1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, maar die atb balk gaat zo snel vol dat je nauwelijks tijd hebt iets uit te kiezen? En als je langer wacht dan mis je toch in feite een beurt? Want de vijand blijft wel gewoon aanvallen.

/Gakkie is nog steeds een beetje confused over het attack systeem :):

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Er zijn geen beurten. Alles gaat real time, maar de attacks moeten wel gekozen worden vanuit een menu.

Ik heb zelfs later ontdekt dat het goed timen van die attacks zorgt dat bepaalde vijanden je niet eens meer kunnen aanvallen, omdat je characters constant attacken. Maar dat kan alleen als het goed getimed wordt.

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is het even wennen. De ATB balk gaat niet super snel vol en naarmate je weet waar welke skills zijn en welke je moet gebruiken (Libra(scope) + RB), ben je zo klaar met je rijtje skills.

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ben nu aangekomen in het open stuk wereld van Chapter 12. Ben het hele spel tot nu toe met 2 vingers in m'n neus doorgelopen. Alleen nu kickt echt bijna elk monster op die vlakte opeens m'n butt 8)

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dus het maakt niet uit dat ik er langer over doe dan die atb balk zich vult om attacks te que-en ?

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Je zal wel gewoon aangevallen worden en dus moeten healen. Maar het valt allemaal toch wel mee? :eek:

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik zou niet een hele tijd stil staan om na te denken aangezien je ondertussen wordt aangevallen. Aangezien je veel auto-battle hebt gedaan, kan het zo zijn dat je er niet aan bent gewend om op de 'FF XIII' snelheid te vechten. Het is, IMO, echt een kwestie van wennen. Leer je vijanden kennen, je skills etc.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Of het is gewoon niet mijn ding ? ;) We zullen zien hoe het gaat!

9. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er na Chapter 9 nog goede gil farm spots? Dan ga ik namelijk nu verder, heb meer dan 100k gil gefarmed en een zootje CP... Iedereen's Crystarium is bijna maxed. :D

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Level 4 of Level 3? Kan me niet voorstellen dat je level 3 nog niet vol hebt. :+
    Ik heb ook alweer net een stuk of 20 Incentive Chips gehad. Ben nu verder aan het spelen.

Ik heb Yellow hier trouwens al een tijdje niet gezien. :+

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die is druk bezig badges te farmen voor z'n heirloom items :)

12. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dit een ziek spel! Het verhaal is zo fantastisch in elkaar gezet!
    Ik heb alleen even een paar vraagjes:

- waar zie ik hoe hoog mijn level is?
    - is het verstandig om in het begin je wapens up te grade of is het beter dit later te doen als je betere wapens vind?
    - is het verstandig om je CP's globaal te spenderen of specifiek aan een klasse uit te geven?

13. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Level 3 is nu zo goed als gemaxed, heb nog ongeveer 3k CP nodig p.p. en dan is 't maxed.

DraiMeister,
    - Er is geen "level" in dit spel. Je kan je characters' stats zelf upgraden d.m.v. het Crystarium, en ipv XP krijg je aan het eind van elke battle wat CP wat je kan uitgeven in het Crystarium. Er zijn niet echt vaste levels.
    - Je vindt niet echt heel veel wapens in dit spel, dus wat dat betreft zou je zo kunnen beginnen met upgraden als je dit zou willen. Het is echter niet nodig, ik las dat het pas rond chapter 11 nodig begint te worden.
    - Tja... Daar ben ik zelf ook nog niet echt achter. Tot chapter 7 toe had ik telkens simpelweg door elk monster te verslaan wat ik tegenkwam (dus niet specifiek te gaan grinden) de mogelijkheid om het Crystarium per character gewoon tenminste 90% te vullen, dus dat was niet echt een kwestie. Ik zit zelf in Ch9 dus ik weet niet hoe het later zit, maar volgens mij kosten nodes in het crystarium later enkele duizenden CP en dan moet je specifieker gaan verdelen, dus dan zou ik je main class sowieso zo veel mogelijk upgraden. Wees er echter op bedacht dat stat upgrades die je bijv als Synergist krijgt (ik noem als voorbeeld +20 HP), je die in elke role krijgt. Alleen skills zijn role-specifiek. Dus je krijgt deze +20 HP ook als je niet in SYN role zit. Je moet dus gewoon voor goede stats gaan, ongeacht in welke Crystarium role ze zitten.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt niet echt levels :eek:. Je werkt meer met je crystalirum (of hoe je het ook schrijft :mad:). Elke wapen die je 'levelt' krijgt weer specifieke eigenschappen. Sommige zijn sterk, maar maken je slomer en sommige zorgen ervoor dat je sneller monsters kan staggeren. Dus het hangt daarvan af, lijkt me.

Ik zelf spendeer mijn CP globaal. Het is handig om van alles wat te hebben. Zo kan je Vanille gebruiken als medic maar ook als saboteur. D.m.v. verschillende beter-gelevelde roles/classes kan je beter met bepaalde situaties omgaan.

15. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    45k CP om uit te geven. Kan ik denk ik wel level 3 Crystarium mee maxen. :+

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Gast, ik zit ook iets terug in Chapter 9 en heb mn Chrystarium al op Level 3. Daarnaast heb ik voor iedere character nog bijna 40.000 CP over. :+

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben nog niet zover dat er dingen als CP enzo aan te pas komen :eek:

Als ik de battle speed op slow zet dan krijg ik geen 5 sterren meer in de battles. Hoe erg is dat, maw wat zijn daar de gevolgen van. Heeft het invloed op de end game / het uberhaupt uitspelen van het spel ?

18. J-E-N-O-V-A

J-E-N-O-V-A Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft geen invloed op het verhaal nee, maar wel op de hoeveelheid CP die je krijgt later in de game. Zou gewoon normal speed aanhouden, je leert het vanzelf wel :)

19. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is sazh nu dood? Heb zojuist chap 8 uitgespeeld..

Jammer dat je niet tegen die gast op het einde van chap 7 kon vechten,die wordt gewoon neer geknalled..!!

ben nu echt ver..

Chap 9 is heel kort dus?

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Heel kort? Echt abnormaal veel battles in Chapter 9. :lol:

Ik zit nu in een hal... In elke andere RPG zou dat de hal voor de baas in de final dungeon zijn... Komt maar geen eind aan dat ding. :+

Ik kan nu trouwens vrij m'n team indelen! (Momenteel op de leader na) :thumbs:

Ik blijf echter 1 ding haten aan de game. Het feit dat de characters lekker tegen elkaar aan gaan staan en daar bazookablasts etc. dan allemaal tegelijk geraakt worden. Cmon, denk eens na... =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina