1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    [The Pass of Paddra] - Head to the E dead end and find a concealed man walking
    aimlessly around. Kick his behind with R1 and help him by answering LT (X). He
    finally remembers that his name is Thorne (thanks to the info we received from
    Uma in AF100 Yaschas Massif). Thorne surrenders AF110 YASCHAS MASSIF FRAGMENT -
    Control Device Password 1 (06/06) + 300CP!

kan iemand me vertelen hoe je mensen trapt met de xbox??

en ben nu in AF110 YASCHAS MASSIF
    en moet een engeneer helpen de lichten goed te doen (voor die rode ballen quests zeg maar) weet iemand waar ik de manual voor die gozer vind??

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Zullen wij de game maar voor je spelen? :+

3. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ongekend hoeveel vragen die gozer stelt.
    Nogmaals: speel die game gewoon! :+

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    :lol:

Wat is er gebeurd met ik kom hier wel terug als ik het juiste item heb gevonden tijdens mijn verkenningstochten ... :emo:

5. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    woot net twilight odin getamed, miss dat ik mn chichu ga vervangne voor hem vind em kapot stoer!

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Die monster drop is niet te missen. :D

! LET OP: minor story spoilers in de laatste paragraaf! Niets specifieks, maar lees dit gedeelte niet als je hiervoor gevoelig bent.

Zojuist FFXIII-2 uitgespeeld. Ik heb genoten van deze game en met name van de laatste twee aktes in de verhaallijn. Deze FF had veel meer diepgang t.o.v. van zijn voorganger en het monster hunten was één van de beste gameplay toevoegingen. Ja, de toegenomen vrijheid ging soms ten koste van de verhaallijn en de moeilijkheidsgraad (XIII-2 weet niet altijd goed hoe moeilijkheid het de speler moet maken), maar over het algemeen genomen vond ik dit wel degelijk de betere JRPG vergeleken met XIII. In tegenstelling wat ik een aantal keer in reviews heb gelezen vond ik de banter en relatie tussen Noel en Sarah helemaal niet zo verkeerd. Doordat je altijd met deze twee karakters speelt bouw je namelijk wel een band met ze op. Het achtergrond verhaal van Noel is zelfs interessant. Eén van de eerste zaken die hij aan Sarah vertelt is dat hij uit de toekomst komt en daar de laatste mens op de planeet is. Inderdaad: de mensheid is uitgestorven en Noel is op een missie om de gebeurtenissen die tot deze tragiek hebben geleid teniet te doen door terug te reizen in de tijd en de tijdlijn te veranderen. Maar elke verandering lijkt een rimpeleffect in de tijdlijn teweeg te brengen met niet altijd het beoogde resultaat...

Het verhaal van FFXIII-2 stuwt op een finale af in een ontzettend duistere akte 5, om te eindigen in een epische akte 6 en in dit hele gedeelte zat ik op het puntje van mijn stoel. Grappig genoeg zijn deze aktes meer lineair dan de voorgaande aktes, maar de ontbrekende vrijheid heb ik geen enkel moment gemist. Het deed het tempo in het verhaal zelfsgoed en het spel deelt een paar heftige emotionele klappen uit. En wat een epische final boss! Dat was heel andere koek als die zielepiet van deel XIII.

....

Het einde was niet helemaal verrassend qua verhaallijn (ik was aan het wachten tot *het* gebeurde), maar wel verassend qua stijl. Is een FF ooit zo treurig en zo duister geeindigd? Ik hou niet zo van deze "to be continued" eindes (dit ruikt naar een jaarlijks verplichte FF release), maar omdat dit sluitstuk onze helden in zo mogelijk nog groter gevaar achter laat kan ik niets anders zeggen dan dat ik met spanning op een vervolg wacht. Mission accomplished dus voor Square Enix en op naar FFXV in 2013.

Laatst bewerkt: 17 feb 2012
  7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zit met een vraag. Ik wil tegen Ochu vechten, maar weet niet hoe ik bij hem kom. Ik moet de 3 Gigantuars verslaan en dan zou ik tegen een dude bij de chocobo's in base camp moeten praten, maar ik zie niemand. Ben ik wat vergeten?

8. RK1989

RK1989 Krankjorum

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens TrueAchievements:

The Fragment of Invincibility and the Ochu Fragment sidequests become available after you have defeated the three Gigantuars. These can be battled by activating the Cactuar statues that do not teleport you back to the Nomad camp. 2 of these statues are the 2 rightmost on the Clearwater marshes and the other one is located in the Stonestump Wastelands standing in the midst of all the rocks.

If the Fragment of Invincibility and the Ochu Fragment sidequests do not become available immediately, return to the Historia Crux and re-enter the Archylte Steppe, they should be available now.

The Long Gui Fragment can be obtained as soon as you have completed all the main storyline objectives in the Archylte Steppe. Although I would not suggest you try to obtain this Fragment right after you have cleared the Archylte Steppe storyline objectives.

