1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Haha gozer toch. Je moet ook wel de tutorials lezen hè. Die ATB vult zich op, en terwijl deze opvult kun je meerdere aanvallen queue'en. Sommige moves kosten 1 bar, sommige meerdere bars. Zodra de balk vol is, en je hebt al je moves gequeue'ed, worden deze uitgevoerd, en dan vult de balk zich dus opnieuw. Je hebt echter een command Auto-Attack die de hele ATB automatisch volqueue'ed met moves die op dat moment het meest efficient zijn.

That's all there is. In het begin kun je onmogelijk doodgaan als je gewoon alles Auto-Attacked, en misschien af en toe een potion gooit. Maargoed, succes ;).

/edit: De battle speed heeft inderdaad invloed op hoe snel de balk vult, en dus geeft het jou meer tijd als deze op 'slow' staat, zodat je inderdaad langer na kunt denken over wat je volgende moves worden. En zonder dat je het misschien meteen ziet is het wel degelijk turn-based :).

Laatst bewerkt: 14 mrt 2010
  2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik moest idd al een potion nemen. Maar ik zat op mijn gemak alles te bekijken en onderzoeke en dacht dat het Turn Based was, maar het gevecht gaat dus blijkbaar gewoon door :)

Heeft die slow battle speed nog invloed op de battle ratings? En zijn die laatste nog weer ergens voor van belang ?

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Wat hij zegt. Je ATB balk bestaat uit een aantal segmenten. Elke aanval, buff, kort gezegd, elke handeling dan behalve techniques en items, kosten een bepaald aantal segmenten. Zo kost Blitz 2 segmenten van de ATB balk en Attack kost maar 1 segment van de balk. Je kan allemaal actie's in volgorde zetten, bijvoorbeeld 'Attack - Blitz'. Samen kosten deze 2 handelingen 3 segmenten van je ATB bar. Wanneer je dus 3 volle ATB segmenten hebt, voert je character deze handelingen uit.

Echter hoef je niet telkens de hele bar te gebruiken. Je kan zo bijvoorbeeld 2 attacks uitvoeren, zonder dat je de laatste segment moet gebruiken. Om bijvoorbeeld maar één of 2 handelingen uit te voeren, zonder daarvoor je hele bar op te offeren, gebruik je Y. Een voorbeeld: een monster heeft nog weinig HP over. Het is zonde om te wachten tot je hele ATB bar vol is. Je weet hoe veel damage één attack doet en je rekent uit dat 2 aanvallen genoeg is om het monster te doden. Je selecteert 2x 'Attack' en drukt vervolgens op Y. Dan selecteer jij het monster en voila, je gebruikt niet je hele bar en je houdt nog één segment over. Je hoeft ook niet te wachten totdat je hele bar vol is.

E: Wat bedoel je met het tweede? :eek:
    E2: FF is niet volledig Turn-based. Aangezien je niet '100%' moet wachten op je beurt. Dit zeiden de developers ook ergens. FF is half turn-based en half real-time. Alleen jammer dat je je character niet kunt verplaatsen.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2010
  4. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Mja het is wel turn-based, maar het gevecht loopt zegmaar in een soort van real-time. Dus je moet wel afwachten tot je een move mag maken (turn-based), maar terwijl je je keuzes maakt gaat het gevecht gewoon door (real-time). Battle ratings houden volgens mij rekening met de battle speed waar je mee speelt, dus dat kan geen negatieve invloed hebben.

Alleen de vraag of ratings ergens van belang voor zijn deel ik met je, ik heb geen idee namelijk. Anyone?

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Een hogere score vult je TP balk weer sneller aan.

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    OMG! :eek:

Volgens mij ben jij de eerste gamer die in het eerste gevecht dood is gegaan. Die dubieuze eer valt jou toe Gakkie. :+

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Met slow battlespeed krijg ik geen 5 starts. Met normal wel.
    Alleen vind ik het dan erg snel gaan en heb je nauwelijks tijd iets uit te kiezen...
    Geen tijd om te kijken welke enemy het handigst is om aan te vallen. En als je te lang wacht word ik wel aangevallen terwijl ik die 'turn' niks heb gedaan.

Mja even wennen allemaal. Had ik bij TLR ook, alleen die was echt TB en kon ik dus op mijn gemak alles uitvinden. Nu doe ik heel gehaast steed auto en dan target en (a)

Komt het in de praktijk veel voor dat je geen auto battle gebruikt ?

Hehehe, I saw that one coming :D

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zelf gebruik geen auto battle. Gebruik wanneer het kan ook 'Libra' (mits je het hebt, ik weet niet of je het in het begin al hebt). Libra weergeeft alle informatie van monsters, hoeveel HP ze maximaal hebben en hoeveel ze nog over hebben, waar ze zwak tegen zijn etc. Je kan de informatie van monsters bekijken door op 'RB' te drukken. Zo kan je ook zien welke je moet aanvallen met welke aanvallen. Ik zelf vind sommige 'elemental tekentjes' moeilijk te onderscheiden in het menu:x. Als je de info bekijkt van monsters tegen wie je vecht, is het gevecht zelf op pauze, dus wordt je niet aangevallen. Je kan ook op start drukken en dan nadenken over taktiek :p.

9. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dan heb je in FF8 bijv niet al die extra bosses enzo verslagen... en ultima weapons

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Goed lezen.....en die heb ik wel degelijk verslagen. Dat waren dus geen bosses waar je 'maar' 2 uur voor hoefde te trainen. Zoals ik dus zei: endgame bosses moest je voor trainen maar veel langer dan 2 uur en de rest van de bosses uit iedere FF game waren gewoon walkovers. Meeste kun je zelf verslaan door alle battles te skippen...

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Bedien je nou een poppetje, of meerdere?

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je bedient één poppetje. Pas later in het spel kan je ook bepalen met wie je speelt en wie de rest van teamgenoten zijn.

13. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Net anderhalf uur gespeeld. Wat een sfeer ademt dit spel uit zeg! Geeft mij weer het oude Kingdom Hearts gevoel terug!

14. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Die sfeer is inderdaad fantastisch. Het is mijn eerste Final Fantasy en 't spel overtreft al mijn verwachtingen. Het ziet er prachtig uit op de Xbox. Een recensie zei dat het wel 15 uur duurde voordat het een beetje interessant werd; bij mij kwam het 'wow' gevoel vrij snel. Komt vast dat ik er nog niet zoveel vanaf weet en alles "nieuw" voor me is.

15. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook erg snel.Alles voelt goed en fris aan.Inderdaad pas later in het spel wordt het veel toffer en uitgebreider.Heb nu zo'n 6 uur gespeeld,en het verhaal speelt een grote rol de eerste uren.

16. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. Dit is een pluspuntje. Heb altijd een hekel aan turn-based, aangezien het zo langzaam gaat, maar heb het idee dat dit wel wat voor me is.

I want, I want!

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    krijg je later ook de controle over meerdere personages of blijft het altijd bij de party leader alleen?

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen party leader.

19. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Speel nu net een kleine twee uurtjes. Waarom kan ik geen wapens equipen?

20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je wel wapens voor de correcte persoon? Je kan niet Lightning bijvoorbeeld pistolen geven zoals bij Sazsh.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina