1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XI Online

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kariudo, 6 jan 2006.

  1. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben MNK lvl 18, hand-to-hand 51 en evasion 45. De rest is nog niet zo hoog. Ik gebruik een staff zelden.
     
  2. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier kan ik wat mee.

    Je zult als eerste de quest moeten gaan doen waarmee je toegang krijgt om een subjob te hebben. Klikt hier voor info over hoe de quest te doen. Als je deze quest hebt gedaan zou ik als ik jou was, en als je als MNK verder wilt, eerst je warrior gaan levelen. Het leuke is nu dat je als warrior je mnk kan subben. Beste subjob voor MNK is WAR en voor WAR is het MNK. Is trouwens miet met alle jobs zo. Je subjob is alijd de helft van je main job, dus MNK18/WAR9 of WAR19/MNK8. Je zou dus inprincipe je WAR naar level 37 kunnen levelen omdat je dan MNK kan subben en die is al 18. Ik zou iig mn WAR naar lvl15 brengen en dan weer verder met je MNK spelen.
    Als je dan MNK20/WAR10 bent zal je naar Jeuno moeten gaan om je Chocobo license te halen, zodat je je per Chocobo kan vervoeren. Klik hier voor info over hoe de quest te doen.
    In de tussentijd kan je als je je MNK verder wilt levelen in Qufim gaan partien tot je level 24-25 bent. Daarna zal je moeten gaan level in Yuhtunga Jungle. Daar kan je alleen komen als je een Airship pass voor Kazham hebt. Klik hier voor info over hoe de quest te doen. In dit gebied kan je levelen tot je 28-29 bent en dan ga je naar Yhoator Jungle. Daar kan je dan weer elevel tot je 33 bent. Dan ga je meestal naar Garlaige Citadel en daar ka je dan weer level tot je 35-36 bent. Daarna ga je meestal naar Crawlers' Nest en daar kan je levelen tot je level 50 bent. Hou wel in de gate dat je subjob nooit "gimped" is dus bijv. MNK34/WAR15 want dat zou eigenlijk MNK34/WAR17 moeten zijn.

    Maar zoals je merkt duurt het wel even voor je een andere Airship pass nodig hebt dan de Airhip pass voor Kazham. Ook is het aan te raden om als je ergens rond level 25 bent ervoor te zorgen dat je Rank3 bent.

    MNKs gebruiken eigenlijk alleen maar Hand-to-Hand wapens. Dus ik zou me niet met een staff bezig houden tenzij je bijvoorbeeld WHM, BLM of SMN zou willen zijn.
     
  3. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chiem..

    bedankt, dat ga ik zo doen.:D Daar ben ik ff mee bezig denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  4. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    Ok dus zoals ik het lees kan je eerst categorie 5 x upgraden en tweede 12 keer en dan de rest dus je kan het wel allemaal doen (dus niet zo dat als je in de eerste catergorie 5 stats een keertje upgrade, of andere combinatie dat je dna niet meer bijvoorbeeld axe skill kan upgraden?)

    En is het zo dat als je vaak sword gebruikt tijdens het levelen dat je daar dan level in op gaat of ook al gebruik je als warrior axe dat je sword ook omhoog gaat als je levelt
     
  5. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja over meritten kan je eindeloos door ouwehoeren. Laten we dat maar niet doen. Je merkt het wel als je level 75 bent. Tis ook lastig uitleggen als je de menu`s van het meritten niet kan bekijken.

    Je tweede vraag is een veel betere.
    Elke job heeft een wapen dat het best bij die job past. Deze worden aangeduid met cap types, bv. A+ A- B etc etc.
    Stel je bent een WAR lvl10 en je gaat een sword gebruiken. Dan is het goed om te weten dat een sword cap type B heeft voor een warrior. Dit is dus niet het beste wapen voor een WAR! Als je WAR10 bent zal je sword-skill cappen op 31. Als je nou als WAR10 een Axe (A-) gebruikt zal je Axe-skill cappen op 33. Als je als WAR10 een Great Axe (A+) zal je Great Axe-skill cappen op 33. Hmm lol slecht voorbeeld. Maar goed deze verschillen zullen groter worden naarmate je verder levelt. Maar goed het is het best om een Great Axe te gebruiken als WAR. Wat ook kan is dat je een Axe gebruikt plus een schild omdat tijdens de lagere levels WARs vaak als tanks gebruikt worden. Maar je kan als WAR veel wapens gebruiken, heel veel. Je zal alleen die wapens, of beter skills wel moeten levelen. Ze levelen mee als je aan het partien bent maar ze levelen alleen niet mee als je ze niet gebruikt. Als je als WAR alleen maar een Axe hebt gebruikt is je Great Axe-skill level 0 ook al ben je level 75.

    Ik zal even een rijtje maken welke wapens het best bij een bepaalde job passen.

    BRD - Sword
    BLM - Staff, hoewel sommige clubs leuke stats hebben voor een BLM +INT of +MP
    BLU - weet ik niet, heb me nog niet verdiept in de nieuwe jobs
    BST - Axe
    COR - weet ik niet, heb me nog niet verdiept in de nieuwe jobs
    DRG - Polearm
    DRK - Scyth
    MNK - Hand-to-Hand
    NIN - Katana
    PLD - Sword
    PUP - weet ik niet, heb me nog niet verdiept in de nieuwe jobs
    RDM - Sword
    RNG - Bow/Crossbow/Gun
    SAM - Great Katana, maar een SAM is een WS-whore lol dus die kan bijna alles gebruiken, maar GK is het beste.
    THF - Dagger
    SMN - Staff
    WAR - Great Axe, hoewel Axe ook prima kan
    WHM - Club, hoewel staffs ook leuke stats kunnen hebben +MND of +MP

    Natuurlijk zijn er situaties waarin een ander wapen beter zou kunnen zijn maar meestal zijn dit de wapens met de beste cap-type.
     
  6. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Simpel gezegd is het dus als je een klasse bent. Kijk je wat het geschikts is voor je (dus met a+) en dan moet je alleen maar gebruiken omdat je daar het meeste damage mee zal doen? (neem aan dat als je level 75 ben met een great axe skill van 0 je hem alleen via merits pointen maar een beetje kan upgraden)
     
  7. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je zou het met merits kunnen doen maar dat is echt af te raden. Je gebruikt merits eigenlijk alleen maar om je cap te verhogen. Als WAR75 is je Great axe gecapped op skill-level 276 mits je die natuurlijk bijna altijd hebt gebruikt. Spendeer je hier 1 merit aan is je cap 278. Als je WAR75 is en een bepaalde skill is (erg) underleveled, ga je gewoon ff snel hele lage level mobs slachten. Dan gaat je skill als een raket omhoog. Een handig truukje om te weten is dat je je skill deelt door 3 en dan +3, dan weet je ongeveer welk level mob je moet slachten om die skill te kunnen ontwikkelen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  8. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    aaaah dus ook al ben je level 75 dan kan je alsnog je great axe skill blijven levelen tot zijn max (en dat is 276?) en om hem daarna nog te verhogen moet je je merit points gebruiken waarvan je er zes in die skill kan stoppen

    Staan de jobs hier ook los van elkaar? dus als je warrior een axe skill heeft van 200 bijvoorbeeld en je word dan paladin level 1 dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen maar kan je uiteindelijk ook weer merit points voor krijgen?

    bedankt trouwens dat je alle vragen beantwoord.
     
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee skills blijf je houden. Wel is het zo dat als je dan een wapen of een skill gaat gebruiken voor een bepaalde (ander) job die job natuurlijk een ander cp-type heeft. Maar als je bijv. een skill al op lvl276 hebt en je gaat een job levelen die ook die skill gebruikt hij ten alle tijden capped zal zijn dus zeg een job lvl1 die bepaalde skill al meteen aan zijn cap zit, zeg 10, of als die job level 30 is dat die bepaalde skill al aan zijn max lvl zit van 100. Dus al je job dan een lvl omhoog gaat is die skill meteen gecapped omdat je die skill al met een andere job hebt geleveled ^^


    Graag gedaan hoor, tis alleen maar leuk als meer nederlanders dit spel gaan spelen en er goed in zijn/worden, dus daar werk ik graag aan mee ^^
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben pas level 10 Red Mage....Red Mage bevalt me goed dus ik denk dat ik die voorlopig wel ff hou. Ik heb wat Missions gedaan om een hogere Rank te krijgen, heb daarbij hulp gekregen van een zeer aardige Amerikaan die me veel over het spel heeft weten uit te leggen.

    Het valt me echt op hoe behulpzaam de meeste spelers van FFXI zijn, dat is voor beginnende spelers echt zeer positief en een rede om door te willen spelen. Het begin is een beetje stug, maar als je er eenmaal in zit is het echt een tof spel. Het is alleen jammer dat veel mensen het spel in de eerste uren al opgeven en naast zich neer leggen, ze geven het spel geen kans en dat terwijl het echt heel leuk wordt als je verder komt. Anyways, leuk om te zien dat er hier nog mensen zijn die de game ook kunnen waarderen :)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  11. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooi is dat ik het spel nogeneens heb (zit te wachten op creditcard) maar wil echt alles al weten. alle andere FF games heb ik altijd zo veel van genoten dus en dit is dus echt de game van me dromen. Heerlijk kan niet wachten

    Kan ik trouwens elk toetsenbord aansluiten op me xbox (dus ook draadloze?)

    denk zelf dat ik black mage word alhoewel white mage in combinatie met summoner me ook wel trekt.
     
  12. boneatom

    boneatom Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan elk toetsenbord gebruiken zolang het usb is
     
  13. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een logitech toetsenbord... werkt goed, maar niet met alles. Zo kon ik geen macro's intoetsen. Dit moest toch via het "in game keyboard".

    Misschien een kwestie van instellen??
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee hoeft niet via ingame. Je moet gewoon naar macro's gaan en daar kun je gewoon met je toetsenbord het commando invullen!
     
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    wat kost een goed draadloos usb toetsenbord (iemand advies welke te kopen?)
     
  16. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chiem..

    Mag ik je nog een vraag stellen over de subjobs?

    Als je een sub job hebt, speel je dan wisselend met de één en de ander?
    Maak je een vaste keuze tussen hoofd- en subjob? Als ik dan voor WAR als hoofdjob kies wordt deze vanzelf lvl 37.

    Uit het laatste begrijp ik dat je moet wisselen tussen de jobs, om het lvl omhoog te brengen.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2006
  17. Schimpie

    Schimpie Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is heel simpel, je levelt alleen je hoofdjob, maar je subjob moet je natuurlijk ook levelen, dus ga je naar je moghouse, en dan maak je van je subjob je hoofdjob en kies je een subjob, die subjob kan ook je normale job zijn en die blijft altijd de helft je hoofdjob.

    Bv: Je hebt een monk die level 20 is en een warrior als subjob, een normale character is dan lvl 20/10, tenzij je je warrior niet gelvled hebt, dan is het dus 20/1. Nou dan je je naar je moghouse, warrior mainjob, monk sub, en dan begin je als lvl 1/1, als je lvl up bent 2/1 enz.. Je subjob blijft dus altijd de helft, en als die dat niet meer is weet je dat je hem moet gaan lvlen.. :p
     
  18. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm ik krijg voortdurend error 60513.
    hij zegt dat de gegevens niet kloppen of onvolledig zijn maar alles klopt
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zorg ervoor dat je creditcard gegevens exact overeenkomen met je eigen gegevens. Als je bijvoorbeeld de creditcard van iemand anders gebruikt maar wel je eigen gegevens invuld, ziet Square Enix dit als als het gebruik van andermans creditcard....en dat willen ze dus niet hebben.

    Tis maar een suggestie hoor, ik kan natuurlijk zo ook niet zien wat je precies verkeerd hebt gedaan :)
     
  20. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ondertussen gelukt.

    wel iets grappig meegemaakt.
    wanneer alles acepted was werd ik opeens gebeld.
    het waren de manne van visa die mij bellen, ze zeiden dat er een groot bedrag af was gegaan door een zekere square enix.
    ik vraag aan hen over hoeveel gaat het, zij zeiden 0.83 euro.
    ik schoot bijna in de lach.
    maja ze zeiden dat ze altijd bellen over kleine bedragen dat dan groter worden.
    heb alles uitgelegd hoe het werkt en er waren geen problemen.
    toen ik de telefoon neerlegde heb ik tog eens goed gelachen hoor
     

Deel Deze Pagina