1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Final Fantasy XIII [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

1. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Als je op de Max van een wapen komt, dan krijg je een sterretje *)

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb ook de Growth Egg. Kijken of ik de rest nog ga doen. Verhaal was leuk en dat was ook eigenlijk het enige wat mij dreef deze game door te spelen. Eenmaal uitgespeeld vind ik het niks meer.

Staat met stip de laatste plaats (samen met Enchanted Arms) van de beste/leukste RPGs op de X360.

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Thanks, got it!\o/

4. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    *Zucht*

Wat jammer dat FF13 pas echt leuk wordt en een FF feel krijgt in Chapter 11.
    Ben lekker aan het rondsnuffelen daar...beetje grinden (wat nu dus ineens echt leuk is om te doen)...wil eigenlijk helemaal niet verder met het verhaal, wetende dat het weer zo lineair gaat zijn.:9

5. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga een van deze dagen weer verder met de game,leuk stuk waar je nu zit maar ben al zo lang bezig met de game dat ik hem nu eindelijk eens wil gaan uit hebben.

6. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik ben ook gisteren aan deze game begonnen.
    Best leuke game..
    Kan ik alles nog halen van de achievements na het uitspelen van de game?
    Of moet ik ergens opletten?
    :b:

7. RK1989

RK1989 Krankjorum

Leuk Bevonden:
    2
    Alleen 'treasure hunter' zou je kunnen missen. Je moet zorgen dat je alle elemental rings hebt en alleen de items verkopen waarbij staat 'can be sold for a premium' o.i.d.

Laatst bewerkt: 27 feb 2011
  8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijke game, misschien vind ik hem uiteindelijk wel leuker dan FF X wat hiervoor mijn favoriete Final Fantasy game was. Grafisch is het prachtig en het verhaal boeit ook. Je blijft niet te lang in een gebied lopen, audio is ook erg tof, heb 't spel nog niet eens op zij gelegd en ik heb de OST al gedownload. Erg toffe muziek vooral de main theme bevalt mij wel.

Lineaire bevalt mij ook wel, anders verdwaal ik maar enzo, moet je ook niet hebben. Ik vind 't nieuwe combat systeem vrij revolutionair, het is in hebegin wennen maar goed uitgevoerd geeft het mij meer voldoening dan het ouderwetse systeem.

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik had van 50 procent van de trophy's na het uitspelen van de game. Ik heb de Playstation 3 versie. Maar je kan daarna nog terug naar Gran Pulse waar je alle missies kan gaan halen. Daar ga ik zo af en toe mee verder. De combat is gewoon onwijs tof als je alle combinaties kan maken. Ik speel altijd met Lightning, Fang en Hope.

Ik had pas vlak voor het einde van het spel door dat je wapens 3 levels kunnen doorgroeien. Ik had altijd Milirite, Cobalite etc. maar wist nooit waarvoor het diende. Kwam er pas achter nadat ik even door mijn strategy guide heen bladerde. Ik ben nooit een RPG fanaat pur sang geweest, maar Final Fantasy 13 heeft exact de juiste diepte voor mij.

Ben daarom ook enthousiast met een vervolg. Het gaat echt verder waar 13 mee eindigde.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Toch hoop ik wel dat ze er bij het vervolg wat dorpjes etc instoppen om wat te varieren in pace van de gameplay. Het is nu echt actie, actie, actie en een dorpje om te shoppen en wat rond te kijken zou echt welkom zijn.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dorpje zou inderdaad fijn zijn alhoewel ik het niet ervaar als actie-actie-actie. In verschillende chapters heb je flashbacks waarbij ik juist goed kan ontspannen enzo. Maarja dorpjes mogen wel weer in de volgende Final Fantasy. Altijd wel leuk om wat te kopen/ upgraden beetje te praten met mensen uit 't dorp enzo.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    FF moet gewoon niet lineair zijn maar moet een world map hebben. Game was redelijk maar SE had het gewoon een andere titel moeten geven. Daarnaast was de gameplay zeker niet revolutionair maar gewoon een wat uitgewerkte versie van FFX-2. IMO voor de hardcore FF speler een aanfluiting.

Hoop het wel. Deze titel was FF niet waardig....

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ben nu in het ''kristalgebied''

Probeer alleen die mislukte schorpioen, boss battle dacht ik, te verslaan. Wil niet echt vlotten. Totaal geen ervaring met dit type spellen. 8)

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jrpg's zijn bijna altijd wel lineair, als je een open world rpg wilt doen dan moet je maar een game zoals Elder Scrolls doen. Kan je lekker alle kanten op gaan enzo. Final Fantasy = lineair+ filmpjes+ veel battles + levelen.

Ik vind het eerder een FF X achtige game, ander battel systeem maar net zo lineair, net zo overzichtelijk. Heerlijk!. Ik kan wel zeggen dat ik geen hardcore FF gamer ben, immers, FF X is mijn eerste Final Fantasy en dit is eigenlijk de 2de waar ik goed de tijd voor neem. FF XII heb ik ook gespeeld maar die vond ik erg slecht.

Dat is denk ik de eidon battle die je bedoelt, defense & assault op 't juiste moment. Als de Eiden niks doet dan val je aan daarna heal je jezelf meteen. Zijn balkje loopt snel op, druk op X en je bent klaar :)

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tussen evaluatie Final Fantasy 13

Tussen evaluatie Final Fantasy 13
    De vorige Final Fantasy game die ik heb gespeeld was FF X, helaas gestopt toen ik een ruimteschip achtig iets kreeg, naar boven moest en niet verder kwam bij Sin ofzo. Ik zou moeten levelen en al mijn weapons veranderen in speciale weapons ofzo. La maar , was gestopt.....

