1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    En die punten kan je zien als je naar menu gaat. onder foto van members staat hoeveel ze hebben--> kan je besteden in crystarium maar uitleg komt er inderdaad!

2. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Einde van chapter 2 bevat een heerlijk mooi filmpje vind ik met dat vuurwerk.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Hoppa, missie 55 gehaald met 5 sterren. Heb nu dus ook de Growth Egg. Gaat snel zo: 1 miljoen CP per uur. _O_

4. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    missie 55 met 5 sterren is super makkelijk als je death gebruikt. Mag je iets van 20 minuten over doen!

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    JA, en het ws mij in 1 keer gelukt! :eek:

Ik hoorde van iedereen dat Death maar niet werkte. Bij mij was die Neochu naar 4 keer Death dood.

Edit: Wat raad jij trouwens aan om Gil te farmen? (Nog pre-end game)

6. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Had het zelf eerste keer ook hit maar toen wist ik nog niet wat die andere chars waren en hoe sterk dus toen was ik dood (sentinel als ochu leeft is wel must) daarna duurde het wel even voordat ik weer raakte

Maar ikzelf farm bij missie 24. Ademantoise eenz zijn ook goed hoor ik maar death raakt niet vaak genoeg naar mijn zin waardoor ik die pas ga farmen als ik ze snel kan mollen met gewone aanvallen. Eerst maar even Genji glove aanschaffen maar ben momenteel even wat andere games aan het spelen!

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik vind Sacrifices ook wel lekker voor Gil met Perfume en Scarletite drops. 2x Scarletite + Perfume verkopen geeft ook al zo'n 27.000 Gil en is snel+makkelijk te farmen.

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Mediamarkt te Groningen verkoopt de game voor 39 euro nu voor PS3. Ik zit echt in dubio...wat moet ik doen? Ik ben echt een RPG liefhebber, maar turnbased battles ben ik nooit een grote fan van geweest, maar in FFXIII is het niet 100% een turnbased systeem toch? Korte vraagjes...

- Kun je lopen/dodgen tijdens de battles?
    - Zie je beesten gewoon lopen of krijg je van die random encounters?
    - Mensen die normaal niks met turnbased battles hebben, vinden jullie FFXIII
    wel cool en waarom precies? :)

That's it.

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt niet dodgen of lopen, althans niet zelf. Je ziet de monsters lopen en je kunt ervoor kiezen om ze te ontwijken. Je hebt zelfs een item waarmee je onzichtbaar wordt (soort van repel potion in Pokemon) of waarmee je extra bonussen krijgt in het begin van een gevecht.

Ik vind turnbased battles opzicht wel leuk, dus over de 3de vraag kan ik niet veel zeggen. Het gevechtsysteem is wel uniek en erg goed uitgevoerd met verschillende aspecten waar je rekening mee moet houden: paradigms, skills, summons etc. De cast is geweldig, vooral Fang. Misschien moet je wel aan Vanille wennen. Verder is het verhaal goed, maar komt het niet gelijk op gang, vind ik. In ieder geval is het een lekker spel om te spelen en het battle system is zeker een goed aspect van het spel.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Thanks man, en nu hoor ik net dat het voor beide versies geld, die prijs. Maar tja, ik heb zowel een 360 als PS3, ik zou de game alleen voor 360 halen zodat ik met vrienden kan blijven lullen op Live, hoe groot is het verschil tussen de twee?

11. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    - je kan niet zelf lopen maar gevechten zijn wel erg dynamisch, characters bewegen genoeg uit zichzelf.

- geen random encounters

- gevechten zijn voor een deel turn-based maar ik denk niet dat je het zo ervaart, je hebt wel een balk die zich vult maar je kan bv. besluiten om niet te wachten totdat gehele balk gevuld is. Balk bestaat bv. uit 4 blokken en elk blok staat voor een bepaalde aanval/spreuk. Sommige aanvallen/spreuken hebben meerdere blokken nodig om ze uit te voeren,andere maar 1 blok. Je kan zelf met een druk op de knop bepalen of je na het vullen van 1 of 2 blokken de aanvallen al uitvoert of dat je wacht tot balk geheel gevuld is en je alle ingestelde aanvallen doet. Je hebt dus nogal wat invloed op het battle system. Buiten dat gaan de gevechten ook lekker snel en ervaar je het niet echt als turnbased. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Edit: collega van me heeft beide versies naast elkaar getest en die zei dat je tijdens de CGI's het verschil wel ziet maar ingame valt het allemaal reuze mee. PS3 is iets mooier maar niks wereldschokkends.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
  12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan er zelf niet over oordelen, maar men is van mening dat de PS3 beter is i.v.m. geluid en graphics. Echter (ik weet het niet zeker) was het verschil miniscuul tenzij je een goede HD TV had of iets dergelijks. Ik weet niet hoe het zit met de PS3, maar ik vind FF XIII lekker spelen en het ziet er voor mij ookal superb uit.

Maar ik zal het aan de experts vragen, want ik ben niet zo technisch :eek:.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb zelf een plasma, geen full HD , gewoon tot 720p en 1080i. Ik zou gewoon mijn 360 kunnen aangooien als ik wil kletsen met vrienden en op PS3 de game spelen. Een vriend van mij doet dat ook, ik vraag me alleen af of de energierekening er niet flink van omhoog stijgt.

Dit las ik net op de GT forum

Friend of mine has the PS3 version, I have the XBOX one. PS3 is far superior.

SPOILER ALERT

Once you get on Pulse, you will notice a great differnce in framerate on the xbox, while the ps3 version will still run smoothly. A bummer, because I think this is where the game really gets interesting.

Ik ga denk ik gewoon voor de PS3 versie dan. Moet ik eigenlijk wel vandaag werk ervan maken denk ik, want die is er morgen vast niet meer.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
  14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Anders zet je je 360 toch tegelijk aan met je PS3?

gamen op je PS3, en lullen op je 360. :b:

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Zo, een paar Adamantoises gekillt. Deze gasten dus, voor de mensen die ze niet kennen:

Maar droppen die dingen echt Trapezoids? Heb nog steeds niks gehad (wel wat Platinum Ingots gehad).

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Net terug van de MM met de PS3 versie, de game was 45 euro euro,maar de prijs moest even veranderd worden daar. Ik zal dus inderdaad de 360 aangooien om te lullen en de PS3 om te gamen met FFXIII ;)

17. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    That would be me....:p

Ik speelde nooit FF door de trage battlesystemen, turn based was niks voor mij. Echter zit er in dit gevechtssysteem genoeg actie en meot je blijven opletten hoe je je team instelt. Korotm, je zit niet echt te wachten tot de voglende aanval zoals bij bv FF VII....

Kheb het spel nu zo'n 30 uur gespeeld en het verveelt nog steeds niet!:)

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dat klinkt goed, want in reviews hoorde ik juist dat het heel lang duurt voordat het echt eens interessant begint te worden. Bij veel mensen lijkt een 'slow start' iets negatiefs te zijn, ik vind dat alleen maar cool juist.

19. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Het klopt dat je pas na een uur of +-25 in een 'vrije wereld' komt... Tot die tijd is alles erg liniair! Toch, het verhaal en het spel was in mijn ogen boeiend genoeg ondanks dat!

20. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de game ook nog nooit gespeelt geen enkele eigenlijk in de game maar ik vind het spel super.

Op begin versla je wel makkelijk de monsters dat is een feit maar je moet een beetje in het spel inkomen en ook de dingens leren .

Ze leggen alles wel heel goed uit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina