    Ja is een groot probleem van FFXI. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat het altijd lastig is om ervoor te zorgen dat je voldoende hebt omdat er juist zo ontzettend veel te krijgen is. Er is bijv items te halen waar je met gemak wel een jaar over doet om dat bepaalde item te halen, ja met behulp van vrienden. Maar idd gilsellers zijn een groot probleem.
    Even voor de duidleijkheid. Gil is het geld in FFXI. Er zijn dus groepen mensen, meestal Chinezen, nu moet ik natuurlijk oppassen maar ja het is nou eenmaal zo, die Gil aanbieden op het internet tegen betaling van echt geld. Ik geloof dat je 1 miljoen gil kan kopen voor +/- 25-30 USdollar. Dit heeft als gevolg dat er redelijk grote groepen zijn die alleen maar monsters campen die leuke dingen droppen.

    FFXI kan door de moeilijkheidsgraad behoorlijk frustrerend zijn, World of Warcraft wordt langzamerhand steeds moelijker, maar is in het begin voor iedereen te spelen.
    Een beetje herhaling van zetten maar goed. Het kan soms behoorlijk frusterend zijn daarintegen kan het soms ook echt heel erg genieten zijn. Het is namelijk heel erg tof als je eindelijk een hele grote groep bij elkaar hebt en zij gaan allemaal voor jou aan de gang om dat ene ding te halen wat jij nodig hebt. Ik bedankt voor flatliners, zonder pieken geen dalen zal ik maar zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  20. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou me nog nergens druk om maken. Welke job spel je? Als ik dat weet kan ik je wel wat tips geven, of beter gezegd je een beetje de wegwijzen en wanneer wat te doen.
     

Deel Deze Pagina