1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Dat wordt dus afwachten wat de reviews te melden ggaan hebben. Dat laatste bericht maakt het niet bepaald interessant.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is er iets meer bekend over hoeveel sidequests er in zitten? En zijn er al meer achievements bekend?

Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Vijanden zie je toch ook gewoon rondlopen in de velden net als Star Ocean of dat niet?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je ziet ze idd gewoon lopen. Ik trek random encounters niet meer. Ook de reden dat ik niet meer verder ben gegaan met LO. Zit je een puzzel op te lossen kom je constant onverwacht in een gevecht -_-

Berichtje van Zifnap maakt me niet heel erg happy en het wordt toch sowieso eerst Yakuza 3.

Van ff wacht ik wel de reviews af.

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoe rechtlijniger, des te beter. Daar houd ik van, heb een hekel aan zoeken. En veel cut scenes, dat vind ik altijd super. Wat anderen als negatief ervaren, is voor mij een plus. Dat komt omdat ik een casual RPG speler ben. Ik heb wel veel zin in de titel.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt rechtlijnigheid en rechtlijnigheid. Bij FF13 gaan ze te ver als ik zo de preview op gametrailers moet geloven. Dit wordt de eerste FF die ik laat liggen. Misschien later uit een budgetbak pakken ofzo.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik vond dit al sneu toen ik het las:

Wat is dat nou voor bullshitantwoord? :emo:

8. Ashavan

Ashavan Guest

En dan nog gebrek aan NPC interactie, side quests, mini-games...

kortom dit is gewoon een erg oude JRPG van 20jaar terug in de tijd. Enige wat van nu is zijn de graphics en de poging om de gevechten real time te maken met wat nieuwe opties. Dat is te weinig om de game interessant te maken als alles wat FF groot maakte er gewoon uit gehaald is.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    No offense, maar ik hoop dat SE niet teveel naar jouw doelgroep heeft geluisterd. Dit is niet nieuw, maar de trend is dat gaming steeds oppervlakkiger aan het worden is omdat games meer en meer gericht worden op de grootste doelgroep (casual gamers) die men kan vinden. Tuurlijk, dat levert het meeste geld op en dat is nog te begrijpen. Maar je krijgt wel spellen die zo ongeloofelijk main stream en fine tuned zijn, dat ze helemaal zijn afgevlakt qua features en conceptueel totaal niet meer interessant zijn.

Neem bijvoorbeeld FFXIII, noem mij nou eens redenen waarom ik deze JRPG als genre fan zou willen kopen? Wat zijn de bullet points? De onderstaande redenen mag je niet meer gebruiken:

* Audio en visueel spektakel.
    * Square Enix zijn goede verhaalvertellers.
    * Het is een Final Fantasy!
    * Het is een Final Fantasy van Square Enix!

Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in. Ze hebben geen unique selling points ten opzichte van andere RPG's afgezien van de dingen die jij al noemt. Dus ik kan wel begrijpen dat er veel mensen teleurgesteld gaan worden. Ik bekijk het gewoon als een RPG titel, niet als een Final Fantasy. Normaal heeft een FF een hogere maatstaf. Maar als RPG is het gewoon een goede titel. Alleen misschien niet een goede Final Fantasy.

Zelf heb ik vanochtend maar de PS3 versie gepreordered. Ik ga er maar vanuit dat beide platformen identiek zullen zijn. Alleen op de PS3 hoef je niet te disc swappen. Daarom heb ik de PS3 versie gekozen. Vind het zelfs met Mass Effect 2 al irritant dat ik van cd moet wisselen. Het is natuurlijk weinig moeite. Maar als ik het kan vermijden, dan doe ik dat. En de PS3 en de 360 hebben beide een aparte engine las ik. En de PS3 is over het algemeen net een beetje sterker dan de 360. Dus als er dan een betere versie zou zijn, dan is het denk op de PS3. Maar goed, het zal allemaal niet veel schelen.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Dacht even dat het aan mij lag. Merk inderdaad dat ik gewoon steeds minder games leuk vind. Of dan komt er een veel belovend eerste deel van een serie uit gevolgd door enorme bagger zoals bij Mass Effect het geval is. Hoop echt dat Bioshock 2 niet dezelfde teleurstelling gaat geven.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waar ik me vooral aan stoor zijn spellen waar gewoon geen uitdaging meer inzit:

ACII, Fable 2, PoP...handje vasthouden en spelen....

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is ook de versie waar ik voor wil gaan. Ik bestel FFXIII wel in maart. Maximale kwaliteit in de filmpjes; heeft mijn surround set tenminste ook wat te doen. ;) En wie weet vermaak ik me wel geweldig met de nieuwe FF, ook al ben ik nu sceptisch.

@Ashavan: Ik wist niet dat je ME2 zo vond tegenvallen. Op dit moment vermaak ik mij er wel mee, maar dat komt niet omdat het zo'n geweldige RPG is. Bioware had me wel mogen waarschuwen dat ze een rasechte shooter aan het maken waren.

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Haha, hij heeft de hele ME 2 thread al onder gespamd. Ik ging iedere avond naar bed om weer te popelen om weer verder te kunnen gaan. Echt zo genoten van dat spel. En een ander vind het weer pure bagger. Altijd leuk al die verschillende meningen. Ik kan je wel vertellen dat FF 13 geen shooter wordt ;)

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mag ik jou dan van harte Demon Souls aanbevelen :thumbs:

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    no offence maar heb je wel eens in het topic over Demon's Souls gekeken? :9

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja, my bad, ik dacht dat die qoute van Ashavan was :confused:

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Kevf is onze Demon's Souls expert. ;)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Vond AC1 al niks dus aan deel 2 niet eens begonnen
    Prince of Persia sinds het 3d gegaan is vind ik niks, net zoals al die modernere mario games
    Fable 1 was een flinke tegenvaller, deel 2 was redelijk met een crappy eind.
    En zo kunnen we bijna elke game van de afgelopen 5-10 jaar na gaan helaas :mad: Als je 2 jaar niet gamed, zoals ik eens gedaan heb zul je niks missen en daarna denken "wow dat de games nog makkelijker konden worden :eek:"

Gebrek aan uitdaging is inderdaad niet leuk meer. Vroegah had ik altijd moeite met normal modes van iedere game. Met uitzondering een standje hoger. Tegenwoordig speel ik bijna elke game standaard op de moeilijkste stand en dan is het nog niet super uitdagend.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ben het geheel met je eens. Alleen zeggen dat Mario Galaxy niks is :lol: =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina