1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik kreeg wel een glimlach op me gezicht hoor toen ik HET chocobo liedje hoorde ingame..:p deed me weer is denken aan de oudere ff s

2. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38

Het begin is behoorlijk verwarrend en het verhaal schiet alle kanten op. Als je het niet begrepen hebt, of het gemist hebt. Is het gewoon het beste om chapter 1 opnieuw te doen. En ja, dat kost 2 uurtjes van je tijd, en het is oude kost. Maar als je het doet, puur voor het verhaal, vliegen die 2 uur zo voorbij :thumbs:

3. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Is het nou zo moeilijk om anders even terug te kijken bij je Datelogs? |:-

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    In je menu wordt alles uitgelegd onder het kopje 'the thirteen days' oid. Dit verhaal wordt steeds verder uitgebreid en je kunt altijd teruglezen. Er zullen ook flashbacks komen dus je verhaal en uitleg is nog niet compleet, maar je kunt dus wel nalezen wat je tot nu toe hebt meegemaakt :)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Hoppa, m'n eerste Tier 2 wapen gemaakt. :)

Chapter 9 is trouwens nog beter voor CP grinden dan dat ene stuk in chapter 8. En daar krijg je ook nog eens een shitload aan Incentive Chips bij, zodat je met mazzel zo'n 50.000-100.000 Gil bij elkaar raapt. :)

6. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Misschien al het zoveelste antwoord hierop. Het is ook mijn eerste Final Fantasy en ik vind 'm zeer goed. Het is wel anders dan de meer op actie-gerichte RPG's zoals Mass Effect, en tot op zekere hoogte Fable. Al kreeg ik wel een soort Fable gevoel bij dit spel, maar daar zal ik wel de enige in zijn. Het bijzondere van die hond (die velen vreselijk vonden), heb je in FF met die chocobo in het haar van Szash.

Het verhaal vind ik ook erg goed in elkaar steken. Ik begreep het begin ook niet helemaal zoals Casper. Gelukkig werd er een hoop herhaald (dat L'cie enemy of cocoon zijn, bijvoorbeeld, zeggen ze ook best veel), dus ik denk dat je het later wel begrijpt. Anders hieronder hoe ik 't heb begrepen. Waarschijnlijk tikken de FF-kenners me op de vingers dat er niks van klopt.

Het plot draait om de Fal'Cie die voor de mensheid een hemelachtige wereld genaamd Cocoon hebben gecreerd. Zelf wonen ze in de onderwereld genaamd Pulse, in h. 1 kom je op de frontlinie van deze wereld, maar je ziet hem nog niet echt, dacht ik. Door de oorlog tussen de twee werelden, willen de Fal'Cie een en ander te dwarsbomen en hebben ze bepaalde mensen of Fal'Cie gebrandmerkt tot L'cie (Lacie). Die zijn veroordeeld tot een soort "straftaak" of focus. Als ze die succesvol afronden, krijgen ze het eeuwige leven. Daar kunnen ze helaas niet van genieten, want ze komen vast te zitten in een soort ijsstructuur. Het is ook niet echt duidelijk of ze nou echt onsterfelijk zijn. Als ze de opdracht/focus niet voltooien, worden ze een soort monsters. Al met al is de heersende gedachte dat je maar beter geen L'Cie kan zijn. Daarom wil de regering alle L'cie uitbannen in een "volksschoonmaak", die de Purge heet. Dit hoor je steeds in h. 1 en later wordt duidelijk wie er achter zit en dat de verhoudingen niet zo zwart/wit liggen als het begin suggereert.

7. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Thanks voor je reply, ik begin het al wat meer te snappen

alleen 1 ding wat ik nog niet echgt snap, wat deden die mensen in het begin in die trein en waar ging die trein heen?

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ga nou eens de datalogs lezen. Daar staat echt alles in.

Overigens voor de mensen die wat meer over het wapens upgraden willen weten en geen guide hebben:

http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/

Ziet ernaar uit dat de Hauteclaire bij Lightning het beste wapen is om te updaten naar Ultimate. Geen Quick Stagger, maar wel Stagger Lock. Daarnaast is hij qua Strength en Magic vele malen beter dan de Ultimate Lionheart.

9. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit dus.

Heb nu Gladius naar tier 2 gebracht en meteen ff geupgrade naar level 23 ofzo, waardoor ie dus precies even sterk is als Gladius*. Ook Fang heeft bijna een level 20 wapen dus dat zit helemaal goed. Die 2 rapen nu finaal hard.

En ook ik ben hier nu CP (maar met name chips) aan het farmen. :)

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Haha, jij ook de Gladius gemaxt? Uiteindelijk is de Gladius niet zo goed, dus die ga ik niet meer verder levelen.

Die chips gaan daar echt abnormaal snel, he? 1 keer heen en weer levert je gemiddeld 5 Incentive en 5 Credit op. :)

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je antwoord.

Lightning zat in de trein om haar zusje Serah te redden die gevangen was genomen en een L'cie was geworden. Saszh ging met d'r mee omdat hij dacht dat het vernietigen van de fal'cie de focus zou zijn van zijn zoontje. Snow zat niet in de trein, volgens mij, maar die wou zijn bruid redden, genaamd Serah. Hope en Vanille reisde samen en ze kwamen met pech in al dit terecht. Hope ging achter Snow aan omdat hij vindt dat het zijn schuld is dat zijn moeder dood is. Vanille ondersteunt Hope hierbij omdat hij zelf nogal een mietje is.

De mensen in de trein waren mensen die werden gePurged aka werden gedood omdat ze een gevaar vormden (voor de Sanctum dacht ik). Ze gingen op de trein door valse propaganda. Hun leven zou zogenaamd beter worden en ze zouden verhuizen, maar wie in de trein zat, was gewoon gedoemd.

12. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb soms wat betere runs, en soms wat slechtere. Toen ik daar voor het eerst kwam deed ik dus een run heen en weer, en kreeg ik 3 Credit en 1 Incentive (en haalde bij alle battles 5-stars op 1 na). Dit bleef volhouden (of net iets beter, of net iets slechter, vaak ook gewoon helemaal geen loot), en ik had nauwelijks Gil verdiend (wel veel CP).

Ik savede, zette m'n Xbox uit, speelde een half uur later verder, non-stop Incentive chips. Soms wel 2 Incentive en 2 Credit per battle, echt sick. \o/

En hoe bedoel je de Gladius is uiteindelijk niet zo goed? Alle wapens komen uiteindelijk neer op hetzelfde eindwapen van dat persoon, bij Lightning is dit het Omega Weapon. Misschien zijn de stats wel anders... Maar Gladius is een wapen wat met name veel +STR heeft heb ik gelezen.

Je hebt ook allemaal weapons die bijv een snellere ATB gauge geven (die heb ik ook in m'n inventory, Axis Blade ofzo heet ie dacht ik), etc etc... maar zo hoog mogelijke +STR vind ik altijd wel nice.

Check btw hier voor Lightning's wapen upgrades, en als je kijkt bij de rode kolom getiteld "MAX" (dat is het maximale strength wat een wapen krijgt bij hoogste upgrade niveau), dan is de Omega Weapon die van Gladius is geupgrade alleen onderdoet voor de Omega Weapon die van de Organyx komt (Gladius Omega Weapon is 723, Organyx 750). Het is dus gewoon een goed wapen, dunkt me.

Als je andere ideeen hebt hoor ik ze graag, ik wil uiteraard ook m'n chars zo sterk mogelijk :)

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    De link naar die plaatjes heb ik idd ook gepost. Maar zoals je ziet doet de Hauteclaire bijna niks onder aan Strength. Maar daarbij komt kijken dat je dan ook perfect Lightning als Ravager kan gebruiken, aangezien Magic daar ook geweldig is. En ten derde heeft Gladius geen Special Properties en de Hauteclaire heeft Stagger Lock.

14. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Als je Hauteclaire hebt kan je niet meer staggeren! dat is voor Lightning die je waarschijnlijk toch als ravager gaat gebruiken van grootst belang! Die organyx gemaxt zorgt dat je ontzettend sloom bent dus hoge damage3 heb je nik s aan dan. Gladius is leuk maar nogmaals kan je lightning beter als ravager gebruiken (met haar army of one spell om goed te chainen) en Fang als commando (word super sterk!)

Zelf ga ik voor Lionheart dankzij de quick stagger en met redelijk goede damage op beide vlakken. Daarnaast blijkt die goed te combineren met bepaalde accesoires waardoor je nog meer voordeel krijgt.

Weet trouwens iemand of je als ravager zoals hope alleen hoef te kijken naar je magic stat? of heeft strenght ook nog invloed, of is dat alleen bij Ravager aanvallen waar je echt slaat (zoals lightningspark)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Oh, ik dacht dat Stagger Lock iets anders was. :+
    Maar het ligt er ook aan wat je eindparty is.

Trouwens, ik zag een van die Ultimate Weapons van Sazh. Echt ziek qua Strength! 8)

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hmm klinkt als een verhaal van 65-70 jaar geleden...

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Het lijkt me trouwens dat je dan voor Fang voor de Dragoon Lance gaat, toch?

En dan als derde character Hope?

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Nu je het zegt, ja. Het is iig iets wat ik me herinnerde. Lightning zei tegen Saszh wat ik in de spoiler schreef.

19. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in chapter 3 of 4. Weet iemand wanneer monsters beginnen met respawnen? Ik wil namelijk zoveel mogelijk CPs hebben!
    Vijf uurtjes gespeeld. Tot nu toe meesterlijke game! Verhaal komt wel langzaam op gang en er zijn wel ontzettend veel cutscenes. Dat is even wennen. Maar voor de rest is het een topgame! _O_

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Stukje doorlopen en dan weer terug. Dan respawnen ze.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina