1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het strooien met getallen vind ik anders niet discussiëren... Zo kan je ein-de-loos doorgaan. Je hebt altijd wel mensen die erover doorzeiken. We snappen je punt, klaar ermee. Nu gaat het helemaal niet meer over FFXIII maar over FF in het algemeen. Daarnaast is het ook oersaai om steeds verder te scrollen over meningen die daadwerkelijk over FFXIII gaan. Ik zou zeggen: schoon de laatste pagina's maar eens lekker op. Ik kan de rode thread niet meer volgen.

Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  2. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Op dat laatste na; echt he-le-maal met je eens! Lijkt wel of ik mezelf hoor praten!:p

Mario Galaxy is niks.

3D Mario is gewoon niks; powerups zijn of verdwenen of maar tijdelijk (voor 1 level) beschikbaar, en Mario loopt zo irritant en speelt niet fijn. Die powerups zijn nou net wat Mario zo leuk maakt!
    Geef mij maar 2D Mario games. Heb echt zoveel meer genoeten van New Super Mario DS en New Super Mario Wii, dan van Mario Galaxy.

Verhaal vind ik nu juist zéér belangrijk in een game, al ligt het natuurlijk wel aan wat voor game het is.
    Voor een Mario game bv niet (is toch elke keer hetzelfde :+), maar voor een 'serieuze' game, vind ik het verhaal toch heel belangrijk.
    Daarom geniet ik ook zoveel van een Metal Gear game, of een Lost Odyssey, een Final Fantasy etc etc!

Elke FF game had altijd wel irritante stukjes vond ik, maar door het goede verhaal gaf ik daar niet zo veel om. Ik speelde dan graag verder, omdat ik zo graag wilde weten hoe het verder ging!

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt ook wel gelijk. Was alleen een vraag omdat van de mensen die ik kende met een PSX niemand FF speelde.

Twijfel iig of ik deze moet halen nog. Zeg niet dat het een slechte game wordt, maar in dit soort games houd ik juist van het collecten en van veel side-quests. Beide aspecten lijken in deze game niet te zitten.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ja, het haalt voor mij een beetje de sfeer uit de game. Ik vind het in RPG's juist geweldig om door steden te lopen en bijvoorbeeld sidequests te doen voor NPC's, maar dat zit er in deze game schijnbaar niet in.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja nu lijkt het gewoon een game met chapters en constante battles. Helemaal geen interactie meer of mogelijkheden om te kiezen. Misschien als de achievements een beetje leuk worden dat ik hem ga halen.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer hier verloor je je geloofwaardigheid, jammer dat sommigen zo bekrompen kunnen zijn.

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hee jongens, gezellie hier! :b:

Ehh, volgens mij heb je die zin verkeerd geschreven. Dus je vindt het saai als wij meningen over FFXIII bespreken? We kunnen het ook meer over Mario Galaxy hebben hoor, schijnt een hot topic op dit moment te zijn. ;)

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Neuh hij bedoelt dat er maar weinig replies daadwerkelijk over de inhoud van FF gaan en hij daarvoor moet scrollen. Echter ik ga niks schonen. Ik vind het wel een mooie discussie hier.

Ik las gisteren ook over hp en mp. HP wordt automatisch aangevuld tussen gevechten en er is helemaal geen MP..... eeh wtf...

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    8)

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Van wat ik heb gezien lijkt het een balkje te zijn dat zichzelf na een bepaalde tijd weer aanvuld, dus de krachtige aanvallen doen langer om te herladen dan de minder sterke lijkt mij?

Misschien zit ik er compleet naast maar ik wacht wel op de reviews...

11. Ashavan

Ashavan Guest

Als je een RPG speelt dan speel je deze ten eerste voor het verhaal. Dan heb ik het niet over een flinter dun verhaaltje zoals in de meeste shooters, race games e.d. maar over een diep gaan verhaal die je in de hele wereld trekt. Een verhaal waar zelfs aandacht aan details is besteed. Van wat we over FFXIII weten is dat het verhaal niet echt super is vergeleken met voorgaande delen. Dit aspect is al flink achteruit gegaan met als laatste goed verhaal in deel 10. Dus daar hoef je deze game al niet meer voor te kopen wat mij betreft. Het zijn gewoon wat hoofdstukken waarin de achtergrond verhalen van elk personage wordt verteld, maar qua hoofdverhaal is het echt flinterdun...zo matig dat het gewoon een verhaal voor een FPS zou kunnen zijn.

In de oudere FF's had je nog veel kleine dingetjes aan de zijkant die je kan doen. Voorbeelden hier van zijn het meest duidelijkst te vinden in FFVII waarin je mini-games had op het moment dat je dat circus achtige ding in ging met de Chocobo races e.d. waar je aan mee kon doen. Ook dit soort mini-games zijn langzaam aan verdwenen en een reden om de nieuwe FF niet meer te hoeven kopen.

Wat is er gebeurd met werelden verkennen en dat je onderweg nog wat dorpjes tegen kwam? Ik kan er mee leven, accepteren, als de game iets meer lineair zou worden op dat gebied. Maar nu maken ze het wel te gek. In de vorige 2 delen werd het al erg lineair met rechte stukken en afgesloten zij wegen en dat je van punt a naar b ging. Nu in deel 13 wordt het nog veel erger. Dan is de lol er al snel uit. Waarom ontwikkelen de game ontwikkelaars niet gewoon een poppetje die zelf door het spel loopt terwijl wij toekijken? Echt...zelf spelen heeft totaal geen toegevoegde waarde op deze manier. Waar moeten wij de fun en uitdaging ervaren?

FFXIII is het zelfs zo erg dat je maar 2-3 steden hebt en zelfs daarin zijn nauwelijks NPC's om mee te praten. Een RPG...zonder interactie met andere personages...wat klopt hier niet?

It's all going down the drain fast...Het enige wat nog ouderwets Final Fantasy is zijn de graphics en cut scenes die ver boven par zijn. De rest is geen vernieuwing, maar de-evolutie. Als de ontwikkelaars deze weg blijven bewandelen zal deze serie niet lang meer te gaan hebben.

Snap ook niet dat mensen met cijfers van een Playstation Magazine gaan gooien. Dacht dat dit een xbox forum was waar xbox games besproken worden. Wat kan mij het verrotten wat een game op de Playstation doet. En Wereldwijde verkoop cijfers zeggen mij niks. In Japan kopen ze toch zo'n beetje elke RPG die uitkomt. Kun je beter kijken naar de verkoop in de westerse wereld waar men wat kritischer is en vernieuwing wilt zien.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2010
  12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Bekrompen? Bwhahahaahahaha. Pleur op man.

Ooit van 'smaken verschillen' gehoord? _0/

13. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemde gozer ben jij. Verwachte je een totaal andere game dan de 360 versie dan? :lol:

Wat een volk hangt er op deze boards tegenwoordig zeg... |:-

Oh en in FF waren de sidequests geen 'kleine dingetjes'. Was een game op zich om alles te ontdekken.

Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  14. Ashavan

Ashavan Guest

Nee ik hou gewoon dingen gescheiden. Dingen van playstation hoort niet in een xbox forum. pc games horen niet op een xbox forum. Die horen in het betreffend sub-forum stuk verder op.

Doe maar niet of jij nu zo slim bent. Heb vaak genoeg onzin van jouw voorbij zien komen waar ik niet goed van werd ;)

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De 360 versie is toch net hetzelfde hoor. Denk je soms dat als de game slecht zou scoren de PS dat die nog goed gaat scoren op de 360? 8)

De PS3 versie is zelfs net dat ietjes superieurder... .

Het is gewoon een Westerse review van FFXIII, op welk platform het is maakt geen bal uit.

Anyway, denk dat ik FFXIII niet in maart ga halen. Na al die negatieve berichten zijn er wel andere games in maart waaraan ik eerst mijn tijd wil besteden (GoWIII, Yakuza 3 ).

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    serieus? Het wordt hoe langer hoe gekker,.. dus party management tussen de gevechten door hoeft ook al amper meer? Alleen zorgen dat iedereen de beste equpment heeft en op naar het volgende gevecht...

bah.. ik mag toch hopen dat de gevechten dan in ieder geval wel uitdagend en gevarieerd zijn. Als het ook nog zo is dat dezelfde tactieken/acties steeds volstaan hoeft het van mj helemaal niet meer. Dan koop ik VIII nog wel een keertje (die ik stieken leuker vind dan VII :) )

17. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik heel goed, jouw kijk op de wereld komt mij iets te depressief over. Geen wonder dat je dingen dan verkeerd opvat.

18. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Tjonge jonge, ben net 10 minuten bezig geweest om de gemiste posts te lezen :) Discussieren is leuk maar hou wel respect voor elkaars mening, ook al ben je het er niet mee eens :)

Nou even on topic: Las dat er geen mp in zat. Dat is opzich toch nog geen ramp. Kijk maar eens naar FFVIII, geen mp maar een draw systeem. Oke, dat systeem werd niet heel erg gewaardeerd over het algemeen, maar toch vond ik het een heel tof systeem.

Je zal echt niet ongeremd de zwaarste aanvallen kunnen toepassen. Er zit ongetwijfeld een degelijke vorm van party management in :)

19. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op gamefaqs staat het verder uitgelegd. Ik ka geen link plaatsen want dat lukt me nu niet op de iphone.

Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hier staat dat het verhaal indrukwekkend is en Ashavan zegt dat het verhaal niets voorstelt. Als het niets voorstelt vraag ik me af waarom ze dan zoveel cutscenes nodig hebben. Over het verhaal maak ik me niet druk. Cutscenes vind ik tof. Met Eternal Sonata vond ik het heerlijk om een kwartier te luisteren naar een gesprek van Polka en Chopin.

Over het ontbreken van de mp. Volgens mij heb je tijdens de gevechten gewoon een balkje die vol loopt. Een sterkere aanval kost meer van het balkje dan een zwakkere. Gewoon slaan kost bijvoorbeeld 1 blokje, terwijl een magische aanval bijvoorbeeld 3 blokjes kost. Ik dacht dat het zo in elkaar steekt. Lijkt mij geen verkeerd systeem.

Ik blijf positief naar deze game, dat komt omdat ik geen referentiepunten heb van vorige FF delen. Ik ben tot cd 2 gekomen van Final Fantasy 9. En FF 7 en 12 heb ik misschien een uur of 2 gespeeld. Ik lees een hoop dingen die mensen missen ten opzichte van vorige delen, heb ik geen last van. En volgens mij word er te kritisch gekeken. Heet dit spel geen Final Fantasy, dan hoor je denk veel meer positieve geluiden. Er zijn zat mensen die 60 euro hebben uitgegeven aan Blue Dragon, Lost Odyssey, Last Remnant, Infinite Undiscovery etc. Ik geloof echt niet dat FF 13 slechter is dan die titels. En dan zou FF 13 opeens geen 60 euro meer waard zijn. Als dit geen 60 euro meer waard is, welke RPG dan wel tegenwoordig? Zelfs met de beperkingen word FF 13 echt wel een leuke RPG die je uren plezier gaat geven. Misschien niks episch, maar we hebben nog steeds een spel dat kan wedijveren met de huidige toppers in het genre.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina