1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Aangezien je bij de 360 ws hele games op de hd kwijt kan ga ik voor de 360 versie. Ik haal wel een grotere hd. Op de ps3 verwacht ik een installatie a la mgs4 (ook tussen de acts).

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je kan al van 1 ding zeker zijn: FFXIII gaat meer dan 1 dvd gebruiken.

Laten we zeggen dat het er 4 gaat gebruiken (zoals Lost Oddessy) en het ze alle 4 echt volledig gebruikt. Dat is dus 39.2GB, hiermee staat de HDD van 120GB al half vol (en ook niet vergeten dat die HDD zwaar overpriced is) en dan heb ik het nog niets eens over de tijd dat het duurt om dat te installeren. Geef mij dan maar een install van 5 minuten aangezien je de drive op de PS3 toch amper hoort.

EDIT: Screening van de FFXIII trailer op de Press Conference (in HD).
    EDIT 2: GT heeft hem ook:
    [GT]36239[/GT]

3. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik werd gek toen ik hoorde dat FF13 naar de 360 kwam, ik was al aan het overwegen om speciaal voor de Final Fantasy serie een Ps3 aan te schaffen. M'n dag kan niet meer kapot \o/.

4. masterspy

masterspy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hetzelfde. NU FF13 naar de xbox komt bespaar ik me heeel veel geld:D

5. soul2soul

soul2soul Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch een Elite.

6. Valentiney

Valentiney LE Collector

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat sony inderdaad in europa/usa veel geld schelen

7. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik Offtopic ga, maar ik moet het ff vragen.

Ik zag dat Pegas beweerde dat Lost Odyssey meerdere discs gebruikt. En dat je er 40 GB voor moet opslaan? Dus kan ik Lost Odyssey niet spelen met mijn mini schijfje waar nog maar 10 GB op zit? (20 alsik alle crap verwijder)

8. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Nee hoor ;)

Lost Odyssey kun je gewoon vanaf de discs spelen net zoals elke andere game ;)

Of dat bij FF XIII ook zo gaat zijn weet niemand nog :)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, zeker in Amerika waar de 360 een stuk sterker staat in vergelijking met de PS3. In Europa zal het ook schelen. Gamers die nog geen next-gen console hebben, kunnen FFXIII goedkoper spelen op de 360 dan op de PS3. Nu FFXIII ook op de 360 verschijnt, kost dit Sony klanten. Er zijn namelijk aardig wat gamers die speciaal voor FFXIII een PS3 zouden kopen, nu dus niet meer.

Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals -XboX- Freak al zei kan je Lost Oddessy gewoon via de dvd's spelen, net zoals het geval zal zijn voor FF (zo niet, dan gaat MS veel geklaag krijgen van MS en zitten de 360 het hetzelfde probleem als de PS3 heeft al zal heb bij de 360 erger zijn want daar zijn er eigenaren zonder HDD).

Ik reageerde gewoon op wat Kevf zei ;).
    Weten we ook ineens waarom SE al zijn rpg's op de 360 uitbrengt: $$ (aangezien de PS3 toch ook niet verkoopt in Japan).

En inderdaad, de FF versie van de 360 zal hier wat goedkoper zijn dan de versie van de PS3 al valt de PS3 versie wel makkelijker te importeren (en voor zij die Japans kunnen, kunnen het spel dan ook al een jaar vroeger spelen :+).

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Duidelijk teken van dit hele verhaal is het feit dat FFXIII in Japan niet op de 360 verschijnt, maar wel in Europa en Amerika. Japan lijkt een dode markt voor consoles zoals de 360 en de PS3. Dus opzich een logische keuze van Square-Enix. Naast het feit dat de game op de 360 wat goedkoper zal zijn, is ook het systeem (dus de 360) goedkoper dan de PS3. De gamer is dus op de 360 goedkoper klaar.

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Whoe, geen turn based ? Dus gewoon real time dit keer. Zou echt prachtig zijn, altijd wel een keer FF willen spelen maar nooit gedaan omdat ik turn based gewoon zwaar irritant vind. Deze dan maar in de gaten houden! :cool:

13. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    niet turn-based!?
    daar baal ik echt van. Maar dit word wel een must have voor mij.

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Final Fantasy 12 was ook al niet turn-based en dat systeem werkte zeer goed. Echt gaaf dat FF 13 naar de 360 komt. Ik vind al de line-up van de PS3 sinds de launch niet indrukwekkend. Ik heb nooit de behoefte gehad om aan PS3 te kopen. Alleen vond ik het zeer jammer dat ik FF 13 niet kon spelen. Maar dankzij deze aankondiging kan ik het spel gewoon op mijn 360 spelen. Voor mij persoonlijk echt een fantastische aankondiging. :)

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij zie/zag ik toch echt turnbased gameplay in die trailer die ze lieten zien hoor?

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het is een beetje turn-based, want je moet nog steeds wachten totdat je een aanval in kan zetten. Zo was dat in FF 12. Maar je wordt bij gevechten niet geteleporteerd naar een arena. Je ziet een tegenstander die je direct aan kan vallen, daarom is het realtime. In FF 12 gaf je dan je aanvallen via menuutjes. Maar het werkt allemaal veel directer en sneller. Dat systeem was nieuw in FF 12 en dat kreeg goede reacties. Dus ik ben er zeker van dat ze in FF 13 hetzelfde systeem gaan gebruiken.

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het systeem lijkt een beetje op dat van KotOR. Het lijkt net real time, maar op de achtergrond houdt de AI nog steeds rondes bij en alle acties die daarbinnen vallen.

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    het systeem van FFXII kreeg dacht ik juist niet zo goede reacties. Door het gambit systeem werd het juist meer kijken dan doen omdat je alles voor kon programmeren. Daarnaast waren Espers (Summons) vrijwel nutteloos en was magic veel te zwak tegenover melee.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De reviews die ik tijdens de launch van FF 12 las vonden het systeem een stap in de goede richting. Ik heb best wel een hekel aan dat getransporteer naar een arena voor een gevecht. Daarom vond ik deel 12 zeer verfrissend. De zwakke punten uit 12 kunnen ze verbeteren en polijsten voor deel 13. Toen ik 12 speelde wilde ik eigenlijk niet meer terug naar het saaie gedoe van andere RPG's. Daarbij doel ik op vechtsystemen a la Blue Dragon of Lost Odyssey.

20. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Toen ik dit hoorde ging ik stuk. Was van plan de ps 3 te kopen. Nu hoeft dat niet meer . Krijg vrijdag mijn 3e exemplaar binnen van 12 heb er weer zin in. (anderen zijn op) En heb vanaf maandag weer weekend. Dan ga ik er even goed voor zitten. 13 ziet er trouwens zo dope uit , niet normaal. Hopen dat het een beetje op gaat schieten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina