1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ook VII is way overrated, die game is echt niet mooi oud geworden.
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Graphisch niet maar het verhaal tussendoor in alle stadjes, de locaties, characters, muziek, sfeer en battlesysteem maken dit voor mij echt een topgame
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    FF is sowieso overrated. Alleen deel 3 (6) is imo echt heel goed, maar komt nog steeds niet in de buurt van Chrono Trigger of Secret Of Mana (Beste games van Square imo).
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    FF7 is zo'n game die op dat moment enorm veel indruk maakte bij heel veel mensen maar je nu niet echt meer terug wilt zien inderdaad.

    3 en 4 vind ik dan wel weer redelijk tijdloos , die heb ik ik een paar jaar terug nog met veel plezier op de DS gespeeld.

    Maar het wachten blijft op een nieuwe Chrono Trigger of Earthbound o.i.d

    Mag van mij gewoon in 2D voor XBLA
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat is er dan zo slecht aan 7 behalve de graphics? Dat was voor mij sowieso de game met de beste muziek.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Slecht is misschien een groot woord, maar random battles terug laten komen, juist nadat Chrono Trigger en Lufia (Deel 2, maar die heette gewoon Lufia bij ons. Overigens ook beter dan welke FF dan ook imo) hebben laten zien hoe het beter kan.

    Natuurlijk was het toentertijd een enorme stap die de game maakte, die transitie van 2D JRPG naar 3D, dat valt niet te ontkennen.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Lufia 2 was mijn eerste RPG zeker een topspel. Alleen het verhaal waa erg simpel. Dat kwam pas de laatste 20% van het spel op fang. Maar zeker een topgame. FF7 is voor mij geen topgame vanwege de 3d maar vanwege de sfeer. Alle stadjes en locaties waren speciaal met leuke characters, zijmissies en minigames. Maar misschien ben ik wel te nostalgisch.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik denk dat FF7 vooral zoveel impact had omdat het voor het eerst een groot non-JRPG publiek met het genre in contact bracht (mede door de voor toen waanzinnige 3d graphics). Verder was het gewoon een prima JRPG, maar het was vooral de eerste JRPG voor veel gamers toen. Hoeveel Sephiroth's kom je zelfs nu nog tegen op internet?

    Waar blijft de XIII-2 demo trouwens? Was de release niet voor vandaag gescheduled?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nope, morgen. Of je moet een Japanse PSN account hebben, daar is ie volgens mij wel al beschikbaar.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Net XIII weer opgepakt. Wil hem toch nog uitspelen. Had hem op release gehaald maar nooit afgemaakt.

    Wat me altijd tegenvalt aan FF games zijn een hoop zaken die je zonder guide niet kan weten. Zoals in XII dat je alleen het beste wapen van de hoofdpersoon kan krijgen als je een stuk of 10 willekeurige kistjes in het spel niet openmaakt. Je ziet dan soms 5 dezelfde kistjes naast elkaar en dan moet je maar net weten dat je de 2e niet mag pakken.

    Ook in XIII. Je krijgt al heel snel materialen en guide voor wapens. Maar zonder guide verspil je alle crafting items
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je bedoelt beste game ooit?
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Nee, dat is Super Mario 64. :+
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heiligschennis in de FF topic@! :9
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Impressie van iemand met de demo...for what its worth

    Just got done with the demo after 2 hours of play and there is indeed alot to do here. First is the battle with Atlas, then the exploration of the Bresha Ruins. You can talk to NPC's, find treasure and hidden treasure, a couple of fragments, shop at chocolina's shop for weapons,accessories,items, switch party leaders on the fly in and out of battle, ect... You can also use the crystarium system to level up and unlock new roles like saboteur, synergist, and level up the monsters you capture. The battle system is fun, especially when you customize your paradigms with the monsters it really does add depth to the battle system. There's even 2 quest you can take,Find and battle a Cieth monster on the lose and find 2 capsules for one of the soldiers. The game looks great, but it does studer slightly here and there, but it's very minor so it won't hinder your fun at all. Of course everyone knows how it goes towards the end with either battling Atlas or weaken him with the controller and getting the fragments from the rift. Also forgot to mention there are quick time events in both battles with atlas here and the demo doesn't spoil any of the story since it's early in the game. So all in all, I really had a great time playing through this demo and it made me want more now so January 31st needs to get here now!

    Also psn store should update later today and for you guys in EU tomorrow.
     
  15. Grand

    Grand <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font>

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja een groot gedeelte van mijn liefde voor FF games zal zitten in het feit dat ik het voor het eerst speelde toen ik 12 ofzo was, maar toch was Final Fantasy 7 in 1997 gewoon een unieke game met prachtige graphics, een spannend verhaal en een gruwelijke bad guy.

    Het gaat toch een beetje om de ervaring die je toen had met een spel, ik spreek dan ook graag over mijn beste game experience en niet perse de beste game als ik het over FF7 heb. 8 en 9 waren vergelijkbaar maar ik had het allemaal al in een zekere zin gespeeld dus waren ze niet zo goed als 7. Bij 10 ging het echt bergafwaarts, het spel opzich is goed maar idd, Tidus is echt een verschrikking (als je wilt lachen moet je ff kijken op http://spoonyexperiment.com en dan game reviews van 8 en 10, hij heeft best goede punten :p). Alleen Auron was een beetje bad ass in 10 en ik miste daar wel de world map, maar ik kon het daar nog vergeven. 12 ging alleen maar over politieke ongein waar ik niet warm of koud van werd en 13 is dus wel heel erg lineair.

    All in all denk ik dat ik veranderd ben en ik niet meer zo snel verbaast ben van iets, maar de spellen zijn gewoon niet zo spannend meer als ze vroeger waren helaas. Ik hoop dat XII-2 weer een beetje van de aloude sparkle gaat hebben.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Ik vond de graphics anders behoorlijk lelijk. Maar misschien komt dat omdat ik een N64 had in die goede oude tijd toen Nintendo nog betere specs kon hebben dan de concurrentie. :+
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sorry hoor maar de graphics van de 64 waren niet beter dan de ps 1. Zat mooie games op de ps1. Crash bandicoot 3 deed zeker niet onder, of MGS, tekken 3 en noem maar op.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
  19. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257

    De Nintendo 64 was een nieuwere systeem en ziet er wel beter uit dan de PS1 met bijvoorbeeld textures, ik heb ook rond gegoogled naar de specs en dan kan je ook zien dat de N64 daar mee beter was. :+


    PS1: 33.8 Mhz 32-bit CPU, nameless GPU (effects: texture mapping, flat & gouraud shading, ect.), 2 MB main ram, 1 MB VRAM, can do 180K texture mapped and light sourced polygons per second

    N64: 93.7 Mhz 64-bit CPU, 62.5 Mhz RCP (effects: everything the PS1 did + bilinear filtering, mip mapping, anti-aliasing, environment mapping, ect.), 4 MB RDRAM (expendable to 8 MB via Expansion Pak), can do 100K polygons in N64 quality in Fast3D mode and 500 to 600K polygons in PS1 quality in Turbo3D mode.


    Ook als je beiden systemen een tijdje gespeeld hebt kan je wel zeggen dat de N64 met een aantal games er veel beter uit zag qua graphics.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Vooral games die de expansion pack gebruikten. Daarnaast had de PSX vaak last van blokkerige textures/graphics, wat bijvoorbeeld bij FF7 enorm opvalt. Als je dat dan vergelijkt met de games die je toen speelde op de N64 was het gewoon niet zo mooi.


    Ontopic: Stomme demo, kom eens online. :+
     

Deel Deze Pagina