1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Je mist hem niet, je kunt em dan later krijgen. Grote nodes gebruiken voor je main role en de rest gewoon kiezen en een beetje verspreiden. Ook bij dit systeem kom je de spells vanzelf tegen, je main wordt alleen wat sterker.

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ok, krijg nu toch wel interesse in de game. Heb je bij dit spel een guide nodig?

Met name FF 10 en 12 vond ik onspeelbaar zonder guide. Je mistte gewoon teveel items en sidequests. FF 13 had je dan weer geen guide bij nodig, behalve dan voor het maken van de wapens.

Hoe zit dan in 13-2?

3. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zeker de guide halen, ik durf te wedden dat niemand hem zonder guide en zonder internet 100% kan completen.

Ik vind de guide geniaal! (heb de piggyback hardcover SE)

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Gelukkig hoef je de guide pas te gebruiken na het uitspelen van de main story, want er zijn geen missables. :)

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan haal ik hem met guide. Zeker tijdens de main story wil ik wel kijken welke sidequests je al vast kan doen en betreft het levelen van de monsters.

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Je kan (bijna) alles doen. Waarvoor zou je tijdens de main quest een guide willen gebruiken als er geen missables zijn? 8)

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik kan wel redenen verzinnen. Puur voor de heb en het verzamelen, als je moeite hebt met RPG's en je taktieken wilt opzoeken. Informatie opzoeken over de monsters waartegen je vecht, lijsten met shops en items die je kunt vergelijken. Opzoeken welke skills je kunt unlocken of hoe je je characters kunt ontwikkelen.

Maar inderdaad is voor mij het belangrijkste niks te missen. Heb het spel nu online besteld. Guide haal ik wel in de winkel. Scheelt nogal met verzendkosten.

8. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    Ja gelukkig wel, alleen ik ben zelf zo dat ik eerst alle sideqiests doe in een bepaald gebied, 100% map exploration en alle artifacts verzamel voordat ik verder ga met de story. Zit nu op het einde van episode 4 en de guide raad je ook aan om eerst alles te doen in de gebieden die je hebt bezocht of niet om dan pas verder te gaan naar episode 5 aangezien je in een groot gedeelte van episode 5 de historica crux niet kan gebruiken. Als je character een te laag level heeft voor episode 5 ben je dus een beetje fucked. ;)

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Character te laag level is echt bull, dan grind je maar een beetje. Als je niet alle gevechten uit de weg gaat hoef je echt niet een te laag level te zijn. Daarnaast schijnt de game al makkelijk te zijn. :+

Zelf pak ik gewoon de side quests die ik pakken kan en doe de overgebleven sq's wel na de main story. :)

10. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb nu mn role level tot een bepaalde hoogte dat ik em mag levelen
    nu vroeg ik em af wat is slim om te doen?
    is het handig een nieuwe role (zoals synergist ofzo) te kiezen of een ATB balkje erbij (wat is het voordeel daarvan .. niks toch? ik bedoeldatn attack je bijv 4x achter elkaar of anders 3x?) of een role boost?

11. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vertel alleen maar wat de guide als tip geeft, ik weet niet of het bull is want ik ga nog niet naar episode 5. Ik besteed mijn tijd liever om sidequests
    te completen dan te moeten grinden. Het is niet zozeer dat je met een "laag"
    level character de game niet kan completen, je kans op rare spoils en monster crystal drops wordt een stuk lager. Je kunt 122 fragments van de 160 verzamelen op het einde van episode 4. Ik doe dat ook liever dan te moeten backtracken. Maar iedereen zijn speelstijl natuurlijk. ;-)
    Ik heb zelf gekozen voor extra ATB gauge. Extra bonus boost heb je in het begin toch niet echt nodig.

12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    maar wat schiet je met zon ATB gauge extra op?
    en is het slim om naast je main role andere rollen te upgraden? zoals sentineL?
    of eerst miss de main role naa rmax?
    en om de hoeveel levels kan je eigenlijk zon upgrade kiezen?

Laatst bewerkt: 5 feb 2012
  13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zou niet de main role naar max doen.

Afhankelijk van de situatie moet je toch wisselen. Als je bij een bossfight komt waarbij hij met een aanval veel damage doet kan medic bijvoorbeeld wel handig zijn.
    als je die niet levelt kun je alleen kleine heals doen. Zelfde met boss die je moet debuffen omdat hij erg sterk is. Deprotect en dergelijke skills heb je dan wel nodig lijkt me.

ATB gauge extra zorgt voor langere aanvallen en dus meer aanvallen. Tevens kun je in een aanval meer skills gebruiken die meerdere balken kosten.

14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ok thx, heb nu serah op ravanger + medic
    zit nog ff te denken waar ik noel op zet (comano + ?)

wat ik me nu ook afvraag heb net het 2e landje afgerond waar die atlas gozer was maar ik kan nog steeds niet alle plekken van die wereld zien waarom niet??

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Impessie op basis van 2 uurtje FF XIII-2

Hele snelle terugblik naar F XIII-1
    Prachtig spel, met nog mooiere muziek. Begint lekker dromerig maar stopt je snel in wat stevige actie. De battletheme is fijn en de sfeer van de omgevingen is ook prima. Tot
    je eerst urenlang vecht op een saai schip en vervolgens in een soort van robot omgeving komt.
    . Op 3/4de ongeveer gestopt dus, neemt niet weg dat ik vooral de muziek weer koester.

FF XIII-2
    Meteen lekker veel actie en als je dan lekker rond kan lopen, nouja dan geniet je van een omgeving die mij qua sfeer etc doet denken aan het eiland uit FF X van Wakka.. Prachtig.. Combat systeem gaat verder vanaf het vorige deel, veel actie, verhaallijn die al snel veel vragen oproept.

Maar toch, 1 minpunt.. Welke oetlul heeft de opgefokte muziek bij het strand gedaan. Een mooie serene omgeving met spelende kinderen, wat honden en een strand waar het water rustig neerslaat. En wat hoor je? Een muziekje alsof je in een boss battle zit:F:

Paar minuten aangehoord en toen maar mijn eigen muziek afgespeeld. Hopelijk klopt het wat beter op 't vlak van de muziek later. Misschien doen ze dit omdat het lekker "hip" is, of "stoer" voor de jongere gamers. Ik vond 't maar niks...

Neemt niet weg dat het heerlijk weg speelt en dat het waarschijnlijk een prima sequel is. Btw de moelijkheidsgraad, als je die op normal laat dan is het ongeveer even moeilijk als het voorgaande deel. Echter, nu kan je het spel ook op easy spelen. Hierdoor kan dit vervolg dus makkelijker zijn, maar dat is een eigen keuze.

16. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    Noel zeker COM

17. RK1989

RK1989 Krankjorum

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt het dat zowel Serah als Noel beide geen Haste kunnen casten als Synergist? Dat was één van de fijnste buffs in FF13. Of weet iemand anders of er een monster is die het wel kan?

Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ben toch maar opnieuw begonnen8) Bleef een beetje aan me vreten dat ik niet meer de optimale rollen kon regelen. Ga nu rustig aan levellen vanaf de kick-off.

19. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt, ik heb een monster die me haste geeft bij een preemptive strike. En volgens mij heven sommige accesoires later in de game je ook haste.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    haha. Dat is wel heel overdreven. 8)

Deel Deze Pagina