As for the Yomi Fragement ( at the time of writing this, the entry there is blank ), this Quest can be obtained from Tipur after you have obtained the Ochu Fragment. You have to change the weather to Stormy to spawn the Yomi. You will need to jump from the cliff to the south of the Waypoint with a Chocobo and fly to the waypoint. If your map of the Archylte Steppe is stuck at 99%, this will be the spot you probably will be missing. As soon as you hit the waypoint, you will dismount automatically. This is a difficult battle and best to be left until you have a reasonably leveled party.

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Thanks, ik moest blijkbaar nog een cactuar stone aanraken. Nu heb ik Ochu al 3 x neer, maar hij dropt niks 8)
    Moet de Gandiva en de Grasitha hebben. Nog een keer dan maar...

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Zo. :cool: Ochu neer, Immortal neer, Long gui neer en Yomi neer. En alle ingrediënten voor de ultimate weapons zijn ook binnen. Nu nog uitspelen^^

11. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zet je het dan niet gewoon in een spoiler. |:-

12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    bah moet nu de laatste graviton spere in oerba 400 zoeken,
    ben nu in oerba 300 maar de gate werkt niet en geen wild artifacts meer bagger!

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Omdat er meerdere gradiaties tussen spoilers zitten. Ik vond het niet een spoiler tag, maar wel en spoiler opmerking waardig.

Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zou er vandaag niet extra DLC komen??

15. Dragonborn Z

Dragonborn Z Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik was een van de mensen die FFXIII ontzettend vond tegenvallen om de bekende kritiekpunten, ik heb de game dan ook nooit uitgespeeld. Heb vorige week echter de demo van FFXIII-2 gedownload en was zeer positief verrast omdat al gauw bleek dat Squenix die kritiekpunten gelukkig heeft aangepast. De game is inmiddels besteld zodat ik er van de week mee aan de gang kan gaan.

Mijn vraag is echter, omdat het een direct vervolg betreft, is de game qua verhaal echt moeilijker te volgen als je het origineel niet hebt (uit)gespeeld of valt het allemaal wel mee ?

16. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind eigenlijk het grootste minpunt van deze game, het feit dat het verhaal zo gebaseerd is op het vorige deel en dat als je niet teveel kennis heb vanhet vorige deel je behoorlijk wat mist....
    Dat civnd ik erg jammer want andere dingen zijn juist wel weer top in orde....

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ook uitgespeeld! :)

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat je de game pas 100% kan completen na dat je hem hebt uitgepeeld. Vind eigenlijk dat je alles zou moeten kunnen halen voordat je op de final boss afstapt.. Zeker omdat in het laatste filmpje bepaalde dingen gebeuren waardoor het raar is om op dezelfde voet verder te gaan na de aftiteling.

Verder, topgame! :)

18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Vind de game niet echt een wereld van verschil met FF13. Er zijn uiteraard dingen veranderd, er is meer te doen o.a. , maar er zijn ook zoveel overeenkomsten. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat als je FF13 3x niks vond dat je dit dan een goede game vind. Persoonlijk vond ik FF13 een goede game en FF13-2 een betere game, ze lijken echter heel veel op elkaar. Geen persoonlijke aanval want je hoort dit regelmatig, begrijpen kan ik het echter maar moeilijk.

19. Dragonborn Z

Dragonborn Z Member

Leuk Bevonden:
    0
    Qua vechtsysteem was FFXIII gewoon in orde, aangezien dat veelal hetzelfde is gebleven is dat het probleem niet.

Mijn grootste probleem met het origineel was dat de game zo lineair was als het maar gaat zijn, voor de gemiddelde shooter Campaign is dat prima maar niet voor een RPG. Verder deed de game er te lang over om alles uit te leggen, het voelde teveel aan als een grote uitgerekte Tutorial. Ik vond het merendeel van de personages ook niet interessant, maar de game laat me wel om het Chapter verplicht met bepaalde personages spelen....om ze uiteindelijk toch allemaal te onderhouden.

Begrijp jouw punt ook wel en ik kan nog niet zeggen of ik FFXIII-2 een goede game vind, want heb de game nog niet, heb alleen de demo nog maar gespeeld. Maar op basis van de demo lijkt de game me op die punten verbeterd t.o.v. het origineel. Tis misschien een beetje een gok, misschien ga ik weinig begrijpen van het verhaal, dat risico neem ik. Dan maar minder verhaal, de gameplay lijkt me gewoon leuker. Vind het ook niet erg om 'maar' twee speelbare personages te hebben, plus de toevoeging van monsters in je party lijkt me ook tof. Nja, ik ga het van de week zien.

Oh en wat misschien ook helpt is dat ik een zwak heb voor games waarin tijdreizen een (belangrijke) rol speelt.

Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Laat ik het zo zeggen: wanneer je FFXIII niet zo leuk vond gebaseerd op de extreme lineaire ervaring in het spel, dan kan ik je melden dat dit voor een groot gedeelte is verdwenen en dat dit deel je beter gaat bevallen. Verder is zijn er nog meer kleine en grote gameplay toevoegingen (zoals het monster systeem) die de JRPG mechanics dieper maken. Ik vind het verschil met deel XIII dus wel groot. Het is wel zo dat de grafische stijl hetzelfde is gebleven. Qua uiterlijk lijken beide delen dus absoluut op elkaar.

Deel Deze Pagina