Pluspunten
    -------------------------------
    + Grafisch prachtig, ongekend prachtig, zoals sommige reviews al vertelden, soms zou je kunnen denken dat 't één lang filmpje is
    + Sfeer is voor mij echt final fantasy, prachtige "thema gebieden", van een kristal wereld tot een bos achtige wereld tot een grauwe vuilnisbelt achtige wereld. De bekende landschappen zitten erin, en ze zijn prachtig uitgewerkt
    + Heerlijke muziek, ik knapte bij FF12 al af op 't battle theme en de andere muziek, FF 13 laat bij de titel theme al zien dat ze weet hoe het hoort
    + Goede tutorial, overal krijg je uitleg en als je het niet wilt, dan skip je het, heerlijk, zouden meer games zo moeten doen
    + Sterk en revolutionair battle systeem, het is fris, snel en met leercurve, het is soms nog puzzelen maar het is erg tof gedaan.
    + Goede overgang overworld en battles, je gaat snel in een gevecht en je bent er snel weer weg. Minimale laadtijden
    + Leuke personages, Lightning vind ik wel wat hebben, Saz is grappig, Hope voegt wat toe. De andere eigenlijk ook wel. Alle personages zijn imo boeiend.
    + Goede afwisseling gevechten en ontspanning, door mooie flashbacks kan je ontspannen en daarna weer aan de bak.

Minpunten
    -: achievements, ik heb al wat rond gekeken en ik heb gelezen dat je allemaal vage dingen moet doen, je moet guides erbij pakken en dan krijg je de achievements naar veel gedoe. Zonde, was imo beter geweest als er meer moeilijke boss battles in zaten en dat je daardoor de punten kreeg. Of als er gewoon meer punten werden verdiend per gehaalde chapter.
    - staggeren, ook al doe ik Libra er zijn nog wat vijanden die gewoon te stug zijn, ook al is alles vol qua stats. Een gevecht van enkele minuten omdat 't maar niet lukt om 't stagger balkje vol te krijgen........

Bekende kritiek punten media
    - spel is lineair --> geen probleem, speel maar een westerse rpg als je 't niet leuk vind
    - weinig betrokkenheid personages>> vind ik niet, je hebt tussen filmpjes en de personages vertellen vaak zat wat ze vinden en hoe ze dingen ervaren, voor meer emoties moet je maar een drame serie opzetten
    - geen stadjes >> ach, zo erg vind ik dat niet, ik ga eigenlijk toch snel door een stad, bij iedereen op A drukken en dan ga ik weer verder

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    FF is nooit lineair geweest en dan is deze natuurlijk wel heel erg schrikken. Maar wat ik zeg is dat deze game wel vermakelijk was maar gewoon geen Final Fantasy. Op de vijanden na had ik het niet kunnen vertellen als het niet op het doosje had zien staan. Ze hadden beter een andere titel kunnen geven. Denk ook dat het kwam doordat FFXIV al zou komen en uiteindelijk met tijdgebrek zaten. Leukste uit de FF games waren nog altijd de SQ's. Ook deze zijn erg beperkt in deze game. Pas en alleen in Ch.11 heb je wat vrijheid en kon je wat buiten het verhaal doen.

Persoonlijk vond ik (als 1 van de weinigen) FFXII geweldig. Systeem vond ik super maar dat komt omdat het erg veel op FFXI lijkt die ik nog steeds speel.

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Quoted for truth.

Dit is de ENIGE Final Fantasy game die ik niet meteen in 1 keer uitgespeeld heb.....ik heb de game sinds release....en nog steeds niet uitgespeelt!

Ik vind het ook geen RPG eigenlijk; meer een action adventure.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    FFXII is juist ook totaal geen Final Fantasy. Dat was gewoon een veredelde MMORPG.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat je daarvoor ook FFXI gespeeld moet hebben. Systeem was voor mij niet nieuw en voor velen juist wel. Systeem is eigenlijk ook niet bedoeld voor een offline game. Verder had het wel steden en zaten er ook voldoende SQs in. Daarnaast had de game voldoende diepgang allen was het verhaal veels te dun en de characters matig uitgewerkt. Iets wat in FFXIII juist tegenovergesteld was. In die zin heb je gelijk dat het geen FF game was.

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat FF 13 teveel actie georiënteerd was ofzo en dat 't combat systeem je niet lag, dit zijn argumenten waar ik mij nog in kan verplaatsen Dat je aangeeft dat het totaal geen final fantasy game is, dat is helaas weer onzin. Waarom? Final Fantasy heeft heel veel verschillende main games en spinofs gemaakt, allemaal final fantasy. van FF 1 tm FF 13, en dan heb je nog FF chronicles, FF tactics..

Waarom je het geen FF vind? euhm ik herkende tijdens de battles remakes van monsters van FF X, zitten de bekende boss battles in, de gevoelige stukjes in de flashbacks en de lineaire combat. Tja die had je al in de eerste paar FF games, en uiteraard 10, heb op google gekeken, meerderen vergelijken het met 10. Imo is 13 200 % Final fantasy, ik kijk dan ook nu al uit naar het vervolg op FF13!

Ik ga ook niet zeggen als ik COD1 & COD 2 heb gespeeld en dan deel 3 doe dat deel 3 ineens geen COD is. Dit omdat je in COD 3 teveel in de bossen bent!. klopt gewoon niet zo :)

Laatst bewerkt: 28 feb 2011

Deel Deze Pagina