Wil je echt weten hoe het is? Hoe speel ik de Beta in 1001 FRUSTRATIE-stappen (niet altijd chronoLOGISCH LOL):
- eerst een website bezoeken en dan het een en ander invullen
- dvd in je 360 stoppen
- wat juridische voorwaarden lezen
- de Playonline user interface wordt geinstalleerd
- reboot
- de Playonline update interface wordt geinstalleerd
- voer verschillende registratiecodes in via een virtueel toetsenboard (ARGH!)
- voer je NAW gegevens in, e-mail etc via een virtueel toetsenboard (ARGH!)
- codes worden weer in andere codes veranderd (wat? dat zie je wel) (ARGH!)
- er wordt je een e-mail adres opgedrongen waarvoor je weer een pass moet aan maken (ARGH)
- een e-mail adres x15172630xxx@pol.com is niet charmant dus ga je die ook maar weer veranderen
- dan poept er weer (ja lang leve PLayOnline) een ID uit woehoe
- daar hoor je weer een passwoord bij te verzinnen (ow ja joh)
- dan eindelijk FF XI installeren (duurt max. een uur... WTF???)
- inloggen op Playonline
- je account instellen met nutteloze info (ARGH, ja weer virtueel)
- dan weer een ID ophalen en ALWEER AL DIE SERIALS invullen (....!!!!)
- klik eindelijk op PLAY
- ow cool weer een update van FF XI van maximaal een uur (WTF?)
(en dan ben ik nog waarschijnlijk talloze andere stappen alweer vergeten....)
ZUCHT -> was wel nodig!
Ja het is gratis en ja het is een beta, maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n achterlijk lange installatie en onnodige serials en passwords gezien:
2 serials, 1 playerID en pass, een extra pass voor login, een e-mail adres + pass die je minimaal 2 keer in moet voeren. (OUCH). Ik snap werkelijk niet dat MS is gezwicht om zo'n embarmelijk APARTE online interface te laten gebruiken. Het is een schande naast de Live service. In totaal ben je ook nog eens 5 Gig kwijt en zit je met graphics van 3 jaar geleden. Een directe poort is in dit geval erg pijnlijk voor de ogen als voor de besturing...
Na minimaal 2 uur installeren, update en eindelijk gegevens invullen kun je pas spelen... hallo 2006? (ow nee 2003...)
Nu moet het spel zelf mij nog wel overtuigen aangezien ik WEL de pc versies kon waarderen. Wel even een eerste opmerking:
- ik heb een grote tv en zelfs sommige letters of het virtuele toestenbord in het spel zien eruit of je teveel hebt gezopen of -5 / -6 hebt...
Tip voor mensen die minder willen tikken in het spel: bij iemand in de buurt en van plan om samen de wereld te verkennen? Roep het dashboard op en nodig die persoon (of max 3 anderen jaaa) voor een voicechat en tada. Tijdens het hele spel met je groep samen erop uittrekken...
Meedoen?: MARVIC NL (ik heet in het spel zelf Marvic). Ik zie je graag daar terug! Wat zijn jullie ervaringen?
Laatst bewerkt: 23 jan 2006