Je opmerking dat ze dan zullen kiezen voor de console met de beste graphics lijkt me sterk. Waarom? Omdat de FF games op de PS2 al tot de mooiste games behoren op de PS2 en ze op de Xbox echt niet zo ontzettend verbeterd zullen worden dat dat voor Square-Enix een goede reden zou zijn. Tenzij je het natuurlijk hebt over de volgende generatie consoles. Maar aangezien het me wel zeer onwaarschijnlijk lijkt dat er veel verschil zal gaan zitten tussen de PS3 en Xbox 2 qua specs zal dat dan ook geen breekpunt gaan vormen denk ik. En daar komt natuurlijk bij dat de grote trouwe FF fanbase van de PS1/PS2 gewoon weer mee gaat naar de PS3. Nee, persoonlijk denk ik dat het alleen maar zou gebeuren als de PS3 flopt en de Xbox 2 een steeds groter en groter marktaandeel zou krijgen. Dus wat dat betreft zullen we nog even moeten afwachten.
Overigens hoop ik dus niet dat de FF games ooit naar de Xbox gaan om de doodsimpele reden dat bepaalde games gewoon bij een bepaalde console horen. En daar komt nog eens bij dat er op de Xbox nog genoeg rpg games gaan komen die er zeer veelbelovend uitzien. Jammer alleen dat dit allemaal actionbased rpg's zijn en geen turnbased zoals FF waar ik juist gek op ben, maar misschien komen die ook nog wel.
En wat betreft de FF game op de GameCube. Behalve de naam heeft die echt niet zoveel met de PS1/PS2 type games te maken. Het is meer een soort van actionbased/mutiplayer/fungame geworden dan een klassieke FF game.
Laatst bewerkt: 22 dec 2003