1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ben nu
    terug van Pulse op Cocoon. Ben ik nu ver aan het eind? Wel vette cutscene trouwens als je midden in die race komt net je summons.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    XIII-2?

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Sorry ik bedoel 13-1

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Is dat chapter 11? Nog een stukje te gaan. Je moet nog door Cocoon heen en paar crazy out-there gebieden. Ik denk dat je op +/- 70% van de main quest zit, zonder het vervullen van de sidequests en het grinden op Pulse (waar je later nog terug kunt komen).

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Je zit aan het begin van chapter 12.
    Chapter 12 en 13 zijn in een paar uur te doen.
    De cutscene aan het begin van chapter 12 is wel de tofste van het spel.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Moet ik nog veel levelen voor de laatste eindbattles? Of is grinden niet meer nodig in chapter 12 en 13?

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik hoefde niet echt meer te grinden. Dat vond ik juist het leuke van het spel. Als je alle vijanden op je pad verslaat, dan hoef je bijna nooit te grinden.

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Eén van de weinige goede beslissingen in FFXIII... ;)

Je bent sowieso altijd sterk genoeg voor de main quest, maar bij de side quest wordt het een ander verhaal.

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik vond dat rare grote poppetje op de steppe echt zwaar irritant...

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Main quest wordt ook irritant. De poppetjes worden moeilijker en duren langer maar geven minder xp. Sommige poppetjes slaan je in 1 klap dood. Zelfs Fang als commando met 6000 hp.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm, de party kan inderdaad tijdens het eerste bezoek aan de steppe niet iedere mob aan. Later heb je weer de optie om terug te keren naar de steppe en dan zijn de rollen omgekeerd, na een tijdje grinden althans.

@BigSyke: weet je zeker dat je de goeie strategie aanhoudt? Ik kan mij eigenlijk niet meer herinneren of de game nu zo moeilijk was of niet... dus dan zal het wel niet moeilijk zijn geweest. Het is belangrijk om veel te switchen met paradigms, die je overigens zelf moet samenstellen. De standaard varianten zijn leuk, maar er zijn veel sterkere combinaties mogelijk zoals commando / ravager / ravager of zelfs tripple ravager.

EDIT: Bij de moeilijkere gevechten open je met een saboteur / synergist / X rol combinatie (pakte meeste als laatste de commando), om tijdens de eerste ronde alle tegenstanders te verzwakken en tegelijkertijd je eigen party te versterken. Daarna is het weer ravager / commando tijd. Ik heb de sentinel rol praktisch nooit gebruikt.

Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik open vaak met sentinel/syn/syn

Zo buff ik de party maar ga ik minder snel dood.

Ben nu net throne/center of Eden binnen gegaan.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmmm oke, maar als jij minder snel dood gaat, wat heb je dan met je tegenstander gedaan? Probeer agressiever te redeneren: een dode tegenstander doet jouw party ook geen kwaad meer. Sommige tegenstanders zijn echter te sterk voor brute force right out of the gate, vandaar de opening met een saboteur / synergist. Jouw party wordt sterker, de tegenstander wordt zwakker en daarna peer je hem in elkaar met magie en harde klappen. Soms mix je dat met een healer om de health van je party hoog te houden en daarmee heb je de winnende formule waarmee ik het hele spel heb gespeeld. Zelfs de endboss was er redelijk gemakkelijk mee te tackelen, al kan ik niet spreken voor de sub-quest monsters (die veel sterker zijn).

EDIT: Je bent al goed op weg richting het einde btw.

Laatst bewerkt: 21 jan 2012
  14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zo voorkom ik dat ik dood ben voordat ik gebuffed ben. Had moeite met die soldaten. Die beginnen met manadrive waardoor ze vanaf begin gevecht al volledig gebuffed zijn. Ben nu aan het begin vam de cradle

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb hem net uitgespeeld. Vond het einde maar teleurstellend.

Nu aan de demo van XIII-2 beginnen, was bang dat er spoilers m.b.t XIII in zaten.

16. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook bijna uitgespeeld. Alleen zijn die random encounters aan het einde erg moeilijk en irritant. Iemand tips?

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Tips: beetje grinden. Aan het eind krijg je per node in het crystylarrium +30 tot +60 strength of magic. Dan worden je characters sneller sterk.

18. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hoe is het gevechtsysteem eigenlijk? is het turn based of??

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zelfde als FFXIII.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Met quicktime events toegevoegd ...

Deel Deze Pagina