1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De encounters zelf werken wel anders. Square is weer overgeschakeld op random battles, maar je kunt deze battles wel ontwijken. Monsters verschijnen om je party heen, binnen een soort encounter veld. Ren je dit veld uit, dan ontwijk je het gevecht. Binnen dit veld is het ook mogelijk om een monster een klap te verkopen, zodat je het gevecht begint met een first strike. Andersom is het natuurlijk ook mogelijk dat een monster eerst jou raakt, waardoor je de eerste ronde wordt verrast door hun aanvallen.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Random battles zijn zo 1970 ...
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat maakt het uit? Of je nu 30 random battles doet of je de monsters ziet en dan 30 battles doet. Je doet er toch 30 voordat je bij de Boss bent.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Bij niet random battles kun j er zelf voor kizen en je weet dat er een battle komt. Bij random battles ben je rustig aan het lopen en ineens loading screen en battle ...
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Alle random encounters zijn te ontwijken als je daar geen zin in hebt. Het scheelt veel rescources voor een developer als al die sprites niet op de world map hoeven te worden gegenereerd.
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Sprites ? Tis geen C64... *)
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Textures, punt blijft natuurlijk hetzelfde. Het scheelt heel veel werk en eerlijk gezegd vind ik het wel synoniem aan het JRPG genre. M.a.w. het maakt mij niet zoveel uit.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Met XIII-2 verschijnen de vijanden terwijl je loopt, er is geen loading screen. Wil je niet vechten, dan loop je gewoon door. Ik zie het probleem niet.
     
  9. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik baal als een stekker. Ik wil Final Fantasy 13 uitspelen, maar die vijanden zijn zo ontzettend sterk! Zelfs grinden gaat niet fatsoenlijk.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De vraag is alleen of je dat vaak wilt doen, omdat je dan veel XP mist. Maar dat gold natuurlijk ook voor deel XIII.

    @DraiMeister: dan doe je denk ik toch iets fout. De moeilijkheidsgraad van XIII is ontzettend gemiddeld en smooth (meestal), dus je zou in staat moeten zijn zonder al teveel kleerscheuren door het spel heen moeten komen (ex side quest content). Welke strategie hou je aan? Wat ik nog weet dat het vliegensvlug switchen en het kiezen van de juiste paradigms ontzettend belangrijk is, vooral in het laatste gedeelte van het spel.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Maar zoals jij het nu zegt zouden er dan toch untextured models in de wereld staan. :+
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik ga gewoon knokken. Ik wilde gewoon aangeven dat het random encounter systeem van XIII-2 geen irritaties oplevert. Een spel als Lost Odyssey kan ik gewoonweg niet spelen, omdat het random encounter systeem zo traag is. Het laden van een gevecht is zo traag, daar heb ik gewoon geen zin meer in. Met XIII-2 zijn er nauwelijks laadtijden. Ook na een gevecht zit je in een fractie weer in de spelwereld.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Grapjassen hierboven. Draag dan iets nuttigs bij. :+

    Zijn de laadtijden zo snel dan? Was mij nog niet eens opgevallen... daardoor waarschijnlijk. Lost Odyssey had inderdaad een sloom systeem, maar het spel zelf was geweldig. Ik denk dat de Unreal 3 engine in LO voor de lange laadtijden zorgde.
     
  14. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog een weekje en dan eindelijk spelen! \o/
     
  15. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben inmiddels voorbij de random encounters.Dankzij deceptisols! :)
    Tot mijn grote verbazing versla ik wel alle bazen. Hit Points liggen rond de 5500. Moet voldoende zijn om de eindbazen te verslaan lijkt mij. *)
    En hopelijk heb ik hem dan voor volgende week eindelijk na twee jaar spelen (45 uur staat op de teller) uitgespeeld! Blijft toch wel een tof spel. Blij dat ik 'm weer opgepakt heb.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wel wat weinig hitpoints hoor. Tussen de 6000 en 7000 per poppetje is wel nodig. Alleen Hope had bij mij 5500
     
  17. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een weekje jongens !
     
  18. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Correctie: 2 rond de 6000 en de andere 4 rond de 5000, maar ik denk dat het wel gaat lukken. Kom veel filmpjes tegen op YouTube waar lui minder HP hebben. Ik hoop hem morgen uit te spelen!
     
  19. B. Hendriks

    B. Hendriks Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tweetal maanden geleden heb ik de C.E. van Final Fantasy XIII-2 besteld bij Bol.com (en reeds betaald). Bij mijn bestelstatus staat er "wordt verwerkt", maar ik kan niet meer op het product klikken. Ook als ik handmatig op de site zoek zie ik enkel de reguliere versie staan. Kan ik het spel nu verwachten, of zal mijn bestelling geanulleerd worden?
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als ik een pre-order kit heb kan ik toch overal de game kopen of niet? En natuurlijk gewoon de pre-order bonus gebruiken.
     

Deel Deze Pagina