1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel ik wel benieuwd ben naar dit deeltje haal ik hem niet omdat ik niet door XIII heen kwam.
    In mijn boekje deed XIII zo'n beetje alles verkeerd wat verkeerd kan in een J-RPG en na 6 uurtjes had ik het wel gezien met de game.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik ga sowieso niet voor FFXIII-2 op de release. Als ik een JRPG haal wordt het Ninokuni. _O_

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die zou je al kunnen kopen volgens mij (asian ps3 version)

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    met engelse subs?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    meende ik toen gelezen te hebben.....

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Qua gameplay is XIII-2 denk wel beter, want Ninokuni is voornamelijk visueel. Het is studio Ghibli waarom je dit spel wilt hebben. Qua gameplay is het heel erg traditioneel en voegt het niets toe aan het genre. De gevechten gaan traag, terwijl de gevechten in FF snel en dynamisch zijn. Het tempo is met XIII-2 nog verder verhoogt. Onder andere door de pre-emptive strikes die nu in een seconde worden uitgevoerd en waardoor je nog sneller in een gevecht zit. Begrijp me niet verkeerd. Ik wil Ninokuni ook graag spelen, ook ik ben fan van de films van studio Ghibli. Wanneer Arriety is afgeprijst, ga ik die ook kopen. Maar qua gameplay heb ik veel meer zin in XIII-2, want ze hebben geluisterd naar de kritiek op XIII en XIII-2 in mijn ogen echt verbeterd hebben.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is het ook niet. Weet niet of de beelden bewerkt zijn, zelfde resolutie? of zelfde scherm?, maar ik heb de game op beide consoles gespeeld en zoveel verschil was er echt niet. Durf zelfs te zeggen dat het op sommige punten in de game het er op de X360 beter uit zag.

8. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ff een paar uur bezig geweest met FFXIII-2 op de PS3. Bijna alle teksten zijn in het Japans, er zijn GEEN Engelse ondertitels, pff valt niet mee hoor, je hebt die cinematic quicktime events, daar moet je snel mee zijn en weten wat je moet doen. Het kan zijn dat je knoppen moet blijven indrukken, maar soms is 1x drukken ook voldoende.De cutscenes zijn weer een stapje mooier dan in XIII, vooral het eerste deel van het spel. Dat je vijanden in je Party kunt toevoegen is een mega plus punt tijdens moeilijke gevechten. Dan laat je die gewoon healen, dan kun je zelf veel beter op het gevecht focussen. Wat ook zeer nuttig kan zijn, dat je tijdens het gevecht met 1 druk op de knop van Party leader kunt wisselen, vroeger als je als Party leader dood ging was het over en uit. Nu weet ik nog niet wat er gebeurt.

Spoiler voor members wie nog niks willen weten O-)

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Heb je al al vaker zien posten met een advies voor de PS3 versie, maar dat verschil is er volgens mij echt niet hoor. Ik heb FFXIII op beide consoles uitgespeeld en heb niet echt een verschil gemerkt. En al helemaal niet zoals op dit plaatje naar voren wordt gebracht. De game ziet er op beide consoles gewoon erg strak uit.

Dus als je beide consoles in bezit hebt, zou ik gewoon kiezen voor welke controller je fijner vindt :)

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zie wel duidelijk verschil in de filmpjes. Die vind ik op de ps3 beduidend mooier. Tijdens gameplay zag ik niet veel verschil

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vooral in de pre-rendered cutscenes is het verschil toch echt wel groot en de game draait op de 360 op sub-hd. Normaliter zijn multi-plat games het mooiste op de 360, is bij FF toch echt niet het geval. Nog een linkje

http://www.lensoftruth.com/head2head-final-fantasy-xiii/

overigens komt XIII-2 op 1 dvd, dus wellicht verdwijnt het verschil dan

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wat overigens niet aan de 360 ligt, maar aan het slechte werk van de dev, met name bij de gebruikte compressie voor de cutscenes ...

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat komt omdat de tussenfilmpjes nu ingame zijn, in tegenstelling tot bij XIII.
    Daar lag ook het grote verschil tussen de 360 en de PS3 versie.
    Dus bij XIII-2 zal het verschil tussen beide versies nihil zijn.
    Ik heb XIII voor de PS3, daarom koop ik XIII-2 ook voor de PS3.

14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik wil de game gaan preoerderen nu zag ik ergens een preorder actie dat je voor 60 euro met guide heb... kan hem alleen niet meer vinden weet iemand waar die aanbiedin gis??

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
  16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]lgPgvrE45MA[/yt]

Ik ga wel stoppen met mijn FFXIII speelsessie denk ik, ik zit nu in chapter 5, tegen het eind aan denk ik. Maar ik heb begrepen dat de game zich pas echt 'opent' in chapter 11 ongeveer, terwijl er 13 zijn!!! Dus inprincipe nog 6 chapters de hele tijd rondrennen en battles doen, en cutscenes kijken. Uiteindelijk doe ik het alleen maar voor de videos en het verhaal, en dan kan ik net zo goed op youtube de boel bekijken.

Ik vraag me één ding af, en dat is voor de mensen die hem hebben uitgespeeld. Wanneer je uiteindelijk in het grote open gebied komt, kun je dan al vrij gauw de eindbaas aan of moet je eerst als een gek nog talloze battles doen? Want dat zie ik mijzelf dus niet meer doen, na nog eens 6 chapters vol battles, om alleen nog maar NOG meer battles te doen. Er moet een keer een einde zijn, is dit het geval of moet ik echt als een malle gaan grinden nog?

17. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als je het goed speelt dan hoef je haast niet te grinden voor de campaign.

18. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  19. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Bovenstaande filmpje ziet er goed uit. Ik zie al "meer" RPG invloeden in deze game als in de voorganger. Daarnaast zijn heeft het de beste elementen van de voorganger behouden, zoals de prima graphics, animaties, monster design en vlotte combat.

/crosses fingers voor een betere FF deze keer

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    In chapter 11 opent de game ook niet echt. Het wordt minder lineair, maar de
    chapters blijven gewoon meer battles. Je kunt een aantal kanten op of je gaat wat marks doen. Als snel kom je er achter dat je maar een paar marks kunt doen omdat de rest al snel te sterk wordt. Verder kom je andere marks weer tegen tussen de battles en het lineaire pad in de chapter.

Vooral omdat je na iedere chapter weer mee mogelijkheden krijgt m.b.t. het ontwikkelen van je characters blijven de marks en gebieden die/waar je direct heen kunt snel te moeilijk. Ook moet je bepaalde marks gedaan hebben wil je anderen weer kunnen doen. Daardoor lijkt chapter 11 open, maar dat valt reuze tegen.

Deel Deze Pagina