zo het is hier wel dood zeg:{ ben nu op zo n 70 uur en heb net exodus gehaald dit spel blyft meesterlijk :b: :b:
Ik zit nu op 35 uur ofzo, maar ik heb zoveel games om te spelen dat het niet heel hard gaat.. Wel een absolute topgame!
even een oude thread omhoog schoppen. Heb dit spel een tijdje geleden gekocht en ben nu bijna 20 uur in het spel. Ik ga er niet snel doorheen en moet nu naar de Giza Plains. Ik vind het echt geweldig hoe iedere final fantasy een totaal ander verhaal heeft en steeds een nieuw level up/magic/skill systeem. Zelf vond ik bijvoorbeeld het Draw systeem van FFVIII erg slecht, maar ze proberen wel steeds iets nieuws. Dit systeem heeft wat weg van de Sphere Grid van X en moet zeggen dat het vrij goed werkt. Alleen geld krijgen in dit spel is lastiger dan de andere FF's, maar dat maakt het ook weer interessant als het niet te makkelijk is.
ik kom wel rond, ik koop niet alle tech skills (te duur en het niet allemaal waard) Ik doe zoveel mogelijk sidequests (Bhujerba Luiqor iemand?) en continue stelen en kom dan precies uit om mijn armor en wapens te kopen. Maar vergeleken met andere FF's krijg je gewoon 30% minder geld. Maar ik vind dit zelf een vooruitgang. Het is eigenlijk stom dat je geld in een spel hebt maar meestal alles wat je wil kan betalen. Als je alles kan betalen met gemak kun je net zo goed de wapens gratis weggeven Ik vind dit een heerlijk spel. Paar kleine minpuntjes: Het ziet er minder scherp uit als FFX en het klinkt ook minder maar dat komt denk ik omdat ze er zoveel gameplay in hebben gestopt dat ze wel moesten comprimeren
Leuk dat je deze even kickt! Ik ben op dit moment nog bezig in FFX en moet daarna dus nog FFX-2 Ik ben nog wel even bezig dus om bij XII aan te landen. Doel is voor de release van XIII
FFX vond ik zelf 1 van de beste uit de serie. Goede voiceacting (ook al haten veel mensen de stemacteurs, maar ik niet) Geweldig character design en een goede sfeer. Deel X-2 is ook wel goed maar iets minder. Dit komt omdat deel X-2 een stuk luchtiger is en het verhaal minder episch. Wel leuk is het dress sphere system. Als je de oude FF's hebt gespeeld ken je waarschijnlijk het job system? In X-2 komt dit terug, je kan ieder moment met de hoofdpersonen van klasse (black mage, warrior etc ) veranderen. Hierdoor heb je 3 hoofdpersonen maar eigenlijk 12 klasses ongeveer. FFXII vind ik zelf dan weer wel toffer dan X-2 omdat het een stand alone verhaal is. Maar je hebt nog alle tijd, dacht dat de release van XIII nog wel een jaar kan duren in Europa. Ik kan je als je tijd over hebt zeker aanraden om de oude FF's te spelen via emulator of handheld. Zeker FF 6 is de moeite (Ik neem aan dat je 7 wel hebt gespeeld, anders is dit een must play game)
Ik verwacht final fantasy XIII beetje rond augustus/september 2009.Zie dit spel ook als de heilige graal voor de ps3.Die moet laten zien wat het systeem kan,ook al denk ik dat killzone 2 ook veel zal laten zien.Helaas heb ik deeltje XII nog niet gespeeld,komt denk ik nog wel.
is FFVI de moeite waard? Want die zit toch in de anthology versie? FFV schijnt weer echt bagger te zijn (TE oud). Sowieso ga ik nog op zoek naar FFVII, FFVIII, en FFIX edit: allemaal wel gespeeld, maar geen 1 van allen uitgespeeld.
klopt ja. Final fantasy 6 heeft volgens veel kenners de beste soundtrack. Zelf vind ik soundtrack van 7 beter maar dat is smaak. Hij is echt goed, ik heb hem met veel plezier gespeeld en vind hem minstens zo goed als X. 8 zou ik niet meer willen spelen. Dat Draw systeem is verschrikkelijk en het feit dat monsters mee levelen spreekt me niet aan. Daarnaast zijn die tijdschriften moeilijk te vinden en zonder die tijdschriften kun je geen betere wapens krijgen. Het verhaal en de sfeer was wel goed, maarja gameplay telt ook, anders kan ik beter een film kijken Vond zelf deel 4 of 5 (welke is ook alweer met Cecil de dark knight?) erg goed, alleen aan de moelijke kant soms.
tis ook meer dat ik nu ook de hele verzameling compleet wil of ik ze ooit weer allemaal ga spelen is een tweede. Ik ben toen met VIII gestopt omdat ik er toentertijd echt geen hout van snapte (het menu en levelen ed). Doel was eerst vanaf deel VII maar dat wordt nu dus vanaf V. Verder is VII best moeilijk te krijgen, ik wil nl persé geen platinum.